Beantwoord

Slechte verbinding met iPhone



Toon eerste reactie

680 reacties

Ik ben sinds een maand klant bij Tmobile. Mijn vrouw al 3 jaar. Zelfde problemen als jullie met de iPhone 8. Eerst wordt er gezegd dat het aan de locatie ligt wat gek is als mijn vrouw geen problemen heeft. Ik heb overal problemen met gesprekbereik en internet. Springt steeds van 3G naar 4G en terug. Gesprekken vallen weg echt zwaar waardeloos. Vanmorgen weer gebeld met Tmobile en na 20 min wachten en iemand spreken (via vaste lijn) werd de verbinding verbroken, ze zetten me zonder wat te zeggen in de wacht en na een minuut tuut tuut tuut. Oplossing was ga maar naar tmobile winkel of Apple winkel “wij leveren slechts het toestel” echt onbegrijpelijk dat men er zo mee omgaat anno 2018 vind het persoonlijk echt zot dat ik er nu zelf achteraan moet en tmobile doet alsof ik gek ben. Ik zou denken, stuur nieuw toestel op en laat oude toestel wat hagelnieuw is terugsturen en ga er zelf mee aan de slag maar nee hoor. Stap maar inde trein of bus en ga maar zelf oplossen. Om te janken zo slecht. En het Webcare team reageert na 5 uur nog steeds niet op mijn vraag. Al geef je maar aan dat je hem gelezen hebt en er oo terug komt maar helemaal niks horen is zo slecht qua klantenservice. Was het maar 15 jaar terug toen de providers nog “vochten” om klanten
Ik voel me een beetje een tweederangsklant. Als ik de telefoon via T-Mobile had gekocht, dan had ik in ieder geval nog een tweedehands toestel gekregen wat werkt. Nu heb ik de telefoon elders gekocht en blijf ik helemaal in de kou staan, Apple wijst naar T-Mobile en T-Mobile zegt niets te kunnen doen aangezien het toestel niet bij hen gekocht is. En dat terwijl T-Mobile weet van dit probleem!

Ter verduidelijking een kleine analogie:

Stel ik koop een Mercedes van 100.000 euro. En als ik hem eenmaal heb, blijkt de helft van de verkochte Mercedessen niet te kunnen rijden op Nederlandse snelwegen. Mercedes stelt dat dit probleem zich alleen voordoet op Nederlandse snelwegen. En de overheid stelt dat het probleem alleen voorkomt bij dit type auto. En aangezien we de auto niet bij de overheid hebben gekocht, valt iedereen tussen wal en schip. Er is duidelijk een probleem tussen Mercedes en de overheid, maar zo lang beide maar gewoon blijven wijzen, kost het hen geen geld en kunnen klanten geen kant op.

Enig verschil met bovenstaande en de case met T-Mobile, is dat men in de regel voor 1000 euro niet bereid is om een rechtszaak te starten, maar voor een auto van 100.000 euro wel. En het is niet meer dan logisch dat Mercedes en de overheid in dat geval samen naar een oplossing gaan zoeken (alvorens iemand op het idee komt een zaak te starten). Volgens mij weet T-Mobile heel goed dat ze mensen in de kou laten staan, maar omdat de kans klein is dat ze een proces aan de broek krijgen, ondernemen ze geen actie en laten ze klanten de dupe worden van een probleem tussen henzelf en Apple.
Naar de AppleStore? Waarom? Het telefoontoestel is toch niet stuk? Het werkt alleen niet in combinatie met een T-Mobile abonnement.

Oplossing? Hou je toestel en kies een andere provider OF hou je T-Mobile abonnement en kies een ander telefoonmerk of -type. JOUW probleem opgelost. Aan JOU de keuze!
Het zou T-Mobile goed staan als ze hier aan meewerken ...

(natuurlijk begrijp ik dat "het probleem" -de combinatie iPhone met T-Mobile die in een aantal gevallen niet werkt- niet is opgelost, maar dat is op deze manier dan toch niet meer het probleem van de klant?)


Dus als ik een auto koop, die het niet blijkt te doen, dan zeg je dat ik een ander merk moet kopen. En dat het dan vervolgens niet meer mijn probleem is... Maar dan heb ik toch een hele dure auto (nl. degene die ik als eerst kocht) waar ik niets meer aan heb? Dan heb ik twee auto's gekocht terwijl ik er maar eentje nodig had.
Het ziet ernaar uit dat ik nu eindelijk weer een werkende iPhone heb.
In de Applestore deden ze eerst nog een beetje moeilijk omdat mijn telefoon net een week uit het eerste jaar van de garantie was en ik het nu dus eigenlijk met T-Mobile op zou moeten lossen. Toen ik hun uitlegde dat ik het probleem gemeld heb bínnen de garantieperiode maar dat door de lange wachttijden van de store de garantie nu dus net verlopen was, en ik hem vertelde dat dat ook besproken was met de telefonische helpdeskmedewerker tijdens het maken van de afspraak, waren ze bereid met hun hand over het hart te strijken en werd mijn mobiel omgeruild voor een andere.

