Beantwoord

Slechte verbinding met iPhone



Toon eerste reactie

680 reacties

Beste allemaal,

zie ook mijn vorige berichten op dit forum. samengevat:
mijn nieuw gekochte iPhone X, waarmee ik dus niet meer kon bellen op het tmobile netwerk, uiteindelijk opgestuurd voor “reparatie”. Vervolgens op vakantie gegaan: wat blijkt:

het refurbished toestel dat ik teruggekregen heb is ook defect!!! : als ik gebeld wordt dan hoort de ander mijn stem wel, maar ik de ander niet. Moet hem op luidspreker zetten om een stem te horen.

kan iemand mij een voorbeeldbrief sturen hoe je hier juridisch mee om moet gaan? Ik wil andere provider maar uiteraard wel nummerbehoud. En een nieuwe iPhone x. Of geld terug.

Ik, en anderen ook denk ik, zouden super geholpen zijn met een voorbeeldbrief

Hoi @Timo1234
Je kunt deze brief gebruiken, https://drive.google.com/file/d/1iFQl3pUssHOBNJrd0HmuBFK3nJhg3p5j/view?usp=sharing.
Ik heb hem op enkele plekken aangepast. Je hebt recht om dit probleem aan te melden bij de Geschillencommissie wanneer je geen reactie krijgt. Ik heb met de Rechtsbijstand succes gehad met het ontbinden van het contract. Succes!
bedankt!
Dag allemaal,

Bij de klantenservice sta je een paar keer over langer dan 20 minuten in de wacht, maar toen ik een bericht op Facebook had geplaatst was er binnen 5 minuten reactie. Afijn, ik heb ook een iPhone 8 (los toestel gekocht in de winkel) met dezelfde problemen als eerder beschreven. Op advies van T-mobile naar de winkel gegaan, daar wijst men naar T-mobile, vervolgens gebeld met T-mobile en de conclusie van de medewerker van de T-mobile klantenservice was dat ik dan maar de rechtsbijstand in moest schakelen want hij had geen andere oplossing dan teruggaan naar de winkel waar ik het toestel had gekocht. Ik stond te klapperen met mijn oren. Overigens áls er al een winkel is die het oplost en een nieuw toestel geeft, is dit vaak een zogeheten refurbished toestel en dus niet nieuw. Omdat je via de rechtsbijstand vaak een advocaat krijgt die niet perse gespecialiseerd is in dit soort zaken, roep ik bij deze alle klanten in dit forum met dezelfde problemen op om samen te werken. Als T-mobile dan zelf toch adviseert om maar een advocaat in te schakelen, ben ik er ook wel klaar mee en ga ik dit doen ook. Ik heb een zeer ervaren advocaat gecontacteerd die niet alleen gespecialiseerd is in dit soort kwesties, maar ook de juiste grootschalige media aandacht kan krijgen. Opties zijn het contract laten ontbinden of een écht nieuw toestel afdwingen en de kosten verhalen op T-mobile. Immers zijn er met andere providers geen problemen. Het eerste contact is reeds gelegd, en als we dit met z'n allen betalen (bij sommige rechtsbijstand polissen heb je vrije keus van advocaat tot een max. bedrag) dan hoop ik dat we een heel eind komen om een eind te maken aan dit kastje naar de muur verhaal. Neem contact met mij op via een privé bericht voor je gegevens en ik richt een whatsapp groep op. Alvast bedankt voor jullie medewerking!
Goedemiddag, ik heb zojuist via chat contact gehad met een tmobile medewerker over mijn IPhone X. Ik heb al van begin af aan (ik heb het toestel in mei aangeschaft) problemen met bellen. de eerste weken dacht ik nog: wat een slecht bereik. maar inmiddels weet ik dat dit een bekend probleem is. het lijkt steeds erger te worden. Ik kan geen enkel gesprek meer voeren. Binnen een paar sec is de verbinding weg. Terugbellen lukt dat ook niet meer. Ik heb al een nieuwe simkaart gekregen maar helaas was dat niet de oplossing.

Ik wil zsm een nieuw toestel, maar de tmobile medewerker gaf aan dat mijn huidige toestel ter reparatie aangeboden moet worden. Ik heb het toestel keihard nodig voor mijn werk en kan hem niet zolang missen. daarnaast lees ik van alles over dat je een refurbished toestel terug krijgt. Maar ik geef super veel geld uit en mag dan toch verwachten dat ik een werkend toestel hebt waar ik mee kan bellen. ik ben al lang klant bij Tmobile en heb nog nooit serieus problemen met het bereik gehad, daar ligt het niet aan.

