Beantwoord

Slechte verbinding met iPhone

Toon eerste reactie

680 reacties

"Het zou T-mobile sieren om wat meer openheid van zaken te geven en eerlijk te zijn wat de technische oorzaak is."
En dat geld voor Apple eveneens. Het lijkt wel of ze zich niet duidelijk willen uitspreken, omdat ze van elkaar afhankelijk zijn. Tmobile verkoopt veel abonnementen met een iphone en Apple verkoopt Iphones door de abonnementen aan tmobile.
Tmobile kan niet zeggen: We willen geen iphones omdat daar een defect aan is en apple kan niet zeggen:Dat er een fout in het netwerk van tmobile zit.
Het beste zou zijn dat Apple of tmobile voor verkoop de toestellen test. Dat zou een hoop ellende voorkomen.
Hi,

Hier in Maastricht twee identieke IPhone 8 modellen

1) geen problemen -> gekocht in Januari
2) veel problemen met wegvallende telefoonverbinding -> gekocht in Mei

Beide A1905 MQ6G2ZD/A
Beide Modemfirmware 1.04.51
Beide 11.4 software
Beide 64 Gb
Beide T-mobile NL 32.0

Telefoon 2 is helaas van mijn vriendin en die werd door de winkel afgescheept met “probeer het met een nieuwe simkaart” want anders moet de telefoon opgestuurd worden voor reparatie.

Toen een dag later het probleem toch nog steeds aanwezig bleek (verbinding na 1 minuut telefoneren al weer verbroken), met de klantenservice gebeld.
Deze is wel hulpsbereid, maar ook zij melden dat de telefoon opgestuurd moet worden voor reparatie, en dat ze dan een refurbished model terugkriigt.

Hier gaat zij niet mee akkoord, omdat het toestel net een maand oud is (in 1x afbetaald), en dus ook een nieuw toestel mag verwachten. Te verwachte wachttijd van 2 weken is natuurlijk ook een No-go.

Het lijkt erop dat sommigen goed geholpen worden en anderen afgescheept.

Het zou T-mobile sieren om wat meer openheid van zaken te geven en eerlijk te zijn wat de technische oorzaak is.
Ook hier het probleem met IPhone 8.
Sinds 1 week in bezit van de IPhone en vanaf het begin vallen gesprekken weg of er is geen verbinding. Je ziet ook continue het radertje draaien alsof hij het netwerk blijft zoeken.

Een drama en dat voor een telefoon uit het topsegment!!!!!!!!

Simkaart weer terug in IPhone 6 geplaatst en geen problemen. Ligt dus echt aan de telefoon in combinatie met het netwerk.
Ik heb een A1897. Dat is dus degene met een Intel modem. Probleem was vandaag in Nieuwegein enorm. Wegvallende verbinding etc. In Amsterdam later vandaag werkte het weer wel. Wat een ellende! Jouw A1905 heeft ook een Intel modem.
Ook ik ervaar het genoemde probleem met mijn iPhone 8. Thuis heb ik nog nooit een gesprek kunnen voeren sinds oktober, terwijl als ik op mijn werk ben (andere kant van de provincie) ik hier geen last van heb.

Nu zegt T-Mobile dat een reparatie/omruiling nodig is. Hiermee ben ik het natuurlijk oneens om een aantal redenen.
Het toestel werkt perfect in Maastricht.
Het toestel werkt perfect in Polen.
Het toestel werkt wel als hier Pinkpop is (extra masten zijn hier ingezet op dat moment).
Het toestel werkt perfect als ik thuis ben met de SIMkaart van mijn vriendin.

De enige reden dat ik me kan voorstellen dat een reparatie/omruiling van mijn toestel zal werken, is als ik een ander model zal ontvangen. Het model van mijn iPhone 8 is: A1905. Dit kun je vinden op je iPhone bij regelgeving, onder instellingen>algemeen>info>Juridische informatie. Ik vraag me af welk model andere iPhone 8 gebruikers hebben.