Het probleem schijnt te maken te hebben met de chip in de iPhone 8 en X. Er worden twee verschillende chips gebruikt in deze iPhones waarvan de één wél, en de ander niet werkt met T-Mobile. Ik heb nu een 8 met een chip die wel zou moeten werken.
Ik hou de aangeschafte Androïd nog maar even achter de hand maar vooralsnog lijkt het nu goed te gaan.

Al met al ben ik blij dat het (waarschijnlijk) eindelijk opgelost is maar de ervaringen met beide partijen waren teleurstellend eerlijk gezegd. Ik had daar meer service en oplossingsgericht meedenken van verwacht.
Reputatie 3
Naar de AppleStore? Waarom? Het telefoontoestel is toch niet stuk? Het werkt alleen niet in combinatie met een T-Mobile abonnement.

Oplossing? Hou je toestel en kies een andere provider OF hou je T-Mobile abonnement en kies een ander telefoonmerk of -type. JOUW probleem opgelost. Aan JOU de keuze!
Het zou T-Mobile goed staan als ze hier aan meewerken ...

(natuurlijk begrijp ik dat "het probleem" -de combinatie iPhone met T-Mobile die in een aantal gevallen niet werkt- niet is opgelost, maar dat is op deze manier dan toch niet meer het probleem van de klant?)
Reputatie 6
Badge +11
We zijn benieuwd naar de ervaringen die er zijn vanuit het volgen van het stappenplan sinds de update!
Wat dacht je ervan om als T-Mobile NL medewerker gewoon de verantwoordelijkheid voor het door T-Mobile NL verkochte product te nemen en bij het eerstvolgende iPhone 8/X klantprobleem samen met de klant incognito naar een AppleStore te gaan. Misschien hoef je er geeneens een vrije dag voor te nemen.
@ David. De procedure die Mitch beschrijft is volkomen inhoudsloos, evenals de beloftes en adviezen van T Mobile.
En wat bedoel je met: "Goed dat je de afspraak voor donderdag hebt staan." ?
Dat is ruim 1,5 week nadat ik het probleem aangekaart heb !!! Het houdt in dat ik een middag niet aanwezig kan zijn in mijn bedrijf, naar Amsterdam moet rijden (50 km enkele reis), een vermogen aan parkeergeld kwijt ben en maar mag hopen dat het een keer opgelost wordt. Over alle kosten die ik hierdoor moet maken plus de kosten voor het toestel dat ik nu heb moeten kopen kan zeker niet gepraat worden ? Laat maar, ik weet het antwoord al. Het gaat me daar ook niet om, het gaat om het niet nemen van verantwoordelijkheden.
Ik heb met JULLIE een contract afgesloten en heb niets te maken met afspraken tussen jullie en Apple.
Het frustrerende is dat het een bekend probleem is maar dat jullie er niets aan doen. Buiten doorverwijzen naar Apple. Lekker makkelijk. Nogmaals, mijn contract loopt bij jullie, níet bij Apple.
Dus hou alsjeblieft op met het begrip, het proberen er een positieve draai aan te geven en hoop op een goede afloop. Het is natuurlijk je werk maar het komt na mijn ervaringen met je werkgever volstrekt ongeloofwaardig over.
Als ik zo met mijn klanten om zou gaan dan kan ik volgende week de deur op slot doen, dat accepteert niemand. En terecht...….
Reputatie 7
Badge +20
@Stefmobiel Erg onfortuinlijk dat jij tegen dezelfde problemen oploopt! Mijn collega Mitch heeft hierboven de laatste procedure aangegeven. Het is jammer dat het zo druk is bij de Apple Store, maar goed dat je de afspraak voor donderdag in ieder geval hebt staan!

