Problemen Visual Voicemail (deel 1)

• 13 januari 2009
  • 390 reacties
  • 23156 Bekeken

• Oud T-Mobile medewerker
  • 99 reacties
De term 'Visual voicemail' roept bij veel mensen wat verwarring op. Wat is er dan zo 'Visual' aan Visual voicemail?

Visual voicemail is een nieuwe functionaliteit die nu nog alleen voor de iPhone en bij T-Mobile beschikbaar is.

De naam 'Visual' blijkt bij sommige mensen de indruk te wekken dat je ook werkelijk iets ziet, zoals bijvoorbeeld een foto van degene die jou gebeld heeft. Dat zou heel mooi zijn, maar helaas is dat niet het geval.
Wat je wel ziet is een lijst van ingesproken voicemailberichten die je kunt beluisteren door het bericht te selecteren. Heel handig want je voicemail is hierdoor veel makkelijker toegankelijk en je kunt eenvoudig in willekeurige volgorde je voicemail berichten beluisteren.

Vanuit een bericht kun je door op het rechter pijltje te drukken naar de betreffende contactpersoon op je iPhone. Mocht je die nog niet hebben opgeslagen in je iPhone, dan kun je dit direct doen.

De lijst met voicemails die je ziet zijn niet de volledige berichten. Het zijn alleen de zogenaamde bericht-headers (naam of nummer van de beller en de datum). De inhoud van het voicemail bericht blijft bij T-Mobile in de voicemail systemen staan.
Iedere keer als je een visual voicemail beluistert wordt een data-verbinding met ons voicemail systeem opgezet en kun je het bericht afluisteren. Het voicemailbericht blijft ook hierbij op onze voicemail systemen staan.

Belangrijk verschil met de normale voicemail is dat normale voicemail geen gebruik maakt van een data verbinding maar van een een 'gewone' voice verbinding.
Om die reden worden Visual voicemail en de normale voicemail ook anders afgerekend:

* Visual voicemail is gratis in je iPhone abonnement.
* Normale voicemail wordt uit je belbundel betaald. Als die onverhoopt op is, dan betaal je normaal beltarief.

Net als je normale voicemail hebben de berichten in je Visual voicemail ook een houdbaarheidsdatum:

* Niet beluisterde berichten worden 10 dagen bewaard.
* Beluisterde berichten worden 3 dagen bewaard.

Als de houdbaarheidsdatum is bereikt, dan zal het bericht uit de lijst van berichten verdwijnen.

Tip: Apple heeft een [link=http://www.apple.com/nl/iphone/guidedtour/tour/medium.html]video[/link] gemaakt waarin een groot aantal functionaliteiten, waaronder Visual voicemail, van de iPhone worden uitgelegd.

This topic has been closed for comments

390 reacties

Reputatie 2
GoedeMiddag,

Ik heb sinds enige tijd een iPhone, en deze bevalt prima.
Het is de eerste versie, niet de 3G versie.

Hij doet het perfect, het enige wat ik "mis" is Visual Voicemail.
Ik heb dit nog bij de klantenservice gevraagd, maar toen werd de verbinding verbroken. Ook heb ik het nog op een andere manier nagevraagd, maar het was niet mogelijk. Alleen bij de iPhone abbo's.

Ik ben zelfs bereid hier een klein bedrag voor te betalen. Ik had zelf mijn iPhone geregeld, en net mijn abbo verlengt. Ik weet niet of er nog meer mensen hierin interesse zouden hebben?
Reputatie 3
[modbreekt]Thread verplaatst (naar iPhone gedeelte) en titel aangepast (typo in Voicemail)[/modbreekt]
Reputatie 2
Bedankt Marco, Ik zag inderdaad later de typo, maar kan dit volgens mij niet wijzigen?
Ook heb ik dit onder diensten gedaan, omdat het over voicemail ging, maar onder iPhone is ook prima
Reputatie 2
T-Mobile ontving veel verzoeken van iPhone-klanten om de bewaartijd van Visual Voicemail berichten te vergroten. T-Mobile heeft daarom de bewaartijd van onbeluisterde berichten nu verruimd van 10 naar 21 dagen. Bewaarde (reeds beluisterde) berichten worden nu 7 dagen bewaard in plaats van 3.
Visual voicemail is een speciale dienst voor de iPhone 3G in combinatie met een iPhone abonnement. Je voicemail-berichten worden op je scherm in een overzichtelijke lijst getoond, waardoor je ze kunt beluisteren in de volgorde die jij wilt.