Zolang het probleem niet is opgelost, zal ik het maar met FaceTime en Whatsapp moeten doen.

Waar hebt u recht op als uw product niet goed is?

Recht op kosteloze reparatie of een nieuw product:

U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan er dan bijvoorbeeld voor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Dat mag.

Gelet op het bovenstaande lijkt het mij dat tmobile een leentoestel beschikbaar moet stellen bij reperatie en bij omruiling een nieuwe telefoon ipv een refurbished.
Ook ik heb hier ondertussen last van. Een splinternieuwe Iphone 8 Plus en last hebben van wegvallende gesprekken, mensen die me niet kunnen horen en wegvallende data verbindingen. Telefoon komt koud uit de doos en nu moet ik hem opsturen, zonder garantie dat ik mijn eigen toestel terug krijg.

Ik zit enorm in dubio, ik kan en wil mijn telefoon niet 2 weken missen, zeker aangezien dit een zakelijk nummer is. Kunnen we zelf iets doen om dit probleem op te lossen? Ligt het inderdaad aan de variatie van intel danwel qualcomm modems? Waarom horen we niets over de oorzaak van dit probleem?

Iemand een goede tip?
Goedendag,

3 weken geleden kon ik eindelijk men contract verlengen dus meteen gedaan met een iPhone x.
2 weken heeft hij het prima gedaan maar sinds vorige week kan ik dus ook niet meer bellen zonder dat het gesprek mislukt.
het bekende probleem dus.
contact gezocht met tmobile die me vertelde naar de winkel te gaan.
afgelopen zaterdag dus maar ff naar de winkel geweest. Die erkende meteen het probleem maar omdat ik een heel klein barstje in men scherm heb al (toen het nieuwe hoesje al onderweg in de post was) wouden ze hem niet opsturen omdat dat een probleem werd, er werd een melding gemaakt in de winkel en zou contact met me gezocht worden, ookal kan ik niet bellen.
Gisteren kreeg ik een sms met de vraag of ik de Sim kaart ook in een ander toestel had geprobeerd, wat ik dus ook al had aangeven in de shop.
Had ik dus ook al geprobeerd en daarin doet hij het prima.
Vandaag via de chat een heel lang gesprek gehad met een medewerker van tmobile.
Die wist mij te vertellen dat eerst het scherm moest gemaakt worden voordat hun me verder wouden helpen.
punt is.. een nieuw scherm voor de iPhone x is bepaald niet goedkoop en kan ik momenteel niet betalen. Dit ook aangeven aan de medewerker maar daar kon zei ook niks aan doen en vertelde me dat ik dan men oude telefoon maar moest gebruiken in de hoop de schermen goedkoper worden.

dit vind ik ronduit een hele slechte service van de kant van tmobile. Ik zit dus nu met een telefoon die niet kan bellen en netwerk problemen heeft omdat ik niet het geld op kan hoesten voor een nieuwe scherm wat ik anders nooit had laten maken omdat het totaal niet storend is. maar omdat tmobile netwerk problemen heeft met sommige iPhones moet ik maar aan het geld zien te komen en anders heb ik er helemaal niks meer aan.

Mvg Wouter
Als kleine ondernemer gebruik ik 2 mobiele abonnementen, 1 voor veelgebruik en 1 voor kleingebruik. Als oud medewerker van Dutchtone/Orange/RANN/T-Mobile sluit ik mijn abonnementen al meer dan 20 jaar af bij deze provider, en sinds de iPhone 3G altijd in combinatie met diverse iPhone modellen (op 1 uitstapje naar een Android na). Tot begin dit jaar naar volle tevredenheid.

Mijn iPhone 6s+ (voor kleingebruik) begon eind vorig jaar problemen te vertonen met de bereikbaarheid. Het toestel reageerde niet op oproepen, de beller werd direct naar de voicemail box gestuurd. Veronderstellend dat het toestel defect was besloten wij een vervangend toestel aan te schaffen. De iPhone 6s+, die verder perfect functioneerde, belandde in de prullenbak.

