Beantwoord

Slechte verbinding met iPhone

Toon eerste reactie

680 reacties

Nee nog geen oplossing. Wacht nog langer of Bel: 0800 - 7123 of Bel: 06 - 2400 1200

Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur.
Zaterdag van 09.00 tot 17.30 uur

https://www.t-mobile.nl/service
Ook ik loop al enige tijd tegen het probleem aan dat mijn bereik met mijn iPhone 8 ronduit belabberd is. Gesprekken komen niet van de grond, soms moet ik aantal minuten wachten of het 8 x opnieuw proberen voordat de telefoon eindelijk iets gaat doen of over lijkt te gaan. Gesprekken vallen weg, 4G is regelmatig foetsie, soms zelfs geen service, tijdens het gesprek ben of ik, of de ander ineens volledig onverstaanbaar. Regelmatig krijgen mensen die mij bellen onmiddellijk mijn voicemail (zelfs al sta ik naast ze, en geeft mijn telefoon aan dat ik bereik zou moeten hebben) en krijg ik niet eens of veel later pas te zien dat ik een gemiste oproep heb of iemand mijn voicemail heeft ingesproken.
Op deze manier is mijn telefoon onbetrouwbaar en onbruikbaar. Ik vind dat je van een behoorlijk prijzig abonnement met telefoon toch mag verwachten dat je op zijn minst normaal kunt bellen of gebeld moet kunnen worden (!).

Weet iemand of Tmobile inmiddels een oplossing voor dit probleem heeft?
(en dan bedoel ik een oplossing waarbij ik NIET zelf voor de kosten opdraai of zonder telefoon kom te zitten omdat Tmobile dus eigenlijk niet waar maakt wat ze bij het afsluiten van het contract toezeggen (en of dit nu komt door Apple of door Tmobile, of een combinatie hiervan dat maakt mij als consument eigenlijk niets uit, ik heb een contract afgesloten met Tmobile om te kunnen bellen en dat kan dat op deze manier niet fatsoenlijk))
Ohw mooi om te horen!

Ik heb Apple en T-mobile ook al gebeld, en de laatste nu vandaag maar weer even. Ik ga het toestel deze week maar omruilen. Ik zou eventueel ook wel een Samsung s9 of s9+ willen, maar dat zou helaas wel niet mogelijk zijn.

Want ik had ook graag nog Applecare + af willen sluiten op mijn iphone, bij Apple wisten ze te melden dat je dit nog t/m na 90 dagen na aankoop kan doen ipv 60 dagen. Maar misschien word het voor mij alsnog lastig, weet niet wat je beter kan doen eerst applecare nog afsluiten of eerst omruilen dan haal ik het denk ik niet meer met die 90 dagen.

Heeft een van jullie dit misschien ook afgesloten Applecare +, omdat op dit toestel ook het glas van voor en van achteren zit en waarschijnlijk ook aan de zijkanten dus helemaal rondom ?

Als dat ooit eens gerepareerd moet worden dat kost een vermogen! En het schijnt dat je alleen bij Apple zelf de originele onderdelen weer in je toestel krijgt enzo.

P.S.: Trouwens volgens mij komen bijna alle onderdelen bij Samsung vandaan behalve het modem misschien niet, dacht eerst nog dat het een stunt zou zijn van Samsung omdat dat natuurlijk de 2 grootste concurrenten zijn! Ohw dat klopt natuurlijk niet helemaal maar ik dacht wel dat Samsung wel iig altijd bijna de processor levert, hier kan je wel vinden welke merken allemaal binnenin het toestel zitten. Toshiba etc. enzo http://lmgtfy.com/?q=ifixit+iphone+x+components+list

Jammergenoeg kan ik van de 8 of X geen lijstje vinden met wat de losse kosten zijn van elk onderdeel, dus voor hoeveel geld er eigenlijk inzit en wat je er dan uiteindelijk voor neertelt!

