Beantwoord

slecht tot geen bereik Iphone X

Beste meneer, mevrouw,

Sinds april 2018 ben ik in het bezit van een Iphone X inclusief T-Mobile abonnement, gekocht bij een T-Mobile winkel in Breda.

Sinds een lange tijd heeft de telefoon zeer slecht bereik. Gesprekken worden na enkele tientallen seconden gestopt, de tijd blijft doorlopen maar er is geen geluid of er gebeurd helemaal niets. Soms komen telefoontjes helemaal niet aan. Ik ben naar de T-Mobile winkel geweest, daar werd mij geadviseerd een nieuwe simkaart te plaatsen en het probleem zou zijn opgelost. Helaas is dit niet het geval. Ik ben weer naar de T-Mobile winkel geweest en daar werd mij doodleuk vertelt dat ik geen verzekering heb afgesloten en jullie niets voor mij kunnen betekenen. Ik kon de telefoon laten opsturen maar alle kosten komen dan voor eigen rekening?? Ik moest maar naar de Apple store gaan. Ik ben bij Apple geweest, volgens hen ligt het aan de provider. Zoals u kunt lezen word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Of het aan Apple of aan T-Mobile ligt maakt mij niets uit, ik heb bij jullie een abonnement afgesloten en verwacht dat dit naar behoren wordt opgelost. De telefoon valt nog binnen de garantie van 1 jaar.

Ik wil graag tot een oplossing komen. Graag wijs ik u op artikel 7:17 BW en artikel 7:21 BW waarin mijn rechten worden getoond. Ik wil graag T-Mobile in de gelegenheid stellen om de telefoon te repareren (kosten niet voor mijn rekening komend) en indien reparatie niet mogelijk is ga ik niet akkoord met een refurbished toestel maar met een nieuw toestel. Dit conform hetgeen in het bovengenoemd artikel wordt gesteld.

Ik verneem graag van u.

Met vriendelijke groet,

Jessica
icon

Beste antwoord door fluxsystem 15 maart 2019, 20:28

Beste @JessicaBroeders

Wat vervelend dat de iPhone X netwerk problemen heeft.
Graag wil ik uw er op attenderen dat T-Mobile niet verplicht is het toestel voor een nieuwe te vervangen, maar een reparatie te bieden of een iPhone x refurbished van de huidige markt waarden.

Momenteel is er nog steeds een netwerk issue met de iPhone 8 en X series icm het T-Mobile netwerk.

Het beste is om naar de echte Apple Store te gaan in Haarlem, Den Haag, Amsterdam en daar aanspraak te maken op de netwerk chip die defect is.

Hopelijk kan u snel geholpen worden.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Beste @JessicaBroeders

Wat vervelend dat de iPhone X netwerk problemen heeft.
Graag wil ik uw er op attenderen dat T-Mobile niet verplicht is het toestel voor een nieuwe te vervangen, maar een reparatie te bieden of een iPhone x refurbished van de huidige markt waarden.

Momenteel is er nog steeds een netwerk issue met de iPhone 8 en X series icm het T-Mobile netwerk.

Het beste is om naar de echte Apple Store te gaan in Haarlem, Den Haag, Amsterdam en daar aanspraak te maken op de netwerk chip die defect is.

Hopelijk kan u snel geholpen worden.
Reputatie 6
Badge +18
Hoi JessicaBroeders,

Ik kom hier nog even een aanvulling op geven, want ik vind het erg jammer om te horen dat je je zo weggestuurd voelt!

Op afstand is het soms lastig oordelen en ik ben natuurlijk geen reparateur, maar ik vermoed dat Fluxsystem gelijk heeft. Wij hebben in dit topic de laatste update geplaatst, dit is een update die is geplaatst in overleg met Apple:

"We adviseren klanten die een iPhone 8, iPhone 8 Plus of iPhone X bezitten dringend om deze te updaten naar iOS 11.4.1 of nieuwer zodat zij de nieuwste functies en mogelijkheden gebruiken. Hoe je dat kunt doen, lees je hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT204204. Als je na de iOS-software-update nog steeds problemen ervaart met de netwerkverbinding, kun je een afspraak maken met een erkende Apple Serviceprovider, Apple Store of T-Shop om je iPhone te laten onderzoeken."

Je kunt dit er ook even bij aangeven wanneer je langs een Apple Store gaat! Dan moet het helemaal goedkomen. Succes Jessica, en laat het gerust weten als ik je nog ergens mee kan helpen!
Ik wil graag weten waar ik een officiële klacht kan indienen! Het probleem is nog steeds niet opgelost.
Bij mij is de maat vol, ik ben het stik beu. Daarnaast zal ik mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen om dit verder op te pakken...

in maart heb ik contact opgenomen met t-mobile. Ik moest een kruisbestuiving doen om te checken of het aan de telefoon of T-mobile lag. Dit gedaan, ligt aan T-mobile.

op 3 april gebeld met t-mobile. De medewerker die ik sprak ging een case aanmaken en er zou binnen 5 dagen contact worden opgenomen met een oplossing. Zoals verwacht hebben ze dit niet gedaan.

Op 12 april nogmaals gebeld. De vorige medewerker maakte nooit een case aan. Deze medewerker zou direct een case aanmaken en weer werd mij beloofd dat er binnen 5 dagen contact met mij werd opgenomen. Mag u raden of ze dat hebben gedaan..

op 19 april WEER zelf gebeld. De case van 12 april was zonder actie gesloten. Deze medewerker maakte weer een spoed case aan.

23 april zelf gebeld. Er is nog niets mee gedaan.
24 april weer gebeld. Van deze dame kreeg ik te horen dat het 7 werkdagen of zelfs langer kan duren want het is druk.

Ik heb een abonnement bij T-mobile, zij leveren een gebrekkig product en dienen dit voor mij op te lossen. En die stomme updates waar steeds naar wordt verwezen en t-mobile zich achter verschuilt die helpen geen kloot!!! Daarnaast ben ik al bij een Apple store geweest & het probleem ligt bij t-mobile, dat heeft een kruisbestuiving met Vodafone ook aangetoond.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jessica,

Ik begrijp dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. Ik zie dat je gister een collega hebt gesproken en dat die het heeft doorgezet. Je krijgt uiterlijk maandag een reactie van ze. Excuses voor het ongemak! Ik hoop dat het snel wordt opgelost!
Misschien goed om te weten dat de kantonrechter in 2016 heeft geoordeeld dat de leverancier niet weg kan komen met een nieuwe defecte telefoon te vervangen door slechts een refurbished telefoon.

https://tweakers.net/nieuws/113469/nederlandse-rechter-veroordeelt-apple-tot-vergoeden-compleet-nieuwe-iphone.html

"Wie een iPhone koopt die gebreken vertoont binnen de garantieperiode, hoeft niet akkoord te gaan met een vervangend refurbished model. Dat heeft de rechtbank van Amsterdam bepaald. Apple moet een vrouw het bedrag voor een nieuwe iPhone verstrekken."

Reageer