Beantwoord

Slechte verbinding met iPhone



Toon eerste reactie

681 reacties

Ook ik ervaar het genoemde probleem met mijn iPhone 8. Thuis heb ik nog nooit een gesprek kunnen voeren sinds oktober, terwijl als ik op mijn werk ben (andere kant van de provincie) ik hier geen last van heb.

Nu zegt T-Mobile dat een reparatie/omruiling nodig is. Hiermee ben ik het natuurlijk oneens om een aantal redenen.
Het toestel werkt perfect in Maastricht.
Het toestel werkt perfect in Polen.
Het toestel werkt wel als hier Pinkpop is (extra masten zijn hier ingezet op dat moment).
Het toestel werkt perfect als ik thuis ben met de SIMkaart van mijn vriendin.

De enige reden dat ik me kan voorstellen dat een reparatie/omruiling van mijn toestel zal werken, is als ik een ander model zal ontvangen. Het model van mijn iPhone 8 is: A1905. Dit kun je vinden op je iPhone bij regelgeving, onder instellingen>algemeen>info>Juridische informatie. Ik vraag me af welk model andere iPhone 8 gebruikers hebben.

Zolang het probleem niet is opgelost, zal ik het maar met FaceTime en Whatsapp moeten doen.
Ik heb een A1897. Dat is dus degene met een Intel modem. Probleem was vandaag in Nieuwegein enorm. Wegvallende verbinding etc. In Amsterdam later vandaag werkte het weer wel. Wat een ellende! Jouw A1905 heeft ook een Intel modem.
Ook hier het probleem met IPhone 8.
Sinds 1 week in bezit van de IPhone en vanaf het begin vallen gesprekken weg of er is geen verbinding. Je ziet ook continue het radertje draaien alsof hij het netwerk blijft zoeken.

Een drama en dat voor een telefoon uit het topsegment!!!!!!!!

Simkaart weer terug in IPhone 6 geplaatst en geen problemen. Ligt dus echt aan de telefoon in combinatie met het netwerk.
Hi,

Hier in Maastricht twee identieke IPhone 8 modellen

1) geen problemen -> gekocht in Januari
2) veel problemen met wegvallende telefoonverbinding -> gekocht in Mei

Beide A1905 MQ6G2ZD/A
Beide Modemfirmware 1.04.51
Beide 11.4 software
Beide 64 Gb
Beide T-mobile NL 32.0

Telefoon 2 is helaas van mijn vriendin en die werd door de winkel afgescheept met “probeer het met een nieuwe simkaart” want anders moet de telefoon opgestuurd worden voor reparatie.

Toen een dag later het probleem toch nog steeds aanwezig bleek (verbinding na 1 minuut telefoneren al weer verbroken), met de klantenservice gebeld.
Deze is wel hulpsbereid, maar ook zij melden dat de telefoon opgestuurd moet worden voor reparatie, en dat ze dan een refurbished model terugkriigt.

Hier gaat zij niet mee akkoord, omdat het toestel net een maand oud is (in 1x afbetaald), en dus ook een nieuw toestel mag verwachten. Te verwachte wachttijd van 2 weken is natuurlijk ook een No-go.

Het lijkt erop dat sommigen goed geholpen worden en anderen afgescheept.

Het zou T-mobile sieren om wat meer openheid van zaken te geven en eerlijk te zijn wat de technische oorzaak is.
"Het zou T-mobile sieren om wat meer openheid van zaken te geven en eerlijk te zijn wat de technische oorzaak is."
En dat geld voor Apple eveneens. Het lijkt wel of ze zich niet duidelijk willen uitspreken, omdat ze van elkaar afhankelijk zijn. Tmobile verkoopt veel abonnementen met een iphone en Apple verkoopt Iphones door de abonnementen aan tmobile.
Tmobile kan niet zeggen: We willen geen iphones omdat daar een defect aan is en apple kan niet zeggen:Dat er een fout in het netwerk van tmobile zit.
Het beste zou zijn dat Apple of tmobile voor verkoop de toestellen test. Dat zou een hoop ellende voorkomen.
Goedemorgen allemaal.


Hoi allemaal.

