Beantwoord

Reservekopie van iPhone 5S

Wordt er bij Back-ups/ reservekopie maken van de iPhone 5S op computer via itunes ook adressen, telefoon nummers, notitie's enz. mee genomen?
icon

Beste antwoord door David 8 juli 2017, 12:14

Hoi 19Petrus53,

Jazeker! Dat is het handigste van de back-up! 😉 Je maakt dus inderdaad een gehele back-up van het toestel, inclusief de contactgegevens. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat eventuele WhatsApp-geschiedenis niet mee wordt genomen, dus die moet je apart aanmaken. Ik weet niet of je überhaupt gebruik van WhatsApp maakt, maar dan weet je dat in ieder geval.

Mocht je nog vragen hebben over jouw iPhone, let us know!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi 19Petrus53,

Jazeker! Dat is het handigste van de back-up! 😉 Je maakt dus inderdaad een gehele back-up van het toestel, inclusief de contactgegevens. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat eventuele WhatsApp-geschiedenis niet mee wordt genomen, dus die moet je apart aanmaken. Ik weet niet of je überhaupt gebruik van WhatsApp maakt, maar dan weet je dat in ieder geval.

Mocht je nog vragen hebben over jouw iPhone, let us know!
Volgens mij klopt het niet. Er wordt geen reservekopie gemaakt als de gegevens op een andere manier beschikbaar zijn. Als je de Icloud gebruikt, dan staan de contacten al in de Icloud en wordt er dus geen reservekopie gemaakt.
Dit betekent ook dat als het terugzetten van een reservekopie mislukt, er in de meeste gevallen nog niet zoveel aan de hand is, omdat er veel informatie ( bijvoorbeeld ook bestanden in Pages) in de Icloud staan.
Als je geen reservekopie hebt, moet je bijvoorbeeld wel een voor een je apps terughalen. En je mail opnieuw instellen. Maar je Agenda, Contacten, Notities en even theo foto's worden automatisch teruggehaald zodra je met hetzelfde applid inlogt in de Cloud. ( voorzover deze in de aloud bewaard werden). Het verhaal over Ibooks is onduidelijk wat de Cloud betreft.
Of... bedoel je dat er een onderscheid is tussen een reservekopie via wifi naar de Cloud en een reservekopie op de computer? Daarop weet ik het antwoord niet, ik maak de reservekopie automatisch elke nacht in de Cloud.
Het antwoord van David klopt toch: in het geval van een reservekopie via Itunes op de computer, worden OOK de Contacten etc gebackupd. Maak je echter een reservekopie via wifi in de Cloud, dan wordt de Contacten etc. NIET gebackupd.
Dit is wat Apple er van zegt:
Maak je via iCloud een reservekopie, dan worden ook van alle bovenstaande gegevens een back-up gemaakt, met uitzondering van de onderdelen hieronder:
• Gegevens die al in de cloud zijn bewaard, zoals contacten, agenda’s, notities, Mijn fotostream en iCloud-fotobibliotheek.
• Gegevens die in andere cloud-voorzieningen zijn bewaard, zoals Gmail en Exchange-mail.
• Informatie en instellingen van Apple Pay.
• Touch ID-instellingen.
• Materiaal dat u niet rechtstreeks via de iTunes, App of iBooks Store hebt verkregen, zoals geïmporteerde MP3’s, video’s of cd’s.
• Materiaal uit iTunes in de cloud en App Store.

Reageer