Ik ga niet akkoord met een gerepareerd toestel of een vervangende refurbished toestel. T mobile medewerker op de chat gaf aan dat ik dan binnen 1 week had moeten komen. maar binnen 1 week ben je nog in de fase: oh ik heb even slecht bereik.

Ik heb hier al meerdere topics gezien over exact hetzelfde probleem en waarbij er uiteindelijk een nieuw toestel is geleverd, dus ik ben zeer benieuwd bij wie ik hiervoor moet zijn om dit in gang te zetten?
Ik heb een soort gelijk probleem I phone X, nieuw gekocht voor meer dan 1100 euro

Hoor, lees, of zie nergens dat er maar iets aan verbetering is gekomen t.a.v. combi T-Mobile abon. en Iphone X.

Ik vraag me dan ook af dat wanneer je dit toestel zou willen verkopen je hier dus bijna niks meer kan terugkrijgen.
Logischerwijs is men dan huiverig een TELEFOONtoestel over te nemen waar je niet mee kan BELLEN.
Toch een eerste vereiste van een telefoontoestel: telefoneren.
Zo wordt de zwarte Piet (!) naar elkaar toegeschoven.

Frappant is wel dat de simkaart in een ander toestel het wel doet, een simkaart van een andere provider in de Iphone X het ook wél doet.

Mij lijkt dan de snelste oplossing een vergelijkbaar abonnement bij een andere provider afsluiten.

Hebben anderen hier een betere oplossing dan de mijne?
Hi,

Hier in Maastricht twee identieke IPhone 8 modellen

1) geen problemen -> gekocht in Januari
2) veel problemen met wegvallende telefoonverbinding -> gekocht in Mei

Beide A1905 MQ6G2ZD/A
Beide Modemfirmware 1.04.51
Beide 11.4 software
Beide 64 Gb
Beide T-mobile NL 32.0

Telefoon 2 is helaas van mijn vriendin en die werd door de winkel afgescheept met “probeer het met een nieuwe simkaart” want anders moet de telefoon opgestuurd worden voor reparatie.

Toen een dag later het probleem toch nog steeds aanwezig bleek (verbinding na 1 minuut telefoneren al weer verbroken), met de klantenservice gebeld.
Deze is wel hulpsbereid, maar ook zij melden dat de telefoon opgestuurd moet worden voor reparatie, en dat ze dan een refurbished model terugkriigt.

Hier gaat zij niet mee akkoord, omdat het toestel net een maand oud is (in 1x afbetaald), en dus ook een nieuw toestel mag verwachten. Te verwachte wachttijd van 2 weken is natuurlijk ook een No-go.



Update: Toch besloten het toestel “voor “reparatie” aan te bieden” bij t-mobile, na 2 extra maanden met continue wegvallende telefoon verbindingen is een refurbished toestel en 10 werkdagen wachten toch een beter alternatief, de juridische weg leek ons toch teveel gedoe.

Ik hou jullie op de hoogte!
Reputatie 4
Badge +3
Goedemorgen allemaal,

Vanuit ons een update:

We adviseren klanten die een iPhone 8, iPhone 8 Plus of iPhone X bezitten dringend om deze te updaten naar iOS 11.4.1 of nieuwer zodat zij de nieuwste functies en mogelijkheden gebruiken. Hoe je dat kunt doen, lees je hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT204204. Als je na de iOS-software-update nog steeds problemen ervaart met de netwerkverbinding, kun je een afspraak maken met een erkende Apple Serviceprovider, Apple Store of T-Shop om je iPhone te laten onderzoeken.
@Mitch

Dit is een onzinnig bericht en in dezelfde trant als de vorige “oplossingen” die altijd verwijzen naar een software update die het probleem zou moeten oplossen of het terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Geen van allen werken.

Het wordt tijd dat jullie openheid geven over wat er tijdena zo’n “onderzoek” onderzocht wordt en wat de conclusie dan is.

Uit eigen ervaring:
Ja de problemen bestaan ook bij 11.4.1
De apple store is niet in de buurt
De apple service providers verwijzen naar t-mobile
De apple klantenservice duurt lang en verwijst in eerste instantie ook naar T-mobile
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ron_1

Niet ideaal natuurlijk dat eerdere acties nog niet tot de oplossing van het probleem hebben geleid. Uiteraard is er op de achtergrond niet stilgezeten. Indien de update geen verbeteringen met zich meebrengt en zoals je aangeeft is dit bij jou het geval, dan kun je dus zoals gezegd een afspraak maken bij een Apple Store, een Apple Serviceprovider of T-Shop. Er zijn inderdaad drie Apple Stores (Amsterdam, Den Haag en Haarlem) maar er zijn veel meer (Apple) Serviceproviders. Via de website van Apple kun je na inloggen met je Apple ID een afspraak maken bij een Apple Store dan wel een Apple Serviceprovider. Op basis van de locatie die je daarin doorgeeft worden automatisch de dichtstbijzijnde Apple Store en Serviceproviders zichtbaar. Uit ervaring weet ik dat je bij een Apple Store een afspraak nodig hebt. Bij een Apple Serviceprovider hoeft dat niet altijd.

