Beantwoord

Slechte verbinding met iPhone


Hallo,

ik heb mijn iphone 8 plus nu een week en het is me opgevallen dat het bereik van de iphone vs mijn Huawei P9 dramatisch slecht is.

Het was lang geleden dat ik ofwel een 3G of een E had gezien. Deze komen best vaak voor op mijn Iphone zelfs "geen service" komt geregeld voor op mijn telefoon.

Ik geloof niet dat het een provider probleem is maar meer een probleem van de iphone. Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?

grt Marc
icon

Beste antwoord door Josse 12 januari 2018, 16:11

Goedemiddag allemaal,

Het is enige tijd stil geweest vanuit ons omtrent dit onderwerp, we vonden het daarom tijd om weer een update te plaatsen.

Klanten met een iPhone 8/+ of X die melden last te hebben van dit probleem (niet kunnen bellen of dropped calls) kunnen gebruik maken van ons reparatieproces. Bij binnenkomst van het toestel bij ons technisch service centrum wordt het toestel eerst gescreend. Vervolgens worden de toestellen met deze klacht omgeruild en in het geval de klacht wordt veroorzaakt door een ander defect wordt het toestel gerepareerd.

We zien momenteel dat het aantal meldingen van klanten hierover afneemt. Uiteraard delen we nieuwe ontwikkelingen hier zodra er meer informatie beschikbaar is.

Bekijk origineel

629 reacties

Hallo maqish,

Ik heb onlangs ook een iphone 8 plus aangeschaft en ik heb dus precies de zelfde problemen die jij aangeeft. Als ik aan het surfen ben kan ik niet gebeld worden of bellen als ik wel bel kan ik niet tegelijkertijd internetten heel de tijd valt 4G weg schakelt hij overr naar 3G en daarna staat er geen service ik vind dit ook super vervelend ik heb onlangs 2 nieuwe simkaarten aangevraagd een online en 1 via de shop probleem blijft zich voordoen ik denk dat het aan de telefoon ligt ik zou graaag heel graag zelfs dit probleem opgelost willen hebben gelukkig ben ik niet de enige t-mobile zouden jullie a.u.b iets kunnen betenen voor ons.

Groet Yassine
Reputatie 6
Badge +17
Hi Marc en Yassine,

Wat balen dat jullie beide dit probleem ervaren. Je verwacht van je nieuwe toestel dat die het natuurlijk goed doet. Ervaren jullie dit probleem overal of op specifieke locaties? Van welke software maken jullie gebruik? Hebben jullie je toestel al teruggezet naar fabrieksinstellingen? Zo niet, zou je dat eens kunnen proberen? Maak wel eerst een back-up van je gegevens.

Ik ben benieuwd of dat helpt.
Hallo Hajar,

Op dit moment heb ik de nieuwste versie ios draaien 11.0.2 daarnaast heb ik netwerk instellingen reset ik heb mijn telefoon volledig opgeschoond en via itunes hersteld. Zelfs contact opgenomen met apple die hebben een diagnose op afstand gestart en vertelden me dat de resultaten perfect waren en alles naar behoren werkt. Ik ben echt hopenloos nu. Wat ik wel heb gemerkt is dat als is 4G uitschakel voor gesprekken en data en hij op 3G te werk gaat ALLES WEL TRAAG IS maar toch stabiel werkt kan weer bellen en gebeld worden maar zodra ik 4G voor gesprekken en data aanzet of alleen voor data gaat het gelijk fout.

Ik hooopppppp dat iemand nog kan helpen??

Groet yassine
Zojuist even getest.

Ik had thuis (in huis) geen bereik met de iphone. Vervolgens de simkaart in de Huawei P9 gestopt.. Direct 4G verbinding.

Nu heb ik in huis wel wifi en kan ik er niet echt een heel groot probleem van maken, maar voor buiten de deur kan ik niet meer op dezelfde manier genieten van mijn unlimited data als de telefoon niet goed mee werkt.

Aan de simkaart ligt het niet. Het is puur de telefoon welke niet goed werkt. Ja hij doet alles zoals hij het moet doen, maar de modem in de telefoon dan wel de antenne oid is niet goed denk ik.
Reputatie 5
Badge +15
Hoi Picobelloooo en Maqish,

Wat balen dat de suggesties van Hajar het probleem niet hebben verholpen! Op dit moment hebben jullie naar mijn idee alles geprobeerd wat er nu te proberen valt. Het lijkt inderdaad aan het toestel of de software te liggen, zeker omdat de simkaart in een andere telefoon prima werkt. Het enige wat je kunt doen is het blijven testen en hopen op een update.

