Beantwoord

Telefoon gaat automatisch naar voicemail

• 3 april 2017
  • 5 reacties
  • 4446 Bekeken

Sinds kort gaat mijn telefoon automatisch naar voicemail. Wanneer deze vergrendeld/ongrendeld is, dat maakt geen verschil.

Ik heb een iPhone 7 en vaak staat mijn telefoon op 'niet storen' mijn vriend staat in mijn favorieten lijst en ingeschakeld als 'altijd aan voor noodgevallen'. Maar wanneer mijn telefoon op 'niet storen' staat, gaat óók zijn telefoontje meteen door naar mijn voicemail.

Wanneer 'niet storen' níet is ingeschakeld gaan mijn telefoontjes ook direct door naar mijn voicemail. Telefoon opnieuw opstarten werkt niet.

Ik heb al een nieuwe simkaart gekocht omdat ik dacht dat daar wellicht het probleem lag, maar dat is dus ook onnodig en weggegooid geld geweest want ook daar zit het probleem niet.

Áls ik dus al een keer fatsoenlijk netwerk bereik heb, kan ik alsnog niet gebeld worden! Heel frustrerend.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen.

Telefoon heb ik meerdere keren opnieuw uit en aan gezet.
Nieuwe simkaart gekocht.
Handmatig én gepland op 'niet storen' geprobeerd.
Telefoon ontgrendeld en vergrendeld.

Bovenstaande allemaal geprobeerd en allemaal zonder resultaat.
icon

Beste antwoord door David 4 april 2017, 12:45

Hey Knuffeltje04.10,

Zonde dat het probleem nog niet is opgelost, je bent er in ieder geval al goed mee bezig!

Dit probleem is dus eigenlijk altijd en bij iedereen aanwezig, zoals ik het nu begrijp? Heb je al eens een andere simkaart in jouw toestel geprobeerd om te kijken of je deze problemen dan ook ervaart? Daarnaast zou ik je ook even willen vragen om te kijken of er misschien een doorschakeling actief staat. Op deze pagina vind je hoe je deze doorschakelingen kunt beheren en verwijderen.

Ik heb ook jouw locatie er even bij gepakt en zie dat de dekking goed genoeg zou moeten zijn om gewoon te kunnen bellen. Uit jouw bericht lijkt het er echter op dat dit probleem zich altijd en overal voor doet. Dit zou betekenen dat het ergens bij de instellingen van de telefoon of simkaart verkeerd gaat. Door een andere sim in jouw toestel te plaatsen kunnen we ook deze optie uitsluiten.

We zien jouw reactie graag tegemoet, hopelijk kunnen we de boosdoener snel achterhalen!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Knuffeltje04.10,

Zonde dat het probleem nog niet is opgelost, je bent er in ieder geval al goed mee bezig!

Dit probleem is dus eigenlijk altijd en bij iedereen aanwezig, zoals ik het nu begrijp? Heb je al eens een andere simkaart in jouw toestel geprobeerd om te kijken of je deze problemen dan ook ervaart? Daarnaast zou ik je ook even willen vragen om te kijken of er misschien een doorschakeling actief staat. Op deze pagina vind je hoe je deze doorschakelingen kunt beheren en verwijderen.

Ik heb ook jouw locatie er even bij gepakt en zie dat de dekking goed genoeg zou moeten zijn om gewoon te kunnen bellen. Uit jouw bericht lijkt het er echter op dat dit probleem zich altijd en overal voor doet. Dit zou betekenen dat het ergens bij de instellingen van de telefoon of simkaart verkeerd gaat. Door een andere sim in jouw toestel te plaatsen kunnen we ook deze optie uitsluiten.

We zien jouw reactie graag tegemoet, hopelijk kunnen we de boosdoener snel achterhalen!
Ik heb een nieuwe simkaart aangeschaft.. dus het probleem ligt dan niet bij de simkaart. Een andere simkaart met hetzelfde nummer/abonnement is namelijk nog steeds een andere simkaart.

Misschien ligt het probleem bij de iPhone 7, deze heb ik sinds begin dit jaar. Met de iPhone 6 had ik dit probleem niet. Bij de Apple Store weten ze het ook niet en dachten ze dat het mogelijk aan de simkaart zou liggen dus vandaar dat ik een nieuwr heb aangeschaft bij jullie. Maar get probleem is niet opgelost.

Ik heb sowieso gisteren (alweer) een melding gemaakt van slechte (absoluut geen) dekking in mijn gebied.

Ik heb geen andere simkaart van een andere provider. Maar ik zal eens gaan kijken naar die doorschakeling. Misschien dat dat wat zal opleveren.
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Met een andere simkaart bedoelde ik inderdaad een simkaart van een andere provider. Als de nieuwe simkaart van ons bij de ander dan wel zou werken, dan weet je dat het aan het toestel ligt en anders aan het netwerk. Ik zie inderdaad ook de melding terug van het bereik, hopelijk komt hier ook meer duidelijkheid uit naar voren over het netwerk in jouw omgeving! 🙂

Had je toevallig al de kans gehad om te kijken of er actieve doorschakelingen waren op jouw iPhone en deze eventueel uitgeschakeld? Ik ben benieuwd!
Hallo,

Ik heb alle doorschakelingen helemaa uitgezet. Geen idee of deze er waren. Maar alles is uit.

Ik vermoed dat het aan mijn toestel zelf ligt want bij mijn vorige telefoon ( iPhone 6) had ik hier geen problemen mee. En sinds begin dit jaar heb ik de iPhone 7 en zijn deze problemen er ineens.

Vanochtend had in mijn telefoon aan, niet op 'niet storen' en blijkbaar had mijn vriend twee keer gebeld en hij zei dat hij direct naar mijn voicemail werd doorgeschakeld. Telefoon stond gewoon aan, hij denkt dat ik hem weg heb gedrukt maar er is gewoon geen telefoon bij mij over gegaan en ik heb nu ook geen sms ongvangen van zijn gemiste oproepen. Ik begrijp er helemaal niks meer van..
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Knuffeltje04.10,

Zo te lezen lijkt het inderdaad aan jouw toestel te liggen, maar om dat zeker te weten is het handig om jouw simkaart in een ander toestel te proberen. Heb je daar de gelegenheid voor om dat eens te testen? Je kunt anders ook langs een T-Mobile Shop gaan, daar hebben ze genoeg toestellen om het mee te testen. Kun je als jouw simkaart in een ander toestel zit wel gebeld worden? Als dat het geval is, ligt het inderdaad aan jouw toestel. Kun je dan eens naar de tips in dit topic kijken? Mocht dat niet helpen, dan zou je je toestel aan kunnen bieden ter reparatie of nog eens langs de Apple Store gaan.

Ik hoor het graag van je!

Reageer