Tarieven 50% omhoog!

Reputatie 2
Zin in een iphone 5 ........ja!
En toen ging ik eens kijken naar de prijzen als ik m'n abonnement verleng.
Heb nu 150min/sms voor € 30,- en Internet Europa voor € 10,-, maakt per maand € 40,-
Dat is inclusief onbeperkt internet en visual voicemail.

Tot mijn verbazing zijn de prijzen voor een nieuw abo/verlenging met zo'n 50% gestegen!

!50 min/sms nu € 44,50
Visual voicemail € 1,99
Internet Europa € 14,95

Komt in totaal (onbeperkt internet actie voor 2 jaar gratis anders was het ook nog + € 4,95) uit op € 61,00 bij verlenging en nieuwe iphone.
Een verhoging van 50% in twee jaar!

Argumentatie t-mobile: iphones zijn duurder, snelheid is hoger en betere dekking.
Dat laatste vind ik drog argument want is net zoiets als zeggen 'nu kun je echtbellen.......'

Wat vinden jullie van zo'n drastische prijsverhoging?
Zijn we gek met z'n allen?

Groeten, Co

19 reacties

Reputatie 5
@jacos5,

Welkom op ons forum!

Het klopt dat de voorwaarden van de abonnementen veranderd zijn. Bij iSmart 150 betaal je nu € 44,50 per maand. Je ontvangt dan wel 150 minuten en je kunt onbeperkt sms'en. Het is dus niet meer 150 minuten of sms'jes. Daarnaast ontvang je momenteel bij een iSmart de eerste 6 maanden 50% korting op de abonnementskosten.
Reputatie 2
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/jacos5-153258/",

Welkom op ons forum!

Het klopt dat de voorwaarden van de abonnementen veranderd zijn. Bij iSmart 150 betaal je nu € 44,50 per maand. Je ontvangt dan wel 150 minuten en je kunt onbeperkt sms'en. Het is dus niet meer 150 minuten of sms'jes. Daarnaast ontvang je momenteel bij een iSmart de eerste 6 maanden 50% korting op de abonnementskosten.

Ik kreeg al 150 minuten en 150 sms dus antwoord is niet correct.
Ik verbaas me hogelijk over een prijsverhoging in twee jaar van 50%.
Co
T- mobile noemt deze aanbieding ook nog een ‘service naar de gewaardeerde T-mobile klanten’ maarrr...

In de persoonlijke e-mail en in de aanmeldingsprocedure houden ze de belachelijke prijsstijging erg vaag:

In het overzicht van je bestellng staat alleen het actietarief van de 1e 6 mnd. En niet dat het daarna verdubbelt.

Toen ik er in de bevestiging achter kwam dat ik daar ingestonken was kon ik het abbo ook niet meer omzetten naar een voordeliger variant.
Wél annuleren! over ‘service’ gesproken.

FAIL T-MOBILE.
Reputatie 5
@jacos5,

Je hebt nu inderdaad 150 minuten en 150 sms'jes, bij de latere i-abonnementen is dit gewijzigd in 150 minuten of sms'jes. Er hebben dus tussentijds meer wijzigingen plaatsgevonden.

Ik kan je alleen adviseren om goed te kijken welk abonnement bij je past. Je kunt uiteraard ook kiezen voor een los toestel en je huidige abonnement behouden.
Reputatie 2
Ook hier volle verontwaardiging!

Ik ben al 4 jaar klant bij T-mobile en was op zich best tevreden, maar dit kan simpelweg niet!
Heb een i-300 abonnement wat al sinds 2008 loopt. Nu wilde ik natuurlijk ook graag een Iphone 5 en na wat berichten over dat T-mobile deze
niet zou gaan leveren dan toch het "goede nieuws" ontvangen dat dit wel het geval zou zijn.

Als trouwe klant mag je je dan inschrijven in een pre-order verhaal wat best aardig klonk.
Gisteren geprobeerd en wat schetst mijn verbazing, ik MAG wel alvast meedraaien in de pre-order, maar dan kost het maandelijk 50% meer als nu.
Sterker nog iedere mogelijkheid om een contractverlenging te doen heeft ditzelfde gevolg.

Het is werkelijk waar te gek voor woorden dat er zo wordt omgesprongen met bestaande klanten, dezelfde mensen die hebben betaald en geholpen om 
T-mobile daar te brengen waar ze nu zijn.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik hoop dat dit of een hoop klanten gaat kosten of Youp van 't Hek ook een Iphone wil en tot dezelfde conclusie komt.
Dat is schijnbaar de enige manier dat T-mobile wel wil luisteren.
Reputatie 2

Je hebt nu inderdaad 150 minuten en 150 sms'jes, bij de latere i-abonnementen is dit gewijzigd in 150 minuten of sms'jes. Er hebben dus tussentijds meer wijzigingen plaatsgevonden.

Ik kan je alleen adviseren om goed te kijken welk abonnement bij je past. Je kunt uiteraard ook kiezen voor een los toestel en je huidige abonnement behouden.