Wel dit kunnen vinden; https://www.iol.co.za/business-report/technology/apples-iphone-x-parts-cost-r1-631-more-than-iphone-8-11906590 Je word er nog niet veel wijzer van want het is in een vreemde valuta en gaat meer over hoeveel duurder of hoeveel goedkoper de x is als de 8 en andersom. Net zoiets als product X is nu in de aanbieding voor 10%, maar ja 10% over wat ? 😉
Inmiddels heeft Apple allemaal logs van mn iPhone X geanalyseerd en werd van de week door de engineer gebeld met de mededeling dat men de call nu geescaleerd heeft en of ik in de tussentijd absoluut niet mjn telefoon wilde wissen, restoren of updaten. Ze zijn dus blijkbaar iets op het spoor. Wordt vervolgd.
Heb inmiddels met de T-Mobile klantenservice gebeld, en ze hebben mijn iPhone X omgeruild met een nieuwe. Probleem lijkt opgelost te zijn 🙂..
Iphone 8 Plus op een 4G locatie, zelfde simkaart

Iphone 7 Plus op dezelfde 4G locatie, zelfde simkaart

Absoluut om triest van te worden, omdat ik mijn telefoon ook zakelijk gebruik was ik na 2 maanden het wachten helemaal zat, laat staan als je je mobiel prive om wat voor reden dan ook eens dringend nodig hebt.... (ongeluk/gezondheid). En je kunt dan niet bellen of gebeld worden.

Ik heb mijn toestel dus gewisseld. Het jojo'n van Tmobile en Apple wil ik niet meer op wachten, hoewel Apple super content en netjes was om er vanuit hun zoveel mogelijk aan te doen.

Tmobile, nog een paar maandjes en dan ben ik contractvrij, adios!
Ook ik heb last van de bekende problemen met mijn Iphone X en T-mobile. Vanaf het moment dat ik het toestel heb ontvangen (21-12-2017) is het kommer en kwel, zowel vanuit technisch perspectief maar ook qua service. Ik ben nu ruim 6 weken bezig met T-mobile om tot een acceptabele oplossing te komen. Ik heb meerdere pogingen (5x) gedaan om direct na aanschaf melding te maken van de problemen, maar omdat mijn nieuwe zakelijke simkaart nog niet aangesloten was lukte het niet om met mijn particuliere simkaart van T-mobile contact te maken met de zakelijke klantenservice. Ik werd wel doorverbonden van particulier naar zakelijk maar kwam vervolgens in een wachtrij waarvan of de verbinding werd verbroken danwel na een uur nog niet opgenomen was.

Uiteindelijk heb ik binnen een week na activatie van mijn zakelijke simkaart contact kunnen krijgen met de zakelijke klantenservice. Ik heb gevraagd om vervanging voor een nieuw exemplaar, dat was niet mogelijk omdat ik de klacht niet binnen 8 dagen gemeld had, T-mobile bood aan om het toestel te laten repareren. Ik mijn toestel onder protest laten repareren. Ik was mijn toestel twee weken kwijt en kreeg daarna het toestel met schade aan het scherm terug, en minstens net zo erg: het probleem met wegvallende verbinding was niet opgelost.

Wederom om vervanging van mijn toestel gevraagd en T-mobile gaf aan dat zij het toestel voor een tweede keer willen laten repareren. Omdat ik hier niet akkoord mee ben gegaan is een klacht aangemaakt (25-1), mij werd beloof dat ik binnen drie werkdagen een telefonische reactie van de klachtenafdeling zou krijgen. Inmiddels bijna twee weken verder heb ik nog niets gehoord. Tussentijds drie keer contact opgenomen en iedere keer wordt beloofd dat ik teruggebeld wordt en dat is tot op heden niet gebeurd. Nadat ik vandaag wederom de klantenservice heb gebeld, wordt aangegeven dat het niet duidelijk is wanneer de klachtenafdeling mij terug gaat bellen en dat ik het beste mijn telefoon weer ter reparatie laat aanbieden. Wat mij betreft niet acceptabel en niet wat ik zou mogen verwachten als klant.