Ik heb zins een week de iPhone x en alleen maar problemen met wegvallen van netwerk, en dus niet kunnen bellen of internetten.
Heb probleem doorgegeven aan tmobile. Kreeg gelijk te horen van medewerker dat ze bekend zijn met dit probleem..... ik zeg tegen mederwerker, Iet netjes dat je me dat even heb vermeld bij aankoop?, mederwerker zegt: probleem komt allen voor op 3 van de 100 toestellen?
Ik vind het ronduit schande dit... zelfs Apple is hier van op de hoogte maar beide partijen hebben geen oplossing?
Ik krijg als het goed is aankomende dinsdag mijn nieuwen iPhone x (256gb) een omruiling.... omdat ik nog binnen de 14 dagen zit van mijn nieuw Abbo tmobile.
Ik kijk het goed aan anders zeg ik mijn abbo op..... om zo zeker weten dat ik er niet vast aan zit.
Ik krijg dus een nieuw toestel opgestuurd (omruiling)... mederwerker zegt: dat het geen garantie is dat probleem opgelost is, ze sturen gewoon een nieuwen iPhone x op van de plank en dan maar hopen dat het een goede is?. Medewerker van tmobile zegt dat ze niet aan serialnr of toestel nr kunnen zien welk wel goed is en welk niet?. Dan maar vingers gekruist en hopen maar.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik dit probleem van wegvallen van netwerk al lees van vorig jaar! Hoeveel tijd heeft tmobile nodig met Apple om probleem op te lossen? Valt me zeer tegen dit.
Hou jullie op de hoogte.
Roger.
Reputatie 6
Badge +11
@Rogere Ik zie dit probleem (deze forumthread eigenlijk) ook al tijden en heb vooral de focus op het feit dat het om de EU variant met Intel modem gaat. Op niet-TMO_NL netwerken schijnt er geen probleem te zijn voor de probleemgevallen. Om geen 3% uitvallers te hebben zal ongetwijfeld veel te veel geld/resources gaan kosten van 1 of meerdere betrokken partijen dus laat men het zo te zien maar zo of wellicht lost het probleem zich op een bepaald tijdstip vanzelf op als er een Huawei netwerk update plaatsvindt o.i.d. Vooralsnog scheidt de klant het kaf van het koren en het kaf kan in principe als refurbished op een ander mobiel netwerk binnen de EU weer gebruikt worden. Gelukkig ben je nog binnen de 14 dagen.
Ben al jarenlang trouwe klant bij T-Mobile.
Ik stond op het punt mijn abonnement weer met 2 jaar te verlengen i.c.m. een iPhone 8.
Maar in plaats daarvan stap ik straks over naar een andere provider.

Ik vind het bijzonder kwalijk dat ik als trouwe klant door T-Mobile nergens actief gewezen wordt op deze problematiek. Dit neigt naar pure misleiding.
Blij dat ik dit nog even door het forum gescrolld heb, anders had ik straks aan kunnen sluiten in de rij met gedupeerden.
Had ook problemen met mijn iphone 8 plus en t-mobile sinds 6 weken. Ben toen over gestapt naar kpn en geen problemen meer gehad.
helaas is mijn werk nu overgegaan van vodafone naar t-mobile en op iphone 8 hetzelfde probleem. Ga nu mijn oude iphone 5 maar weer gebruiken.
Jammer dat T-Mobile dit probleem niet kan oplossen, het is ook niet overal.
ik kreeg te horen dat de dekking in mijn postcode gebied niet meer optimaal was maar mijn vrouw heeft Ben en iphone 6 en helemaal geen problemen.
Het is een probleem dat T-Mobile samen met apple moet oplossen.
Reputatie 2
Ik heb nu zon 4 maanden een iPhone 8 en vanaf dag 1 problemen gehad met bellen. Al eerder hierover op t forum een bericht geplaatst en ovv tmobile gewacht op de iOS 11 updates en telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen. Maar ondertussen al bij iOS 11.4 en het werkt nog steeds niet...
Nu hoor ik pas voor het eerst van dit probleem en niemand van tmobile heeft me hierop geattendeerd! Ik ben iig behoorlijk gefrustreerd want kan geen normaal telefoongesprek meer voeren. En als ik de reacties hier lees dan gaat het wel over meer dan 3 per 1000 toestellen met dit probleem...

