Beantwoord

Slechte verbinding met iPhone



Toon eerste reactie

681 reacties

Reputatie 3
Naar de AppleStore? Waarom? Het telefoontoestel is toch niet stuk? Het werkt alleen niet in combinatie met een T-Mobile abonnement.

Oplossing? Hou je toestel en kies een andere provider OF hou je T-Mobile abonnement en kies een ander telefoonmerk of -type. JOUW probleem opgelost. Aan JOU de keuze!
Het zou T-Mobile goed staan als ze hier aan meewerken ...

(natuurlijk begrijp ik dat "het probleem" -de combinatie iPhone met T-Mobile die in een aantal gevallen niet werkt- niet is opgelost, maar dat is op deze manier dan toch niet meer het probleem van de klant?)
Het ziet ernaar uit dat ik nu eindelijk weer een werkende iPhone heb.
In de Applestore deden ze eerst nog een beetje moeilijk omdat mijn telefoon net een week uit het eerste jaar van de garantie was en ik het nu dus eigenlijk met T-Mobile op zou moeten lossen. Toen ik hun uitlegde dat ik het probleem gemeld heb bínnen de garantieperiode maar dat door de lange wachttijden van de store de garantie nu dus net verlopen was, en ik hem vertelde dat dat ook besproken was met de telefonische helpdeskmedewerker tijdens het maken van de afspraak, waren ze bereid met hun hand over het hart te strijken en werd mijn mobiel omgeruild voor een andere.

Het probleem schijnt te maken te hebben met de chip in de iPhone 8 en X. Er worden twee verschillende chips gebruikt in deze iPhones waarvan de één wél, en de ander niet werkt met T-Mobile. Ik heb nu een 8 met een chip die wel zou moeten werken.
Ik hou de aangeschafte Androïd nog maar even achter de hand maar vooralsnog lijkt het nu goed te gaan.

Al met al ben ik blij dat het (waarschijnlijk) eindelijk opgelost is maar de ervaringen met beide partijen waren teleurstellend eerlijk gezegd. Ik had daar meer service en oplossingsgericht meedenken van verwacht.
Naar de AppleStore? Waarom? Het telefoontoestel is toch niet stuk? Het werkt alleen niet in combinatie met een T-Mobile abonnement.

Oplossing? Hou je toestel en kies een andere provider OF hou je T-Mobile abonnement en kies een ander telefoonmerk of -type. JOUW probleem opgelost. Aan JOU de keuze!
Het zou T-Mobile goed staan als ze hier aan meewerken ...

(natuurlijk begrijp ik dat "het probleem" -de combinatie iPhone met T-Mobile die in een aantal gevallen niet werkt- niet is opgelost, maar dat is op deze manier dan toch niet meer het probleem van de klant?)


Dus als ik een auto koop, die het niet blijkt te doen, dan zeg je dat ik een ander merk moet kopen. En dat het dan vervolgens niet meer mijn probleem is... Maar dan heb ik toch een hele dure auto (nl. degene die ik als eerst kocht) waar ik niets meer aan heb? Dan heb ik twee auto's gekocht terwijl ik er maar eentje nodig had.
Ik voel me een beetje een tweederangsklant. Als ik de telefoon via T-Mobile had gekocht, dan had ik in ieder geval nog een tweedehands toestel gekregen wat werkt. Nu heb ik de telefoon elders gekocht en blijf ik helemaal in de kou staan, Apple wijst naar T-Mobile en T-Mobile zegt niets te kunnen doen aangezien het toestel niet bij hen gekocht is. En dat terwijl T-Mobile weet van dit probleem!

Ter verduidelijking een kleine analogie:

Stel ik koop een Mercedes van 100.000 euro. En als ik hem eenmaal heb, blijkt de helft van de verkochte Mercedessen niet te kunnen rijden op Nederlandse snelwegen. Mercedes stelt dat dit probleem zich alleen voordoet op Nederlandse snelwegen. En de overheid stelt dat het probleem alleen voorkomt bij dit type auto. En aangezien we de auto niet bij de overheid hebben gekocht, valt iedereen tussen wal en schip. Er is duidelijk een probleem tussen Mercedes en de overheid, maar zo lang beide maar gewoon blijven wijzen, kost het hen geen geld en kunnen klanten geen kant op.

