Beantwoord

T-Mobile en de iPhone X

• 2 augustus 2018
  • 17 reacties
  • 1443 Bekeken

In Januari heb ik een abb met iphone x afgesloten via belsimpel. Direct merkte ik geen vrijwel geen bereik had met het toestel in combinatie. Tmobile doet dan de zogenaamde netwerkonderzoek. Na weken kwam ik er achter dat dit in de combi lag van de t mobile provider en het toestel. Lang verhaal van het kastje naar de muur gestuurd. Belsimpel zegt ga naar tmobile, tmobile zegt ga naar apple en belsimpel. In Februari is het toestel omgeruild door t mobile. Nu herhaalt het probleem zich weer. Ik zit vast aan een abb van t mobile die niet werkt in combinatie met de iphone x . De klantenservice geeft verschillende antwoorden het toestel ligt in een winkel van tmobile maar kan niet via hun gerepareerd worden. De medewerker verbeekt de verbinding omdat ze me geirriteerd vond klinken. Maar ik zit in tussen met een abb die niet werkt en die niemabd wil oplossen. Ik wil van dit alles af ben er klaar mee wat moet ik doen help !
icon

Beste antwoord door Hajar 6 augustus 2018, 13:40

Hi allemaal,

We hebben een algemeen topic over dit onderwerp en daar kun je alle relevante informatie vinden. Ook zullen wij daar belangrijke updates delen. Om het overzichtelijk te houden wordt dit topic gesloten en kun je terecht in het algemene topic. Houd dat topic dus in de gaten! Excuses voor het ongemak!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

17 reacties

Belsimpel is als verkopende partij verantwoordelijk voor de niet werkende iphone. Ik hoop niet dat je refurbished toetstel hebben gegeven. Wettelijk gezien heb je recht op een nieuwe.
https://community.t-mobile.nl/storingen-netwerk-347/bel-en-bereikklachten-bij-iphone-x-305158
Je moet belsimpel in gebreke stellen en als ze het niet binnen 14 dagen het probleem oplossen de koopovereenkomst ontbinden en dat ze je geld teruggeven.
Als je rechtsbijstand hebt die inschakelen.
Appel, tmobile en belsimpel spelen hier een smerig spelletje.
Reputatie 7
Badge +20
@06.... ik begrijp dat je flink de pee in hebt, dit is echt waardeloos. Zo’n toestel is duur genoeg.
hopelijk kunnen de moderators je helpen.

@Hakuin welk belang zouden ze hebben bij een klantenverlies (smerig spelletje)?
niets toch!
ik ben het met je eens dat er iets niet klopt bij sommige mensen/Telefoons maar ben nu nieuwschierig naar dat spelletje waar ik absoluut niet in geloof!
Aan zaken opstoken heb je weinig zonder bewijs, dus roept u maar!
@ Chris Tien Lees het verhaal van de topicstarter en de vele andere topics over hetzelfde onderwerp.
-Het belang dat ze hebben is zoveel mogelijk klanten binnen te halen en vervolgens net als de topicstarter in de kou laten staan.
-Tmobile en Apple geven geen openheid van zaken. Ik heb nog steeds van tmobile en Apple expliciet gehoord wat de oorzaak is en aan welke partij het ligt.
-Tmobile probeert klanten af te schepen met een refurbished (tweedehands toestel), terwijl de rechter heeft bepaald dat dat niet in de haak is.
-Tmobile,Apple en telefoonboeren moeten van te voren waarschuwen dat tmobile en iphones problemen kunnen geven.
Sommige hier op het forum geven mensen goede adviezen, maar durven geen kritische opstelling tegenover tmobile en Apple te hebben. Ik vind dat maar laf.
Ik zou apple fans het advies willen geven, wel drie na te denken een iphone aan te schaffen. Je betaalt een hoop geld, maar weinig service als er problemen zijn.
Reputatie 7
Badge +20
@Hakuin ik lees alles, volg vrijwel alles. Ik weet wat er speelt bij sommige X en 8 IPhones
ben het met je eens dat een rufurbished niet kan wat TM ook post over die telefoons. (Ik zou dat ook NIET acpeteren)
maar ben het niet met je eens dat ze een vies spelletje spelen, als je dat post moet je bewijs hebben.
Heb jij soms ook zo’n pech toestel? Zie jouw boze berichten wel steeds voorbij komen.