Omdat de Samsung Galaxy S8+ toch niet zo beviel (kon niet wennen aan Android) besloot ik ineens 2 splinternieuwe toestellen aan te schaffen, een iPhone X voor veelgebruik en een iPhone 8+ voor kleingebruik. Beide toestellen werden aangeschaft bij Mediamarkt. Meteen vanaf het begin bleek dat beide toestellen identieke problemen hadden. Ik heb het als volgt aan de T-Mobile klantenservice beschreven:

- Het toestel gaat niet over als er wordt gebeld en de beller wordt direct verbonden met voicemail.
- Het geluid is zwak of onduidelijk; de verstaanbaarheid is onvoldoende om een gesprek te voeren.
- De verbinding valt weg midden in een gesprek, soms meerdere keren per gesprek.

Uiteraard heb ik alle mogelijke oplossingen die hier en op andere sites worden voorgesteld geprobeerd, alles zonder resultaat. In een persoonlijk gesprek met een medewerker van de T-Mobile klantenservice werd het probleem afgeschoven op de leverancier van de toestellen Mediamarkt. Uiteraard is met Mediamarkt volop contact geweest en via hen ook met Apple. Volgens hen is het probleem al geruime tijd bekend en ligt het niet aan het toestel. Zij verwezen naar de diverse berichten in de media waarin het probleem is aangekaart en ook door T-Mobile erkend. Na het deponeren van een klacht, een verzoek om escalatie en het dreigement om facturen niet te betalen totdat een oplossing wordt geboden, reageerde T-Mobile op geen enkele wijze meer naar aanleiding van mondeling en schriftelijk overleg. Mede gezien de bijzondere en langdurige relatie met deze provider voel ik mij in de kou gezet.

Als ondernemer is bereikbaarheid de eerste vereiste die aan een mobiele provider wordt gesteld. T-Mobile lijkt op dit moment niet in staat om een betrouwbare verbinding te bieden in combinatie met iPhone X, iPhone 8 en vermoedelijk ook iPhone 6s. Een onacceptabele situatie, waarin T-Mobile niet bereid lijkt of bij machte is om een werkbare oplossing te bieden.

Uit noodzaak, ik moet tenslotte bereikbaar blijven, heb ik inmiddels 2 KPN abonnementen afgesloten. Ik kan melden dat alle in dit forum beschreven (zeer herkenbare) problemen daarmee onmiddellijk zijn opgelost. Beide toestellen werken stabiel, betrouwbaar en volledig naar verwachting in combinatie met het KPN netwerk, zonder dat daar enige reparatie of aanpassing van instellingen voor nodig was.

De grote hamvraag is nu of T-Mobile het fatsoen zal hebben om dit op correcte wijze verder af te wikkelen. Werken zij mee aan nummerbehoud? Of gaan zij mij dwingen een nieuw nummer door te geven aan 500+ relaties, en mijn voorraden drukwerk en visitekaartjes naast de iPhone 6s+ in de prullenbak te deponeren?

Ik mocht inmiddels weer enkele reacties krijgen van T-Mobile:

1)
Bedankt voor uw bericht. Uw opmerkingen staan genoteerd.
Om op uw vraag/verzoek terug te komen:
Wanneer een toestel door T-Mobile geleverd is, zullen wij binnen garantie, er voor zorgen dat deze werkt op ons netwerk. De problemen met de iPhone 8, iPhone 8 Plus en de iPhone X zijn op te lossen door een reparatie aan de telefoon.
T-Mobile heeft een ander netwerk dan andere providers. Dit is zelfs al enkele jaren op rij nu als beste getest. Blijkbaar is combinatie van de eerste batch van iPhone toestellen en de technologie welke T-Mobile gebruikt niet goed vereenigbaar.
Het is echter op te lossen.Bij de Klantenservice kunnen we niet precies nagaan wat deze handeling/reparatie is. Wanneer de telefoon gerepareerd is, heeft ook deze geen klachten meer op ons netwerk.
Heeft u nog vragen? Vindt uw antwoord dan snel op t-mobile.nl/klantenservice.
Met vriendelijke groeten,
Klantenservice T-Mobile