Wil je mij op de hoogte houden? Ik ben benieuwd naar je terugkoppeling als je langs bent geweest.
@Ron_1 Ik had al 3 weken problemen met de verbinding van mijn i-phone x en werd hier helemaal gek van. Ik ben toen naar een t-mobile winkel gegaan en hier werd mij vriendelijk verzocht om een update uit te voeren. Dus ik braaf naar huis.... en de update (met de nodige moeite) uitgevoerd. Helaas hielp dit helemaal niks.

Dus toen kwam ik via google in dit topic terecht en ben ik maar naar de Apple Store in Haarlem gegaan (overigens gewoon zonder afspraak hoor Mitch;-)!! ). Mijn toestel werd daar direct omgeruild. Met deze nieuwe i-phone heb ik nu gelukkig geen problemen meer!

Hi,

Hier in Maastricht twee identieke IPhone 8 modellen

1) geen problemen -> gekocht in Januari
2) veel problemen met wegvallende telefoonverbinding -> gekocht in Mei

Beide A1905 MQ6G2ZD/A
Beide Modemfirmware 1.04.51
Beide 11.4 software
Beide 64 Gb
Beide T-mobile NL 32.0

Telefoon 2 is helaas van mijn vriendin en die werd door de winkel afgescheept met “probeer het met een nieuwe simkaart” want anders moet de telefoon opgestuurd worden voor reparatie.

Toen een dag later het probleem toch nog steeds aanwezig bleek (verbinding na 1 minuut telefoneren al weer verbroken), met de klantenservice gebeld.
Deze is wel hulpsbereid, maar ook zij melden dat de telefoon opgestuurd moet worden voor reparatie, en dat ze dan een refurbished model terugkriigt.

Hier gaat zij niet mee akkoord, omdat het toestel net een maand oud is (in 1x afbetaald), en dus ook een nieuw toestel mag verwachten. Te verwachte wachttijd van 2 weken is natuurlijk ook een No-go.

Update: Toch besloten het toestel “voor “reparatie” aan te bieden” bij t-mobile, na 2 extra maanden met continue wegvallende telefoon verbindingen is een refurbished toestel en 10 werkdagen wachten toch een beter alternatief, de juridische weg leek ons toch teveel gedoe.

Ik hou jullie op de hoogte!



Gisteren (na 9 dagen) een vervangende iPhone 8 ontvangen omdat ‘na uitvoerig onderzoek’ de vorige niet gerepareerd kon worden. In de bijbehorende brief staat niet dat het vervangende toestel een nieuwe is, aan de buitenkant is echter niet te zien dat hij gerefurbished is.
Reputatie 4
Badge +3
@Annabel Uiting

Hoi Annabel,

Wat geweldig dat het zo goed is opgelost in de Apple Store! Werd de term 'afspraak' niet genoemd? Ik ben onlangs in de Apple Store in Amsterdam geweest (voor mijn Macbook) waar mij werd verteld dat ze enkel op afspraak werkten. Ik kon wel een inloopafspraak maken maar dan zou ik gewoon moeten wachten tot er een plek vrij zou komen. Dit kon enkele minuten zijn geweest maar ook enkele uren. Ik kan niet anders concluderen dan dat je duidelijk meer indruk hebt gemaakt dan ik destijds! 😉


@Ron_1,

Hoi Ron_1,

Dank voor je update! Hoe is de ervaring nu met je toestel? Ik hoor het graag!

