refubished toestel geleverd onder mom van nieuw

• 22 oktober 2019
  • 2 reacties
  • 608 Bekeken

In april n abonnement afgesloten voor mijn zoon met n iphone X. In augustus gebleken dat het toestel niet goed is. Deze zat scheef. Geconstateerd door n iphone shop. Bij t mobile in zeist geweest en na een hoop ellende kregen we zoals de verkoper zei, een nieuwe, omdat ze hun klanten graag tevreden houden. Nu blijkt dat ook dit toestel niet goed is. Het toestel zeg kraakt en ook hier weer eerst mee naar een iPhone shop gegaan. Die hebben dit ook erkent en het blijkt dat er speling op het scherm zit. Weer terug naar t-mobile in zeist en de verkoper geeft nul op request . Of laten tekst en of een refurbished toestel. Toen ik kenbaar maakte hier niet mee akkoord te gaan omdat sinds het aangaan van het contract de toestellen al niet goed waren gaf hij aan dat wij de vorige keer ook geen nieuwe maar ook een refurbished toestel hebben gekregen. Hoezo voel je je in de maling genomen . Ik betaal voor een nieuw toestel wat vanaf t begin al niet deugelijk was. Hierop heb ik juridische informatie ingewonnen en tmobile is zeker wel verplicht een neiuw toestel te leveren. 

Ik verwacht hier dan ook positief antwoord op anders zal ik genoodzaakt zijn dit neer te leggen bij de geschillencommisie.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBAMS:2016:4197&showbutton=true&keyword=ECLI%3aEU%3aC%3a2008%3a231

2 reacties

Inderdaad, tmobile zal het begin tegensputteren, maar uiteindelijk wel buiten dit forum om overstag gaan.

Rechtsbijstand inschakelen werkt meestal het beste.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Riannev4 

Kun je mij een privebericht sturen met de gegevens van het abonnement waar het om gaat. Graag het 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres, laatste 4 cijfers van de IBAN en het IMEInummer van het toestel. Ik kijk dan graag wat ik voor je kan betekenen. 

Reageer