Beantwoord

Slechte verbinding met iPhone



Toon eerste reactie

681 reacties

@error33. Dat bedoel ik precies. Alles geprobeerd. Met sim van andere provider geen probleem. Ik ben dit ook niet gewend van tmobile.
Zal versie 11.1 van ios een oplossing bieden? Die is net vandaag uit.
Hoi Hajar,

@Hajar: weet je al iets meer en hoe zit het met de status van mijn case? Ik heb geen mail of iets dergelijks gehad van TMobile.

Groet,
Abel
Het blijkt dat de groep mensen die problemen ondervinden steeds groter wordt...
een serieus probleem voor T-Mobile, maar er wordt inderdaad naast de berichten van de community members weinig naar buiten gebracht.

veel mensen tasten hier in het donker.....

Duidelijks is dat dit probleem echt alleen bij T-Mobile is, want als dit bij meerdere providers of Apple een probleem was dan had je dat zeker in het nieuws gehoord/gelezen.

Naast het feit dat mensen hun telefoon zakelijk gebruiken (waaronder ik ook), en belangrijke telefoontjes missen of niet kunnen voeren, zijn er ook gewoon privé gesprekken die van belang zijn en door dit probleem onmogelijk (ik zit midden in de verbouwing van mijn huis, en moet meerdere momenten per dag contact hebben met aannemer, schilder, timmerman etc), dit is nu simpel weg onmogelijk!

dit moet echt ASAP opgelost worden, en denk ook dat T-Mobile hier zeker mensen voor moet vergoeden of het nou zakelijk of privé is.....
11.1 geen oplossing
Hmm, ik stond op het punt om mijn iPhone 6S Plus te vervangen voor een iPhone 8 Plus. Maar ik denk dat ik nog even wacht....

Overigens las ik nog een heel stuk over gebruikte modemchip in de iPhone 7. Daar was destijds ook veel discussie over. Het Qualcomm modem werkte prima, maar het Intel modem had regelmatig problemen, vooral als het bereik wat minder was. Zou dit bij de iPhone 8 ook het probleem kunnen zijn? Oftewel: hebben jullie alleen dit soort problemen bij minder bereik (zeg: max. 2 bolletjes/streepjes)?

Ben dan ook wel benieuwd welk modem jullie hebben, want ik begreep dat vrij willekeurig is. Het is te zien aan het typenummer van de iPhone, deze staat op de achterkant als het goed is. A1863 en A1864 hebben Qualcomm, en de A1905 en A1897 hebben een Intel modem.

Overigens ben ik gewoon een gebruiker met bovenmatige interesse, geen medewerker van T-Mobile. Maar ik denk graag mee 🙂
11.1 geen oplossing

nee, inderdaad is dat geen oplossing. Ik zag wel dat Vodafone met iPhone 7 soortgelijke problemen heeft gehad.

Overigens las ik nog een heel stuk over gebruikte modemchip in de iPhone 7. Daar was destijds ook veel discussie over. Het Qualcomm modem werkte prima, maar het Intel modem had regelmatig problemen, vooral als het bereik wat minder was. Zou dit bij de iPhone 8 ook het probleem kunnen zijn? Oftewel: hebben jullie alleen dit soort problemen bij minder bereik (zeg: max. 2 bolletjes/streepjes)?
Ik ervaar dit probleem bij voldoende bereik 3-4 streepjes en 3G (4G staat uit voor wat stabielere telefoon)



Ben dan ook wel benieuwd welk modem jullie hebben, want ik begreep dat vrij willekeurig is. Het is te zien aan het typenummer van de iPhone, deze staat op de achterkant als het goed is. A1863 en A1864 hebben Qualcomm, en de A1905 en A1897 hebben een Intel modem.

Dit zou wel eens kunnen gezien er ook mensen geen problemen hebben. Helaas kan ik niks vinden op de achterkant van het toestel. Ook bij info is er geen A nr te vinden 😞 Kun je dat nog ergens ander uit herleiden ??
Waar heb je kunnen vinden cq hoe weet je dat er 2 verschillende soorten modem's in zitten?

Waardeer het wel dat je meedenkt. Het probleem wordt ook nog steeds erger. Vandaag ook thuis het probleem ervaren en dat was nog niet eerder het geval.:@
Ik kom op https://support.apple.com/kb/SP767?locale=nl_NL voor de iPhone 8 2 typen tegen.
A1863 en A1905

Model A1863*
FDD‑LTE (band 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 66)
TD‑LTE (band 34, 38, 39, 40, 41)
TD‑SCDMA 1900 (F), 2000 (A)
CDMA EV‑DO Rev. A (800, 1900, 2100 MHz)
UMTS/HSPA+/DC‑HSDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz)
GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
Model A1905*
FDD‑LTE (band 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 66)
TD‑LTE (band 34, 38, 39, 40, 41)
UMTS/HSPA+/DC‑HSDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz)
GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)

Zitten wel wat verschillen in
Hier nog 1 met zelfde probleem!!
Wordt helemaal gek!

