[Review] iPhone 12

  • 9 November 2020
  • 5 reacties
  • 632 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14

Review iPhone 12 

De afgelopen jaren heb ik veel verschillende iPhones gebruikt. Van de iPhone 3G ging ik naar de 4S toen de  6 en een 8 + en uiteindelijk nu de XS Max. Ik kan dus wel enige vergelijking maken. De meerderheid van iPhone bezitters doet gemiddeld  3 a 5 jaar met hun iPhone. 
Daar lijkt nu een eind aan te zijn gekomen!

Apples nieuwe toestel de iPhone 12 is erg goed ontvangen, zelfs de niet Apple fans zijn gecharmeerd van dit mooie toestel.

Ook hoor ik van sporters dat ze blij zijn met het formaat van de iPhone 12 omdat ze dit toestel gemakkelijk mee kunnen nemen tijdens het rondje om het park.

 

Wat gelijk opvalt, is dat het doosje twee keer zo dun is omdat er geen oplader en oortjes meer bij worden geleverd. 

Dit heeft 🍎 gedaan omdat tegenwoordig bijna iedereen draadloos wil opladen en uiteraard om de prijs zo laag mogelijk te houden.

 

Beeldscherm 
Ik ben erg onder de indruk van de heldere kleuren van het beeldscherm en van de foto’s.
De mooie, grote, prijzige camera’s en fototoestellen waar iedereen nog niet zo lang geleden altijd mee liep te sjouwen heb je met deze iPhone echt niet meer nodig. Zelfs in het donker zijn de foto’s haarscherp door de nachtmodus op alle uitvoeringen van de iPhone 12.

 

Bovendien is deze iPhone 12 (in tegenstelling tot zijn voorgangers eindelijk voorzien van een hoogwaardig OLED-scherm, waardoor je gemaakte foto’s en video’s veel beter tot zijn recht komen.

 

 

 

6,1-inch De iPhone 12 heeft  4GB RAM.

  • Breedte: 71,5 mm.
  • Hoogte: 146,7 mm.
  • Diepte: 7,4 mm.
  • Gewicht: 162 gram.
  • 6.1 inch Super Retina XDR scherm.
  • Aluminium frame
  • Nieuwe Lidar Scanner voor augmented reality-toepassingen en betere foto’s (alleen op de pro en pro- Max)
  • Deze iPhone is geschikt voor het nieuwe, snelle 5G-netwerk van T-Mobile
  • De kwaliteit en de snelheid van de camera krijgt van mij een 10.

Op 4 oktober 2011 werd de iPhone 4S door Apple geïntroduceerd. 
 

 

Hoewel het uiterlijk precies op een iPhone 4S lijkt - één van mijn favoriete iPhones - is Apple behoorlijk veel stappen gegroeid in de laatste 12 jaar.

Bijv.: Beeldscherm, Face ID, Apple-pay, 5 G optie, Draadloos opladen, de MagSafe hoesjes en opladers, nieuwe mooie kleuren en uiteraard de geweldige camera.
 

pluspunten 

  • Deze iPhone is geschikt voor het nieuwe, snelle 5G-netwerk
  • Je maakt haarscherpe foto's met de verschillende camera's in dit toestel
  • Je bekijkt films en series in hoge kwaliteit op het scherpe OLED-scherm
  • Het past in de meeste broekzakken
  • Snelle hardware en software
  • E-sim mogelijkheid

minpunten

  • De notch 
  • Prijs
  • Geen oplader en oortjes 
  • Wil je met MagSafe opladen, dan heb je een Apple 20W USB-C Power Adapter nodig
  • Geen vingerscan (wat ik handig vind als je iets betaalt met Apple-pay en/of bij het dragen van een mondkapje)
  • De verversingssnelheid is 60Hz dus minder snel, waardoor beelden minder vloeiend kunnen zijn dan bij de concurrent.

 

De altijd weer aanwezige notch :(
De inkeping kan bij sommige spelletjes behoorlijk in de weg zitten bij de iPhone 12


 

Ik vind deze uitvoering wel aan de prijzige kant. € 909,00 64 gig opslag en ( €828 met abonnement bij T-mobile) ten opzichte van de iPhone die ik nu heb; de XS-Max.

De XS Max is groter en lijkt meer waar voor je geld te geven doordat je iets meer telefoon in je hand hebt.

 

De iPhone 12 is sneller, nieuwer en past beter in je broek/jurk/jaszak. De kleuren zijn mooier en de foto’s zien er gelikter uit.

De iPhone is uitgegroeid tot een volwaardige telefoon in verschillende maten en prijzen.

Voor iedereen is er wel een iPhone te bedenken en samen met een T-Mobile abonnement  kan ik de iPhone 12 zeker aanbevelen!

 

En dan nog even dit:

Niet vergeten dat je er uiteindelijk ook nog gewoon mee kan bellen!
Dus wees geen vreemdeling koop die telefoon en bel je familieleden en vrienden eens wat vaker! 😂
Cris

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @CrisTien ,

Na jouw review inmiddels ook over op de iPhone 12. Wel de Pro gekozen, want ik denk dat dat beter beschermd is als ik hem per ongeluk uit een vliegtuig laat vallen.

Reputatie 7
Badge +14

Man laat iPhone uit vliegtuig vallen (en doet schokkende ontdekking)

Klik hier

Reputatie 7
Badge +14

Prima verhaal. Mijn enige opmerking is dat de Lidar scanner alleen op de PRO uitvoering zit. 

Je hebt helemaal gelijk.👍🏻

Dank!

Reputatie 1

Prima verhaal. Mijn enige opmerking is dat de Lidar scanner alleen op de PRO uitvoering zit. 

Reputatie 6

Heel leuk! Die LiDAR scanner, oef! Dat is wel erg vet hoor! Ben benieuwd wat voor mogelijkheden dit met zich meebrengt.

maaruh, die notch, dat lijkt me irritant zeg. Bij welke dingen zal het nog meer in de weg zitten?

Enorm bedankt voor de review @CrisTien:muscle:

Reageer