Beantwoord

Te laat contact

Wanneer ik iemand bel hoor ik de telefoon meestal niet overgaan, vaak mis ik ook wie ik aan de lijn heb. Ik hoor ook regelmatig maar de helft van de automatische bandjes met keuzemenu. Wat kan ik hieraan doen?
icon

Beste antwoord door RoyDean 4 juni 2016, 22:15

Hoi,
Welkom op het T-Mobile forum.

Paar basis vragen om wat dingen uit te kunnen sluiten...

1. Toestel al opnieuw opgestart? (indien mogelijk, even de batterij en simkaart eruit en er opnieuw in doen)

2. Sim kaart al in een ander toestel geprobeerd? En zo ja heb je dan hetzelfde probleem? (als dit het geval is, kan een nieuwe simkaart een oplossing zijn)

Laat me even weten wat hieruit komt. als het niet is opgelost kunnen we samen verder zoeken naar de oorzaak, zodat je snel weer kunt bellen 😉
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 3
Hoi,
Welkom op het T-Mobile forum.

Paar basis vragen om wat dingen uit te kunnen sluiten...

1. Toestel al opnieuw opgestart? (indien mogelijk, even de batterij en simkaart eruit en er opnieuw in doen)

2. Sim kaart al in een ander toestel geprobeerd? En zo ja heb je dan hetzelfde probleem? (als dit het geval is, kan een nieuwe simkaart een oplossing zijn)

Laat me even weten wat hieruit komt. als het niet is opgelost kunnen we samen verder zoeken naar de oorzaak, zodat je snel weer kunt bellen 😉
Reputatie 7
Badge +20
Hi Cclement,

Welkom op ons Forum!

Wat vreemd zeg. Hoelang ervaar jij dit probleem al? Werkte het voorheen wel goed? Van welk toestel maak jij gebruik? Heb je de tips van RoyDean ook al uitgeprobeerd? Met een kruistest kunnen we controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt.

Laat het ons weten zodat we je verder kunnen helpen! 😉
Ik heb het toestel uitgezet en de simkaart verwijderd. De batterij doe ik niet, want dan moet het scherm er helemaal af en dan heb ik geen garantie meer.
Ik heb een iPhone 5C. In het begin deed hij het prima. De laatste tijd valt het me op wanneer mensen snel opnemen dat ik geen toon gehoord heb met bellen en ineens iemand aan de lijn heb die zijn naam al gezegd heeft of dat het keuze bandje al loopt. Wanneer iemand niet snel opneemt gaat het prima. Verder heb ik ook geen klachten.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Cclement,

Als je een iPhone gebruikt dan is het inderdaad niet verstandig om de batterij te verwijderen.

Had je jouw simkaart toevallig ook al in een ander toestel getest? Merk je daarbij ook dat je de eerste paar seconden tijdens een gesprek niets hoort? Mocht het in een ander toestel wel goed gaan, dan adviseren we je om je toestel één keer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen nadat je een back-up hebt gemaakt. Hopelijk wordt het daarmee opgelost!

Instructies vind je op onze toestelhulp pagina.
Ik heb vandaag mijn simkaart in een ander toestel geplaatst en had hetzelfde probleem.
Bij de T-mobile shop heb ik net een andere simkaart gehaald, hierbij werkt het ook nog niet.
Wat kan ik nu nog doen?
Reputatie 7
Badge +15
Hi Clement,

Ik heb zojuist een van onze netwerkexperts gevraagd om even mee te kijken. Kun je aangeven wanneer je jouw sim in een ander toestel geprobeerd hebt? Dit is in onze gegevens namelijk niet terug te zien. Wij zien dat je sim de afgelopen 14 dagen in een en dezelfde iPhone 5C heeft gezet.

Zou je ons van wat meer informatie kunnen voorzien? Dan kunnen we je gerichter verder helpen! 🙂
Gisterenochtend heeft hij in een ander toestel gezeten. Dat was ook een iPhone 5 en waarschijnlijk ook een 5c. Ik heb decimaalteken erin gedaan en een aantal nr gebeld waarbij ik een bandje met keuzemenu zou krijgen. Zoals voicemail en Saldolijn. Toen hoorde ik nog steeds een deel van het bandje niet. Rond de middag heb ik in de t-mobile shop een nieuwe simkaart gekregen. Toen ik daar 's middags mee belde kreeg ik weer dat het bandje al een tijdje liep
Ik heb hierna volgens mail nog een reaktie gekregen van Tolga190758, maar deze kan ik niet lezen.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Clement,

Zojuist weer naar jouw situatie gekeken met een netwerkexpert en wij zien niet terug dat je de simkaart in een ander toestel hebt gedaan. Zou je dit nogmaals kunnen doen en ons dan specifieke voorbeelden kunnen sturen van wanneer je simkaart in een ander toestel zit. Graag met datum en tijd dan kunnen wij de gesprekken die op dat moment tot stand zijn gekomen even goed onder de loep nemen. Het zou ook helpen als je de simkaart voor een langere periode (1 á 2 dagen) in een ander toestel kan gebruiken. Is dat mogelijk?