Ze zouden dat wel beter moeten oplossen of een verklaring moeten zoeken.
ik zie dat ze bij de KPN dezelfde problemen hebben met deze foon.
Het lijkt mij een hardware probleem van 

Hoi beide,
Ik ben het eens met het feit dat het een smerig spel is. Iedereen wijst naar elkaar en niemand lost iets op. Je abb kosten weten ze wel op tijd af te boeken maar service nee hoor. In de shop in Harderwijk vonden ze zelfs dat ze me hadden geholpen door te vertellen dat ze niks voor me konden doen. Daarnaast schepen ze je elke keer af met we maken een case aan. Alsof ik daar nog intrap. Het is het duurste toestel momenteel in aanschaf dan verwacht je toch een redelijke oplossing. En welk bewijs moet er gevoerd worden als je alle
topics leest dan lees je ook dat dit probleem speelt vanaf de relaese van de iphone x en dat er al die tijd in om wordt gelogen want heb nog geen 1 tevreden oplossing gevonden tussen al die topics. En dan nog de laatste zin “ met een beetje vriendelijkeheid kom je veel verder “ dat is een zinnetje die verstuurd kan worden aan tmobile zelf en niet aan al die gedupeerde klanten.
Volgens mij bedoelen wij hetzelfde, maar zet ik het harder neer.
Ik vind het een vies spelletje omdat iedere partij weet dat er problemen zijn, maar niemand met een duidelijke verklaring komt wat de oorzaak is. De klant van het kastje naar de muur sturen of een tweedehands toestel aanbieden als vervanging. Het probleem blijft bestaan, want iedere dag komen er weer nieuwe probleemgevallen bij. Er zijn overigens klanten geweest die naar kpn zijn overgestapt of een simkaart van kpn of vodafone geprobeerd hebben en dan geen problemen meer hebben.
Ik vind het jammer dat jij als tmobile klant andere medeklanten niet steunt en je mening niet geeft over refurbished toestellen in de topics. Je zou zomaar zelf het slachtoffer kunnen worden als je in de toekomst een nieuw model iphone aanschaft.
Ik heb helemaal geen iphone en zou er ook nooit 1 kopen. Veel te duur.
Maar waarom ik daar fel in ben, is dat ik niet tegen onrecht kan. Voor anderen nog meer dan mijzelf.
@ Chis tien bovenstaande reactie van mij is voor jou bedoelt zoals je wel zult begrijpen.
Reputatie 7
Badge +10
google maar eens op iPhone X intel vs snapdragon
er word gewoon een politiek spelletje gespeeld
Reputatie 6
Badge +11
Dit wordt alsmaar interessanter. Vooral ook met het oog op dat Apple nu een magische beurswaarde heeft bereikt van 1B$, terwijl ze de kern van een mobieltje ( mobile modem ) niet in de hand hebben en moeten inkopen. Vooralsnog shoppen ze bij amerikaanse bedrijven, want taiwanees (MediaTek) of chinees (Huawei) of koreaans (Samsung) is toch een brug te ver blijkbaar. Vooral ook omdat de laatste 2 ook nog eens de andere kant zelf maken ( masten/infrastrutuur). Het 'probleempje' van een 'paar' TMO NL 8/X klanten (3 promile ?) zal de gemoederen bij de echte verantwoordelijken niet bezighouden. De 'oplichting' zou je eerder al op voorhand kunnen zien, n.l. door de erg hoge verkoopprijs van de apparaten.
Als je je netwerkproblemen zat bent, stop er dan maar eens een tijdje een prepaid of maandelijks opzegbaar abo van Tele2, Vodafone of KPN (of verderverkopers van die netwerken) in en schakel je nummer door en maak het minder belangrijk. Het zal hoe dan ook nog meer geld kosten.
Reputatie 7
Badge +20
Ik vind het jammer dat jij als tmobile klant andere medeklanten niet steunt en je mening niet geeft over refurbished toestellen in de topics. Je zou zomaar zelf het slachtoffer kunnen worden als je in de toekomst een nieuw model iphone aanschaft.
Ik heb helemaal geen iphone en zou er ook nooit 1 kopen. Veel te duur.
Maar waarom ik daar fel in ben, is dat ik niet tegen onrecht kan. Voor anderen nog meer dan mijzelf.

Volgens mij heb ik gezegd ( al meerdere keren zelfs) dat ik het ook niet zou pikken als ze met een refurbished toestel zouden aankomen.
ik zou behoorlijke stampij maken en het er niet bij laten zitten tot aan de rechtszaal toe.
Maar ik kan het niet oplossen voor al die mensen (was maar waar)
En sorry maar ik leef meer met die mensen mee dan dat jij kan vermoeden.

Zelf koop mijn toestellen nooit bij een provider maar gewoon bij een Applestore.
En ja ik heb ook een IPhone en ik zal in sept/ okt. zeker een nieuwe iPhone kopen.

