Vraag

Siri werkt niet

• 19 mei 2016
  • 9 reacties
  • 1584 Bekeken

iPhone 6, meest recente iOS.
Het Siri scherm komt wel tevoorschijn als ik de knop ingedrukt houd, maar hij neemt geen geluid op. Andere apps (Whatsapp, Snapchat, Facetime, etc) werken wel met de microfoon. Ook "He Siri" instellen werkt niet.

Mijn telefoon is inmiddels naar T-Mobile gegaan voor reparatie maar ik kreeg hem niet gerepareerd terug. Ik ben bij Apple geweest (die heeft wat tips gegeven maar daar kan ik verder niks want ik ben buiten de garantie), ik heb hem naar fabrieksinstellingen gedaan, harde geforceerde reset, instellingen bekeken, internet afgestruind, niks werkt.

Heeft iemand nog een idee? Ik weet het niet meer.

9 reacties

Reputatie 3
Goedemiddag,

Is je Iphone wel voorzien van de nieuwste update?
Goedemiddag,

Is je Iphone wel voorzien van de nieuwste update?

Uiteraard!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Ddej1997,

Wat gek dat alleen Siri niet goed meewerkt. :S

Ik vermoed dat je deze pagina op de website van Apple al hebt bekeken? Mocht dat niet het geval zijn, je vindt daar nog een aantal tips voor wanneer Siri niet goed werkt. Je kunt op deze pagina ook nog hulp vragen aan Apple Support.

Heb je verder al eens een fabrieksreset gedaan? Dat kan vaak al helpen bij problemen met bijvoorbeeld de software. In dit topic hebben we alle tips voor wanneer je toestel niet helemaal goed meer werkt, op een rijtje gezet.

Wil je ons op de hoogte houden hier? :8
Dat heb ik al gedaan, zoals aangegeven in de vraag details. Die pagina's helpen niet en verder weet niemand bij Apple of T-Mobile wat het probleem is. Steeds stuurt Apple me naar T-Mobile en vice versa. Heb het eigenlijk al opgegeven, maar hoopte op een laatste gouden tip hier.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Ddej1997,

Sorry dat je steeds het idee hebt dat je van t kastje naar de muur gestuurd aan het worden bent. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Zou je de volgende stappen eens kunnen proberen?

Instellingen > Algemeen > Siri uitschakelen. En dan Dicteren uitzetten: Instellingen - Algemeen - Toetsenborden - Schakel dicteren uit. Dan is er niks aan op het toestel qua 'voice control', werkt als een Siri reset.

Mocht dit niet werken dat kun je er ook voor kiezen al je instellingen te resetten. Ga naar: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen. Je verliest dan niks aan gegevens maar je instellingen worden wel gereset (Wifi wachtwoorden, alarmklokken, notificatiesettings, locatiesettings, bluetooth connects etc.)

Laat je weten of je hier iets aan hebt?
Instellingen resetten is al een aantal keer gebeurd. Siri resetten heb ik nog niet gedaan, maar dat werkte helaas ook niet. Bedankt voor de suggestie maar ik accepteer wel gewoon dat dit niet meer te redden is.

Ik kwam er trouwens net achter dat een spraak bericht versturen via iMessage ook niet werkt, waar het in Whatsapp wel werkt. Software probleempje dus, maar ik heb intussen al 3 keer een nieuwe versie geinstalleerd.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Ddej1997,

Jammer om te lezen dat het nog niet is gelukt. Ik vermoed ook dat dit wordt veroorzaakt door de software. Heb je jouw toestel al een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen zonder een back-up terug te plaatsen? Zou je dit willen uitproberen?

De laatste optie is om je toestel ter reparatie aan te bieden. Neem daarvoor eerst een kijkje in het 'Hoe voorkom ik een reparatie topic'.

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Issam, dat heb ik al meerdere keren gedaan. Reparatie opsturen heb ik ook al gedaan en ik kreeg hem ongerepareerd terug, ookal gaf ik zeer duidelijke instructies wat er mis mee is. Ik stuur hem niet nogmaals op, want ik vermoed dat er geen goeie uitkomst is en dan ben ik hem weer 2 weken kwijt.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Ddej1997,

Wat vreemd dat dit na het opsturen nog steeds niet is opgelost. We kunnen je nu alleen nog maar adviseren om het nogmaals te proberen. Als je nogmaals een duidelijke omschrijving plaatst bij het aanbieden van je toestel ter reparatie dan ben ik ervan overtuigd dat het deze keer wel wordt opgelost.

Anders zou je moeten wachten tot er een update wordt vrijgegeven door Apple. Dit zal waarschijnlijk rond september of oktober plaats vinden. Samen met de introductie van de nieuwe iPhone(s).

Reageer