Beantwoord

Slechte verbinding iPhone XS Max

• 4 oktober 2018
  • 17 reacties
  • 4038 Bekeken

Goedendag,

ik heb nu bijna 2 weken mijn iPhone XS Max, maar sinss gisteren als ik mensen probeer te bellen dan krijg ik een hoge pieptoon en niet dat de telefoon overgaat te horen..
Heel erg vervelend! Is hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door stefan.1997 4 oktober 2018, 21:40

Het is bekend dat er ontvangst problemen zijn met de Nieuwe iPhones. Dit ligt niet aan T-Mobile maar waarschijnlijk aan de iPhone zelf.

Hier een aantal tips.
  1. Om uit te sluiten dat het niet aan je Simkaart ligt kan je een nieuwe simkaart aanvragen.
  2. Geef je iPhone een koude reboot. Druk 1 seconde de volume +toets in. Gelijk daarna de 1 sec volume -toets. Als laatste een aantal secode de powerknop. De iPhone gaat uit en start weer op.
  3. Neem contact op met Apple
  4. Wacht op een iOS update. Deze problemen worden mogelijk via een software-update opgelost.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Het is bekend dat er ontvangst problemen zijn met de Nieuwe iPhones. Dit ligt niet aan T-Mobile maar waarschijnlijk aan de iPhone zelf.

Hier een aantal tips.
  1. Om uit te sluiten dat het niet aan je Simkaart ligt kan je een nieuwe simkaart aanvragen.
  2. Geef je iPhone een koude reboot. Druk 1 seconde de volume +toets in. Gelijk daarna de 1 sec volume -toets. Als laatste een aantal secode de powerknop. De iPhone gaat uit en start weer op.
  3. Neem contact op met Apple
  4. Wacht op een iOS update. Deze problemen worden mogelijk via een software-update opgelost.
Goedemorgen,

ik heb de nieuwe Iphone XS Max sinds het begin en ook ik heb problemen met de verbinding maar ook met mijn batterij. Mensen klagen dat ze mij vaak niet horen en ik heb al eerder deze problemen gehad met de Iphone X (deze is toen door tmobile omgeruild en net een week voor de release van de nieuwe heb ik weer een nieuwe van Apple gekregen). Vind het wel kwalijk dat een telefoon van bijna 1300 euro zulke problemen heeft. Ik hoop dat tmobile klanten op de hoogte houdt van het proces en eventueel bij aanhoudende problemen een helpende hand kan zijn (ik weet dat het zo is en ik heb alleen maar positieve ervaringen met Tmobile en Apple. Ik zet een bericht op het forum zodat men weet dat ik ook problemen heb en wellicht als er tips zijn, mij deze kunnen geven!
Reputatie 6
Badge +3
Welke problemen heb je met de batterij van je iPhone Xs Max?

Over de netwerkproblemen.
De netwerkproblemen van de iPhone 8 plus en de iPhone X lagen/liggen aan een fout bij Apple. T-Mobile zal je met deze problemen dan ook richting Apple sturen. Je kan dan idd een vervangend toestel krijgen.

Netwerkproblemen met de iPhone Xs hebben waarschijnlijk een andere reden. In de iPhones van 2018 wordt een andere netwerkmodem gebruikt. Apple is overgestapt van Qualcom naar Intel voor de modems. Ook zijn de atennes op de 2018 iPhones verplaatst. Wereldwijd lijkt de ontvangst van de iPhone Xs lager te liggen dan de X. Waarschijnlijk kunnen deze netwerkproblemen via een software update worden opgelost of verbeterd.
Reputatie 7
Badge +18
De verbindingsproblemen zijn bekend bij de nieuwe iPhone XS (Max). Zie https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-xs-verbinding-antenne/ . Het probleem doet zich bij alle providers voor en was al zichtbaar in de meetrapporten van de FCC, de Amerikaanse commissie die apparaten toelaat op de markt.

Er zijn ook laadproblemen gesignaleerd, sommige telefoons stoppen met opladen zodra deze een tijdje niet actief gebruikt is. https://www.zdnet.com/article/iphone-xs-xs-max-charging-problems-strange-issues-surface-on-apples-new-phones/

Tsja, die prijs... Een iPhone mag best wat kosten gezien de specs en software maar 1300 euro vind ik wel zwaar overdreven, zeker voor een telefoon die geen enkele nieuwe feature heeft. Maar de Apple fans geven het er blijkbaar graag voor uit. En dan moet je voor een snellader nog bijbetalen heb ik ergens gelezen...
Reputatie 7
Badge +20

Er is nu een update om de problemen op te lossen IOS. 12.0.1
Succes!