@Hakuin Ik heb het gelezen (iPhone X intel vs snapdragon)

Groetjes en ondanks alles een fijn weekend
Het komt nu ook nog landelijk in het nieuws. Maar geen uitsluitsel. Apple geeft ook niet thuis en dat voor een bedrijf dat op de beurs 1000 miljard € waard is.
https://www.nu.nl/mobiel/5396444/problemen-iphone-8-en-iphone-x-netwerk-t-mobile-nog-steeds-niet-opgelost.html

Vervangend toestel als mogelijke oplossing

T-Mobile biedt zijn klanten als tussenoplossing de mogelijkheid om de iPhone om te laten ruilen als de problemen in het reparatiecentrum worden vastgesteld, maar ook het vervangende toestel kan dezelfde complicaties vertonen.
Een woordvoerder van T-Mobile zegt dat de belproblemen ook voor kunnen komen door "een ander defect", maar geeft daarover geen details. In dat geval zou de iPhone volgens de provider gerepareerd kunnen worden. In hoeveel gevallen dat is gebeurd, is niet duidelijk.
T-Mobile laat tot slot weten dat mensen die het toestel niet bij de provider hebben gekocht, maar ergens anders, bij die partij moeten aankloppen om tot een oplossing te komen.
Reputatie 7
Badge +10
Dit wordt alsmaar interessanter. Vooral ook met het oog op dat Apple nu een magische beurswaarde heeft bereikt van 1B$, terwijl ze de kern van een mobieltje ( mobile modem ) niet in de hand hebben en moeten inkopen. Vooralsnog shoppen ze bij amerikaanse bedrijven, want taiwanees (MediaTek) of chinees (Huawei) of koreaans (Samsung) is toch een brug te ver blijkbaar. Vooral ook omdat de laatste 2 ook nog eens de andere kant zelf maken ( masten/infrastrutuur).

Apple heeft niet eens een eigen fabriek en laat alles ergens anders maken. Ze maken dus gebruik van Intel modems en Qualcomm modems voor de iPhone X
Zelf hun eigen chips worden door anderen gemaakt. Het scherm is een oled van Samsung. de reden dat Apple hier niet eerder mee is begonnen is omdat samsung de aantallen die Apple wil hebben niet zo snel kon leveren. Volgens mij zit er in elke iPhone tot nu toe wel iets van Samsung in.
Een aantal interessante links over de iPhones
Teardown
Apples Sapphire investment

Zowel T-Mobile Als Apple geven geen openheid van zaken, eigenlijk zouden ze met een gezamenlijke verklaring moeten komen. Ik heb zelf echt geen idee waar het aan ligt dus ik kan alleen maar aannames maken. Alle Providers maken gebruik van hun eigen LTE band. Het Intel modem ondersteund echter minder LTE banden dan de Qualcomm modems.
Ook vond ik het volgende. The iPhone X Forgets the Phone Part
Ik zag op nu.nl een commentaar van een zekere Lionel:
De reden dat zowel T-Mobile als Apple hier zo geheimzinnig over doen, is omdat dit geen technisch probleem is, maar een zakelijk geschil dat over de rug van klanten wordt uitgevochten. E.e.a. heeft te maken met de VoWLAN mogelijkheden van de iPhone. Apple heeft dit al aangezet, terwijl T-mobile het niet kan/wil ondersteunen, want aan de afhandeling van de call over wifi wordt niks verdient.
Reputatie 7
Badge +10
lijkt mij ver gezocht. je kan immers net zo goed kosten in rekening brengen voor een call over wifi. maar dat betekend ook dat het probleem opgelost moet zijn als men de wifi uit schakeld. zelfde geld voor voLTE. wifi en mobile data uit en kijken of je het probleem nog heb.
Zo herkenbaar allemaal dit, ik heb precies hetzelfde probleem zoals hier en zoals bij nu.nl omschreven.

20+ telefoontjes naar Apple/tmobile, “speciale” netwerktest uitgevoerd. Etc. Uiteindelijk heb ik van t-mobile een korting gekregen op mijn abbo voor de rest van de looptijd.

ik betaal nu een paar euro minder in de maand maar geen gesprek gaat soepel en helder.

Diep triest dat dit dit de beste oplossing is voor deze telefoon reuzen. Hopelijk
komt het echte probleem snel aan het licht.
Je kan ook gewoon je overeenkomst met tmobile ontbinden of naar de geschillencommissie gaan.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/koopovereenkomst-ontbinden
Met een paar euro korting zou ik niet akkoord gaan, terwijl je niet normaal kunt bellen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

We hebben een algemeen topic over dit onderwerp en daar kun je alle relevante informatie vinden. Ook zullen wij daar belangrijke updates delen. Om het overzichtelijk te houden wordt dit topic gesloten en kun je terecht in het algemene topic. Houd dat topic dus in de gaten! Excuses voor het ongemak!