iPhone
Reputatie 2
Positief bericht! Goed nieuws.
Reputatie 2
Kan helaas niet. Alleen met de officiele iPhone abonnementen.
Reputatie 2
Nou dat is zeker weten goed nieuws, want vaak wilde ik nog wat terug luisteren maar kon dat al niet meer.
Reputatie 2
Op dit moment krijg ik op mijn iPhone gewoon een smsje dat ik 1233 moet bellen als er voicemail is. Hoe fix ik dat?
Reputatie 2
Heb je wel een iPhone abonnement? Dus een i-150, i-300 of i-500?
Reputatie 2
Nee, maar de verkoper bij Belcompany vertelde me dat dat geen probleem zou zijn...
Reputatie 2
Dan ben je helaas niet goed geinformeerd door de verkoper want je hebt een Iphone abonnement nodig voor Visual voicemail..
Reputatie 2
Vreemd, want ik heb net (19:45uur) de klantenservice aan de telefoon gehad en die kon mij vertellen dat met mijn relex300 abonnement visual voicemail gewoon zou moeten werken. Ze heeft mijn instellingen nog bekenken in hun systeem.

Maar helaas werkt het bij mij ook niet, ook niet na een systeem restore.

Overiges komt mijn telefoon met abonn. ook bij de Belcompangy vandaag en die zei ook dat dit moest werken, staat zelfs op hun site.
Wat ze er nu dus afhaald hebben, wilde namelijk even een linkje posten.
Maar dit stond er dus:
design candybar
bijzonderh. Een telefoon, iPOD, email en internet in een toestel.
Supersnel en onbeperkt mobiel internet.
16GB
Gratis visual voicemail
standby tijd tot 300 uur
beltijd tot 600 minuten
gewicht 133 gr
afmetingen (mm) 115.5 mm X 62.1mm X 12.3mm mm
type batterij Lithium-ion
camera Ja
megapixels 2.0
videospeler Ja
intern werkgeheugen 8 GB
aantal displaykleuren 16000000
display type TFT
bluetooth Ja
bluetooth versie 2.0+EDR
handsfree speakerphone Ja
vibra / tril functie Ja
MP3 audiospeler Ja
type headset meegeleverd stereo
agenda Ja
e-mail Ja
push e-mail geschikt Microsoft Exchange
USB aansluiting op toestel Ja
2G netwerken 850 - 900 - 1800 - 1900
2G quadband Ja
3G UMTS Ja
WLAN / WiFi Ja
WLAN / WiFi type b g
2G GSM GPRS klasse 10
GPS Ja

Had een copy gemaakt

Moet het nu wel of niet werken??

Dennis
Reputatie 2
Voor het gebruik van visual voicemail heb je een iPhone abonnement nodig, op een andere manier werkt het niet.
Reputatie 2
Voor het gebruik van visual voicemail heb je een iPhone abonnement nodig, op een andere manier werkt het niet.

Hoe zit dat dan precies? (ben gek op tools en dingetjes)
In de configuratie bij T-mobile staat deze optie aan. Is dat een config in de iPhone (waat ik niet bij kan) of zit er wat op de SIM?

Wordt dit nog niet vrijggegeven, omdat de servers de vraag dan nog niet zouden kunnen verwerken van de nieuwe klanten die het als proef wel krijgen?

We moeten toch wel beetje met de tijd meegaan en gezien dit idee al meer dan5 jaar bestaat..

Geen leuk agenda puntje?