De antwoorden en informatie die ik van T-mobile krijg zijn niet consistent, de afspraken zijn niet betrouwbaar, de communicatie over de afhandeling van mijn klacht is slecht. Ik gebruik mijn telefoon zakelijk, maar kan feitelijk mijn werk niet doen met dit apparaat. Ik heb het gevoel dat T-mobile alles op mij als klant afwentelt en mij met het probleem laat zitten. Ik moet mij voegen naar hun on-klantvriendelijke (reparatie)procedures. Ik heb gevraagd om ontbinding van mijn koopcontract en abonnement, T-mobile geeft aan dat dat niet mogelijk is. Ik lijkt vast te zitten aan een contract van twee jaar met een slecht werkend toestel en met (door T-mobile veroorzaakt) schade en belabberde service. Ik voel me als klant echt in de ijskast staan. Ik hoop dat deze post aandacht van T-mobile krijgt, en dat T-mobile alsnog met een oplossing komt (vervanging voor een nieuw en werkend exemplaar, danwel ontbinding van het koopcontract en het abonnement).

Beste mede gedupeerden,

ook ik heb dezelfde problemen met een iPhone x van €1250,00 i.c.m. t-mobile.
Ik kan wel bellen, maar kan zaak niet gebeld worden. Ook krijg ik geen melding van sms of WhatsApp.
Bij navraag in de T-mobile shop kreeg ik te horen dat T-Mobile van de problemen op de hoogte is.
Het schijnt 3 op de 1000 iPhones voor te komen.

Gevraagd naar een nieuw toestel, blijkt dit alleen mogelijk te zijn binnen 8 dagen.
Echter duurt het langen dan 8 dagen voor men in de gaten heeft dat er iets mis is en dat het wellicht aan T-mobile ligt.
Ik kan mijn toestel omruilen voor een Refurbished (lees: 2de hands).
Men denkt toch zeker niet dat ik een 2de hands toestel accepteer terwijl men de plicht heeft een nieuwe te leveren als de huidige niet gerepareerd kan worden.

Tevens wil ik iedereen erop wijzen dat de verkoper van T-mobile verzuimt heeft te melden dat de iPhone x problemen kan ondervinden. Ook staat dit niet vermeld in de winkel of bij het toestel.
Doordat T-mobile al maanden op de hoogte is van het probleem, echter dit niet vermeld tijdens de verkoop, kan men T-mobile in gebreken stellen en verwijten moedwillig belangrijke informatie achtergehouden te hebben.

Ik adviseer een ieder een advocaat te nemen of de rechtsbijstand in te schakelen.
Kijk ook eens op: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

T-mobile adviseer ik de kop uit het zand te trekken voordat de schade aan het merk T-mobile onherstelbaar is.

Succes allemaal.
Reputatie 2
Toestel zojuist terug gehad na reparatie bij Belsimpel. Werkt nu perfect! Wel is het imei nr veranderd. Hebben ze dan het moederbord vervangen ofzo?
Misschien heb ik ook zoiets, alleen niet thuis. Maar je moet soms ook wat langer telefoneren, ik heb ook al gehad dat de verbinding pas na 8 minuten wegviel.

Ik kom nu net trouwens dit artikel nog tegen http://webwereld.nl/software/103452-waarom-is-ios-11-zo-buggy

Ik krijg dat rondje ook vaak als wat nu met dat laatste indiaanse (telugu) teken crash bug weer opgedoken is. Zoals je in dit filmpje kunt zien (kan even geen korter en beter voorbeeldfilmpje vinden) https://www.youtube.com/watch?v=1NakQVnP-HA In dit filmpje spreekt de maker veel beter Engels https://www.youtube.com/watch?v=K73fw99Xb9s Als dit uberhaupt wel toegestaan is hierzo, maar het reboot dus niet eens je toestel.

