Vraag

Telefoon gaat direct naar voicemail

• 16 maart 2016
  • 15 reacties
  • 17183 Bekeken

Hoi, mijn IPhone 6 gaat sinds een paar dagen niet meer over. Mensen krijgen direct de voicemail. Reset al gebeurd en niet storen vinkjes gecheckt. Wat is de oplossing?

groeten,
Saskia Klomps

15 reacties

Zelfde probleem als hier : https://forum.t-mobile.nl/stel-vraag-419/niet-meer-gebeldgesmst-worden-265590/index1.html#post1306718 en bij mij.

Probleem treedt nu dus op bij een iPhone 6 en een Lumia 640 met windows 10. Ook heb ik geen enkele update gedaan of instelling op de telefoon gewijzigd voor het probleem zich voordeed. Ik vrees dat de oplossing is dat t-mobile dit oplost.
Badge +12
@All,

Hebben jullie de netwerkinstellingen al eens gereset? hebben jullie op dat moment wel gewoon bereik?
@Dave670. Gedaan, maar lost niks op. Ook ik heb last van dit probleem. Heb een iphone6 met de meest recente iOS.

Update: zodra ik de sim in een iphone 5 stop en de iphone 5 sim in een iphone 6 dan kunnen ze wel elkaar bereiken en werkt alles zoals het moet horen. Het lijkt dus aan de ene simkaart icm de iphone 6 te liggen.

Update 2: Nu net weer de sims terug gewisseld en nu werkt alles weer zoals het hoort. Even in de gaten houden.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Saskia,

Welkom op ons Forum! :)

In jouw omgeving zijn geen storingen of werkzaamheden bekend en de dekking is ook stabiel in je omgeving. Zou je eens kunnen "bellen" naar de code ##002#? Hiermee kun je eventueel actieve doorschakelingen uitschakelen.

Ook kun je nog even controleren of jouw simkaart wel helemaal intact is. Een kapotte of vuile simkaart kan namelijk ook voor problemen zorgen, dus check dit ook even voor de zekerheid! 🙂
Hoi, dank voor de reacties. Code heb ik gebeld maat dat lukt niet. Ook de simkaart er 5 min uitgehaald. Misschien nieuwe simkaart nodig. Alle instellingen zijn goed verder.
Reputatie 6
Badge +16
Hi Saskia,

Erg vreemd zeg. Ik heb je direct kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Deze krijg je binnen 3 werkdagen binnen. Na het ontvangen van de simkaart kan je deze activeren via My T-Mobile. Laat ons weten of het hiermee is opgelost.

Mocht de nieuwe simkaart niet tot een oplossing leiden dan wil ik je vragen om een volledige back-up te maken van je gegevens en je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Probeer daarnaast ook een andere simkaart uit in jouw toestel.

Ik ben benieuwd naar het resultaat!
Top dank je!!!
Alles gedaan en nieuwe simkaart werkt maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Is dat nog een algemeen probleem? Bij meer mensen? Anders ga ik naar de tmobile store (of moet op zoek naar iets anders)
Hoi sklomps,
Ik heb hetzelfde probleem. T-mobile heeft mij ook een nieuwe simkaart gestuurd, maar heeft ook geen effect. Heb ook simkaarten verwisselt etc, maar het helpt niet. Ik heb het probleem nog steeds.
Ja, balen! Ellaa. Ik ga het bij een tmobile shop vragen en anders moet het een andere provider worden vrees ik. Ik heb het al meer dan een week
Reputatie 7
Badge +20
@Saskia;

Wat jammer dat de nieuwe simkaart niet heeft geholpen. Heb je al een fabrieksreset gedaan zoals Issam heeft voorgesteld? Ik heb nogmaals de dekking gecontroleerd en die ziet er stabiel uit in jouw regio.

Ik hoor graag of de fabrieksreset heeft geholpen. Maak wel eerst een back-up van je gegevens.

@Ellaa:

Wat jammer dat je hetzelfde probleem ervaart. Ik heb ook voor jou de dekking gecontroleerd en die ziet er ook stabiel uit. Je geeft aan dat je een nieuwe simkaart hebt geprobeerd, kun je aangeven wanneer dat was? Ik zie namelijk we jou in september een nieuwe simkaart hebben opgestuurd, maar deze is nog niet geactiveerd. Zou je de nieuwe simkaart kunnen activeren en ons laten weten of je nog steeds problemen ervaart?
Hoi, nee dat hielp niet
Reputatie 7
Badge +20
Hi Saskia,

Heb je de mogelijkheid om een ander simkaart in jouw toestel te testen en jouw simkaart in een ander toestel? Zo kunnen we controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt en dan kunnen we samen op zoek gaan naar een oplossing.

Ik hoor graag van je!
In de tmobile store Breda gaven ze aan dat er een storing was. Meer mensen hadden er last van. Telefoon elke twee uur aan en uit zetten was het advies, maar dat helpt bij mij niet. Verder was er niets aan te doen. Helaas moet ik nu Tmobile opzeggen en voor een andere aanbieder kiezen. Ik moet gebeld kunnen worden zonder dat hij direct op voicemail springt, ook krijg ik geen melding als iemand me gebeld heeft. Ik lijk dus onbereikbaar 😉
Reputatie 6
Badge +16
Hi Saskia,

Erg vervelend dat dit nog steeds niet is opgelost. Dit duurt inderdaad te lang!

Ik heb het gelijk voor je doorgezet naar de technische afdeling zodat zij hiermee aan de slag gaan. Zij gaan hiermee aan de slag en voorzien jou van een reactie zodra er meer bekend is. Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie.

Reageer