Vraag

Simkaart valt uit bij overschakelen van wifi naar 3g in standby

Ik heb een nieuwe Iphone 5 en gebruik daar mijn nieuwe T-mobile nano simkaart in. Na wat activatieproblemen is dat allemaal opgelost.
Echter ik krijg regelmatig de melding 'Geen simkaart' in het scherm. Naar nu blijkt gebeurt dit als mijn telefoon in de standby modus gaat en de wifiverbindingen uitschakelt terwijl 3g nog aan staat. Indien ik namelijk 3g uit zet of in een gebouw zit waar ik geen 3g heb, maar alleen gprs, dan krijg ik de melding niet.

Nu kan ik weer verbinding krijgen door mijn telefoon te resetten maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. 3G kan ik dus feitelijk niet gebruiken... Mijn vraag is waar dit aan ligt? Ik lees vanalles op internet maar niet het voor mij werkende antwoord. Enig idee?

Johan

7 reacties

Reputatie 6
Badge +16
@JohnnyQ1

Welkom op het forum.

Dat is apart zeg! Heb je de nieuwste software op je iPhone staan? Heb je daarnaast ook je toestel een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen nadat je een back-up hebt gemaakt? Dit zou het probleem ook kunnen oplossen. Heb je toevallig de mogelijkheid om je simkaart in een andere iPhone uit te proberen?

Mocht het zijn dat dit probleem zich alleen bij jouw toestel voordoet en het terugzetten naar fabrieksinstellingen niet helpt dan wil ik je een nieuwe simkaart toesturen om te controleren of het niet aan de simkaart ligt. Mocht het daarna nog steeds niet werken dan zullen we jouw iPhone ter reparatie moeten aanbieden.
Inmiddels ook even contact met Apple gehad. Aan de sim lijkt het niet te liggen. De telefoon is nu opgestuurd ter beoordeling/ reparatie door Apple. Ik hou je op de hoogte.

Johan
Nou nieuws... aan de telefoon ligt het niet. Retour gekregen van Apple, maar ze hebben niets kunnen vinden. Nieuwe simkaart gehaald bij T-mobile (10 euro...) maar het helpt niets helaas. Iemand enig idee wat dan wel? 
Nou nieuws... aan de telefoon ligt het niet. Retour gekregen van Apple, maar ze hebben niets kunnen vinden. Nieuwe simkaart gehaald bij T-mobile (10 euro...) maar het helpt niets helaas. Iemand enig idee wat dan wel? 

Het is de simkaart zo hebben we ontdekt... althans verdikken van de simkaart lost het probleem op. Levert T-mobile te dunne kaarten voor de Iphone 5? Het is al mijn 3e nano simkaart... 
Reputatie 4
@JohnnyQ1

Dit is ons niet bekend, ik zie verder ook niet anderen met deze klacht. Het kan zijn dat de simkaarttree wat dieper is uitgeslepen in jouw geval. Hoe heb je hem nu dikker gemaakt?
Waarom moet je de iphone weer terugzetten dan naar fabrieksinstellingen? En wat ben je dan allemaal kwijt?
Reputatie 5
@AntoineOok ervaar jij hetzelfde probleem? Het terugzetten naar fabrieksinstellingen lost vaak problemen op. Je bent dan echter wel al je data en instellingen kwijt. Je kunt echter voordat je de reset uitvoert een back up van je gegevens maken zodat deze blijven behouden. 🙂

Reageer