Beantwoord

Te weinig opslag voor IOS 9 op iPhone 5c

• 17 januari 2016
  • 3 reacties
  • 174 Bekeken

Hallo,
Ik worstel al een tijdje met het volgende probleem.
Mijn nieuwe update kan ik niet installeren omdat ik te weinig opslagruimte daarvoor heb. Heb gelezen dat dat wel 1 Gb moet zijn.
Helaas heb ik met de aankoop van deze telefoon een fout gemaakt en maar 5 Gb totale opslag. Dat zorgt met een paar spelletjes al snel voor opslagproblemen. Nu heb ik alle apps verwijderd die ik kon maar nog geen Gb ruimte gecreëerd. Zijn er oplossingen hiervoor of kan/moet ik extra Gb kopen?
Groet, francien
icon

Beste antwoord door HugoB 17 januari 2016, 11:21

Kun je niet een backup maken van je telefoon in iCloud of iTunes? Vervolgens zou ik hem terugzetten naar de fabrieksinstellingen, als het goed is heb je dan de minimale hoeveelheid van je opslag in gebruik. Installeer dan de update. Naderhand kun je al je gegevens weer terugplaatsen.

Het is een beetje omslachtig, maar bij een upgradeprocedure is nogal wat opslag nodig.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +5
Kun je niet een backup maken van je telefoon in iCloud of iTunes? Vervolgens zou ik hem terugzetten naar de fabrieksinstellingen, als het goed is heb je dan de minimale hoeveelheid van je opslag in gebruik. Installeer dan de update. Naderhand kun je al je gegevens weer terugplaatsen.

Het is een beetje omslachtig, maar bij een upgradeprocedure is nogal wat opslag nodig.
Wel een beetje spannend, maar dat ga ik eens proberen! Dank je wel voor de tip!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Francien,

Goed om te lezen dat Hugo je al van een antwoord heeft voorzien! :)

Heb je ondertussen de reset al uitgevoerd? In onze toestelhulp vind je ook stap voor stap hoe je dit uit moet voeren, maar misschien heb je dit ondertussen al gedaan. Als je nog ergens vragen over hebt, dan horen we dat graag van je!

Laat even weten of het al gelukt is, anders helpen we je graag verder hierbij!

Reageer