en 2)
Omdat je een betalingsachterstand hebt op je overeenkomst mobiele telefonie, hebben wij een blokkade geplaatst op je aansluiting. Je kunt nu niet bellen, sms'en en internetten.
Ook hebben wij je betaalwijze omgezet naar acceptgiro. Daarvoor betaal je een extra bedrag per maand. Als je wilt, kun je je betaalwijze zelf weer terugzetten naar automatische incasso op My T-Mobile. Hebben wij je betaling niet binnen 16 dagen na de verzenddatum van deze e-mail ontvangen? Dan brengen wij € 15,- buitengerechtelijke incassokosten in rekening.

De incasso-afdeling werkt een stuk sneller dan de klantenservice.

Je kan je nummer van tmobile doorschakelen naar je nieuwe nummer. Google maar eens.
De hulplijnen zijn waarschijnlijk overbelast door vele klachten en te weinig personeel.
Zefs als je opbelt heb je een lange wachtijd. 1,5 jaar geleden had je gelijk iemand de telefoon of op de chat.
Hmmm, antwoorden op service@t-mobile.nl kan niet meer. Via dit e-mail adres verliep de eerdere communicatie van en naar T-Mobile. En nu... gewijzigde policy of wil men geen tegenspraak meer?

On 3 Jun 2018, at 14:13, T-Mobile Service wrote:

Helaas, dit e-mailadres is niet in gebruik. Je e-mail wordt niet beantwoord. Ga naar t-mobile.nl/service voor de verschillende mogelijkheden om contact met ons op te nemen.

T-Mobile Klantenservice
Ik mocht inmiddels weer enkele reacties krijgen van T-Mobile:

1)
Bedankt voor uw bericht. Uw opmerkingen staan genoteerd.
Om op uw vraag/verzoek terug te komen:
Wanneer een toestel door T-Mobile geleverd is, zullen wij binnen garantie, er voor zorgen dat deze werkt op ons netwerk. De problemen met de iPhone 8, iPhone 8 Plus en de iPhone X zijn op te lossen door een reparatie aan de telefoon.
T-Mobile heeft een ander netwerk dan andere providers. Dit is zelfs al enkele jaren op rij nu als beste getest. Blijkbaar is combinatie van de eerste batch van iPhone toestellen en de technologie welke T-Mobile gebruikt niet goed vereenigbaar.
Het is echter op te lossen.Bij de Klantenservice kunnen we niet precies nagaan wat deze handeling/reparatie is. Wanneer de telefoon gerepareerd is, heeft ook deze geen klachten meer op ons netwerk.
Heeft u nog vragen? Vindt uw antwoord dan snel op t-mobile.nl/klantenservice.
Klantenservice T-Mobile

en 2)
Omdat je een betalingsachterstand hebt op je overeenkomst mobiele telefonie, hebben wij een blokkade geplaatst op je aansluiting. Je kunt nu niet bellen, sms'en en internetten.
Ook hebben wij je betaalwijze omgezet naar acceptgiro. Daarvoor betaal je een extra bedrag per maand. Als je wilt, kun je je betaalwijze zelf weer terugzetten naar automatische incasso op My T-Mobile. Hebben wij je betaling niet binnen 16 dagen na de verzenddatum van deze e-mail ontvangen? Dan brengen wij € 15,- buitengerechtelijke incassokosten in rekening.

De incasso-afdeling werkt een stuk sneller dan de klantenservice.
Zie dit.

https://www.rtlz.nl/tech/honderden-klanten-t-mobile-kunnen-niet-bellen-met-iphone-x
Ik heb Apple store den Bosch benaderd over dit probleem. Ik wacht op nader bericht.
Dit is inmiddels een mega-thread aan het worden.
Zowel Apple als T-mobile hebben het probleem erkend.

Ik kan donderdag naar Apple toe om mijn toestel om te ruilen.
- Hoe weet ik zeker of ik een nieuw toestel krijg (heb zelf een nieuw toestel namelijk van twee maanden oud?)
- Hoe weet ik zeker dat het probleem is opgelost?