Houd je ons op de hoogte van de afspraak van donderdag?
Ook ik heb sinds 1,5 week problemen met de combi iPhone 8 - T Mobile.
Ondanks het feit dat ik een zakelijk abonnement heb en de iPhone nog geen jaar geleden in de T-Mobile shop gekocht heb deden beide partijen absoluut niets voor mij. Omdat ik zakelijk afhankelijk ben van mijn mobiel en klanten mij niet meer konden bereiken heb ik uit pure noodzaak een Motorola Androïd gekocht om weer bereikbaar te kunnen zijn. Deze werd mij uit coulance in de T-Mobile shop met korting aangeboden. Nou nou, wat een coulance. De iPhone is nog geen jaar oud maar daar hadden ze verder geen boodschap aan. Ik moest het maar met Apple regelen verder, T-Mobile trok zijn handen er vanaf. In de Appleshop kan ik vanwege drukte pas komende donderdag terecht, als het dus aan Apple en T-Mobile gelegen had dan was ik gewoon ZAKELIJK ruim 1,5 week onbereikbaar geweest. Het probleem is namelijk dat de meeste binnenkomende oproepen direct naar de voicemail gaan zonder dat ik daar een melding van krijg. Als er wel een gesprek opgebouwd kan worden dan duurt deze niet langer dan ongeveer een minuut, daarna is de verbinding nog aanwezig maar valt het geluid aan beide kanten weg. Ik ben onwaarschijnlijk teleurgesteld in beide partijen, bij een probleem laten ze je vallen.
Bij het afsluiten van een abonnement en het kopen van een dure telefoon wordt je met gejuich ontvangen, bij een probleem wordt de deur in je gezicht dicht gegooid.
Bah.....
Reputatie 7
Badge +18
In mei overgestapt naar T-mobile. Heb een IPhone 8, 64 GB en IOS 12 erop staan. En heb ook sinds het begin grote problemen met bellen en gebeld worden. Een grote ergernis en rondkijken op internet zie ik dat het bij velen een probleem is.
Ik zou graag zien dat het snel opgelost wordt zodat ik weer volop van mijn IPhone kan genieten.


Beste is gewoon langs gaan bij de Apple Store of Apple Service provider zoals Mitch hierboven schrijft.
In mei overgestapt naar T-mobile. Heb een IPhone 8, 64 GB en IOS 12 erop staan. En heb ook sinds het begin grote problemen met bellen en gebeld worden. Een grote ergernis en rondkijken op internet zie ik dat het bij velen een probleem is.
Ik zou graag zien dat het snel opgelost wordt zodat ik weer volop van mijn IPhone kan genieten.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi allemaal,

Sinds 8 september is het proces aangescherpt. Dat betekent dat indien de laatste iOS-update het probleem niet verhelpt, je terecht kan bij een Apple Store of een Apple Serviceprovider om het toestel te laten onderzoeken. We zijn benieuwd naar de ervaringen die er zijn vanuit het volgen van het stappenplan sinds de update!
Ik heb afgelopen week mijn IPhone 8 plus naar iOS 12 ge-update. Daar waar ik met 11.4.1 minder problemen had is het nu echt heel erg. Gesprekken vallen continue weg. Ik hoor de tegenpartij niet en zij mij ook niet. Wat moet ik nu in hemelsnaam nog doen? Ik overweeg nu om werkgever te benaderen en te vragen of ik mijn nummer privé mag overnemen en vervolgens te porteren naar een andere provider.
Aangezien het onduidelijk is waar het probleem ligt is dit denk ik de enige oplossing. Ik zal tevens voorstellen om al onze 150 nummer te porteren. Dit kan echt niet zo verder.
Stop toch een keer met die kletsverhalen, en doe iets om klanten te helpen. Verwijzen naar Apple is niet fair, ik heb geen contract met Apple, maar met jullie! Ook is het blijkbaar geen Apple probleem, andere providers hebben geen problemen.
Sinds mijn abonnement bij T-mobile heb ik problemen. Tijdens een rit van Alkmaar naar Amsterdam valt de verbinding zeker 10x wel, moet ik thuis naar buiten om een telefoongesprek te voeren en zelfs dan ben ik slecht te verstaan. Echt een aanfluiting. Wanneer ik een vodafoon of kpn kaart gebruik heb ik geen enkel probleem. Wat een aanfluiting...
Ik heb voor mijn moeder een iPhone 8 Plus gehaald op moederdag en afgelopen maand begonnen de problemen. Ik ben langs Apple geweest samen met mijn moeder en mijn toestel is gelijk omgeruild, binnen een dag was alles opgelost! Nu gelukkig geen problemen en hopen dat dat zo blijft.
Ik heb sinds vorig jaar november 2017 een iPhone x aangeschaft via GSM web met T-mobile als provider (gestart gebruik toestel januari 2018).
vanaf dat moment alleen maar problemen ondervonden met deze generatie iPhone x.
ik heb alles gedaan. Zoals Sim kaart gewisseld, kruistest met ander toestel, aangeboden via tmobile DYNAFIX, diverse keren naar Apple store en dan nog de vele uren aan de telefoon😡
Sinds vorige week zaterdag van de Apple store Amsterdam een ‘nieuwe’ refurbished iPhone x gekregen, inmiddels mijn VIJFDE!!! En nog steeds ellende met gesprekken.
Apple store geeft ook aan dat probleem ligt bij T-mobile, omdat deze toestellen wel werken onder een andere provider!
Mijn vertrouwen is weg met deze dure iphoneX en wil niet meer verder op deze manier.
Je betaalt genoeg per maand, maar dan moet het ook goed werken.
Klantenservice verwijst mij naar Apple, Apple verwijst mij weer terug naar T-mobile en GSM-web back-Office stuurt mij na anderhalve week een mail dat ik voor een compensatie of annulering bij de partij(en) moet zijn waar ik de toestellen geruild heb??
Intussen heeft T-mobile ondanks de vele lopende problemen, nog steeds abonnementen afgesloten.......
ik zit nog steeds met een duur toestel, die niet goed werkt.
Graag advies 🙏
Groet Lex
Wat een drama om al deze informatie te lezen. Word hier zeker niet vrolijk van. Belachelijk dat al die mensen van kastje naar de muur gestuurd worden. Helaas ben ik er ook één van. Mijn spiksplinternieuwe telefoon moest al direct opgestuurd worden om "gerepareerd" te worden. Hoe dan????
Mijn "gerepareerde"telefoon heeft het een paar maanden gedaan en nu helaas weer dezelfde problemen. Niet kunnen bellen of gebeld worden. Dat is toch de essentie van een telefoon! Net als wat heel veel anderen omschrijven, doet de iphone8 het wel met een VODAFONE simkaart!!!!! Ik zou graag van mijn contract af willen met T-mobile. Dat zou alles oplossen.
Heb inmiddels al weer een aantal keer contact gehad met de klantenservice. De update gedaan en even een paar uur kunnen bellen. Helaas weer dezelfde problemen. Nieuwe sim-kaart toegestuurd gekregen. Dat was uiteraard ook niet oplossing.
T-mobile wanneer gaan jullie nu echt met een passende oplossing komen??!!! We praten hier niet over de aankoop van een broodje kaas.
Reputatie 4
Badge +3
@Annabel Uiting