@ tmobile als ik mijn telefoon ter reparatie aanbied dan wil ik wel een nieuwe ervoor terug, geen refurbished. We zittten toch ook nog binnen de garantie?
Reputatie 2
Ik heb trouwens ook model A1905
Voor de duidelijkheid mijn toestel komt niet van T-mobile dus ik kan mijn toestel niet retour sturen. Andere is dat dit probleem pas sinds een kleine 2 maanden bestaat en niet eerder aanwezig was. Jammer dat kennerllijk nog altijd problemen zijn of deze door een aanpassing in het T-Mobile netwerk weer terug is.
Het aanpassen van 4G alleen op data of 4G helemaal uitschakelen lost het probleem niet op het probleem is wel anders. Met 4G alleen op data gaat de telefoon over maar hoor ik niets. 4G data en gesprekken, gaat de telefoon helemaal niet over. Op 3G valt mijn verbinding na 5 seconden weg.

Het probleem is dat T-Mobile kennelijk niet weet waar het zit, zelfs met 4G uitgeschakeld werkt het niet goed, maar dit is wel locatie afhankelijk. Dit is dus niet overal.
omdat het pas sinds kort is is het dus niet toestel afhankelijk maar lijkt het toch meer een netwerk probleem.
Ook ik ben hier door de klantenservice ook niet gewezen op het feit dat het iPhone 8 problemen zijn. Als de dekking minder is valt de iPhone 8 het eerste weg dus het blijft een netwerk - iPhone probleem
BTW is er een manier om het aanbieders profiel te verwijderen? Zelfs zonder simkaart geeft hij TMobile 32.0 aan...
ik denk dat hier de problemen zitten en wil op een of andere manier een ouder profiel hebben.
bij mij zijn de problemen pas een paar maanden geleden ontstaan mijn iphone komt niet van TMobile en kan nergens heen want het toestel is niet defect aangezien ik rondom mijn werk geen problemen ervaar en ook mete en andere provider is er niets aan de hand. Simkaart in mijn oude iphone 5 werkt perfect!
Reputatie 7
Badge +10
Ook in het buitenland zijn er verschillende providers die problemen hebben met de iPhones.

In Nederland heeft alleen T-Mobile last van dit probleem. Dus is het heel makkelijk voor Apple om te zeggen dat het aan T-Mobile ligt. T-Mobile zegt dat het een hardware probleem is en stuurt de iPhones voor reparatie naar Apple. ze wijzen dus naar elkaar.

Als ik verder kijk op internet zie ik dat de iPhone 2 verschillende modems gebruikt.
A1905 gebruikt een Intel modem en heeft de meeste problemen.
A1863 uses Qualcomm modem en is superieur aan die van Intel ondersteund CDMA en meer LTE bands

Het verschil tussen de providers, T-Mobile gebruikt vanzelfsprekend andere LTE banden dan KPN en Vodafone.

Ik heb dus sterk de indruk dat het probleem niet bij T-Mobile ligt maar bij Apple.
Ook in het buitenland zijn er verschillende providers die problemen hebben met de iPhones.

In Nederland heeft alleen T-Mobile last van dit probleem. Dus is het heel makkelijk voor Apple om te zeggen dat het aan T-Mobile ligt. T-Mobile zegt dat het een hardware probleem is en stuurt de iPhones voor reparatie naar Apple. ze wijzen dus naar elkaar.

Als ik verder kijk op internet zie ik dat de iPhone 2 verschillende modems gebruikt.
A1905 gebruikt een Intel modem en heeft de meeste problemen.
A1863 uses Qualcomm modem en is superieur aan die van Intel ondersteund CDMA en meer LTE bands

Het verschil tussen de providers, T-Mobile gebruikt vanzelfsprekend andere LTE banden dan KPN en Vodafone.

Ik heb dus sterk de indruk dat het probleem niet bij T-Mobile ligt maar bij Apple.