Wat een drama om al deze informatie te lezen. Word hier zeker niet vrolijk van. Belachelijk dat al die mensen van kastje naar de muur gestuurd worden. Helaas ben ik er ook één van. Mijn spiksplinternieuwe telefoon moest al direct opgestuurd worden om "gerepareerd" te worden. Hoe dan????
Mijn "gerepareerde"telefoon heeft het een paar maanden gedaan en nu helaas weer dezelfde problemen. Niet kunnen bellen of gebeld worden. Dat is toch de essentie van een telefoon! Net als wat heel veel anderen omschrijven, doet de iphone8 het wel met een VODAFONE simkaart!!!!! Ik zou graag van mijn contract af willen met T-mobile. Dat zou alles oplossen.
Heb inmiddels al weer een aantal keer contact gehad met de klantenservice. De update gedaan en even een paar uur kunnen bellen. Helaas weer dezelfde problemen. Nieuwe sim-kaart toegestuurd gekregen. Dat was uiteraard ook niet oplossing.
T-mobile wanneer gaan jullie nu echt met een passende oplossing komen??!!! We praten hier niet over de aankoop van een broodje kaas.
Ik heb sinds vorig jaar november 2017 een iPhone x aangeschaft via GSM web met T-mobile als provider (gestart gebruik toestel januari 2018).
vanaf dat moment alleen maar problemen ondervonden met deze generatie iPhone x.
ik heb alles gedaan. Zoals Sim kaart gewisseld, kruistest met ander toestel, aangeboden via tmobile DYNAFIX, diverse keren naar Apple store en dan nog de vele uren aan de telefoon😡
Sinds vorige week zaterdag van de Apple store Amsterdam een ‘nieuwe’ refurbished iPhone x gekregen, inmiddels mijn VIJFDE!!! En nog steeds ellende met gesprekken.
Apple store geeft ook aan dat probleem ligt bij T-mobile, omdat deze toestellen wel werken onder een andere provider!
Mijn vertrouwen is weg met deze dure iphoneX en wil niet meer verder op deze manier.
Je betaalt genoeg per maand, maar dan moet het ook goed werken.
Klantenservice verwijst mij naar Apple, Apple verwijst mij weer terug naar T-mobile en GSM-web back-Office stuurt mij na anderhalve week een mail dat ik voor een compensatie of annulering bij de partij(en) moet zijn waar ik de toestellen geruild heb??
Intussen heeft T-mobile ondanks de vele lopende problemen, nog steeds abonnementen afgesloten.......
ik zit nog steeds met een duur toestel, die niet goed werkt.
Graag advies 🙏
Groet Lex
Ik heb voor mijn moeder een iPhone 8 Plus gehaald op moederdag en afgelopen maand begonnen de problemen. Ik ben langs Apple geweest samen met mijn moeder en mijn toestel is gelijk omgeruild, binnen een dag was alles opgelost! Nu gelukkig geen problemen en hopen dat dat zo blijft.
Sinds mijn abonnement bij T-mobile heb ik problemen. Tijdens een rit van Alkmaar naar Amsterdam valt de verbinding zeker 10x wel, moet ik thuis naar buiten om een telefoongesprek te voeren en zelfs dan ben ik slecht te verstaan. Echt een aanfluiting. Wanneer ik een vodafoon of kpn kaart gebruik heb ik geen enkel probleem. Wat een aanfluiting...
Stop toch een keer met die kletsverhalen, en doe iets om klanten te helpen. Verwijzen naar Apple is niet fair, ik heb geen contract met Apple, maar met jullie! Ook is het blijkbaar geen Apple probleem, andere providers hebben geen problemen.
Ik heb afgelopen week mijn IPhone 8 plus naar iOS 12 ge-update. Daar waar ik met 11.4.1 minder problemen had is het nu echt heel erg. Gesprekken vallen continue weg. Ik hoor de tegenpartij niet en zij mij ook niet. Wat moet ik nu in hemelsnaam nog doen? Ik overweeg nu om werkgever te benaderen en te vragen of ik mijn nummer privé mag overnemen en vervolgens te porteren naar een andere provider.
Aangezien het onduidelijk is waar het probleem ligt is dit denk ik de enige oplossing. Ik zal tevens voorstellen om al onze 150 nummer te porteren. Dit kan echt niet zo verder.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi allemaal,

Sinds 8 september is het proces aangescherpt. Dat betekent dat indien de laatste iOS-update het probleem niet verhelpt, je terecht kan bij een Apple Store of een Apple Serviceprovider om het toestel te laten onderzoeken. We zijn benieuwd naar de ervaringen die er zijn vanuit het volgen van het stappenplan sinds de update!
In mei overgestapt naar T-mobile. Heb een IPhone 8, 64 GB en IOS 12 erop staan. En heb ook sinds het begin grote problemen met bellen en gebeld worden. Een grote ergernis en rondkijken op internet zie ik dat het bij velen een probleem is.
Ik zou graag zien dat het snel opgelost wordt zodat ik weer volop van mijn IPhone kan genieten.
Reputatie 7
Badge +18
In mei overgestapt naar T-mobile. Heb een IPhone 8, 64 GB en IOS 12 erop staan. En heb ook sinds het begin grote problemen met bellen en gebeld worden. Een grote ergernis en rondkijken op internet zie ik dat het bij velen een probleem is.
Ik zou graag zien dat het snel opgelost wordt zodat ik weer volop van mijn IPhone kan genieten.


