Beantwoord

Tethering en dataverbruik

• 15 juni 2017
  • 4 reacties
  • 1284 Bekeken

Ik heb een NL-Unlimited NL+EU abonement (direct vanaf het begin)
Nu was ik onlangs op een plaats met zeer slechte wifi en koppelde mijn iPhone aan mijn laptop.
Binnen een uur had ik 5 Gb aan data verbrand, terwijl het gewone kantooractiviteiten waren (mail, word, beetje surfen). dus geen downloads oid.
Wat gaat hier mis?
En welke tool kan ik het beste gebruiken om dit in de gaten te houden?
En kan ik ook tetheren in het buitenland?

Ik hoor het graag
Gerard
icon

Beste antwoord door xnpu 15 juni 2017, 11:41

Er gaat niet per se iets mis. Als je Windows middels Wi-Fi aan je iPhone verbind beschouwt Windows dit als een vaste lijn en krijgen alle applicaties vrij baan.

Je kunt dit wel veranderen. Copy&paste vanaf Microsoft.com:

Een Wi-Fi-netwerkverbinding instellen als verbinding met een datalimiet:
Selecteer Start  > Instellingen  > Netwerk en internet > Wi-Fi  > Bekende netwerken beheren.
Selecteer het Wi-Fi-netwerk > Eigenschappen > schakel Instellen als verbinding met datalimiet in.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Er gaat niet per se iets mis. Als je Windows middels Wi-Fi aan je iPhone verbind beschouwt Windows dit als een vaste lijn en krijgen alle applicaties vrij baan.

Je kunt dit wel veranderen. Copy&paste vanaf Microsoft.com:

Een Wi-Fi-netwerkverbinding instellen als verbinding met een datalimiet:
Selecteer Start  > Instellingen  > Netwerk en internet > Wi-Fi  > Bekende netwerken beheren.
Selecteer het Wi-Fi-netwerk > Eigenschappen > schakel Instellen als verbinding met datalimiet in.
Dank, ik heb dit nu aangepast

Maar ik blijf 5 Gb in een uur toch wel veel vinden. Ik dacht eerst dat het een afknijpmodus van T-Mobile was om dit niet eigenlijk niet toe te staan. Maar daar kan ik niets over vinden bij de voorwaarden.

Groet, Gerard
Reputatie 6
Badge +17
Kan het misschien zijn dat je een programma in de achtergrond aan had, zoals Dropbox o.i.d? Windows Updates is ook een zware gebruiker.
Een laptop gebruikt meestal veel meer data dan een mobiel. Misschien had je een website bezocht met veel hoge kwaliteit filmpjes?

Groet,
neen, dat was het niet. Gewoon kantoorwerk. Enfin, ik zal het verder in de gaten houden.

bedankt en groet
Gerard

Reageer