Hoi Annabel,

Wat geweldig dat het zo goed is opgelost in de Apple Store! Werd de term 'afspraak' niet genoemd? Ik ben onlangs in de Apple Store in Amsterdam geweest (voor mijn Macbook) waar mij werd verteld dat ze enkel op afspraak werkten. Ik kon wel een inloopafspraak maken maar dan zou ik gewoon moeten wachten tot er een plek vrij zou komen. Dit kon enkele minuten zijn geweest maar ook enkele uren. Ik kan niet anders concluderen dan dat je duidelijk meer indruk hebt gemaakt dan ik destijds! 😉


@Ron_1,

Hoi Ron_1,

Dank voor je update! Hoe is de ervaring nu met je toestel? Ik hoor het graag!


Hi,

Hier in Maastricht twee identieke IPhone 8 modellen

1) geen problemen -> gekocht in Januari
2) veel problemen met wegvallende telefoonverbinding -> gekocht in Mei

Beide A1905 MQ6G2ZD/A
Beide Modemfirmware 1.04.51
Beide 11.4 software
Beide 64 Gb
Beide T-mobile NL 32.0

Telefoon 2 is helaas van mijn vriendin en die werd door de winkel afgescheept met “probeer het met een nieuwe simkaart” want anders moet de telefoon opgestuurd worden voor reparatie.

Toen een dag later het probleem toch nog steeds aanwezig bleek (verbinding na 1 minuut telefoneren al weer verbroken), met de klantenservice gebeld.
Deze is wel hulpsbereid, maar ook zij melden dat de telefoon opgestuurd moet worden voor reparatie, en dat ze dan een refurbished model terugkriigt.

Hier gaat zij niet mee akkoord, omdat het toestel net een maand oud is (in 1x afbetaald), en dus ook een nieuw toestel mag verwachten. Te verwachte wachttijd van 2 weken is natuurlijk ook een No-go.

Update: Toch besloten het toestel “voor “reparatie” aan te bieden” bij t-mobile, na 2 extra maanden met continue wegvallende telefoon verbindingen is een refurbished toestel en 10 werkdagen wachten toch een beter alternatief, de juridische weg leek ons toch teveel gedoe.

Ik hou jullie op de hoogte!



