Vraag

Reservekopie terugzetten lukt niet

Omdat mijn Iphone 5 gekke kuren had (vastlopen, niet kunnen telefoneren) heb ik een reservekopie gemaakt en de nieuwste software geinstalleerd. Nu wil ik de de reservekopie weer terugzetten maar dat lukt niet. Niet compatibel of bestand beschadigd, krijg ik als bericht. ik heb ook alle instellingen en inhoud nogmaals gewist, apparaten diverse malen opnieuw opgestart, zonder resultaat. Wat kan ik doen?

12 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Welkom op het forum mariaden! :)

Heb je misschien een reservekopie gemaakt en daarna de iPhone een update gegeven naar de nieuwste iOS versie?
Dank voor je reactie! Ja, inderdaad… had ik dat niet moeten doen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mariaden,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik heb even voor je gezocht en heb op deze website een oplossing gevonden.

Laat je ons weten of het is gelukt? 🙂
Dit heb ik al zo geprobeerd, maar dan krijg ik de melding: bestand beschadigd of niet compatibel...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mariaden,

Wat jammer dat het niet heeft geholpen. Zou je een kijkje kunnen nemen op deze website? Hier staan ook een aantal tips.
Reputatie 6
Badge +13
Goedemiddag @mariaden

Wanneer je een reservekopie maakt en vervolgens je telefoon update, dan kan je de reservekopie niet meer terugzetten. Dan is deze niet meer compatibel. Het enige wat je zou kunnen proberen is je iPhone terug te zetten naar dezelfde iOS versie als van de reservekopie. Als je laat weten wat voor versie je reserve kopie is, dan kan ik je van de juiste iOS versie voorzien. Ook leg ik daarbij de stappen uit hoe je die versie terugzet. Wil je laten weten of je gebruik maakt van Windows of Mac?

Groetjes,
Leroy
Wat een vervelend probleem! Ik heb het namelijk zelf ook meegemaakt.
Ik heb naar de apple store in Amsterdam gebeld en uit dit gesprek bleek dat je eerst de oude reservekopie moet verwijderen en daarna direct een nieuwe reservekopie moet maken.
Hoi! Ik had precies hetzelfde, het kan aan de usb ingang van je pc liggen, bij mij zat die in de verkeerde en toen herkende hij mijn iphone niet meer en kon ook de kopie niet terugzetten, toen in hem in een andere usb ingang deed werkte die wel weer. Schijnt dat de usb poorten van je pc/laptop een eigen functie hebben. Hoop dat dit werkt!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Tomlynson,

Welkom op het T-Mobile Forum!

We zijn erg benieuwd naar wie je bent dus stel je zelf voor in dit topic!

Ik wil je bedanken voor je tip. Hier hebben andere klanten zeker wat aan! 🙂
Ik heb hetzelfde probleem! Morgen ochtend wordt mijn Iphone 7 opgehaald voor reparatie, nu wil ik mijn reservekopie op mijn iphone 5 zetten (die op fabrieksinstellingen stond) maar dan krijg ik dezelfde melding. Please help me out, ben er al heel lang mee bezig maar niets helpt!

Groet,
Merve

Goedemiddag @mariaden

Wanneer je een reservekopie maakt en vervolgens je telefoon update, dan kan je de reservekopie niet meer terugzetten. Dan is deze niet meer compatibel. Het enige wat je zou kunnen proberen is je iPhone terug te zetten naar dezelfde iOS versie als van de reservekopie. Als je laat weten wat voor versie je reserve kopie is, dan kan ik je van de juiste iOS versie voorzien. Ook leg ik daarbij de stappen uit hoe je die versie terugzet. Wil je laten weten of je gebruik maakt van Windows of Mac?

Groetjes,
Leroy
Reputatie 7
Badge +20
Hi Merve,

Wat balen dat het niet lukt. Ik heb even voor je gekeken op deze Apple support pagina en zij geven het volgende aan; ''Als iTunes een reservekopie niet kan terugzetten omdat de reservekopie beschadigd of incompatibel is, kunt u die reservekopie niet gebruiken. Contact opnemen met Apple Support. '' Je kan op deze pagina contact opnemen met Apple Support. Hopelijk kunnen zij je verder helpen.

Houd je ons op de hoogte?
Je kunt een Iphone goed gebruiken ZONDER reservekopie. Gewoon in gebruik nemen als ware het een nieuwe. Je bent meestal niet zoveel kwijt, namelijk als je de Icloud gebruikte voor apps als Contacten, Agenda etc. dan kun je die apps weer herstellen. Als je apps had aangeschaft ( gratis of betaald), dan kun je deze opnieuw uit de Appstore halen.

Reageer