Enig verschil met bovenstaande en de case met T-Mobile, is dat men in de regel voor 1000 euro niet bereid is om een rechtszaak te starten, maar voor een auto van 100.000 euro wel. En het is niet meer dan logisch dat Mercedes en de overheid in dat geval samen naar een oplossing gaan zoeken (alvorens iemand op het idee komt een zaak te starten). Volgens mij weet T-Mobile heel goed dat ze mensen in de kou laten staan, maar omdat de kans klein is dat ze een proces aan de broek krijgen, ondernemen ze geen actie en laten ze klanten de dupe worden van een probleem tussen henzelf en Apple.
Ik ben sinds een maand klant bij Tmobile. Mijn vrouw al 3 jaar. Zelfde problemen als jullie met de iPhone 8. Eerst wordt er gezegd dat het aan de locatie ligt wat gek is als mijn vrouw geen problemen heeft. Ik heb overal problemen met gesprekbereik en internet. Springt steeds van 3G naar 4G en terug. Gesprekken vallen weg echt zwaar waardeloos. Vanmorgen weer gebeld met Tmobile en na 20 min wachten en iemand spreken (via vaste lijn) werd de verbinding verbroken, ze zetten me zonder wat te zeggen in de wacht en na een minuut tuut tuut tuut. Oplossing was ga maar naar tmobile winkel of Apple winkel “wij leveren slechts het toestel” echt onbegrijpelijk dat men er zo mee omgaat anno 2018 vind het persoonlijk echt zot dat ik er nu zelf achteraan moet en tmobile doet alsof ik gek ben. Ik zou denken, stuur nieuw toestel op en laat oude toestel wat hagelnieuw is terugsturen en ga er zelf mee aan de slag maar nee hoor. Stap maar inde trein of bus en ga maar zelf oplossen. Om te janken zo slecht. En het Webcare team reageert na 5 uur nog steeds niet op mijn vraag. Al geef je maar aan dat je hem gelezen hebt en er oo terug komt maar helemaal niks horen is zo slecht qua klantenservice. Was het maar 15 jaar terug toen de providers nog “vochten” om klanten
Hoi allemaal,

Sinds 8 september is het proces aangescherpt. Dat betekent dat indien de laatste iOS-update het probleem niet verhelpt, je terecht kan bij een Apple Store of een Apple Serviceprovider om het toestel te laten onderzoeken. We zijn benieuwd naar de ervaringen die er zijn vanuit het volgen van het stappenplan sinds de update!

Is dat niet de wereld op zijn kop? Ik ben een nieuwe klant, krijg van jullie een iPhone 8 geleverd. Die werkt niet goed en vervolgens moet ik zelf in actie komen. Waarom ruilen jullie het toestel niet om en gaan dan ZELF met het toestel aan de slag.
Reputatie 1
Hier opzich stabiel 4g, echter, zodra ik ga bellen zie ik altijd 3g staan. Klopt dit?
Verder is bellen en internetten tegelijk echt problematisch vanwege de 3g..

Kan iemand mij vertellen of dit zo hoort?
Reputatie 7
Badge +18
Hier opzich stabiel 4g, echter, zodra ik ga bellen zie ik altijd 3g staan. Klopt dit?
Verder is bellen en internetten tegelijk echt problematisch vanwege de 3g..

Kan iemand mij vertellen of dit zo hoort?


