Vraag

Simlockvrije iPhone 6 gebruiken op T-Mobile netwerk

• 27 oktober 2014
  • 2 reacties
  • 556 Bekeken

Ik wil graag een losse simlockvrije iPhone 6 aanschaffen in een Nederlandse winkel (zodra er weer voorraad is). Op het moment heb ik nog een T-Mobile abonnement en ik ben van plan een sim only abonnement aan te gaan schaffen. Dit zou eventueel een T-Mobile abo kunnen worden mits het mogelijk is om dit abonnement te gebruiken op een simlockvrije iPhone 6. Immers op de site van Apple staat het volgende vermeld
" De niet-vergrendelde iPhone bevat alle functies en voorzieningen van iPhone, maar dan zonder de verplichtingen van een mobiel abonnement. Je kunt een niet-vergrendelde iPhone activeren op een ondersteund gsm-netwerk van je keuze. De niet-vergrendelde iPhone 6 of iPhone 6 Plus werkt niet op CDMA-netwerken. Een niet-vergrendelde iPhone 6 of iPhone 6 Plus biedt mogelijk geen ondersteuning voor LTE-netwerken in alle landen. Neem voor meer informatie contact op met de desbetreffende netwerkaanbieders.
Als je geen meerjarig abonnement wilt of de voorkeur geeft aan een lokale netwerkaanbieder wanneer je in het buitenland op reis bent, is de niet-vergrendelde iPhone de beste keuze. Het apparaat wordt geleverd zonder nanosimkaart. Deze moet je dan nog kopen bij een geschikte lokale aanbieder. Om je iPhone te gaan gebruiken, plaats je simpelweg een geactiveerde simkaart van een compatibel netwerk. Zet je iPhone vervolgens aan en volg de instructies op het scherm om iPhone te configureren."
.

Mijn vraag is nu of zo'n simlockvrije (niet-vergrendelde) iPhone 6 moeiteloos op het T-Mobile netwerk gaat werken of ben ik min of meer verplicht een telefoon met abo af te sluiten bij T-Mobile als ik op hun netwerk een iPhone 6 wil gebruiken?

2 reacties

Ik heb ook een simlockvrije iPhone op het t-mobile netwerk, geen enkel probleem.

Wat ze bedoelen is dat een Nederlandse iPhone in bepaalde andere landen niet gaat werken,
bijvoorbeeld in America waar ze deels een CDMA netwerk hebben en het 4G netwerk op een andere frequentie werkt.
Reputatie 6
Hallo MarsMens,

Welkom bij onze Community en bedankt voor jouw bericht!

Ik begrijp dat je dit graag zeker wil weten voor je tot aanschaf overgaat. De simlockvrije iPhone's die je in Nederland koopt, kun je zonder problemen gebruiken met ons netwerk. De simkaart voorziet het toestel van de instellingen die het toestel nodig heeft om gebruik te maken van het netwerk en onze diensten.
Je denkt erover om een Sim Only af te sluiten? Dan kun je nu bij ons gebruik maken van aantrekkelijke kortingen en zelf jouw abonnement samenstellen. Je kunt meer informatie vinden over deze aanbiedingen op deze pagina.
Heb ik jouw vragen hiermee beantwoord? Als je nog verdere vragen hebt hoor ik het graag van je, zodat ik je kan helpen aan een antwoord. Ik wens je alvast veel plezier met jouw toekomstige iPhone 6!

Reageer