Reputatie 7
Badge +18
De website meldt dat de update vandaag nog moet komen, maar gaat uit van de Pacific Time, dus mogelijk zul je hier tot morgenvroeg moeten wachten voordat iOS 12.0.1 voor je klaarstaat.
Reputatie 7
Badge +20
Hier updates gedaan. Ging snel.

Ik had geen last met mijn Max dus ik kan niet oordelen of het probleem echt is opgelost.
Reputatie 7
Badge +18
@MiekeAlida @Fendoo Willen jullie ons op de hoogte houden hoe het gaat na de update?
Reputatie 6
Badge +10
Update verliep vlotjes. Ik heb (nog) niets kunnen lezen in de patch notes over de verbindings problemen en een eventuele fix.
Reputatie 6
Badge +10
Het lijkt erop dat Apple de verbindings problemen en de laad problemen verholpen heeft. Wie kan dit bevestigen?

IOS12.0.1
Reputatie 6
Badge +3
In de releasenote staat te lezen dat Apple idd het laadprobleem heeft verholpen. Ik had hier echter geen problemen mee. Ook staat er in dat er wifi netwerk problemen zijn verholpen. Of dit ook betekend of de cellulaire problemen zijn verholpen is dus onduidelijk. Zelf merk ik wel dat ik aanzienlijk beter bereik heb en hogere snelheden haal.
Reputatie 6
Badge +10
In de releasenote staat te lezen dat Apple idd het laadprobleem heeft verholpen. Ik had hier echter geen problemen mee. Ook staat er in dat er wifi netwerk problemen zijn verholpen. Of dit ook betekend of de cellulaire problemen zijn verholpen is dus onduidelijk. Zelf merk ik wel dat ik aanzienlijk beter bereik heb en hogere snelheden haal.

Dat klinkt als redelijk goed nieuws Stefan! Nu (nog) even afwachten of de problemen m.b.t cellulaire verbindingen verholpen zijn.
Reputatie 2
Sinds een maand of 2 heb ik nu de iPhone XS met T-Mobile abonnement. Ik heb zeer vaak een slechte verbinding of mensen kunnen mij niet of nauwelijks verstaan. Dit is zowel met als zonder carkit. Telefoon draait op iOS 12.1.2

Mijn vrouw heeft ook de XS met Tele2 en geen problemen.

Vraag is wat is hieraan gedaan kan worden. Moet ik contact opnemen met Apple of loopt dit via Mobiel.nl waar ik het toestel besteld heb.

Alvast dank voor de reactie.

grt. Remco
Reputatie 6
Badge +3
Beste @remcobe,

Er zijn wel veel verbindingsproblemen met de iPhone X in combinatie met T-Mobile, over het algemeen zijn er minder problemen met de XS. Dit omdat de XS gebruik maakt van andere verbindingschips. Wel zijn er netwerkproblemen in iOS12.1.2 opgemerkt.

Het enige wat T-mobile voor je kan doen, omdat je de telefoon niet bij hen hebt gekocht, is je een nieuwe SIMkaart toesturen. Het kan namelijk ook aan de simkaart liggen. Als het probleem aanhoud zal je waarschijnlijk contact op moeten nemen met Apple. Zij kunnen de telefoon dan analyseren/repareren/omruilen.
Reputatie 2
Ik heb een nieuwe Simkaart aangevraagd, kost me wel 5 euro. Beetje jammer je koopt een toestel in combinatie met een T-Mobile abonnement. Je bent onbereikbaar/overstaanbaar terwijl je wel iedere maand een flink bedrag aftikt en dan moet je ook nog betalen voor een vervangende SIMkaart.

Slechte service! Ik had beter bij Tele2 kunnen blijven!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Remco,

Geen zorgen, ik heb de kosten van je simkaart vergoed. Hopelijk zal dat voor een oplossing zorgen!
Reputatie 2
Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik had mijn telefoon ter reparatie aangeboden bij T-Mobile en heb een refurbished toestel gekregen en deze heeft hetzelfde probleem. T-mobile heeft me daarna doorverwijzen naar Apple support en daar ben ik ook al een tijdje mee bezig. Moet eerst alle maal testen doen om te kijken of het probleem wordt verholpen en daarbij moest ik ook een nieuwe simkaart kopen. Ik had het ook in de shop gevraagd en die hadden gezegd dat ik een nieuwe moest kopen want het lag niet aan de sim. Beetje jammer dat er vanuit T-mobile niet mee wordt gedacht en ik nu voor niks een simkaart heb aangeschaft.

Reageer