Heeft Apple een versie uitgebracht, die we kunnen herkennen aan een serienummer.

Apple geeft zelf aan het is een software fout in de aanbiederssoftware en geen hardware gerelateerd probleem.

Heeft

Maar als je bij tmobile een toestel hebt gekocht zijn zij geheel verantwoordelijk voor een goede werking. Tmobile moet het zelf maar met apple gaan uitvechten.

En het toestel omruilen voor een tweedehands, refurbished of remanefactured toestel is natuurlijk geen oplossing.

Als, is wel een belangrijk element in je claim, je bij T-Mobile direct hebt gekocht, heb je ook het recht om bij T-Mobile de reparatie te claimen. Dit kan dus ook, je mag vrolijk je toestel inleveren voor reparatie. Gaat die mogelijk nog naar jouw favoriete reparatieshop!

Daar staat enige discussie over vervanging en/of verschillende varianten geheel los van, want vervangen van een toestel mag enkel na goedkeuring van klant... Dat zijn stappen die uitsluitend aangeboden mogen worden en nooit zonder goedkeuring vooraf mogen plaats vinden.

Echter, dit alles betekent nog steeds hetzelfde:
- het netwerk is niet het probleem, Apple's oplossing op dat netwerk is het probleem
- Apple kan (en heeft) dit opgelost, maar de mogelijkheden tot die oplossing krijgen...
o Mits je bij TM gekocht hebt, mag je hem bij TM inleveren. Paar weken toestel weg.
o Elke ander bedrijf, bij dat bedrijf inleveren... Paar weken toestel weg???
o Via Apple zelf langs gaan.... Gezien de snellere service een beter idee dus.
o Het (b)lijkt op afstand ook te kunnen... scheelt de moeite op de opties hierboven

En in alle gevallen is het Apple die zijn aansturing van zijn eigen hardware niet op orde heeft. Wat denk je dat er nu gebeurd bij een reparatie? Er wordt gewoon een software patch van Apple geïnstalleerd...

Dus nogmaals, help elkaar om de meest makkelijke route te vinden, maar klagen en wijzen naar wie dan ook gaat je telefoon niet sneller werkend krijgen.
ik was jaren lang tevreden klant van T-Mobile maar nu niet meer. ik heb dus ook een iPhone 8 met verbinding problemen . ik heb in een T-Mobile shop mijn abonnement verlengde en tegelijk tijd een iPhone 8. gekocht dat was in december en toen waren problemen al bekend. en ik werd daar niet over geïnformeerd. nu krijg ik als oplossing om mijn gekochte niet defect iPhone. want werkt prima met sim van Vodafone. op te steuren om daar na omgeruild te worden voor refurbished toestel wat niet eens mag wettelijk gezien.
Hallo,

ik heb mijn iphone 8 plus nu een week en het is me opgevallen dat het bereik van de iphone vs mijn Huawei P9 dramatisch slecht is.

Het was lang geleden dat ik ofwel een 3G of een E had gezien. Deze komen best vaak voor op mijn Iphone zelfs "geen service" komt geregeld voor op mijn telefoon.

Ik geloof niet dat het een provider probleem is maar meer een probleem van de iphone. Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?

grt Marc
Knap dat jij dat weet Poco! Waarschijnlijk ligt het aan een combinatie van beide, maar ik kan daar geen oordeel over vellen.
Maar als je bij tmobile een toestel hebt gekocht zijn zij geheel verantwoordelijk voor een goede werking. Tmobile moet het zelf maar met apple gaan uitvechten.
En het toestel omruilen voor een tweedehands, refurbished of remanefactured toestel is natuurlijk geen oplossing.
Het blijft verwonderlijk hoe Apple liefhebbers de schuld niet durven te leggen bij waar het wel degelijk ligt: zie hier

Apple heeft iets fout staan in hun toestel en daarmee werkt hun hardware niet fatsoenlijk op het T-Mobile netwerk.

