Beantwoord

Slechte verbinding met iPhone

Hallo,

ik heb mijn iphone 8 plus nu een week en het is me opgevallen dat het bereik van de iphone vs mijn Huawei P9 dramatisch slecht is.

Het was lang geleden dat ik ofwel een 3G of een E had gezien. Deze komen best vaak voor op mijn Iphone zelfs "geen service" komt geregeld voor op mijn telefoon.

Ik geloof niet dat het een provider probleem is maar meer een probleem van de iphone. Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?

grt Marc
icon

Beste antwoord door Mitch 8 september 2018, 10:36

Goedemorgen allemaal,

Vanuit ons een update:

We adviseren klanten die een iPhone 8, iPhone 8 Plus of iPhone X bezitten dringend om deze te updaten naar iOS 11.4.1 of nieuwer zodat zij de nieuwste functies en mogelijkheden gebruiken. Hoe je dat kunt doen, lees je hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT204204. Als je na de iOS-software-update nog steeds problemen ervaart met de netwerkverbinding, kun je een afspraak maken met een erkende Apple Serviceprovider, Apple Store of T-Shop om je iPhone te laten onderzoeken.
Bekijk origineel

680 reacties

Ik heb sinds 2 maanden dit probleem met mijn iPhone X, eerst dacht ik zal wel toeval zijn als mijn verbinding weg viel. Nu valt er totaal niet meer met mijn telefoon te bellen de helft van de tijd valt de verbinding na een paar seconden weg, daarna kan ik enkele minuten niet meer bellen of gebeld worden. Ik ben hiervoor bij apple geweest maar die verwijzen mij door naar t-mobile. Waar apple mijn toestel direct zou hebben vervangen mits ik het bij hun gekocht had heb ik het toestel bij t-mobile gekocht..
T-mobile doet niet aan direct vervangen maar stuurt mijn toestel naar dynafix waar ik hem minimaal 8 dagen kwijt ben zonder dat ik een vervangend toestel krijg.
daarnaast krijg je van dynafix een refurbished toestel thuis gestuurd, volgens het consumenten recht heb je recht op een reparatie en als dat niet mogelijk is een nieuw toestel. Ik heb van apple gehoord dat mijn toestel niet gerepareerd kan worden en dus vervangen moet worden. Echter ik ga niet mijn toestel inleveren hem dan 8 dagen kwijt zijn en vervolgens horen we hebben hem vervangen voor een refurbished toestel.
Ik hoop dat mobile mij kan helpen want ik heb geen zin in al dit gezeik.
ook ik heb een iphone 8 met ontvangst problemen, vanmorgen kon ik niet gebeld worden of zelf bellen, afgelopen vrijdag wilde ik mijn vrouw bellen (tmobile sim only iphone 5s) terwijl ze in het winkel centrum liep 300 meter verder. het is bij ons beide een chronisch probleem zeg maar. vanmorgen dus gebeld met klanten service, er werd mij verteld dat er een "chipset probleem" is met de iphone 8, kortom er werd gezegd dat ik moet gaan bijhouden wanneer deze problemen zich voordoen, toen ik zei dat ik daar geen tijd voor heb werd er gezegd dan kunnen we e.e.a. niet analyseren. Mooi verhaal, ik ben er helemaal klaar mee, er is dus een probleem bekend, en ze gaan weer lekker naar elkaar zitten wijzen, apple - tmobile....
En mijn vrouw en ik hebben dus gewoon een probleem, lekker klant gericht bezig !!!
Opzeggen die zooi , ik mijn zakelijke en mijn vrouw jaar simonly, weg ermee !!
Dit kan helpen bij slechte dekking in huis: https://www.iculture.nl/nieuws/t-mobile-bellen-wifi/

Dank je Eric, maar het zit hem niet in de dekking in huis, het zit hem in de dekking overal. Ook ik verlies meer dan regelmatig mijn verbinding na een seconde of 10. Mijn toestel schiet dan in 3G of E modus en bellen is een paar minuten lang niet mogelijk.
Net als bij veel van bovenstaande meldingen dus. Probleem is alleen dat mijn toestel inmiddels bijna 1,5 jaar oud is omdat ik dacht dat het aan andere dingen lag..
Reputatie 3
Badge +2
Dit kan helpen bij slechte dekking in huis: https://www.iculture.nl/nieuws/t-mobile-bellen-wifi/
Ik heb al een paar maanden problemen met bellen met mijn iPhone 8 Plus. Ik dacht echter dat het lag aan mijn bijzonder goed geïsoleerde huis of het gebied waar ik op dat moment in reed.
Vandaag besloot ik eens een zoekterm in Google te gooien en kwam tot mijn grote schrik best veel inhoud tegen over dit verhaal van Apple/T-Mobile...

