Vraag

SMS versturen (iPhone5 IOS 9.2.1)

• 15 februari 2016
  • 5 reacties
  • 457 Bekeken

'SMS versturen levert de volgende melding op: Bericht sturen niet mogelijk. Dit bericht kan alleen worden verstuurd als mms-berichten zijn ingeschakeld.'
(in het bericht staan géén plaatjes, foto's of smileys.)

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi robdor,

Welkom op ons Forum!

Wat vreemd dat je niet kan SMS'en. Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Heb je hiervoor wel kunnen SMS'en? Ervaar je dit probleem als je verschillende nummers sms't of alleen bij één nummer?

Zou je deze pagina kunnen bekijken? Hier staan een aantal oplossingen voor jouw probleem. Ik ben benieuwd of het werkt.

Ik hoor graag van je en als je ook andere vragen hebt, stel ze gerust! 🙂
Deze melding komt alleen wanneer ik een bericht stuur naar niet-iPhone's. (sinds ik mijn telefoon gebruik heb genomen)
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Robdor,

Bedankt voor je reactie! Kan het dat je een iMessage verstuurt in plaats van een sms? Je kunt een iMessage namelijk alleen sturen naar mensen met een iPhone. Je kunt bij je instellingen > berichten aangeven dat je automatisch iMessage wilt gebruiken of wilt sms'en. Je kunt daar ook aangeven of je een iMessage als sms'je wilt versturen als iMessage niet beschikbaar is. Kijk op deze pagina voor de instellingen.

Laat je even weten of het versturen nu wel lukt?
Zo ('Stuur als sms als iMessage niet beschikbaar is.') stond mijn toestel al ingesteld!
Reputatie 7
Badge +20
Hi robdor,

Heb je ook geprobeerd om iMessage uit te zetten als je sms't? Dus dat je alleen de optie ''stuur als SMS'' aan hebt staan. Heb je ook de nieuwste software op je telefoon staan? Dit kan vaak ook je probleem verhelpen.

Laat ons weten of het nu wel lukt. 🙂

Reageer