Daar zit dus geen T-Mobile fout in, daar zit Apple fout in en schijnbaar kunnen ze het nog oplossen ook... Hou dan op met hier T-Mobile de schuld te geven en ga naar waar je een oplossing kan vinden, nota bene bij de plek waar het probleem ook vandaan komt. Ook ellen lange reacties citeren met enkel de intentie om T-Mobile medewerkers in een kwaad daglicht te zetten (even ter info, dat is smaad en strafrechtelijk vervolgbaar... niet dat T-Mobile dat ooit heeft nagezeten) gaat dus echt niets helpen.

Apple weet van de problemen, Apple kan hun fouten verhelpen, help elkaar dan om dit zo efficiënt mogelijk te realiseren.
Al echt lang klant bij T-Mobile naar alle tevredenheid.
Verschillende Iphone versies gehad, laatste was een iphone 6S wat ook gewoon werkte.
Vorig jaar gelijk bij de release een iphone X 264GB versie mogen ontvangen en deze uiteraard meteen in gebruik genomen.
Echter zo'n 4 weken geleden begon het gesodemieter......
Gesprek valt dan na 30 sec stil, dan na een minuut en soms na 5 minuten en soms ook niet.
Het lijkt ook alsof bereik slechter is op mijn thuislocatie.
Maar als ik dit hier zo lees hoef ik niet veel te verwachten als ik ergens mijn klacht neerleg.
Het vreemde is dat hij het dus een aantal maanden gedaan heeft en nu opeens problemen geeft.......
Gaat dit nog goed komen voor T-Mobile en haar klanten???
Als kleine ondernemer gebruik ik 2 mobiele abonnementen, 1 voor veelgebruik en 1 voor kleingebruik. Als oud medewerker van Dutchtone/Orange/RANN/T-Mobile sluit ik mijn abonnementen al meer dan 20 jaar af bij deze provider, en sinds de iPhone 3G altijd in combinatie met diverse iPhone modellen (op 1 uitstapje naar een Android na). Tot begin dit jaar naar volle tevredenheid.

Mijn iPhone 6s+ (voor kleingebruik) begon eind vorig jaar problemen te vertonen met de bereikbaarheid. Het toestel reageerde niet op oproepen, de beller werd direct naar de voicemail box gestuurd. Veronderstellend dat het toestel defect was besloten wij een vervangend toestel aan te schaffen. De iPhone 6s+, die verder perfect functioneerde, belandde in de prullenbak.

Omdat de Samsung Galaxy S8+ toch niet zo beviel (kon niet wennen aan Android) besloot ik ineens 2 splinternieuwe toestellen aan te schaffen, een iPhone X voor veelgebruik en een iPhone 8+ voor kleingebruik. Beide toestellen werden aangeschaft bij Mediamarkt. Meteen vanaf het begin bleek dat beide toestellen identieke problemen hadden. Ik heb het als volgt aan de T-Mobile klantenservice beschreven:

- Het toestel gaat niet over als er wordt gebeld en de beller wordt direct verbonden met voicemail.
- Het geluid is zwak of onduidelijk; de verstaanbaarheid is onvoldoende om een gesprek te voeren.
- De verbinding valt weg midden in een gesprek, soms meerdere keren per gesprek.

Uiteraard heb ik alle mogelijke oplossingen die hier en op andere sites worden voorgesteld geprobeerd, alles zonder resultaat. In een persoonlijk gesprek met een medewerker van de T-Mobile klantenservice werd het probleem afgeschoven op de leverancier van de toestellen Mediamarkt. Uiteraard is met Mediamarkt volop contact geweest en via hen ook met Apple. Volgens hen is het probleem al geruime tijd bekend en ligt het niet aan het toestel. Zij verwezen naar de diverse berichten in de media waarin het probleem is aangekaart en ook door T-Mobile erkend. Na het deponeren van een klacht, een verzoek om escalatie en het dreigement om facturen niet te betalen totdat een oplossing wordt geboden, reageerde T-Mobile op geen enkele wijze meer naar aanleiding van mondeling en schriftelijk overleg. Mede gezien de bijzondere en langdurige relatie met deze provider voel ik mij in de kou gezet.