Heb nu een uurtje zitten lezen en het lijkt me duidelijk dat ik hiermee niet naar een T-Mobile shop hoef te gaan of naar een Apple store. Het enige verstandige wat ik dus kan doen is (na ruim 20 jaar, ik was al Orange-klant) een abo bij een andere provider aan te gaan. Jammer maar helaas...
Hoi allemaal,

Aaahh wat balen zeg! Was ik sinds afgelopen maandag superblij met een hele goede Black Friday Deal (Iphone X icm 2 jaar 10GB voor de prijs van 5GB en een speaker of headphone gratis), nu lijkt het allemaal een grote teleurstelling te worden. Ik dacht dat ik na een upgrade van een 6S naar een X weer een paar jaar gebakken zou zitten, maar niets blijkt minder waar. Zoals velen hieronder schrijven krijg ik op al mijn telefoontjes de reactie: Huh? Zit je op de badkamer? Knijp je je neus dicht? Het lijkt wel alsof je in een doos met watten zit! Reden genoeg dus om na het lezen van allerlei fora over dit probleem, gisteren meteen naar de Apple Store te gaan. Ik kreeg wederom een splinternieuw model in handen (mijn t-mobile variant was net 3 dagen in gebruik), maar na een rondje testbellen op locatie bleek dit geen verschil te bieden. Ik ben dus met de “oude” versie naar huis gegaan.

T-mobile: ik zit binnen de 2-weken herroepingstermijn dus kan de telefoon en het abonnement weer annuleren. Want zoals meerdere personen zeggen: de X is verder een prima telefoon, maar het belangrijkste is toch wel dat je er fatsoenlijk mee kunt bellen en dat de kwaliteit van gesprekken beter is dan goedkope Chinese telefoons. MAAR domper 2 is dan ook dat ik die hele aanbieding van 10GB ipv 5GB kwijt ben 😞.

Mijn vraag: is het mogelijk om mijn Iphone X in te leveren en een Iphone Xs aan te schaffen met bijbetalen, maar dan wel onder dezelfde abonnementensvoorwaarden? Dus 10GB voor de prijs van 5GB? Uiteindelijk kost het me dan iets meer, maar is het net niet helemaal een dode mus...

Ik hoor graag van jullie!

Groeten,

Rebecca
Reputatie 3
Ik heb alles gelezen en blijf bij mijn mening: HET probleem wordt niet opgelost, maar slechts JOUW probleem wordt opgelost! Het probleem -de samenwerking tussen de desbetreffende chip van Apple en het netwerk van T-Mobile- blijft bestaan. Dit probleem wordt voor jou slechts omzeild doordat een andere chip van Apple in die andere telefoon geen probleem heeft met het netwerk van T-Mobile. Deze andere chip is NIET een oplossing van Apple voor het probleem met die chip, maar deze heeft toevallig dat probleem op het netwerk van T-Mobile niet. En dus wordt JOUW probleem hiermee omzeild, meer niet.

Naar mijn overtuiging zijn beide partijen nodig om HET probleem op te lossen en blijven beide partijen dus in gebreke hierbij. Ga dus niet zitten wachten op DE oplossing van Apple of DE oplossing van T-Mobile in de vorm van update, nieuwe software o.i.d. want beide partijen zijn niet (meer) bezig om HET probleem op te lossen ...

Neem het heft in eigen handen is daarom mijn pleidooi: òf je huidige telefoon bij een andere provider gaan gebruiken, òf een nieuwe telefoon nemen en bij T-Mobile blijven. Da´s alles. En blijf niet Roete Pieten, daar raak je alleen zelf maar gefrustreerd van. Zonde van je energie!
Siert, heb je mijn eerder gegeven reactie wel gelezen ?
Apple lost het probleem wél op, mits het toestel niet ouder dan 1 jaar is. Dan krijg je in de Store ter plekke een nieuw toestel met de juiste chip.
Je reactie v.w.b. T-Mobile klopt wél, die zijn absoluut niet bereid iets voor hun klanten met dit probleem te doen.
Reputatie 3
Noch T-Mobile, noch Apple gaat dit oplossen of hier geld/energie in steken. In de andere modellen van meer dan 1 jaar geleden is het immers al opgelost met een andere chip.