Ik heb ook de indruk dat het probleem bij Apple ligt, vanwege mijn eigen ervaring.
zal het hier toelichten, mijn vrouw momenteel werkzaam in Marokko heeft mijn iphone 8 plus in gebruik, die heb ik gekregen met t-mobile abonnement, daar heeft nog nooit een simkaart van t-mobile ingezeten (dus kan ook niks raars geladen hebben in de instellingen) ze belt/internet via een Marokkaanse provider maar met de iphone die ik via t-mobile heb gekregen.
maar ze heeft ook alleen maar problemen met haar telefoon sinds een paar weken, en persoonlijk voor ons erg lastig want dat is de enige manier van communiceren tussen ons.
Binnenkort als het nieuwe seizoen begint komt er vast een item over bij varaBnn kassa. Let maar op!
Nu weer in het landelijk nieuws. Waarschijnlijk ligt het probleem bij apple en tmobile is niet moedig genoeg om zich daarover duidelijk uit te spreken.
Tmobile blijft als verkopende partij aanspreekbaar is op een niet goedwerkende iphone en kan zich niet verschuilen achter Apple
https://www.nu.nl/mobiel/5396444/problemen-iphone-8-en-iphone-x-netwerk-t-mobile-nog-steeds-niet-opgelost.html
Ik zou persoonlijk niet het risico nemen om een iphone in combinstie met tmobile te nemen.
Reputatie 6
Badge +11
Ik heb ook de indruk dat het probleem bij Apple ligt, vanwege mijn eigen ervaring.
zal het hier toelichten, mijn vrouw momenteel werkzaam in Marokko heeft mijn iphone 8 plus in gebruik, die heb ik gekregen met t-mobile abonnement, daar heeft nog nooit een simkaart van t-mobile ingezeten (dus kan ook niks raars geladen hebben in de instellingen) ze belt/internet via een Marokkaanse provider maar met de iphone die ik via t-mobile heb gekregen.
maar ze heeft ook alleen maar problemen met haar telefoon sinds een paar weken, en persoonlijk voor ons erg lastig want dat is de enige manier van communiceren tussen ons.

Als de iPhone met een abo van T-Mobile NL is verkregen, zijn er voor zover ik weet veranderingen special voor T-Mobile NL aan gedaan in de vorm van aanbiedersinstellingen of aanbiederssoftware, ook zonder dat ie op het TMO NL netwerk is geweest. Het is daarmee nog niet gezegd waar het aan ligt.
Ook ik ben helaas de dupe van dit probleem. Ik ben in het bezit een iPhone X 256gb. Mijn abbo loopt via t-mobile en heb het toestel los gekocht in een t-mobile shop. Ik ben alleen een beetje bang dat als ik het toestel instuur naar t-mobile voor reparatie dat ik, zoals vele andere, gewoon weer een toestel terug krijg met dezelfde problemen. Wat is de ervaring bij andere?

Ik ben al jaren klant en was over het algemeen eigenlijk zeer tevreden over de werking en dienstverlening van T-Mobile.
heeft iemand al eens geprobeerd de WIFI assistent uit te zetten?
ga naar: Instellingen - Mobiel Netwerk
helemaal naar beneden scrollen daar zie je Wifi-Assistentie,
schuifje staat standaard aan, zet om naar uit.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPhone 8 en het netwerk van T-mobile. Sim werkt op mijn oude iPhone 7 prima, die ik in gebruik had toen mijn gloedje nieuwe iPhone 8 op advies van T-mobile door Apple is nagekeken. Helaas voor T-mobile is er niks gevonden door Apple en op advies van Apple met een andere provider (Vodafone) een paar dagen getest en verhip, dan blijkt dat het toestel perfect werkt. T-mobile Simkaart erin.....2de gesprek viel weg en kon 5 minuten niet meer bellen. Ben nu 2,5 maand aan het kloten met T-mobile, alles gedaan wat ze vroegen, betaal zelfs nog trouw mijn abonnement en heb nog een bij T-mobile, maar ze laten me gewoon in de steek. Als je chat van vandaag leest van de klantenservice dan ga je bijna huilen van ellende.

Eigenlijk denk ik dat de frequentie die T-mobile in gebruik heeft niet geschikt is voor de moderne toestellen van Apple. Als je een radio koopt met een hele goede ontvanger, maar de radiozender heeft een slechte frequentie en zend nauwelijks uit, dan heb je een krakende radiozender, dat is wat er nu gebeurd en te verklaren. Vodafone en KPN zijn een tikkeltje duurder, maar zenden op andere, lees veel betere frequenties en dat lijkt me duidelijk.