Als ondernemer is bereikbaarheid de eerste vereiste die aan een mobiele provider wordt gesteld. T-Mobile lijkt op dit moment niet in staat om een betrouwbare verbinding te bieden in combinatie met iPhone X, iPhone 8 en vermoedelijk ook iPhone 6s. Een onacceptabele situatie, waarin T-Mobile niet bereid lijkt of bij machte is om een werkbare oplossing te bieden.

Uit noodzaak, ik moet tenslotte bereikbaar blijven, heb ik inmiddels 2 KPN abonnementen afgesloten. Ik kan melden dat alle in dit forum beschreven (zeer herkenbare) problemen daarmee onmiddellijk zijn opgelost. Beide toestellen werken stabiel, betrouwbaar en volledig naar verwachting in combinatie met het KPN netwerk, zonder dat daar enige reparatie of aanpassing van instellingen voor nodig was.

De grote hamvraag is nu of T-Mobile het fatsoen zal hebben om dit op correcte wijze verder af te wikkelen. Werken zij mee aan nummerbehoud? Of gaan zij mij dwingen een nieuw nummer door te geven aan 500+ relaties, en mijn voorraden drukwerk en visitekaartjes naast de iPhone 6s+ in de prullenbak te deponeren?

Inmiddels mocht ik een officiële reactie krijgen:

Quote:
"Bedankt voor uw reactie.

U geeft aan kenbaar te willen maken dat wij ook niet op uw verzoeken hebben gereageerd tijdens uw telefonisch contact met een medewerker van T-Mobile Klantenservice. Ook uw wens om telefonisch een klacht te deponeren is niet gehonoreerd. Ik vind het spijtig te vernemen dat mijn collega's u telefonisch niet juist te woord hebben gestaan. Een klacht kan ook telefonisch ingediend worden.

U beweert dat Apple het tegenovergestelde beweert. Dat ons netwerk de problemen zouden veroorzaken met uw Apple iPhoneX en iPhone 8. Ik weet niet waarop u dit baseert. Maar T-Mobile heeft zeer veel Apple iPhone 8 en iPhoneX klanten. Die geen enkel probleem ervaren met hun toestel en het bereik. Zoals u zelf ook aangeeft, heeft u geen problemen ervaren met uw vorige toestellen. Deze toestellen heeft u met dezelfde simkaarten gebruikt. Daarom is de conclusie dat dit probleem niet ligt aan het netwerk wel degelijk onderbouwd. Uw wens om de contracten daarom te ontbinden kunnen wij daarom niet honoreren.

U stelt dat de verbindingen via het T-Mobile netwerk niet voldoende aan wat u redelijkerwijs mag verwachten. Ook hebben wij niet binnen een redelijk termijn op uw klacht gereageerd. Op dit laatste punt moet ik u gelijk geven. Zoals ik al eerder kenbaar heb gemaakt, worden uw klachten niet veroorzaakt door ons netwerk, maar door een probleem met de geleverd hardware. Deze hardware is niet door T-Mobile geleverd, maar door de MediaMarkt.

In uw e-mail geeft u aan zich genoodzaakt te hebben gevoeld om via een andere provider te zorgen voor uw bereikbaarheid te zorgen. U stelt dat u daarom overeenkomstig het advies van Consuwijzer het contract ontbindt. Daarom gelast u onze dienstverlening te staken. En wilt de kosten die u maakt voor het overstappen en weigering mee te werken aan het nummerbehoud op ons verhalen. Ik begrijp dat u voor uw bedrijf bereikbaar moet zijn. Zoals ik hierboven heb uitgelegd, is T-Mobile niet ingebrekke met het leveren van haar diensten. Uw verbindingsproblemen worden veroorzaakt door de Apple iPhone toestellen. Daarom kan ik uw verzoek tot ontbonding van het contract en vrijgeven van uw nummer niet honoreren.