Jammer dat ik jullie geen beter antwoord kan geven. 😞 Mochten jullie nog andere vragen hebben, dan zijn jullie natuurlijk altijd welkom op het forum!
Hoi Jaimy,

jij kan er natuurlijk net veel aan doen, maar het is vrij triest dat je dus een "flagship" device koopt waarbij het netwerk gewoon niet goed werkt.
Beste jaimy,

PS. Ik vind het echt super jammer dat je ons aan ons lot overlaat en zegt bekijk het maar met je problemen en updates en telefoon.

Je kunt ook even gaan google en opsporen dat de iphone 8 plus niet werkt op het 4gLTE netwerk band 71 waar TMOBILE WEL OP WERKT en dus zo concluderen dat er wel degelijks iets aan de hand is. Ons ook vertellen dat jullie het netwerk aan het testen zijn mischien dat wij daarom wat probleempjes ervaren met jullie voice bla lte. Wat jammer dat ik je geen beter mening kan geven dan dit!!
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Maqish & Picobelloooo,

Dit probleem is ook bekend bij iOS 11, dus het is grotendeels hopen en wachten op een spoedige fix. Aangezien jullie al vrij veel geprobeerd hebben, is het dan ook voor jullie afwachten tot de nieuwe versie software. Je kunt dit nog proberen, maar ik weet niet of dat nog effect gaat hebben:

Netwerk en wifi problemen

Valt regelmatig je verbinding weg of kun je helemaal geen verbinding meer maken met je draadloze netwerk dan kan het zijn dat iOS 11 voor problemen zorgt. Dit is vooral het geval bij de oudere generaties iPad en de iPhone 5s, gelukkig is het vrij eenvoudig op te lossen. Navigeer naar Instellingen ▸ Algemeen ▸ Stel opnieuw in ▸ Herstel netwerkinstellingen. Maak hierna opnieuw verbinding met het wifi-netwerk en het probleem zou opgelost moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn dien je de locatievoorziening voor wifi uit te schakelen. Dit kun je doen via: Instellingen ▸ Privacy ▸ Locatievoorzieningen ▸ Systeem ▸ Wifinetwerken.

Laten we hopen op een snelle oplossing en als jullie nog wat nieuws hebben ontdekt, zijn we natuurlijk ook benieuwd!

@Picobelloooo,

Ik heb een stuk uit jouw tekst verwijderd, omdat dit niets toevoegt aan de hele discussie. Iedereen die hier op elkaar reageert probeert waar mogelijk te helpen, dus het is niet nodig om op deze manier jouw boodschap over te brengen. Daarnaast staat het gebruik van caps lock gelijk aan schreeuwen en dat is sowieso al niet toegestaan op het forum. Ik reken erop dat we op een normale toon met elkaar deze discussie en dit probleem verder kunnen afhandelen.
Het is me wel opgevallen dat het bereik in Amsterdam beter is in Heerenveen.

Bellen gaat vooral goed via wifi en whatsapp. Bellen met het normale gsm netwerk resulteert veelal in dropped calls en ik kan soms helemaal niet bellen omdat er gewoonweg geen bereik is.

@David, ik heb versie 11.0.2 er al op staan en deze heeft het probleem zeker niet verholpen.

@Picobello heb je dat kunnen vinden via google wat betreft die band 71 of is dat een voorbeeld ?

Wifi werkt wel goed.. gelukkig
mag weg
Reputatie 5
Badge +15
Hoi Maqish,

Wat bedoel je met "mag weg"? 🙂
Dat de post door de mods verwijderd mag worden. Vandaag een update gekregen van Apple en dit heeft 0 effect gehad op mijn netwerk 11.0.3 helpt mijn probleem niet.
Ik blijf het overigens een vrij trieste situatie vinden. Thuis bellen werkt nagenoeg niet verbinding valt vrij snel weg. Bellen moet ik via whatsapp omdat het netwerk ronduit ruk is.

Ik zal eens kijken of een andere Sim helpt.
Reputatie 5
Badge +15
Daar ben ik ook benieuwd naar. Mocht het niet helpen, dan zou je het toestel ook nog na kunnen laten kijken. Het lijkt namelijk echt in de iPhone zelf te zitten, aangezien het in een andere telefoon wel goed werkte.