Klopt Ferdi, bellen en data gaat nu nog via 3g en daarom niet tegelijkertijd. In de nabije toekomst schakelt T-Mobile over op bellen via 4g, dat heet VoLTE ofwel Voice over LTE (=4g). Dan kan alles tegelijk.
Reputatie 7
Badge +18

Hoi allemaal,

Sinds 8 september is het proces aangescherpt. Dat betekent dat indien de laatste iOS-update het probleem niet verhelpt, je terecht kan bij een Apple Store of een Apple Serviceprovider om het toestel te laten onderzoeken. We zijn benieuwd naar de ervaringen die er zijn vanuit het volgen van het stappenplan sinds de update!
Is dat niet de wereld op zijn kop? Ik ben een nieuwe klant, krijg van jullie een iPhone 8 geleverd. Die werkt niet goed en vervolgens moet ik zelf in actie komen. Waarom ruilen jullie het toestel niet om en gaan dan ZELF met het toestel aan de slag.


Het probleem zit in de iPhone. In de praktijk is de Apple store het snelst want daar kun je wellicht meteen omruilen. Als T-Mobile daar tussen gaat zitten is dat onnodig vertragend.
Ik ben net bij de tmobile shop geweest in doetinchem en weggelopen. Oplossing die ze bieden is opsturen en dan ben ik mijn Nieuwe toestel 10 dagen kwijt “meneer ik moet mij ook aan de regels houden” vervolgens naar de Amac in doetinchem en daar weet de verkoper niks van de problemen met iPhone 8 en Tmobile. Ik kan het toestel voor u opsturen maar kost u 40 euro onderzoekskosten. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb mij mobiel dagelijks voor mijn werk nodig en ben grote delen van de dag niet bereikbaar. Help!!
nog steeds problemen helaas met iPhone x en t mobile.

Heb tegen mijn zin een refurbished x teruggekregen waar ik niet mee kan bellen. Gesprekken vallen weg etc

Zo’n dure telefoon waar je niet mee kan bellen...:-(
Mij werd vorige week 20% kortingen op abonnementskosten geboden of ontbinding contract en vrijgeven nummer. Dat is hoe t-mobile omgaat met klanten. Oh en vervolgens nergens meer op reageren daar zijn ze ook goed in.
Reputatie 6
Badge +11
Mij werd vorige week 20% kortingen op abonnementskosten geboden of ontbinding contract en vrijgeven nummer. Dat is hoe t-mobile omgaat met klanten. Oh en vervolgens nergens meer op reageren daar zijn ze ook goed in.
Als je niet rap van Apple een model met andere interne mobiele chip geleverd kan krijgen (zie dit: https://community.t-mobile.nl/apple-444/slechte-verbinding-met-iphone-283693?postid=1470381 ), zou ik maar blij zijn met de mogelijkheid van ontbinding van contract en vrijgeven nummer. Bij de andere 3 NL providers schijnen de probleemgevallen wel te werken.
Reputatie 1
Er is net een nieuwe IOS update uitgekomen 12.1 , het zal mijn benieuwen of het dan beter word.
Ik kan nu al verlengen maar als dit een probleem blijft bij de combi iphone ( X , Xr en Xs ) en TM dan stap ik over naar een andere provider , dan maar iets meer betalen en goede verbinding.
Reputatie 6
Badge +11
Er is net een nieuwe IOS update uitgekomen 12.1 , het zal mijn benieuwen of het dan beter word.
Ik kan nu al verlengen maar als dit een probleem blijft bij de combi iphone ( X , Xr en Xs ) en TM dan stap ik over naar een andere provider , dan maar iets meer betalen en goede verbinding.

Het betreffende probleem kan zich voordoen bij de iPhone 8 en X, dus de modellen van 2017. De modellen van dit jaar, dus Xr en Xs, hebben dit probleem niet.

Er is net een nieuwe IOS update uitgekomen 12.1 , het zal mijn benieuwen of het dan beter word.
Ik kan nu al verlengen maar als dit een probleem blijft bij de combi iphone ( X , Xr en Xs ) en TM dan stap ik over naar een andere provider , dan maar iets meer betalen en goede verbinding.
Het betreffende probleem kan zich voordoen bij de iPhone 8 en X, dus de modellen van 2017. De modellen van dit jaar, dus Xr en Xs, hebben dit probleem niet.


