Vraag

Simunlocken iPhone lukt niet

• 23 juli 2016
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

Ongeveer een maand geleden heb ik een swap toestel gekregen, omdat mijn telefoon het niet meer deed. Vandaag ben ik in het Verenigd Koninkrijk en ik zou graag hun simkaart gebruiken, zodat ik zorgeloos kan appen. Die mensen zeiden wel dat mijn telefoon niet simlock vrij Is. Geen probleem. Op jullie website is er een tool waardoor ik het kan unlocken, maar als ik mijn imei nummer invoer, zegt het dat het een onbekende toestel Is in jullie systeem. Dit vind ik zeker vervelend, vooral om het feit dat ik verzekering erop heb staan. Hoe kan ik mijn swap toestel unlocken, zonder dat het invloed heeft op mijn garantie en mijn verzekering?

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Cybersicko,

Wat tof dat je in het Verenigd Koninkrijk bent! Voor werk of vakantie? 🙂

Begrijpelijk dat je dit vervelend vindt, dus goed dat je contact opneemt! Alle iPhones die wij leveren zijn sinds 2011 simlockvrij, dus er zou geen simlock op moeten staan. Kun je aangeven welke melding je krijgt als je de simkaart in jouw iPhone doet? Als een iPhone de melding 'simlock actief' geeft, kun je gewoon jouw pincode invoeren. Deze melding heeft namelijk niet te maken met een simlock. Is het daarmee opgelost?

Ik zie trouwens dat je een Stel Samen & Stel Bij abonnement hebt. Wist je dat je daarmee ook MB's in de EU kunt gebruiken? Met jouw 6GB internetbundel kun je 250MB in de EU gebruiken. Mochten die op zijn, dan kun je ook altijd nog een Travel & Surf pas aanschaffen.

Laat je even weten of het gelukt is met jouw iPhone? Mocht het niet geholpen hebben, dan gaan we kijken naar een andere oplossing!
Goedendag Thalina,

Het lag inderdaad niet aan T-Mobile, maar aan die simkaart. Ik heb het toen direct herstelt, waardoor ik dus nu kan genieten.

Die 250 MB ging in 15 minuten al op, ondanks ik het nauwelijks had gebruikt. Ikzelf denk dat het kwam omdat me data roaming aanstond.

Ik heb wel een snelle vraag over me toestel: Is het nog verzekerd ondanks ik een swap heb gehad? Of moet ik nog iets doen, voordat het verzekerd is? Ik ben van IMEI nummer veranderd, waardoor ik bang ben dat ik dus niet meer ben verzekerd.
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen Cybersicko,

Fijn om te horen dat het niet aan ons lag en het nu allemaal werkt! 😉

Om de 250 MB te gebruiken moet je dataroaming inderdaad aan staan. Wel vreemd dat het zo snel op ging. Helaas kunnen wij door de privacywetgeving niet inzien waar dit aan op is gegaan. In dit topic vind je nog een aantal tips om je dataverbruik in de hand te houden. Altijd handig om een keer door te lezen!

Verder durf ik niet met zekerheid te vertellen dat jouw IMEI nummer ook direct aangepast is bij je verzekeraar. Je kunt daar het beste even contact over opnemen met je verzekering. Sorry dat ik dit niet direct voor je kan bekijken!

Fijne tijd nog gewenst daar en als je nog vragen hebt, let me know!

Reageer