Ik hoor wel hoe het gaat. We denken natuurlijk graag verder met je mee!
Ik heb helaas hetzelfde probleem. In mijn eigen woonplaats niet bereikbaar, zelfs als de Iphone 8 plus 3G aangeeft kan ik er niets mee! Ook kan ik niet bellen of gebeld worden. In mijn oude Iphone 6 plus springt hij gelijk op 4G en werkt alles prima!
Heb ook slecht tot geen bereik met Iphone 8. @Jaimy enige terugkoppeling van TMobile is dus probeer een andere toestel of wacht op een update?
Beste mensen,

@maqish ik heb het netwerk van tmobile opgezocht de specs en in amerika hebben ze precies het zelfde probleem.

Waarom werkt mijn broer zijn vodafone abbo uitstekend in mijn toestel??

Resetten is niet nodig een update uitvoeren ook niet want dat heeft weinig zin al geprobeerd.

Volgens apple diagnose gesteld zowel bij de genius bar als online en die hebben helemaal geen problemen kunnen ondervinden en vinden het dus onnodig om het toestel om te ruilen.

Tmobile ik zou maar op passen want ik zie dagelijks mensen het probleem ervaren en er komen via dit topic steeds meer berichten van problemen bij en iedereen ervaart het zelfde probleem of het aan het nieuwe netwerk ligt dat jullie op dit moment aan het testen zijn weet ik niet mischien dat dat ook een rol speelt.

Het leukste reactie van tmobile is( wat balen zeg).
Ik wens jullie veel sterkte toe op dit moment ben ik een abbo aan het afsluiten bij vodafone:)
Reputatie 6
Badge +17
Hi allemaal,

Ik vind het natuurlijk vervelend dat jullie dit probleem ervaren, maar het lijkt er toch echt op dat het een Apple issue is. Ervaren jullie precies hetzelfde als jullie je simkaart in een ander toestel gebruiken? Als je simkaart wel in een ander toestel functioneert dan kan het namelijk niet aan het T-Mobile netwerk liggen.

Ik hoop dat de volgende update wel voor een oplossing zal zorgen.
Beste @hajar

Ik heb op dit moment mijn probleem opgelost ik heb een sim only abbo van vodafone aangeschaft en ik kan je vertellen dat het echt 100% niet aan de iphone ligt. Ik heb uitstekende verbinding als ik bel switcht hij niet van 3G naar 4G of anders om ik zie geen bereik niet meer verschijnen en ik kan zelfs met het 4G netwerk bellen. Dus het ligt echt niet aan het toestel zovaak reset netwerk instellingen reset 3 nieuwe simkaarten geprobeerd het is echt het netwerk dit moeten jullie netwerkspecialisten even uitzoeken.

Groetjes yassine
Hajar schreef:

Hi allemaal,

Ik vind het natuurlijk vervelend dat jullie dit probleem ervaren, maar het lijkt er toch echt op dat het een Apple issue is.



Het is de combinatie van jullie netwerk met de Iphone 8 (plus). In dat opzicht ben ik het met Yassine eens dat jullie (niet jij, jij kan er niet veel aan doen) je er gemakkelijk vanaf maken door te zeggen dat het aan de telefoon ligt en niet onderzoeken of het de combinatie zou kunnen zijn. Jullie verkopen de telefoon en nogmaals het is geen goedkope telefoon dus dan verwacht je ook iets.
Beste @maqish

Gewoon een netwerk bug met de tijd word dat wel gefixt eigenlijk heb ik wel vertrouwen in t-mobile alleen het duurt zo lang voordat er actie word ondernomen.

Ps heb je al geprobeerd 4G uit te schakelen want naar mijn indee hebbik tot nu toe op 3G geen problemen gehad alleen dat alles zo traag is??

Believe in god en god wil help tmobile with there bug.

Groet yassine
Reputatie 5
Badge +15
Hi all,

Het blijft een vreemde situatie en daarom heb ik aan de bel getrokken bij onze technische specialisten. Hopelijk kunnen zij achterhalen waar dit probleem precies vandaan komt!

Zodra ik meer weet, laat ik jullie dat in dit topic weten. 🙂
@jaimy,

bedankt voor het doorgeven aan de specialisten. Hopelijk komt er ook iets uit.
Erg vervelend? Ook net de IPhone 8 plus gekocht en elk uitgaand of binnenkomend gesprek valt weg!! Heb net 4g uitgezet en hoop dat dat werkt want gebruik de telefoon zakelijk en kan nu niet met fatsoen bellen. En natuurlijk moet er snel een oplossing komen. Ik begrijp dat T-mobile wijst naar IPhone en andersom, pak het op AUB
Nee, helaas, met 3G heb ik nog steeds geen bereik

Reageer