Ook verwijst u naar een eerdere communicatie waarin u aangeeft de automatisch incasso in te trekken. Daarop heeft u tot op heden geen reactie ontvangen. T-Mobile biedt haar klanten 2 wijzes aan om de facturen te betalen. Automatisch incasso of betalen via acceptgiro. Wanneer u wilt dat de machtiging wordt ingetrokken moet u weten dat de betaalwijze in acceptgiro wordt veranderd en de facturen daarom per post zullen worden verstuurd. Hiervoor brengen wij wel kosten in rekening op de factuur. De kosten bedragen 3,04 euro inclusief btw. Het intrekken van een machtiging betekent ook niet dat het abonnement wordt opgezegd of uw betalingsplicht wordt opgeheven.

T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt."

Einde quote.

Inmiddels gebruik ik noodgedwongen het KPN netwerk intensief sinds enkele weken. Ik kan nogmaals bevestigen dat daarmee geen enkel probleem optreedt, en dat beide toestellen 100% naar verwachting functioneren.
Ook hier al maanden een klacht met mijn zakelijke abonnement. In het begin deed mijn Iphone 8 Plus het prima, maar de laatste maanden moet ik een geluksdag hebben om fatsoenlijke telefoongesprekken te kunnen voeren met mijn klanten. Andere dagen valt alle verbinding binnen 30 seconden of eerder weg, en internet is ook niet stabiel.

Oplossingen worden niet geboden, behalve de 'stuur 'm op, dan kijken wij of deze gerepareerd kan worden (wat dus niet kan omdat het een hardware fout is, dus dat lijkt me overbodige moeite) en hopelijk heb je met 2 weken een toestel terug'. Hoe verwacht T-mobile dat ik dit in de tussentijd doe? Hoe ga ik het contact met mijn klanten houden. T-mobile verwacht dat ik maar een extra toestel heb liggen? En wat krijg ik terug? Een 2e hands toestel? Terwijl ik dit nieuwe toestel pas een aantal maanden heb.
Het lijkt me dat ik gewoon recht heb op een NIEUW toestel dat wel werkt. We betalen er genoeg voor in ieder geval, dus een refurbished lijkt me een belachelijke deal.

Het is een bekend probleem maar T-mobile lijkt niet met oplossingen te komen. We zijn met het bedrijf overgestapt op T-mobile (deels Iphone, deels Motorola) omdat de service zo goed leek, maar hier hebben we inmiddels enorme spijt van. 2 Iphones hebben problemen.

Ik vraag me af hoe jullie dit goed gaan oplossen, ik wil een écht nieuw toestel bij afgeven van dit toestel met problemen, zodat ik zorgeloos kan bellen met mijn klanten.
Nou... klantenservice gaat alleen maar achteruit bij T-Mobile.

Ik zat bij de eerste lichting van problemen met de nieuw iPhone in combinatie met het T-Mobile netwerk. Rustig gewacht totdat er een fatsoenlijke oplossing kwam en gelukkig die kwam er ook. Het toestel kon direct (aan de deur nog wel!) omgewisseld worden.

Zo gezegd, zo gedaan en het leek erop dat hiermee de problemen verholpen waren. Echter afgelopen weken keert het probleem weer terug. Neem je contact op met T-Mobile en wat zeggen ze nu?

"Even het toestel brengen naar een T-Mobile Shop voor het opsturen voor reparatie en dan maar hopen dat het hiermee opgelost wordt"

O en iets vervangends tussentijds? Dat is uw eigen probleem...
Heb hetzelfde probleem met mijn iphone8 als in dit topic wordt geschetst. Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik vermoed dat de oplossing/procedure die t-mobile aandraagt, uitsluitend geldt voor toestellen die bij t-mobile zelf zijn gekocht. Ik heb al jaren een Sim only en koop ik mijn toestellen elders (nieuw of 2e hands). Ik neem aan dat de t-mobile procedure niet van toepassing is op dergelijke toestellen? Ergo. I’m f*cked

Reageer