Het bericht van Tolga is overigens verwijderd omdat het als spam word gezien.

Houd je ons op de hoogte?
Dat is wel heel lastig. Ik moet het toestel van iemand lenen en heb geen zin om alles over te zetten.
Mijn hele leven staat op die telefoon zoals je begrijpt.
Andere simkaart was al heel lastig, was pincode al weer kwijt
Ik laat weten als het gedaan is.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Cclement,

Het is begrijpelijk dat het gebruiken van een ander toestel in veel gevallen niet goed uit komt. Vooral voor een langere periode. Alleen hebben onze collega's wel de informatie nodig die uit deze test wordt gehaald. We willen dit graag voor je oplossen, dus we hopen dat je toch in de gelegenheid bent om hiermee aan de slag te gaan.

Houd ons op de hoogte!
Hallo,
Ik heb mijn simkaart in een ander toestel gezet en heb nog steeds het probleem dat ik het begin mis van een gesprek. Ik laat de simkaart zitten de komende 2 dagen zodat jullie het uit kunnen lezen. Ik zal een aantal keer een nr bellen waarvan ik weet dat ik een bandje te horen krijg.
Ik hoop dat het nu opgelost kan worden, want ik wordt er behoorlijk sjacherijnig van.
Groeten Colinda
Het lijkt ook wel erger te worden. Ik mis nu gewoon 13 sec van een gesprek. Als ik wat hoor en kijk op mijn scherm, dan zijn er al 13 sec om.
Reputatie 7
Badge +15
Hi Clement,

Fijn dat het nu gelukt is om de simkaart in een ander toestel te doen. Wat voor een toestel is dit? Zou je aan kunnen geven vanaf wanneer (datum) hij in een ander toestel heeft gezeten? Zou je daarnaast ook datum en tijdstip kunnen geven van een gesprek dat je gevoerd hebt waarbij het mis ging?

Zodra wij deze informatie hebben kunnen we een netwerkexpert vragen om hier nog eens in te duiken.

Hoor het graag! 🙂
Sinds zaterdagochtend zit mijn simkaart in een andere iPhone 5c.
Het is niet met een bepaald gesprek, het is bij ieder gesprek.
Ik hoor de telefoon meestal niet overgaan, het lijkt of ik direkt contact heb.
Wanneer het langer duurt voor mensen opnemen hoor ik de telefoon wel overgaan.
Bij nr met een beantwoorder met keuzemenu, heb ik al een deel van het bandje gemist.
Ik heb van de week gebeld met de Saldolijn. Daar hoor ik normaal welkom bij de Saldolijn, toets uw rekeningnummer in en sluit af met een hekje. Nu hoorde ik alleen sluit af met een hekje.
Op mijn scherm stond dat ik 13 sec al in gesprek was. Maar ik hoorde er maar 2 sec hooguit.
Het ligt niet aan de simkaart, want dit is een nieuwe.
Het ligt niet aan de telefoon, want dit is een andere die ik geleend heb.
Ik hoop op een snelle reaktie, want op dit leentoestel heb ik geen apps enz.
En ik wil dat het probleem opgelost wordt
Groeten Colinda
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Colinda,

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Om zo snel mogelijk de oorzaak van het probleem te vinden en dit ook gelijk op te lossen heb ik het voor je doorgezet naar de technische afdeling. Zij hebben meer inzicht in de activiteiten op het netwerk.

Zij gaan hiermee aan de slag en voorzien jou zo snel mogelijk van een reactie en eventueel een oplossing. Als ik in de tussentijd terugkoppeling krijg dan hoor je van mij. We zullen het dus nog even moeten afwachten, maar ik ben ervan overtuigd dat we er samen uit gaan komen Colinda.
Hallo,
Ik heb van de technische afdeling weer een nieuwe simkaart ontvangen. Ik zou nog gebeld worden of het helpt, maar ik ben nog niet terug gebeld. Het gaat nog steeds niet beter.
Ik wordt er behoorlijk moedeloos van en door het extra bellen om uit te proberen ben ik ook nog dik over mijn bundel heen gegaan. Helaas heb ik al een nieuw contract afgesloten in juni wat in oktober pas in gaat voor 2 jaar, want ik wil nu eigenlijk geaag overstappen naar een andere provider. Misschien dat dat beter gaat.
Groeten Colinda
Reputatie 6
Badge +17
Hi Cclement,

Jammer om te lezen dat je geen verbetering merkt met de nieuwe simkaart.. We willen natuurlijk graag een oplossing vinden voor je. Ik heb het daarom weer voor je doorgezet naar de technische afdeling met jouw update. Zij gaan hier weer naar kijken en nemen contact met je op om dit verder te bespreken. We gaan er samen uit komen! Daar ben ik van overtuigd.
Hallo, kan de technische afdeling nog eens contact opnemen? Ik liep ze steeds mis en het is nog niet opgelost.....
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ccelement,

Jammer dat dit probleem zich nog steeds voordoet. Ik heb dit doorgezet naar de technische afdeling. Zij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Reageer