Een prijsverhoging van 50% blijft belachelijk.
En wees gewoon eerlijk: zeg gewoon voluit dat er een prijsverhoging is van 50%.
Het is niet enkel t-mobile, ook andere providers goochelen met acties enzovoort en ondertussen ben je duurder uit.
En ik ben van het vroegere BEN overgestapt naar t-mobile, dus klant vanaf dat ik een mobiel heb.
Goh wat ben ik blij dat ik voor 50% meer per maand een van de gelukkigen ben die vooraf mag inschrijven op een iphoen 5 😞
Reputatie 2

Anne-Marie,

allemaal prachtig hoor die wijzigingen en het advies te kijken naar het best aansluitende abonnement, maar het slaat nergens op.

Jullie rekenen de trouwe vaste klanten namelijk 50% meer voor 50% minder.
Wanneer ik dus voor dezelfde € 45.- per maand een abonnement afsluit krijg ik de helft minder minuten en sms. (sterker nog of minuten OF sms dus het is nog erger)

Daarbij stijgt het bedrag voor de aanschaf van een Iphone van ongeveer €150.- naar rond de € 320.-
Reputatie 5
@Allen,

Ik heb aangegeven dat de voorwaarden van de abonnementen zijn veranderd en dat resulteert niet persé in lagere maandkosten. Het is echter niet per definitie correct wat er hier door jullie wordt aangegeven.
In de post hieroven staat:'Jullie rekenen de trouwe vaste klanten namelijk 50% meer voor 50% minder.
Wanneer ik dus voor dezelfde € 45.- per maand een abonnement afsluit krijg ik de helft minder minuten en sms. (sterker nog of minuten OF sms dus het is nog erger)'.

Bij de iSmart abonnementenkoop je minuten/mms in en kun je onbeperkt sms'en. Het zijn is geen bundel met belminuten of sms'jes die je inkoopt.

We kunnen hier een lange discussie gaan voeren, maar de tariefplannen die we nu aanbieden zijn de tariefplannen waaruit je kunt kiezen als je wilt verlengen met een nieuw toestel, of dit nu de iPhone 5 of een ander toestel is.

Gebruik ook eens onze abonnementen adviestool. Via onze website kun je kijken welk abonnement het beste bij je past.
Inderdaad..
Mocht in de pre-order (waarvoor dank) de iPhone 5 vast bestellen.
Toen ik de prijzen zag moest ik echter wel even slikken.
Dat prijzen verhoogd worden is tot daar aan toe, maar inderdaad, prijzen verhogen met 50% is wel absurd te noemen.
Ook vreemd dat beide prijzen verhoogd worden, zowel die van je abonnement als de aanschaf van de telefoon; kan het als ‘gewaardeerde’ klant niet erg waarderen..
Ook ik heb de pre-order aanbieding gekregen. Wanneer je deze pre-order aanbieding vergelijkt met de normale iSmart abbo's betaal je na de eerste 6 maanden 50% ook nog eens 4,95 meer voor je abbo dan wanneer je het afsluit na de release van de iPhone5 (ook dan krijg je de eerste 6mnd 50% en onbeperkt internet voor 0,-). pre-order iSmart 150 = 49,45 en normale iSmart150 is 44,50. Beide met 'gratis' onbeperkt internet!

Beetje jammer dit.
Ik ben ooit overgestapt van vodafone naar T-mobile vanwegen de iPhone en overweeg nu een overstap terug.
Reputatie 6
Vergeet trouwens niet de BTW-verhoging per 1 oktober, komt er nog 2% bij je BTW.
Helaas is dit gewoon toegestaan, alleen niet binnen 3 maanden nadat je een abonnement afsluit.
Dit is echter al uitgesloten in de Algemene Voorwaarden, dus T-Mobile houdt zich aan de regels.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat dit wel een hele grote prijsstijging is.
Reputatie 5
Ik begrijp dat er wat onduidelijk is over de onbeperkt internetbundel. Deze is gratis voor de gehele contractperiode als je kiest voor de iPhone 5 en iSmart-abonnement.
Helemaal met je eens.

Enige wat je als trouwe klant kan doen, is je oude abbo stilzwijgend laten doorlopen en dan maar geen nieuw toestel nemen. Nieuw toestel mag dus niet van de sales als je een oude i-xxx '08 hebt. Op die manier tracht men nu iedereen te verleiden naar de duurdere iSmarts.
Echt heel erg slecht van TMobile.

Ook hier volle verontwaardiging!

Ik ben al 4 jaar klant bij T-mobile en was op zich best tevreden, maar dit kan simpelweg niet!
Heb een i-300 abonnement wat al sinds 2008 loopt. Nu wilde ik natuurlijk ook graag een Iphone 5 en na wat berichten over dat T-mobile deze
niet zou gaan leveren dan toch het "goede nieuws" ontvangen dat dit wel het geval zou zijn.

