Beantwoord

Telefoon schakelt uit bij batterij 70-80%

• 4 november 2016
  • 4 reacties
  • 358 Bekeken

Mijn iPhone 6 schakelt af hoewel de batterij nog redelijk vol is. Een paar weken geleden heeft het bij 20-30% batterijpercentage begonnen, maar nu soms al bij 80% restlading. Ik heb hem net alleen gebruikt om tijdens een 20-min fietsrit naar wat muziek te luisteren bij 79% batterijlading. Hier mijn gebruik de afgelopen 24 uur:

Facebook 33%
Mail 30%
Moves 6%%
Google Maps 5%
Instagram 5%

De iPhone 6 is nog geen 2 jaar oud en draait op iOS 10.0.2. Ik heb alleen van heel weinig apps notifications ingeschakeld, alleen Calendar, Buienalarm, Google Maps, WhatsApp, Messages, Skype, Nextdoor, NS International, Phone, Wallet en Facebook Messenger. Location services staan alle op "While Using". Display brightness op Auto, afschakelen naar 3 minuten.

De App Battery Life toonde: 39.2% Battery Wear Level. Bad: your battery capacity loss suggests battery failure is imminent.
Battery Data:
Battery Health: 1100/1810 mAh
Current Capacity: 968/1100 mAh (88%) (zit net aan het opladen)
Voltage: 4.31V
Temperature 33.17C
Source: usb host
Amperage: 500.00 mA
Power: 2.00 W

Wat kan ik doen dat die batterij nog tijdens de garantieperiode vervangen wordt en ik niet dagen lang op mijn telefoon moet wachten?
icon

Beste antwoord door Hajar 6 november 2016, 10:10

Hi cybergabi,

Aah balen dat je toestel zulke kuren vertoont. Sinds ervaar je dit probleem? Is dat sinds de laatste software update? Heb je al een harde reset geprobeerd? Power- en thuisknop 10 sec samen ingedrukt houden, dan helemaal opladen en zien of het nog steeds gebeurd?

Mocht dit niet werken dan zou je ervoor kunnen kiezen om je toestel ter reparatie aan te bieden bij ons, maar dan ben je hem wel 14 dagen kwijt. Of je zou langs een Apple store kunnen gaan en zien wat voor je kunnen betekenen. Wellicht kun je jouw accu laten vervangen.

Ik hoor graag van je of ik nog iets kan betekenen. 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi cybergabi,

Aah balen dat je toestel zulke kuren vertoont. Sinds ervaar je dit probleem? Is dat sinds de laatste software update? Heb je al een harde reset geprobeerd? Power- en thuisknop 10 sec samen ingedrukt houden, dan helemaal opladen en zien of het nog steeds gebeurd?

Mocht dit niet werken dan zou je ervoor kunnen kiezen om je toestel ter reparatie aan te bieden bij ons, maar dan ben je hem wel 14 dagen kwijt. Of je zou langs een Apple store kunnen gaan en zien wat voor je kunnen betekenen. Wellicht kun je jouw accu laten vervangen.

Ik hoor graag van je of ik nog iets kan betekenen. 🙂
Reputatie 3
Wat raar dat je batterij deze kuren na zo'n korte tijd vertoont. Zou je eens met de app coconutbattery (indien je een Mac) hebt kunnen kijken hoe vaak je hem hebt opgeladen. Dit staat onder het kopje: Load cycles. Aan het health level te zien is de batterij nodig aan vervanging toe. Je zou eventueel ook contact op kunnen nemen met Apple voor een nieuwe batterij, wellicht dat zij je tegemoet kunnen komen aangezien een iPhone 6 batterij niet nu al zo versleten kan zijn. Zelfs elke dag opladen zou hem op 650 cycles brengen. Mijn iPhone 6 heeft 582 cycles gehad en heeft nog 88% van zijn oorspronkelijke capaciteit over.
ik heb hetzelfde probleem met mijn iPhone 6S. Er zijn legio threads op internet te vinden over het uitschakelen van iPhones bij tientallen procenten batterij. Sommigen hebben hun toestel laten vervangen waarbij het niet direct opgelost is. De threads zijn ook al een jaar oud soms en men draaide toen iOS 9.2.1. Inmiddels zit ik ook op iOS 10.

De suggestie wordt gewekt dat het aan de verschillende chips kan liggen en dat de samsung chip de problemen veroorzaakt. Dit heb ik ook op dit forum gelezen. Beste kans is denk ik langs gaan bij een Apple store; de tips voor instellingen aanpassen of een reset hebben geen effect. Het lijkt een hardware failure. Opsturen en 14 dagen kwijt zijn is geen optie voor mij.
Reputatie 3
Hoi 0766179.rivio,

Ik heb inderdaad ook gelezen dat er een verschil zit in de A9 chip van Samsung en TSMC. Het batterijgebruik van de Samsung chip ligt hoger, echter heeft Apple dit nooit erkend. Sommige testen laten weer zien dat het geen verschil maakt. Hier valt echt geen touw aan vast te knopen :?. Echter is dat niet van toepassing op het probleem van cybergabi, zij heeft namelijk een iPhone 6 (en deze is van een A8 chip voorzien). Heb je al geprobeerd om de batterij van je 6S te kalibreren? Meer informatie daarover kun je hier vinden: http://www.iculture.nl/tips/batterij-kalibreren-iphone-ipad/.

Reageer