Beantwoord

Slechte verbinding met iPhone

Toon eerste reactie

680 reacties

Reputatie 7
Badge +18
http://www.businessinsider.com/iphone-8-iphone-x-dont-support-new-t-mobile-lte-network-that-cost-8-billion-2017-9?international=true&r=US&IR=T

Wisten T-mobile en Apple niet al lang dat dit probleem eraan zat te komen?

Dit heeft niks met jullie probleem in Nederland te maken. Gaat alleen over de VS. Ik zag dat je er ook een nieuw topic van gemaakt hebt en ik heb daar wat uitgebreider uitleg gegeven. Zie https://forum.t-mobile.nl/apple-444/problemen-netwerk-t-mobile-en-nieuwste-iphones-wel-op-te-lossen-297490
http://www.businessinsider.com/iphone-8-iphone-x-dont-support-new-t-mobile-lte-network-that-cost-8-billion-2017-9?international=true&r=US&IR=T

Wisten T-mobile en Apple niet al lang dat dit probleem eraan zat te komen?
Ik heb in het nieuwe (werkende) toestel een A1901 variant. Model is NQAG2ZD/A
Ik heb een A1905 gekregen. Afgelopen zaterdag in de Apple shop geweest en zonder problemen kom ik hem omruilen.
Ik heb een a1901. Wisselende ervaringen. De ene dag redelijk en de andere dag slecht
En de qualcomm werkt wel goed??

Hebben jullie na omruiling het A1901 of het A1865 model, de eerste heeft het intel modem en de laatste het Qualcomm modem ? Je kunt dit zien in Instellingen-Algemeen-Info-Juridische informatie-Regelgeving
Beste T-Mobile,

Ik heb in december 2017 en januari 2018 een iphone 8 plus en iPhone X gehaald. Met beide toestellen heb ik problemen met bellen en mijn bereik. Zelf dacht ik dat het probleem aan het bereik lag op verschillende gebieden maar ik ben er net achter gekomen dat het waarschijnlijk aan het toestel ligt. Nu heb ik de iPhone 8 plus bij de Tmobileshop gekocht en de iPhone X bia mobiel.nl (wel via een abonnement van jullie). Hoe moet ik mijn telefoons aan elden voor de reparatieprocedure?
Reputatie 7
Badge +18
Een update...

nadat mijn toestel is omgeruild is het typische iPhone X probleem met T-Mobile eindelijk verholpen. Hieruit blijkt wat mij betreft dat de Genius Bar bij Apple ongelijk had, en T-Mobile gelijk.
Mijn 3G verbindingen werken weer normaal, en ik kan weer enigsinds bellen.
T-Mobile heeft mij een tegoed op mijn rekening beloofd van mijn abbonement bijdrage sinds ik het eerste probleem heb gemeld. Ergens vind ik het irritant dat het zo lang heeft geduurd maar ik ben wel blij dat het probleem is opgelost.
Ik hoop dat het voor de andere mensen met dit probleem ook snel wordt opgelost.

Erwin

Conclusie: het ligt dus wel degelijk aan de telefoon. Kan altijd gebeuren, als het maar snel en correct opgelost wordt en daar schort het nog wel aan. Verder blijkt maar weer eens dat een (te) dure iPhone geen garantie is voor probleemvrije werking.
Een update...

nadat mijn toestel is omgeruild is het typische iPhone X probleem met T-Mobile eindelijk verholpen. Hieruit blijkt wat mij betreft dat de Genius Bar bij Apple ongelijk had, en T-Mobile gelijk.
Mijn 3G verbindingen werken weer normaal, en ik kan weer enigsinds bellen.
T-Mobile heeft mij een tegoed op mijn rekening beloofd van mijn abbonement bijdrage sinds ik het eerste probleem heb gemeld. Ergens vind ik het irritant dat het zo lang heeft geduurd maar ik ben wel blij dat het probleem is opgelost.
Ik hoop dat het voor de andere mensen met dit probleem ook snel wordt opgelost.

Erwin
Sinds een week of zo kan ik thuis met mijn iphone X ineens niet meer bellen/gebeld worden. Waar ik vroeger met mijn iphone 6s goede 4g had heb ik nu niets meer. Ik heb mijn telefoon bij de Mediamarkt gekocht. Mijn abo heb ik al jaren bij tmobile. Helaas wijst nu iedereen naar elkaar... mediamarkt stuurt me naar tmobile, tmobile stuurt me naar apple die me weer terugstuurt naar tmobile. Inmiddels lees ik op dit forum dat dit al maanden loopt zonder oplossing.... ik heb een toestel van over de €1.000... KOM IN ACTIE TMOBILE, DIT IS NIET ACCEPTABEL !
Reputatie 7
Badge +18
Het product je iPhone ligt het niet. Maar het is de combinatie met de simcard van t mobile. Want als je hebt kunnen lezen als je er een andere simcard van welke andere provider instopt werkt het prima. Het is een frequenty probleem op de GSM banden die t mobile gebruikt. Dus toch een t mobile probleem.