Gisteren (na 9 dagen) een vervangende iPhone 8 ontvangen omdat ‘na uitvoerig onderzoek’ de vorige niet gerepareerd kon worden. In de bijbehorende brief staat niet dat het vervangende toestel een nieuwe is, aan de buitenkant is echter niet te zien dat hij gerefurbished is.
@Ron_1 Ik had al 3 weken problemen met de verbinding van mijn i-phone x en werd hier helemaal gek van. Ik ben toen naar een t-mobile winkel gegaan en hier werd mij vriendelijk verzocht om een update uit te voeren. Dus ik braaf naar huis.... en de update (met de nodige moeite) uitgevoerd. Helaas hielp dit helemaal niks.

Dus toen kwam ik via google in dit topic terecht en ben ik maar naar de Apple Store in Haarlem gegaan (overigens gewoon zonder afspraak hoor Mitch;-)!! ). Mijn toestel werd daar direct omgeruild. Met deze nieuwe i-phone heb ik nu gelukkig geen problemen meer!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ron_1

Niet ideaal natuurlijk dat eerdere acties nog niet tot de oplossing van het probleem hebben geleid. Uiteraard is er op de achtergrond niet stilgezeten. Indien de update geen verbeteringen met zich meebrengt en zoals je aangeeft is dit bij jou het geval, dan kun je dus zoals gezegd een afspraak maken bij een Apple Store, een Apple Serviceprovider of T-Shop. Er zijn inderdaad drie Apple Stores (Amsterdam, Den Haag en Haarlem) maar er zijn veel meer (Apple) Serviceproviders. Via de website van Apple kun je na inloggen met je Apple ID een afspraak maken bij een Apple Store dan wel een Apple Serviceprovider. Op basis van de locatie die je daarin doorgeeft worden automatisch de dichtstbijzijnde Apple Store en Serviceproviders zichtbaar. Uit ervaring weet ik dat je bij een Apple Store een afspraak nodig hebt. Bij een Apple Serviceprovider hoeft dat niet altijd.

Wil je mij op de hoogte houden? Ik ben benieuwd naar je terugkoppeling als je langs bent geweest.
@Mitch

Dit is een onzinnig bericht en in dezelfde trant als de vorige “oplossingen” die altijd verwijzen naar een software update die het probleem zou moeten oplossen of het terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Geen van allen werken.

Het wordt tijd dat jullie openheid geven over wat er tijdena zo’n “onderzoek” onderzocht wordt en wat de conclusie dan is.

Uit eigen ervaring:
Ja de problemen bestaan ook bij 11.4.1
De apple store is niet in de buurt
De apple service providers verwijzen naar t-mobile
De apple klantenservice duurt lang en verwijst in eerste instantie ook naar T-mobile
Reputatie 4
Badge +3
Goedemorgen allemaal,

Vanuit ons een update:

We adviseren klanten die een iPhone 8, iPhone 8 Plus of iPhone X bezitten dringend om deze te updaten naar iOS 11.4.1 of nieuwer zodat zij de nieuwste functies en mogelijkheden gebruiken. Hoe je dat kunt doen, lees je hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT204204. Als je na de iOS-software-update nog steeds problemen ervaart met de netwerkverbinding, kun je een afspraak maken met een erkende Apple Serviceprovider, Apple Store of T-Shop om je iPhone te laten onderzoeken.
Hi,

Hier in Maastricht twee identieke IPhone 8 modellen

1) geen problemen -> gekocht in Januari
2) veel problemen met wegvallende telefoonverbinding -> gekocht in Mei

Beide A1905 MQ6G2ZD/A
Beide Modemfirmware 1.04.51
Beide 11.4 software
Beide 64 Gb
Beide T-mobile NL 32.0

Telefoon 2 is helaas van mijn vriendin en die werd door de winkel afgescheept met “probeer het met een nieuwe simkaart” want anders moet de telefoon opgestuurd worden voor reparatie.

Toen een dag later het probleem toch nog steeds aanwezig bleek (verbinding na 1 minuut telefoneren al weer verbroken), met de klantenservice gebeld.
Deze is wel hulpsbereid, maar ook zij melden dat de telefoon opgestuurd moet worden voor reparatie, en dat ze dan een refurbished model terugkriigt.

Hier gaat zij niet mee akkoord, omdat het toestel net een maand oud is (in 1x afbetaald), en dus ook een nieuw toestel mag verwachten. Te verwachte wachttijd van 2 weken is natuurlijk ook een No-go.



Update: Toch besloten het toestel “voor “reparatie” aan te bieden” bij t-mobile, na 2 extra maanden met continue wegvallende telefoon verbindingen is een refurbished toestel en 10 werkdagen wachten toch een beter alternatief, de juridische weg leek ons toch teveel gedoe.

Ik hou jullie op de hoogte!

Reageer