Beste is gewoon langs gaan bij de Apple Store of Apple Service provider zoals Mitch hierboven schrijft.
Ook ik heb sinds 1,5 week problemen met de combi iPhone 8 - T Mobile.
Ondanks het feit dat ik een zakelijk abonnement heb en de iPhone nog geen jaar geleden in de T-Mobile shop gekocht heb deden beide partijen absoluut niets voor mij. Omdat ik zakelijk afhankelijk ben van mijn mobiel en klanten mij niet meer konden bereiken heb ik uit pure noodzaak een Motorola Androïd gekocht om weer bereikbaar te kunnen zijn. Deze werd mij uit coulance in de T-Mobile shop met korting aangeboden. Nou nou, wat een coulance. De iPhone is nog geen jaar oud maar daar hadden ze verder geen boodschap aan. Ik moest het maar met Apple regelen verder, T-Mobile trok zijn handen er vanaf. In de Appleshop kan ik vanwege drukte pas komende donderdag terecht, als het dus aan Apple en T-Mobile gelegen had dan was ik gewoon ZAKELIJK ruim 1,5 week onbereikbaar geweest. Het probleem is namelijk dat de meeste binnenkomende oproepen direct naar de voicemail gaan zonder dat ik daar een melding van krijg. Als er wel een gesprek opgebouwd kan worden dan duurt deze niet langer dan ongeveer een minuut, daarna is de verbinding nog aanwezig maar valt het geluid aan beide kanten weg. Ik ben onwaarschijnlijk teleurgesteld in beide partijen, bij een probleem laten ze je vallen.
Bij het afsluiten van een abonnement en het kopen van een dure telefoon wordt je met gejuich ontvangen, bij een probleem wordt de deur in je gezicht dicht gegooid.
Bah.....
Reputatie 7
Badge +20
@Stefmobiel Erg onfortuinlijk dat jij tegen dezelfde problemen oploopt! Mijn collega Mitch heeft hierboven de laatste procedure aangegeven. Het is jammer dat het zo druk is bij de Apple Store, maar goed dat je de afspraak voor donderdag in ieder geval hebt staan!

Houd je ons op de hoogte van de afspraak van donderdag?
@ David. De procedure die Mitch beschrijft is volkomen inhoudsloos, evenals de beloftes en adviezen van T Mobile.
En wat bedoel je met: "Goed dat je de afspraak voor donderdag hebt staan." ?
Dat is ruim 1,5 week nadat ik het probleem aangekaart heb !!! Het houdt in dat ik een middag niet aanwezig kan zijn in mijn bedrijf, naar Amsterdam moet rijden (50 km enkele reis), een vermogen aan parkeergeld kwijt ben en maar mag hopen dat het een keer opgelost wordt. Over alle kosten die ik hierdoor moet maken plus de kosten voor het toestel dat ik nu heb moeten kopen kan zeker niet gepraat worden ? Laat maar, ik weet het antwoord al. Het gaat me daar ook niet om, het gaat om het niet nemen van verantwoordelijkheden.
Ik heb met JULLIE een contract afgesloten en heb niets te maken met afspraken tussen jullie en Apple.
Het frustrerende is dat het een bekend probleem is maar dat jullie er niets aan doen. Buiten doorverwijzen naar Apple. Lekker makkelijk. Nogmaals, mijn contract loopt bij jullie, níet bij Apple.
Dus hou alsjeblieft op met het begrip, het proberen er een positieve draai aan te geven en hoop op een goede afloop. Het is natuurlijk je werk maar het komt na mijn ervaringen met je werkgever volstrekt ongeloofwaardig over.
Als ik zo met mijn klanten om zou gaan dan kan ik volgende week de deur op slot doen, dat accepteert niemand. En terecht...….
Reputatie 6
Badge +11
We zijn benieuwd naar de ervaringen die er zijn vanuit het volgen van het stappenplan sinds de update!
Wat dacht je ervan om als T-Mobile NL medewerker gewoon de verantwoordelijkheid voor het door T-Mobile NL verkochte product te nemen en bij het eerstvolgende iPhone 8/X klantprobleem samen met de klant incognito naar een AppleStore te gaan. Misschien hoef je er geeneens een vrije dag voor te nemen.

Reageer