Is helemaal geen T-Mobile probleem want veel andere telefoons werken prima met de standaard Europese LTE banden die T-Mobile gebruikt. Enige verschil met KPN, VF en Tele2 is dat ze band 8(900MHz) gebruiken i.p.v. band 20(800MHz) voor verder bereik. Als je op gsmarena.com kijkt dan zie dat alle Apple's die frequenties allemaal ondersteunen. Lijkt me meer een software probleem, heeft Apple wel eens vaker last van.
In mijn familie gebruiken we T-Mobile met een Motorola E2 (toestelletje van 100 euro), een Samsung S7 en een Nokia 6 en die werken allemaal feilloos met T-Mobile.
Ik loop ook al maanden met het bekende probleem en opsturen ter reparatie was geen optie voor mij. Uit mijn verbazing werd ik gister door tmobile gebeld dat ze een nieuwe iphone 8 gaan bestellen zodat ik hem kan omruilen. Dit staat ook in RTL nieuws.
Reputatie 7
Badge +18
Even als buitenstaander: in mijn familie hebben we een Motorola Moto E2, Samsung Galaxy S7 en een Nokia 6 en alle telefoons hebben overal prima 4G bereik bij T-mobile. T-Mobile gebruikt gewoon standaard Europese LTE banden.
Tja, ik volg al ander halve week dit forum en gelukkig erkennen de partijen nu ook de problematiek maar hoe het volgende op te lossen?
Ik heb al 12 jaar of langer al een abonnement bij T-Mobile en heb sinds jaren een Sim Only abonnement.
Nu heb ik net voor de kerst een iPhone 8 Plus gekocht en zoals jullie weten levert dit problemen op die op zijn zachts gezegd heel vervelend zijn. Zelfs in de gesprekken naar Apple Care en TMobile vallen de gesprekken weg waardoor iedereen mij terug moet bellen.

Vandaag na veel heen en weer gebeld te hebben WEER T-Mobile gebeld die nu eindelijk het probleem onderkennen maar verwijzen mij naar Apple omdat ik daar het toestel heb gekocht.
Eenmaal Apple aan de lijn weet de senior medewerker mij rustig te vertellen dat zij niks voor mij kunnen betekenen en verwijzen mij weer terug naar T-Mobile.... :-(

en nu? Boos worden heeft geen zin meer, niemand die je helpt en het probleem voor je oplost... Iemand een goed idee?

Beste Djansma,

Ik zat precies in dezelfde situate, alleen dan met een iPhone X.
1 week geleden had een apple care medewerker een afspraak gemaakt voor mij bij de apple store om het probleem op te lossen, daar werd ik vervolgens weer weggestuurd, met de reden dat het toch echt aan T-mobile lag.
Vervolgens ben ik weer met T-mobile en Apple care gaan bellen. T-mobile heeft mijn gegevens genoteerd en ik vermoed door gegeven aan Apple (wanneer ik in de store ben geweest, IMEI nummer, NAW gegevens). Vervolgens werd ik een week later gebeld door de apple store, dat er een vervangend toestel voor mij klaar lag. Die heb ik gisteren opgehaald en het probleem lijkt nu toch echt verholpen door het vervangen van de telefoon.

In de Apple Store zelf zeggen ze overigens dat bij de mensen die het toestel hebben vervangen, 40-50% weer terug komt met hetzelfde probleem. Terwijl volgens T-mobile, het toestel vervangen bij 'de meeste gevallen' het probleem oplost.

Dus misschien is het een idee om een afspraak te maken bij de apple store, of gewoon naar binnen te lopen en je probleem uit te leggen en een vervangend (nieuw dus) toestel te 'eisen'.

Beste Rob,
Gisteravond nogmaals met Apple gebeld en kreeg nu weer iemand anders als senior medewerker toegewezen. Gelukkig trof ik het dit keer en naar mijn mening had deze beste man net even wat meer kennis van dit specifieke probleem.
Wat ik maar niet begreep is waarom T-Mobile alle getroffen toestellen als reparatie inneemt en vervolgens omruilt. Iedereen doet hier erg vaag over en nu begrijp ik ook waarom, de iPhones zijn uitgerust met verschillende versies en fabrikanten van de modems en worden vervangen door T-Mobile vervangen voor een ander hardware product wat niet van Apple is! Bijv een modem van de iPhone 7 die geen problemen heeft gehad.

Het probleem ligt echt bij Apple, ze weten dit al maanden en moeten dit softwarematig gaan oplossen en zijn daar naar zeggen ook mee bezig. Bij T-Mobile staat de telefoon natuurlijk roodgloeiend en hebben een hoop klachten op deze manier en lossen het dus zo op door gewoonweg de hardware te vervangen.

Ik schrok hier wel van want dit betekend dus eigenlijk dat men het bij Apple nog niet weet wat de oplossing is en bij T-Mobile verbreken ze de garantie door je toestel open te maken en een third party modem te plaatsen, probleem wordt daar wel mee opgelost dat dan wel.

to be continued...
Tja, ik volg al ander halve week dit forum en gelukkig erkennen de partijen nu ook de problematiek maar hoe het volgende op te lossen?
Ik heb al 12 jaar of langer al een abonnement bij T-Mobile en heb sinds jaren een Sim Only abonnement.
Nu heb ik net voor de kerst een iPhone 8 Plus gekocht en zoals jullie weten levert dit problemen op die op zijn zachts gezegd heel vervelend zijn. Zelfs in de gesprekken naar Apple Care en TMobile vallen de gesprekken weg waardoor iedereen mij terug moet bellen.