IPhone 8 Plus 256Gb

Telkens vallen gesprekken weg na paar seconden

Ben er helemaal klaar mee!!!
Ik zit via simpel netwerk op tmobile
Zelfde probleem hier, ook 11.1 geen oplossing.
Ik had hier een week geleden geen last van...
Inmiddels ook contact met apple care hierover.

iPhone 8 64gb
Apple care zal niks doen
Iphone werkt gewoon goed
Ligt aan de combinatie iphkne met tmibike netwerk
Opeens na updaten drama


Ben dan ook wel benieuwd welk modem jullie hebben, want ik begreep dat vrij willekeurig is. Het is te zien aan het typenummer van de iPhone, deze staat op de achterkant als het goed is. A1863 en A1864 hebben Qualcomm, en de A1905 en A1897 hebben een Intel modem.

Dit zou wel eens kunnen gezien er ook mensen geen problemen hebben. Helaas kan ik niks vinden op de achterkant van het toestel. Ook bij info is er geen A nr te vinden 😞 Kun je dat nog ergens ander uit herleiden ??

Bij Instellingen > Algemeen > Info heb je in de lijst een item 'Model'. Druk op die regel, en het A-nummer verschijnt.



Waar heb je kunnen vinden cq hoe weet je dat er 2 verschillende soorten modem's in zitten?


Op https://en.wikipedia.org/wiki/IPhone_8 staat het, maar google maar eens op iPhone 7 Qualcomm Intel modem. Dat gaat dan over de 7, maar voor de 8 lijkt het verschil ook van toepassing...
A1897
A1897
Okay fijn om er achter te komen welk model het is zo.

Maar daar komt niet uit wat ik gehoopt had.
Zelf heb ik een A1905 en het model uit de USA welke werkt is ook een A1905 😞
Yes hier nog een met hetzelfde probleem.
iPhone 8 plus 64 GB
A1897

Echt drama dit..
Wel even met ze alle die klantenservice bellen
Want toen Ik vandaag belde was het een niet bekend probleem !
Wel even met ze alle die klantenservice bellen
Want toen Ik vandaag belde was het een niet bekend probleem !


Maak via:
https://www.t-mobile.nl/dekking

een melding aan met je probleem op de locatie. En laat je terug bellen aanvinken. Zo komen er steeds meer meldingen bij T-Mobile binnen
Problemen zijn dus bij A1905 en A1897

CQ qualcomm en Intel
a1905 iPhone 8 64gb
Beste @error33,

Als ik ze probeer te bellen om een melding ervan te maken gaat mijn telefoon amper over en t-mobile reageert de afgelopen tijd ook niet evht meer via dit forum hmmm.
@picobelloooo

Ik heb de meldingen via de site gedaan https://www.t-mobile.nl/dekking/storingen.

Locatie en tijden opgegeven. Over de eerste van de 3 meldingen ben ik benaderd. De andere nog niet. Jij kunt hier als taxi chauffeur nog wel wat locatie's aan toevoegen 🙂

Maar zelf ben ik er ook goed klaar mee nu thuis ook al de problemen beginnen :(
Had gehoopt dat er in het Qualcomm en intel verhaal een schifting zou komen van het probleem maar helaas.
Ik heb alleen nog maar Intels langs zien komen hier... dus ik zou haast zeggen dat daar wel een probleem zit... Mensen zonder problemen komen hier niet natuurlijk, dus dat je alleen Intel ziet verklaart wel wat.

Tenzij er geen Qualcomm’s in Nederland geleverd zijn. Bij de 7 was dat heel mondjesmaat (maar niet 0). Geen idee hoe dat bij de 8 is.

Vind het alleen raar dat het aan de kant van tmobile wel heel erg stilletjes is nu...
Hmm, ik stond op het punt om mijn iPhone 6S Plus te vervangen voor een iPhone 8 Plus. Maar ik denk dat ik nog even wacht....

Overigens las ik nog een heel stuk over gebruikte modemchip in de iPhone 7. Daar was destijds ook veel discussie over. Het Qualcomm modem werkte prima, maar het Intel modem had regelmatig problemen, vooral als het bereik wat minder was. Zou dit bij de iPhone 8 ook het probleem kunnen zijn? Oftewel: hebben jullie alleen dit soort problemen bij minder bereik (zeg: max. 2 bolletjes/streepjes)?

Ben dan ook wel benieuwd welk modem jullie hebben, want ik begreep dat vrij willekeurig is. Het is te zien aan het typenummer van de iPhone, deze staat op de achterkant als het goed is. A1863 en A1864 hebben Qualcomm, en de A1905 en A1897 hebben een Intel modem.

Overigens ben ik gewoon een gebruiker met bovenmatige interesse, geen medewerker van T-Mobile. Maar ik denk graag mee :)


Type staat op de achterzijde van de verpakking/doos, niet op achterzijde toestel.
Maar klopt het dat het probleem bij toestellen van type A1905 en A1897 voorkomt?

Reageer