Mijn telefoon nagekeken door Apple, alles geprobeerd wat mogelijk is bij T-mobile een simkaart van Vodafone voor een week erin gedaan, vlekkeloos gebeld en 3/4G gehad.

De moderators zijn er natuurlijk op getraind en geinstrueerd om deze reacties te geven. Heel begrijpelijk want je hangt zelf ook niet graag de vuile was buiten, maar ik zou echt buikpijn hebben als ik tegen een klant moet zeggen dat het aan het toestel ligt terwijl het tegendeel meermaals is bewezen. Heb ballen en zeg, hier een NIEUW toestel en het is opgelost, of zeg eerlijk, sorry u mag kosteloos overstappen. Ik heb zelf een bedrijf en zou me schamen als ik mijn klanten zo zou behandelen.

Een refurbished geven voor een nieuw toestel, schaam je!!! Bedenk dat je een nieuwe auto hebt gekocht en vervolgens ipv een nieuwe auto een auto van 2 maanden oud krijgt.....!

Dit kun je niet maken en ik denk dat wanneer al deze mensen op het forum de handen ineen zouden steken en er gezamenlijk een zaak van maken dat ze echt een probleem hebben.

Ben open en eerlijk, wij betalen netjes de kosten voor het gebruik van het netwerk, dus daar mogen we ook iets voor terug verwachten.
Contact gehad met rechtsbijstand, alle chats en conversaties ingeleverd ook de reacties van Apple, ben zo benieuwd wat we ermee kunnen.

Ondanks het gezeur een tip voor de klantenservice; geef de klant ten aller tijde het gevoel dat hij geholpen wordt, verplaats jezelf in de schoenen van de klant en lief je in als je rechtmatig behandeld wordt, dan wordt je boos. Een heel forum vol met dit type klanten die te horen krijgen dat ze moeten wachten op een update. Compenseer de mensen of laat ze gaan naar de concurrent die het wel kan waarmaken en pak je verlies. Dit is negatieve reclame en daar zou ik me echt voor schamen, zeker omdat het echt al heel er lang speelt. Van mijn ouders geleerd eerlijkheid duurt het langst!!!!!



Contact gehad met rechtsbijstand, alle chats en conversaties ingeleverd ook de reacties van Apple, ben zo benieuwd wat we ermee kunnen.


Laat het even weten wie er volgens de rechtsbijstand een nieuw toestel moet leveren, ik gok t-mobile.

Ik neem aan dat apple in jouw geval de iPhone 8 ook niet wilde omruilen?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPhone 8 en het netwerk van T-mobile. Sim werkt op mijn oude iPhone 7 prima, die ik in gebruik had toen mijn gloedje nieuwe iPhone 8 op advies van T-mobile door Apple is nagekeken. Helaas voor T-mobile is er niks gevonden door Apple en op advies van Apple met een andere provider (Vodafone) een paar dagen getest en verhip, dan blijkt dat het toestel perfect werkt. T-mobile Simkaart erin.....2de gesprek viel weg en kon 5 minuten niet meer bellen. Ben nu 2,5 maand aan het kloten met T-mobile, alles gedaan wat ze vroegen, betaal zelfs nog trouw mijn abonnement en heb nog een bij T-mobile, maar ze laten me gewoon in de steek. Als je chat van vandaag leest van de klantenservice dan ga je bijna huilen van ellende.

Eigenlijk denk ik dat de frequentie die T-mobile in gebruik heeft niet geschikt is voor de moderne toestellen van Apple. Als je een radio koopt met een hele goede ontvanger, maar de radiozender heeft een slechte frequentie en zend nauwelijks uit, dan heb je een krakende radiozender, dat is wat er nu gebeurd en te verklaren. Vodafone en KPN zijn een tikkeltje duurder, maar zenden op andere, lees veel betere frequenties en dat lijkt me duidelijk.

Mijn telefoon nagekeken door Apple, alles geprobeerd wat mogelijk is bij T-mobile een simkaart van Vodafone voor een week erin gedaan, vlekkeloos gebeld en 3/4G gehad.