Dus nogmaals het advies om het heft in eigen hand te houden: òf je huidige telefoon bij een andere provider gaan gebruiken, òf een nieuwe telefoon nemen en bij T-Mobile blijven.

Probleem VOOR JOU opgelost. Kan je daarna rustig bedenken of je nog ergens een claim wilt indienen.
kortom T-Mobile trekt z'n handen er vanaf (maar wel geld vangen) en laten de klanten aan hun lot over en T-Mobile regeld niets voor HUN klanten.
Reputatie 7
Badge +20
Hi lezers,

De update waarin Mitch de huidige procedure uitlegt is op dit moment nog altijd van kracht. Als je dit probleem dus ervaart kun je langs bij een Apple Store bij jou in de buurt om dit verder te laten oppakken. Zij kunnen je ter plekke verder helpen met het probleem.
ik ervaar na een jaar nog steeds het verbindingsprobleem met mijn iphone8 en wacht nog steeds op DE update waar eerder naar verwezen wordt, voor mij houdt het een keer op en ga ik als er niet snel een oplossing komt het contract laten ontbinden omdat T-Mobile niet de verplichtingen nakomt die ze beloven in het contract wat ik met hun aangegaan ben en stap ik over naar misschien een duurdere maar betrouwbaardere aanbieder.
in een noodgeval(vader die op alarmknop drukt) krijg ik geen verbinding met niemand en midden in een gesprek wordt gewoon de verbinding verbroken en moet ik van iemand een ander toestel met simonly lenen om iemand te kunnen bellen omdat T-Mobile weer eens niet werkt.
wat is dit een slappe hap om klanten die een toestel van rond de 1000€ hebben zo te laten aanmodderen.
Beste Maqic en T-mobile ,

Ook ik kamp met dit zelfde probleem.

Voorafgaand aan mijn nieuwe abonnement zat ik ook al bij T-mobile, een abonnement in combinatie met de iphone SE. Nooit problemen gehad, en erg tevreden.

Nu ik mijn nieuwe abonnement heb afgesloten met een Iphone 8 Plus heb ik allerlei problemen. Na 1 tot ongeveer 5 minuten bellen, val ik weg en kan het voorkomen dat er een vreemd hoge pieptoon ontstaat. Soms kan ik helemaal geen inkomend gesprek ontvangen, ik denk vanwege geen bereik. Ook heb ik steeds vaker geen internet bereik.

Ik heb inmiddels nieuwe simkaarten geprobeerd, maar dit neemt het probleem helaas niet weg.

Het is nu hoogstens vervelend. Maar vanaf December heb ik een nieuwe baan, waarbij ik mijn telefoon zakelijk nodig ga hebben. En t zou heel erg vervelend zijn als t probleem dan niet verholpen is.

Ik zie graag spoedig een goede oplossing tegemoet

Vriendelijke groet, QA Noor
Ook Mitch heeft geen antwoord. Ik heb inmiddels sinds 26 september nagenoeg geen bereik. Soms als ik toestel op vliegtuigstand zet en weer eraf haal vindt ie zelf 4G en blijft hij tijdje hangen maar gaat hij er toch weer af. Echt dramatisch. Ik had toestel eerder dan abonnement dus eerste 3 weken met Vodafone kaart zonder problemen. Morgen maar bellen voor contractontbinding waar in mijn ogen nieuw toestel opsturen en oude innemen zo gepiept is maar dat is blijkbaar te kostbaar voor T-mobile. Zij leveren tenslotte alleen maar het toestel 🤨

Er is net een nieuwe IOS update uitgekomen 12.1 , het zal mijn benieuwen of het dan beter word.
Ik kan nu al verlengen maar als dit een probleem blijft bij de combi iphone ( X , Xr en Xs ) en TM dan stap ik over naar een andere provider , dan maar iets meer betalen en goede verbinding.
Het betreffende probleem kan zich voordoen bij de iPhone 8 en X, dus de modellen van 2017. De modellen van dit jaar, dus Xr en Xs, hebben dit probleem niet.

Oké. Wellicht is omruilen naar de Xr een optie. Zal het eens voorstellen. Mijn toestel is pas 2 mnd oud. Heb nu contact met Mitch via webcare. Hij pakt mijn probleem iig netjes op en gaat zich een beeld vormen van mijn probleem en komt er hopelijk morgen op terug.
@CasaDude de update heb ik vandaag gedaan en heeft mij niet geholpen
Reputatie 6
Badge +11
Er is net een nieuwe IOS update uitgekomen 12.1 , het zal mijn benieuwen of het dan beter word.
Ik kan nu al verlengen maar als dit een probleem blijft bij de combi iphone ( X , Xr en Xs ) en TM dan stap ik over naar een andere provider , dan maar iets meer betalen en goede verbinding.