Vandaag na veel heen en weer gebeld te hebben WEER T-Mobile gebeld die nu eindelijk het probleem onderkennen maar verwijzen mij naar Apple omdat ik daar het toestel heb gekocht.
Eenmaal Apple aan de lijn weet de senior medewerker mij rustig te vertellen dat zij niks voor mij kunnen betekenen en verwijzen mij weer terug naar T-Mobile.... :-(

en nu? Boos worden heeft geen zin meer, niemand die je helpt en het probleem voor je oplost... Iemand een goed idee?

Beste Djansma,

Ik zat precies in dezelfde situate, alleen dan met een iPhone X.
1 week geleden had een apple care medewerker een afspraak gemaakt voor mij bij de apple store om het probleem op te lossen, daar werd ik vervolgens weer weggestuurd, met de reden dat het toch echt aan T-mobile lag.
Vervolgens ben ik weer met T-mobile en Apple care gaan bellen. T-mobile heeft mijn gegevens genoteerd en ik vermoed door gegeven aan Apple (wanneer ik in de store ben geweest, IMEI nummer, NAW gegevens). Vervolgens werd ik een week later gebeld door de apple store, dat er een vervangend toestel voor mij klaar lag. Die heb ik gisteren opgehaald en het probleem lijkt nu toch echt verholpen door het vervangen van de telefoon.

In de Apple Store zelf zeggen ze overigens dat bij de mensen die het toestel hebben vervangen, 40-50% weer terug komt met hetzelfde probleem. Terwijl volgens T-mobile, het toestel vervangen bij 'de meeste gevallen' het probleem oplost.

Dus misschien is het een idee om een afspraak te maken bij de apple store, of gewoon naar binnen te lopen en je probleem uit te leggen en een vervangend (nieuw dus) toestel te 'eisen'.

Lees het stuk op nu.nl techniek en dan mobiel. Daar staat het kaatste nieuws.
Ik heb een Iphone X en heb sinds vandaag ook allemaal problemen met mijn verbinding. Hij schiet van 4g naar 3g naar E of helemaal niets. Is er een storing of is er wat mis met mijn telefoon? Ik heb mijn telefoon zelf gekocht en wil daar natuurlijk wel gebruik van kunnen maken.
vandaag ook een omgeruilde iphone 8 op kunnen halen... nu hopen dat de problemen voorbij zijn.....
Aanvulling: *mijn omgeruilde telefoon. Dit is geen refurbished maar een omruiling volgens mijn modelnr. Wat nu met N begint ipv F.

N – Vervangend toestel, het originele toestel is omgewisseld vanwege een defect
(Bron: iculture)
Eindelijk in het nieuws gekomen: https://www.nu.nl/mobiel/5110571/iphone-x-kampt-al-maandenlang-met-belproblemen-bij-t-mobile.html

Zelf heb ik mijn telefoon nu al bijna een week en het gaat nog steeds goed. Verder vind ik nog steeds slecht hoe t-mobile de klanten informeert. Ik verwacht dat ze het nu wel een hogere prio gaan geven aangezien het al in het nieuws is gekomen.
Kan ik mn Iphone X met dit probleem inleveren bij een Tmobile shop?

Aangezien T-Mobile maar 1x per maand hier reageert.

In het kort: ja, dat kan.

Ze zullen het toestel ter reperatie opsturen ( wat ongeveer 10 werkdagen duurt ) naar een door hun uitgekozen repair centre.
Wilt niet zeggen dat het door een apple gecertificeert bedrijf gebeurd.
Risico hiervan: er worden niet originele apple onderdelen gebruikt.
Heeft u over 6 maanden problemen met uw toestel en het valt in de apple garantie, zodra ze het toestel open maken en een niet origineel onderdeel zien is het garantie weg.

Lost het 't probleem op: nee, de problemen liggen niet aan het toestel maar aan het netwerk van T-Mobile.
Heb je er dus probaat bij: niet echt maar, jij denkt dat T-Mobile goed bezig en daar gaat het T-Mobile om.

Een echte oplossing hiervoor is er nog niet en het is wachten op T-Mobile wanneer ze het probleem gaan oplossen.
Kan ik mn Iphone X met dit probleem inleveren bij een Tmobile shop?
Kijk en dat is nu precies waar het om gaat. Het ligt niet aan het toestel maar, aan het netwerk. Waarom dan je toestel voor reperatie laten opsturen???

Ook zou ik graag van t-mobile eens willen weten hun doen ervangen bij de reperatie zodat het probleem opgelost is? ( volgens mij is dit een zoethouder).
Het ligt immers aan het netwerk en niet aan het toestel.

Wordt gewoon eens tijd voor t-mobile met stand van zaken naar buiten te komen.

Reageer