De moderators zijn er natuurlijk op getraind en geinstrueerd om deze reacties te geven. Heel begrijpelijk want je hangt zelf ook niet graag de vuile was buiten, maar ik zou echt buikpijn hebben als ik tegen een klant moet zeggen dat het aan het toestel ligt terwijl het tegendeel meermaals is bewezen. Heb ballen en zeg, hier een NIEUW toestel en het is opgelost, of zeg eerlijk, sorry u mag kosteloos overstappen. Ik heb zelf een bedrijf en zou me schamen als ik mijn klanten zo zou behandelen.

Een refurbished geven voor een nieuw toestel, schaam je!!! Bedenk dat je een nieuwe auto hebt gekocht en vervolgens ipv een nieuwe auto een auto van 2 maanden oud krijgt.....!

Dit kun je niet maken en ik denk dat wanneer al deze mensen op het forum de handen ineen zouden steken en er gezamenlijk een zaak van maken dat ze echt een probleem hebben.

Ben open en eerlijk, wij betalen netjes de kosten voor het gebruik van het netwerk, dus daar mogen we ook iets voor terug verwachten.
Contact gehad met rechtsbijstand, alle chats en conversaties ingeleverd ook de reacties van Apple, ben zo benieuwd wat we ermee kunnen.

Ondanks het gezeur een tip voor de klantenservice; geef de klant ten aller tijde het gevoel dat hij geholpen wordt, verplaats jezelf in de schoenen van de klant, leef je in als je niet rechtmatig behandeld wordt, dan wordt je boos. Een heel forum vol met dit type klanten, die te horen krijgen dat ze moeten wachten op een update. Compenseer de mensen of laat ze gaan naar de concurrent die het wel kan waarmaken en pak je verlies. Dit is negatieve reclame en daar zou ik me echt voor schamen, zeker omdat het echt al heel erg lang speelt. Van mijn ouders geleerd eerlijkheid duurt het langst!!!!!
Er was niks aan de hand met mijn toestel iPhone 8 en met een Vodafone simkaartje heeft hij een paar dagen als een zonnetje gedraaid. Vele anderen hebben dat ook gedaan. Het is echt de verbinding met het netwerk, waarschijnlijk goedkoop de het restant van de grootste providers gekocht.
ik heb dezelfde ervaring gehad. Geen verbinding op bepaalde plekken. Wegvallen van gesprekken enz. Klantenservice gebeld en die waren behulpzaam met het aanbieden van een reparatie. Mijn iPhone X heb ik eerst laten controleren door een Apple certified Service & Repair center. Deze hebben geen problemen ontdekt met het toestel. Wat er dan vervangen zou moeten worden door T-mobile is een raadsel en kon door de klantenservice van T-mobile ook niet verteld worden. Reparatie door T-mobile was voor mij dus geen optie. Daarbij was het toestel los bij BelSimpel los gekocht. Want wat gebeurt er met de garantie op het toestel?

Verder bleek in een gesprek met de klantenservice van T-mobile dat het probleem in het nog niet geupdate / geupgrade netwerk van T-Mobile zit. Begin december 2018 is de verwachting dat het probleem opgelost is door de aanpassing in het netwerk. Uiteindelijk heb ik met behulp van de rechtsbijstand zonder kosten het abonnement kunnen openbreken en kies ik nu na jaren T-mobile te hebben gehad voor een andere provider.

Wat ik jammer van deze zaak vind, is dat T-mobile nergens vermeld dat er problemen (kunnen) zijn met de iPhone 8 of iPhone X in het huidige Nederlandse T-mobile Netwerk. In het buitenland functioneert het toestel namelijk perfect.
Beste allemaal,

zie ook mijn vorige berichten op dit forum. samengevat:
mijn nieuw gekochte iPhone X, waarmee ik dus niet meer kon bellen op het tmobile netwerk, uiteindelijk opgestuurd voor “reparatie”. Vervolgens op vakantie gegaan: wat blijkt:

het refurbished toestel dat ik teruggekregen heb is ook defect!!! : als ik gebeld wordt dan hoort de ander mijn stem wel, maar ik de ander niet. Moet hem op luidspreker zetten om een stem te horen.

kan iemand mij een voorbeeldbrief sturen hoe je hier juridisch mee om moet gaan? Ik wil andere provider maar uiteraard wel nummerbehoud. En een nieuwe iPhone x. Of geld terug.

Ik, en anderen ook denk ik, zouden super geholpen zijn met een voorbeeldbrief

Reageer