Als trouwe klant mag je je dan inschrijven in een pre-order verhaal wat best aardig klonk.
Gisteren geprobeerd en wat schetst mijn verbazing, ik MAG wel alvast meedraaien in de pre-order, maar dan kost het maandelijk 50% meer als nu.
Sterker nog iedere mogelijkheid om een contractverlenging te doen heeft ditzelfde gevolg.

Het is werkelijk waar te gek voor woorden dat er zo wordt omgesprongen met bestaande klanten, dezelfde mensen die hebben betaald en geholpen om
T-mobile daar te brengen waar ze nu zijn.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik hoop dat dit of een hoop klanten gaat kosten of Youp van 't Hek ook een Iphone wil en tot dezelfde conclusie komt.
Dat is schijnbaar de enige manier dat T-mobile wel wil luisteren.
Ik begrijp dat er wat onduidelijk is over de onbeperkt internetbundel. Deze is gratis voor de gehele contractperiode als je kiest voor de iPhone 5 en iSmart-abonnement.

in een ouder i-abbo is internet ook gratis en onbeperkt.
Ik heb hetzelfde, ben al aan het rekenen gegaan. Kaal zonder extra kosten voor de Iphone zelf kom ik er voor mijzelf achter dat. Daar waar ik vodafone eerst altijd als duur moest bestempelen bij mijn vrienden, moet ik nu zeggen dat het (even onder voorbehoud voor bijbetaling voor mijn toestel) goedkoper is! 

Uiteraard geldt dit voor een abbonoment dat bij mij past. Maar jongens, dit is toch niet normaal meer -.- 
Ik heb 3 abonnementen lopen, zowel privé als zakelijk.
Een tariefverhoging van 50% is onverteerbaar.
Veel succes T-Mobile, maar mij ben je als klant kwijt!
Aangezien ik hier op een commercieel forum zit vind ik het niet nodig me voor te stellen. 
iPhone 5, ja die wil ik wel. Heb nu nog een iPhone 4 en zit binnen 3 maand van het eind van mijn contract. Twee jaar geleden moest ik voor de iPhone 4 ongeveer €149,- bijbetalen voor een contract verlenging (i150) met nieuw toestel. Vorige week nog de keynote gekeken en daar wordt de amerikaanse prijs bekend... $199,- Oh dat is ongeveer zo'n 155 euro... 
Dus ik denk ooh nieuwe iphone zal wel ietsje duurder zijn, maar nee vanaf €249,- voor een nog beetje normaal abbonement... 
Nog even wachten wat hij bij andere providers gaat kosten, en anders toch maar een ander WP8 toestel waarschijnlijk bij een andere provider.
Reputatie 2
Heel mooi hoe jullie proberen te verkopen dat je nu onbeperkt kunt smsen. Mooi he, dat er tegenwoordig bijna geen hond meer smst maar pingt of whatsapped. Dan is het vrij makkelijk om zoiets aan te bieden.

En dan nog over dat *onbeperkt internet* voor 2 jaar, als je over je 500mb limiet heen gaat dan cutten ze het alsnog down naar een x aantal KB/s dus onbeperkt me reet. Ik heb nu gewoon echt onbeperkt dus niks lagere snelheden.

En dan die prijzen nog.. En dan zeggen ze ja, je krijgt er onbeperkt internet bij voor t.w.v. 4,95E! Maar ook die 4,95 = weer tot een bepaalde limiet! (same story als hierboven)
En dan heb je ook nog eens minder bel minuten, voor een dubbele prijs. (zoals ik bv nu 29.95 betaal, en de i75 is nu iets van 40-45E). Oke dan krijg je leuk 6 maanden korting, maar die prijzen slaan echt absoluut nergens voor.

Als die prijzen nou gewoon eens realistisch worden, en zakken.. Ook irriteert het me dat je bijna verplicht word een nieuw abbonoment te nemen, en niet gewoon je huidige abbonoment kunt verlengen. Want ik ben dus niet van plan om een nieuw abbonenoment te nemen voor die prijzen. En wil gewoon verlengen en dan een iPhone 5 erbij..

Als T-Mobile hier niets op verzint ga ik naar Vodafone, want als ik toch word verplicht om een duurder abbonoment te nemen, dan liever bij Vodafone heb je tenminste wel normaal bereik!
Reputatie 5
Vernieuwen met een abonnement dat er niet meer is kan niet. Dat is niks nieuws en is overal zo. Als je wilt vernieuwen heb je geen andere keus dan een van de nieuwe abonnementen erbij te nemen. Snap de ophef op dit punt daarom niet zo.

Tuurlijk snap ik wel dat het niet leuk is als je er achter komt dat sinds vorig jaar de abonnementsprijzen en bijbetalingen voor telefoons bij de providers flink zijn gestegen maar dat is toen ook uitgebreid in het nieuws geweest. Het gaat niet zo goed in telecomland en dat dan de prijzen stijgen is een logisch gevolg. Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen.

Als mijn iPhone 4 de geest geeft koop ik waarschijnlijk de iPhone 5 gewoon los. Mijn oude Flex Sim Only vind ik veels te lief! 🆒

Reageer