Oké. Wellicht is omruilen naar de Xr een optie. Zal het eens voorstellen. Mijn toestel is pas 2 mnd oud. Heb nu contact met Mitch via webcare. Hij pakt mijn probleem iig netjes op en gaat zich een beeld vormen van mijn probleem en komt er hopelijk morgen op terug.
@CasaDude de update heb ik vandaag gedaan en heeft mij niet geholpen
Ook Mitch heeft geen antwoord. Ik heb inmiddels sinds 26 september nagenoeg geen bereik. Soms als ik toestel op vliegtuigstand zet en weer eraf haal vindt ie zelf 4G en blijft hij tijdje hangen maar gaat hij er toch weer af. Echt dramatisch. Ik had toestel eerder dan abonnement dus eerste 3 weken met Vodafone kaart zonder problemen. Morgen maar bellen voor contractontbinding waar in mijn ogen nieuw toestel opsturen en oude innemen zo gepiept is maar dat is blijkbaar te kostbaar voor T-mobile. Zij leveren tenslotte alleen maar het toestel 🤨
Beste Maqic en T-mobile ,


Ook ik kamp met dit zelfde probleem.

Voorafgaand aan mijn nieuwe abonnement zat ik ook al bij T-mobile, een abonnement in combinatie met de iphone SE. Nooit problemen gehad, en erg tevreden.

Nu ik mijn nieuwe abonnement heb afgesloten met een Iphone 8 Plus heb ik allerlei problemen. Na 1 tot ongeveer 5 minuten bellen, val ik weg en kan het voorkomen dat er een vreemd hoge pieptoon ontstaat. Soms kan ik helemaal geen inkomend gesprek ontvangen, ik denk vanwege geen bereik. Ook heb ik steeds vaker geen internet bereik.

Ik heb inmiddels nieuwe simkaarten geprobeerd, maar dit neemt het probleem helaas niet weg.

Het is nu hoogstens vervelend. Maar vanaf December heb ik een nieuwe baan, waarbij ik mijn telefoon zakelijk nodig ga hebben. En t zou heel erg vervelend zijn als t probleem dan niet verholpen is.

Ik zie graag spoedig een goede oplossing tegemoet


Vriendelijke groet, QA Noor
ik ervaar na een jaar nog steeds het verbindingsprobleem met mijn iphone8 en wacht nog steeds op DE update waar eerder naar verwezen wordt, voor mij houdt het een keer op en ga ik als er niet snel een oplossing komt het contract laten ontbinden omdat T-Mobile niet de verplichtingen nakomt die ze beloven in het contract wat ik met hun aangegaan ben en stap ik over naar misschien een duurdere maar betrouwbaardere aanbieder.
in een noodgeval(vader die op alarmknop drukt) krijg ik geen verbinding met niemand en midden in een gesprek wordt gewoon de verbinding verbroken en moet ik van iemand een ander toestel met simonly lenen om iemand te kunnen bellen omdat T-Mobile weer eens niet werkt.
wat is dit een slappe hap om klanten die een toestel van rond de 1000€ hebben zo te laten aanmodderen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi lezers,

De update waarin Mitch de huidige procedure uitlegt is op dit moment nog altijd van kracht. Als je dit probleem dus ervaart kun je langs bij een Apple Store bij jou in de buurt om dit verder te laten oppakken. Zij kunnen je ter plekke verder helpen met het probleem.
kortom T-Mobile trekt z'n handen er vanaf (maar wel geld vangen) en laten de klanten aan hun lot over en T-Mobile regeld niets voor HUN klanten.
Reputatie 3
Noch T-Mobile, noch Apple gaat dit oplossen of hier geld/energie in steken. In de andere modellen van meer dan 1 jaar geleden is het immers al opgelost met een andere chip.