Info in dit filmpje over toekomstige ios updates is ook wel interessant, dat het al opgelost is in beta's maar dat ze waarschijnlijk eerst wel snel zullen komen met een kleine "minor" update. https://www.youtube.com/watch?v=CUfBldl9FLg

Ik krijg dat rondje dus af en toe ook wel eens te zien. En deze bug reboot niet echt je toestel volgens mij, zoals met voorgaande teken bugs wel het geval was. Toen zaten we trouwens nog niet eens op iOS 11 volgens mij.

iOS 11 zit vol met bugs jammer genoeg voorgaande versies natuurlijk ook wel kijk maar naar de updates, zoals ze in dat webartikel al aangaven.

Voor de iphone 8 gebruikers schijnt er wel een gerucht te zijn dat er al een opvolger klaar ligt, voor de X natuurlijk ook wel. Maar of die opvolger van de 8 nu komt in April of later in het jaar, dat weet je toch met zekerheid pas tijdens het Apple event als consument.
Ik heb nu bijna 4 maanden een iPhone X icm met T-Mobile. Had nooit problemen met bellen oid, maar nu sinds een week heb ik ook af en toe problemen met bellen en gebeld worden.

Het gekke is, dat ik het alleen heb als ik thuis ben (Houten). Ergens anders heb ik het niet. En ook het gekke is dat ik het probleem pas sinds een week heb, daarvoor totaal niet.

Wat zou ik hier tegen kunnen doen?
Hier ervaar ik ook dit probleem. Ben in het bezit van een iPhone 8. Regelmatig wordt de verbinding na zo'n 30 sec. gesprekstijd verbroken, vervolgens duurt het ongeveer een minuut voordat ik weer kan bellen. Het maakt niet uit of ik naar een vast of mobiel nummer bel.

Simkaart al vervangen, mocht niet baten.
Simkaart in een ander telefoon gedaan (een niet-iphone), geen problemen.
Een ander simkaart -van een andere aanbieder- in de iPhone8 gedaan, geen problemen.
Op het eind weer de t-mobile simkaart in de iPhone8 gedaan, de verbindingsproblemen kwamen weer aan het licht.

Resumé: T-mobile werkt niet goed i.c.m. iPhone8.

Erg vervelend.
Ik begrijp dat dit een bekend probleem is op het netwerk van Tmobile.....? Zeer storend, vervelend, ergerlijk, kwalijk. Hoe en wanneer gaat dit worden opgelost?
Goedendag,

inmiddels heb ik mijn iphone x 1,5 maand en steeds vaker hoor ik van mensen dat ik slecht verstaanbaar ben of heel ver weg klink.

zodra ik overschakel naar luidspreker / verbinding maak met bluetooth in de auto, is dit niet
het geval of verholpen

met vriendelijke groet,

Sander
@MartijnBosschaart verwacht er maar niks van... ik heb hetzelfde gehad en 5x beloofd door Apple dat ik terug gebeld zou worden.... nou dat moet nog gebeuren evenals T mobile die niks laat weten.

Ik hoor ook graag als kassa inderdaad zich er mee gaat bemoeien
Reputatie 2
Ik heb een A1905 gekregen. Afgelopen zaterdag in de Apple shop geweest en zonder problemen kom ik hem omruilen.

Hier een iPhone 8 model A1905; Ook problemen met bellen en gebeld worden. Regelmatig gaat het niet over; als als hij overgaat dan direct voicemail (dit is met bellen en gebeld worden). 😠
Heb het probleem ook met een zelf gekochte iPhoneX, model A1901. Heb op dit moment een supportcall open staan met Apple support, maar die weten z.g. van niks en kwamen al met “zet eens een backup terug”-onzin. Ga nog worden teruggebeld als de support engineer een antwoord van hogerop heeft.
De berichten die ik heb gelezen op het Apple forum zijn hoofdzakelijk afkomstig uit India dat schijnt ook een nieuwe markt te zijn. discussions.apple.com
Apple is toch ook een onderzoek gestart ?
Volgens mij is dit probleem bijna wereldwijd.