Groet,
Dennis

Ps net nog een keer gebeld met ks en deze gaf nu wel te kennen dat het alleen MAG werken met een iPhone abonnement
Reputatie 2
visual voicemail is toch alleen een dienst van de iphone?
Reputatie 2
Visual Voicemail is alleen mogelijk met een iPhone in combinatie met een iPhone-tariefplan.
Reputatie 2
ik zou graag zien dat visual voicemailberichten gearchiveerd kunnen worden. ik heb nogal eens een voicemail die ik als attachment aan een email mee zou willen sturen. het zou handig zijn als ik voicemail via de tmobile site kan laten forwarden naar een email adres.
Reputatie 2
Ook ik heb problemen met instellen ( visual ) voicemail.
Via 1200 ( of 1233 , haal die altijd door elkaar ) heb ik telefonisch de voicemail ingesteld want op mijn iPhone kreeg ik een foutmelding toen ik het daar op probeerde. Heb een test voicemail ingesproken-> geen visual voicemail. Doe ik iets niet goed?

Ik heb overigens een iPhone 3G 8GB en i-150 abbo
Reputatie 2
Weet iemand hoe ik de voicemail knop functie kan uitschakelen? Ik ga er regelmatig per ongeluk overheen, terwijl mijn voicemail staat uitgeschakeld... Ik heb geen voicemail en heb de knop ook niet nodig... Ander kan ik misschien een ander nummer erin zetten?
Reputatie 4
Gewoon een ander nummer erin zetten,gaat ie wel dat nummer bellen maar ja!
Je kan er ook een verkeerd nummer inzetten,gaat ie geen verbinding maken!
Ook kan je er een functie inzetten als bv je status van je doorschakeling opvragen!
Succes!
Reputatie 2
Ik ben een zeer gelukkig iphone gebruiker sinds 16 mei. Alles werkt perfect behalve visual voicemail. Dit heeft het nooit gedaan en de technische mensen van t-mobile ( lees netwerkgroep/iphone helpdesk en hun collega's in Duitsland ) weten geen oplossing meer. Het ligt iig niet aan het netwerk want dit hebben ze allemaal gechecked.
Alle standaard dingen die mogelijk een oplossing konden zijn en ik op internet kon vinden heb ik volgens mij al geprobeerd.

Heeft iemand dezelfde ervaring en misschien nog een oplossing waar niet aangedacht is? Zou VV na 2 maanden erg graag aan de praat krijgen.
Reputatie 2
Misschien een domme vraag (of misschien niet), maar heb je wel een iPhone abonnement? Ikzelf heb namelijk een iPhone gekozen toen ik na twee jaar mijn abonnement mocht verlengen en heb derhalve -geen- "echt" iPhone abonnement maar gewoon nog steeds mijn originele abonnement met Web-n-Walk en dan "toevallig" een iPhone als toestel.

Volgens een T-Mobile medewerker die ik toen aan de lijn heb gehad over Visual Voicemail kan dat alleen bij iPhone abonnementen (wat ik dus niet heb). Misschien is jouw geval hetzelfde?
Reputatie 2
Bedankt voor je reactie. Ja , ik heb een echt iPhone abbo.
Gehaald bij T-Mobile shop in Tilburg icm een i-150 abbo.
Reputatie 2
Visual Voicemail wordt geactiveerd door een update van het netwerk.

Toen ik mijn iPhone kocht heeft het ontzettend lang geduurt totdat visual voicemail werkte, omdat het abbonement nog niet was omgezet naar een 'iPhone abbonement' die visual voicemail ondersteunt. (de rest van de kosten belminuten internet etc. was al wel actief).

Het ligt waarschijnlijk dus wel aan T-Mobile.

Je kan even naar Instellingen > General > Reset > Reset Network Settings gaan en dat uitproberen.

Wat je nog zou kunnen proberen is je iphone restoren met behulp van een backup (dan heractiveer je je iPhone). Misschien dat het netwerk van T-Mobile opeens wel jouw iPhone herkent als een iPhone...
Reputatie 2
Heb nu een nieuwe sim kaart aangevraagd en gekregen. Met de nieuwe sim kaart krijg ik nu niet de "voicemail fout" bij configureren VV, maar belt hij direct mijn voicemail. Kan VV dus nu niet configureren.

Heb nu Voicemail en gemiste oproep sms op mijn My T-Mobile uitgezet. Zodra ik de smsjes binnen heb, zal ik eens opnieuw opstarten en het daarna in omgekeerde richting eens proberen. Kijken of dat nog effect heeft.