Dus nogmaals het advies om het heft in eigen hand te houden: òf je huidige telefoon bij een andere provider gaan gebruiken, òf een nieuwe telefoon nemen en bij T-Mobile blijven.

Probleem VOOR JOU opgelost. Kan je daarna rustig bedenken of je nog ergens een claim wilt indienen.
Siert, heb je mijn eerder gegeven reactie wel gelezen ?
Apple lost het probleem wél op, mits het toestel niet ouder dan 1 jaar is. Dan krijg je in de Store ter plekke een nieuw toestel met de juiste chip.
Je reactie v.w.b. T-Mobile klopt wél, die zijn absoluut niet bereid iets voor hun klanten met dit probleem te doen.
Reputatie 3
Ik heb alles gelezen en blijf bij mijn mening: HET probleem wordt niet opgelost, maar slechts JOUW probleem wordt opgelost! Het probleem -de samenwerking tussen de desbetreffende chip van Apple en het netwerk van T-Mobile- blijft bestaan. Dit probleem wordt voor jou slechts omzeild doordat een andere chip van Apple in die andere telefoon geen probleem heeft met het netwerk van T-Mobile. Deze andere chip is NIET een oplossing van Apple voor het probleem met die chip, maar deze heeft toevallig dat probleem op het netwerk van T-Mobile niet. En dus wordt JOUW probleem hiermee omzeild, meer niet.

Naar mijn overtuiging zijn beide partijen nodig om HET probleem op te lossen en blijven beide partijen dus in gebreke hierbij. Ga dus niet zitten wachten op DE oplossing van Apple of DE oplossing van T-Mobile in de vorm van update, nieuwe software o.i.d. want beide partijen zijn niet (meer) bezig om HET probleem op te lossen ...

Neem het heft in eigen handen is daarom mijn pleidooi: òf je huidige telefoon bij een andere provider gaan gebruiken, òf een nieuwe telefoon nemen en bij T-Mobile blijven. Da´s alles. En blijf niet Roete Pieten, daar raak je alleen zelf maar gefrustreerd van. Zonde van je energie!
Hoi allemaal,

Aaahh wat balen zeg! Was ik sinds afgelopen maandag superblij met een hele goede Black Friday Deal (Iphone X icm 2 jaar 10GB voor de prijs van 5GB en een speaker of headphone gratis), nu lijkt het allemaal een grote teleurstelling te worden. Ik dacht dat ik na een upgrade van een 6S naar een X weer een paar jaar gebakken zou zitten, maar niets blijkt minder waar. Zoals velen hieronder schrijven krijg ik op al mijn telefoontjes de reactie: Huh? Zit je op de badkamer? Knijp je je neus dicht? Het lijkt wel alsof je in een doos met watten zit! Reden genoeg dus om na het lezen van allerlei fora over dit probleem, gisteren meteen naar de Apple Store te gaan. Ik kreeg wederom een splinternieuw model in handen (mijn t-mobile variant was net 3 dagen in gebruik), maar na een rondje testbellen op locatie bleek dit geen verschil te bieden. Ik ben dus met de “oude” versie naar huis gegaan.

T-mobile: ik zit binnen de 2-weken herroepingstermijn dus kan de telefoon en het abonnement weer annuleren. Want zoals meerdere personen zeggen: de X is verder een prima telefoon, maar het belangrijkste is toch wel dat je er fatsoenlijk mee kunt bellen en dat de kwaliteit van gesprekken beter is dan goedkope Chinese telefoons. MAAR domper 2 is dan ook dat ik die hele aanbieding van 10GB ipv 5GB kwijt ben 😞.

Mijn vraag: is het mogelijk om mijn Iphone X in te leveren en een Iphone Xs aan te schaffen met bijbetalen, maar dan wel onder dezelfde abonnementensvoorwaarden? Dus 10GB voor de prijs van 5GB? Uiteindelijk kost het me dan iets meer, maar is het net niet helemaal een dode mus...

Ik hoor graag van jullie!

Groeten,

Rebecca

Reageer