Het betreffende probleem kan zich voordoen bij de iPhone 8 en X, dus de modellen van 2017. De modellen van dit jaar, dus Xr en Xs, hebben dit probleem niet.
Reputatie 1
Reputatie 6
Badge +11
Mij werd vorige week 20% kortingen op abonnementskosten geboden of ontbinding contract en vrijgeven nummer. Dat is hoe t-mobile omgaat met klanten. Oh en vervolgens nergens meer op reageren daar zijn ze ook goed in.
Als je niet rap van Apple een model met andere interne mobiele chip geleverd kan krijgen (zie dit: https://community.t-mobile.nl/apple-444/slechte-verbinding-met-iphone-283693?postid=1470381 ), zou ik maar blij zijn met de mogelijkheid van ontbinding van contract en vrijgeven nummer. Bij de andere 3 NL providers schijnen de probleemgevallen wel te werken.
Mij werd vorige week 20% kortingen op abonnementskosten geboden of ontbinding contract en vrijgeven nummer. Dat is hoe t-mobile omgaat met klanten. Oh en vervolgens nergens meer op reageren daar zijn ze ook goed in.
nog steeds problemen helaas met iPhone x en t mobile.

Heb tegen mijn zin een refurbished x teruggekregen waar ik niet mee kan bellen. Gesprekken vallen weg etc

Zo’n dure telefoon waar je niet mee kan bellen...:-(
Ik ben net bij de tmobile shop geweest in doetinchem en weggelopen. Oplossing die ze bieden is opsturen en dan ben ik mijn Nieuwe toestel 10 dagen kwijt “meneer ik moet mij ook aan de regels houden” vervolgens naar de Amac in doetinchem en daar weet de verkoper niks van de problemen met iPhone 8 en Tmobile. Ik kan het toestel voor u opsturen maar kost u 40 euro onderzoekskosten. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb mij mobiel dagelijks voor mijn werk nodig en ben grote delen van de dag niet bereikbaar. Help!!
Reputatie 7
Badge +18

Hoi allemaal,

Sinds 8 september is het proces aangescherpt. Dat betekent dat indien de laatste iOS-update het probleem niet verhelpt, je terecht kan bij een Apple Store of een Apple Serviceprovider om het toestel te laten onderzoeken. We zijn benieuwd naar de ervaringen die er zijn vanuit het volgen van het stappenplan sinds de update!
Is dat niet de wereld op zijn kop? Ik ben een nieuwe klant, krijg van jullie een iPhone 8 geleverd. Die werkt niet goed en vervolgens moet ik zelf in actie komen. Waarom ruilen jullie het toestel niet om en gaan dan ZELF met het toestel aan de slag.

Het probleem zit in de iPhone. In de praktijk is de Apple store het snelst want daar kun je wellicht meteen omruilen. Als T-Mobile daar tussen gaat zitten is dat onnodig vertragend.
Reputatie 7
Badge +18
Hier opzich stabiel 4g, echter, zodra ik ga bellen zie ik altijd 3g staan. Klopt dit?
Verder is bellen en internetten tegelijk echt problematisch vanwege de 3g..

Kan iemand mij vertellen of dit zo hoort?

Klopt Ferdi, bellen en data gaat nu nog via 3g en daarom niet tegelijkertijd. In de nabije toekomst schakelt T-Mobile over op bellen via 4g, dat heet VoLTE ofwel Voice over LTE (=4g). Dan kan alles tegelijk.
Hier opzich stabiel 4g, echter, zodra ik ga bellen zie ik altijd 3g staan. Klopt dit?
Verder is bellen en internetten tegelijk echt problematisch vanwege de 3g..

Kan iemand mij vertellen of dit zo hoort?
Hoi allemaal,

Sinds 8 september is het proces aangescherpt. Dat betekent dat indien de laatste iOS-update het probleem niet verhelpt, je terecht kan bij een Apple Store of een Apple Serviceprovider om het toestel te laten onderzoeken. We zijn benieuwd naar de ervaringen die er zijn vanuit het volgen van het stappenplan sinds de update!

Is dat niet de wereld op zijn kop? Ik ben een nieuwe klant, krijg van jullie een iPhone 8 geleverd. Die werkt niet goed en vervolgens moet ik zelf in actie komen. Waarom ruilen jullie het toestel niet om en gaan dan ZELF met het toestel aan de slag.

Reageer