Volgens mij valt dat wereldwijd wel mee. Zou dit zo zijn was het probleem al lang opgelost en niet na 4,5 maanden nog steeds spelen. Omdat het een kleine groep betreft zit er niet zoveel vaart achter
Apple is toch ook een onderzoek gestart ?
Volgens mij is dit probleem bijna wereldwijd.
Het is werkelijk ongelofelijk...
Inmiddels heb ik mijn klacht met mijn advocaat besproken en heb ik de klacht op diverse website gepubliceerd. Gisteren ben ik benaderd door Kassa. Zij willen graag in gesprek gaan met gedupeerden. Ik ben er vrijwel van overtuigd dat dit voor vele het laatste redmiddel is!

Laat me aub weten wanneer de uitzending is.... want die wil ik niet missen
Dit jaar 20 jaar klant bij T-mobile, sinds kort met de wens te verlengen met een Iphone X. Als ik de regen van klachten over de houding van T-mobile bij klanten met problemen met hun nieuwe iphone lees denk ik, waarom reageert T-mobile niet dagelijks op dit forum? Maar ook: waarom verkopen jullie ze nog steeds als deze problemen er zijn. Ik heb met jullie gebeld en ik kan morgen een X in huis hebben, maar er wordt niets gezegd over de problemen. T-MOBILE DIT KAN NIET! WEES EERLIJK EN HELDER EN EN LAAT JE HOREN OP DIT FORUM!
Ook bij mij vreselijk veel kastje naar de muur verhaal, exact zoals de post van Jmeertens.

Mijn oplossing, van ellende Iphone-X verkocht en een SE voor terug gekocht, probleem opgelost maar uiteraard niet naar tevredenheid.

Zowel T-mobile als Apple waren vreselijk in communicatie, geen oplossing aandragen, niet terugbellen terwijl er wordt beloofd van wel.

Ook het beëindigen van mijn T-mobile sim-only contract was helaas niet mogelijk... dus uitzitten en daarna ZSM weg!:@:@:@
@bas en dan durf jij te zeggen dat we niet van het kastje naar de muur gestuurd worden....
Het is werkelijk ongelofelijk...

> Situatie
De iPhone X is (via mijn bedrijf, zakelijk) aangeschaft bij A-Mac in oktober 2017. De levering van het toestel vond plaats eind december. Sindsdien heb ik constant problemen ondervonden. Het gevoel de dupe te zijn van de strijd tussen twee grote bedrijven is niet te beschrijven. Een oplossing lijkt dus ook niet aan de orde.

> Terugkoppeling A-Mac
Uit onderzoek (het toestel 3 weken kwijt geweest) blijkt dat het toestel functioneert naar behoren en er geen hardware of software fouten gevonden. Zelfs na het spreken van de regiomanager geeft men aan dat zij het probleem niet kunnen oplossen.

> Terugkoppeling T-Mobile
T-Mobile wil het onderzoeksrapport van de telefoon niet inzien, aangezien zij alleen eigen onderzoek accorderen. Nu ben ik erachter gekomen dat T-Mobile dezelfde test als A-mac uitvoert! Na vele telefoontjes en een pittig gesprek bij de T-Mobile winkel kom ik niet verder dan 'Meneer, het is volgens ons een hardware probleem welke door A-Mac zal moeten worden opgelost'.

> En nu?
T-Mobile blijft mij maar doorverwijzen naar A-Mac. Zelfs nadat A-Mac een uitgebreid onderzoek heeft uitgevoerd. T-Mobile houd haar poot stijf. Tevens werd een medewerker boos, omdat ik toch echt moest begrijpen dat zij mij niet kunnen helpen. Bizar!

