Beantwoord

Simlock op 3GS (werkende telfort sim geeft ongeldige sim) verwijderen

• 28 januari 2016
  • 3 reacties
  • 126 Bekeken

Toestelhulp 3GS is verwijderd van T-Mobile website. Software 3GS nog origineel uit 2009.
Chat medewerker voor de zekerheid nogmaals simunlock opdracht gegeven.
Op aanraden Chat sessie: Apple account aangemaakt en op iTunes ingelogd. Zowel geprobeerd met T-mobile Sim en Telfort Sim half uur gewacht verbonden aan iTunes op PC. Dat zou Simlock moeten verwijderen.
Echter melding blijft ongeldige simkaart....
icon

Beste antwoord door Mitch 1 februari 2016, 11:18

Hoi Errovi,

Welkom op het forum van T-Mobile, goed dat je je vraag hier stelt! Ik zie inderdaad dat een medewerker de unlock nog eens heeft uitgevoerd. Je kunt in dit topic zien hoe je een unlock moet uitvoeren. Kreeg je tijdens het proces via iTunes bijvoorbeeld wel de melding over een update van de provider/carrier?

Heb je al geprobeerd of je met een andere simkaart(geen T-Mobile) dezelfde melding krijgt op de iPhone? Op de website van Apple heb ik een stappenplan gevonden dat je kunt volgen, misschien zit daar een oplossing tussen.

Krijg je specifiek de melding 'ongeldige simkaart'? Als je de melding 'simlock actief' krijgt dan kun je gewoon je pincode invoeren.

In dit topic lees ik dat het ook aan de simkaart zelf kan liggen en dat een nieuwe simkaart vaak het probleem oplost. Wanneer je de melding nog steeds krijgt zou je een nieuwe simkaart kunnen aanvragen. Hoe oud is de simkaart van Telfort?

Laat je even weten wat je bevindingen zijn? Als bovenstaande het niet oplost kunnen we verder kijken.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoi Errovi,

Welkom op het forum van T-Mobile, goed dat je je vraag hier stelt! Ik zie inderdaad dat een medewerker de unlock nog eens heeft uitgevoerd. Je kunt in dit topic zien hoe je een unlock moet uitvoeren. Kreeg je tijdens het proces via iTunes bijvoorbeeld wel de melding over een update van de provider/carrier?

Heb je al geprobeerd of je met een andere simkaart(geen T-Mobile) dezelfde melding krijgt op de iPhone? Op de website van Apple heb ik een stappenplan gevonden dat je kunt volgen, misschien zit daar een oplossing tussen.

Krijg je specifiek de melding 'ongeldige simkaart'? Als je de melding 'simlock actief' krijgt dan kun je gewoon je pincode invoeren.

In dit topic lees ik dat het ook aan de simkaart zelf kan liggen en dat een nieuwe simkaart vaak het probleem oplost. Wanneer je de melding nog steeds krijgt zou je een nieuwe simkaart kunnen aanvragen. Hoe oud is de simkaart van Telfort?

Laat je even weten wat je bevindingen zijn? Als bovenstaande het niet oplost kunnen we verder kijken.
Beste Mitch,

Dank voor je moeite en advies. Deze iPhone 3GS had nog de originele software versie 3.1.3 of zo. De melding op een nieuwe Telfort SIM was inderdaad "ongeldige simkaart". Ik had van T-Mobile nog een extra unlock opdracht vekregen en dus op iTunes op de portable aangesloten voor een half uur. Dat werkte niet dus weer met de T-mobile SIM voor een half uur en zo nog een paar keer heen en weer. Een poging of drie of vier verder kreeg ik ineens dat de Telfort SIM werd geaccepteerd. Hopeloos proces dat half uur wachten zonder echte terugmelding. Nadat de Telfort SIM was geaccepteerd kreeg ik ook een melding SIMLock verwijderd. Uiteindelijk is het dus gelukt. Vraag me niet dit trial and error gedoe te beschrijven. Kostte dus een hele avond.
Deze iPhone was nooit geupdate en backup bleek niet meer mogelijk wegens corrupted data en dat leverde een backup van 0 bytes. Na update naar de laatste versie van iOS 6.1.6 of zo bleek dus alle data op straat te zijn en met van die scan utilities ook niet meer te vinden.
In elk geval kon ik nu wel een Apple ID aanmaken zonder credit card data. Een jaar of 3 geleden kon dat nog niet en dus kon ik niet updaten.
Dus uiteindelijk wel gelukt. Nogmaals mijn dank voor je advies en moeite!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Errovi,

Dankjewel voor de terugkoppeling! Wat balen dat het verwijderen van de simlock zo lang duurde. Gelukkig is het uiteindelijk wel gelukt!

Reageer