Inmiddels heb ik mijn klacht met mijn advocaat besproken en heb ik de klacht op diverse website gepubliceerd. Gisteren ben ik benaderd door Kassa. Zij willen graag in gesprek gaan met gedupeerden. Ik ben er vrijwel van overtuigd dat dit voor vele het laatste redmiddel is!
Ook ik heb last van de bekende problemen met mijn Iphone X en T-mobile. Vanaf het moment dat ik het toestel heb ontvangen (21-12-2017) is het kommer en kwel, zowel vanuit technisch perspectief maar ook qua service. Ik ben nu ruim 6 weken bezig met T-mobile om tot een acceptabele oplossing te komen. Ik heb meerdere pogingen (5x) gedaan om direct na aanschaf melding te maken van de problemen, maar omdat mijn nieuwe zakelijke simkaart nog niet aangesloten was lukte het niet om met mijn particuliere simkaart van T-mobile contact te maken met de zakelijke klantenservice. Ik werd wel doorverbonden van particulier naar zakelijk maar kwam vervolgens in een wachtrij waarvan of de verbinding werd verbroken danwel na een uur nog niet opgenomen was.

Uiteindelijk heb ik binnen een week na activatie van mijn zakelijke simkaart contact kunnen krijgen met de zakelijke klantenservice. Ik heb gevraagd om vervanging voor een nieuw exemplaar, dat was niet mogelijk omdat ik de klacht niet binnen 8 dagen gemeld had, T-mobile bood aan om het toestel te laten repareren. Ik mijn toestel onder protest laten repareren. Ik was mijn toestel twee weken kwijt en kreeg daarna het toestel met schade aan het scherm terug, en minstens net zo erg: het probleem met wegvallende verbinding was niet opgelost.

Wederom om vervanging van mijn toestel gevraagd en T-mobile gaf aan dat zij het toestel voor een tweede keer willen laten repareren. Omdat ik hier niet akkoord mee ben gegaan is een klacht aangemaakt (25-1), mij werd beloof dat ik binnen drie werkdagen een telefonische reactie van de klachtenafdeling zou krijgen. Inmiddels bijna twee weken verder heb ik nog niets gehoord. Tussentijds drie keer contact opgenomen en iedere keer wordt beloofd dat ik teruggebeld wordt en dat is tot op heden niet gebeurd. Nadat ik vandaag wederom de klantenservice heb gebeld, wordt aangegeven dat het niet duidelijk is wanneer de klachtenafdeling mij terug gaat bellen en dat ik het beste mijn telefoon weer ter reparatie laat aanbieden. Wat mij betreft niet acceptabel en niet wat ik zou mogen verwachten als klant.

De antwoorden en informatie die ik van T-mobile krijg zijn niet consistent, de afspraken zijn niet betrouwbaar, de communicatie over de afhandeling van mijn klacht is slecht. Ik gebruik mijn telefoon zakelijk, maar kan feitelijk mijn werk niet doen met dit apparaat. Ik heb het gevoel dat T-mobile alles op mij als klant afwentelt en mij met het probleem laat zitten. Ik moet mij voegen naar hun on-klantvriendelijke (reparatie)procedures. Ik heb gevraagd om ontbinding van mijn koopcontract en abonnement, T-mobile geeft aan dat dat niet mogelijk is. Ik lijkt vast te zitten aan een contract van twee jaar met een slecht werkend toestel en met (door T-mobile veroorzaakt) schade en belabberde service. Ik voel me als klant echt in de ijskast staan. Ik hoop dat deze post aandacht van T-mobile krijgt, en dat T-mobile alsnog met een oplossing komt (vervanging voor een nieuw en werkend exemplaar, danwel ontbinding van het koopcontract en het abonnement).

Reageer