Beantwoord

Thuis wifi op mobiel valt weg

Hallo,

Op mijn mobiel werkt wifi overal goed behalve als ik thuis ben.
Wanneer ik thuis ben is de wifi opeens heel slecht (wat nooit eerder is voorgekomen)
En valt het internet vaak weg op mijn telefoon, op mijn laptop heb ik er geen probleem mee
Ik heb mijn netwerkinstellingen al hersteld en de router aan/uit gehad en die ook gereset maar dat heeft niet geholpen

Weet iemand hiervoor een oplossing?

(Ik heb een iPhone 6)

Dankjewel!
icon

Beste antwoord door David 21 juni 2017, 14:43

Hey VOGUEx33,

Terwijl WiFi thuis juist het belangrijkste is natuurlijk! 😉

Zou je aan kunnen geven wat je ervaring verder is? Je geeft aan dat het 'heel slecht' is en dat het ook wegvalt. Is de verbinding verder erg langzaam? Heb je al eens met een speedtest gekeken welke snelheid je haalt op het WiFi-netwerk? Heb je toevallig de WiFi-assistentie ingeschakeld staan? Dit zorgt er namelijk voor dat wanneer de WiFi niet voldoende is, er automatisch wordt overgeschakeld op het mobiele internet. Dit zou kunnen verklaren waarom de WiFi-verbinding regelmatig wegvalt. Je vindt op deze pagina instructies om de WiFi-assistentie uit te schakelen.

Aangezien WiFi verder overal goed werkt, wil ik ook nog even wat meer weten over de provider bij jou thuis. Welke provider verzorgt het WiFi-netwerk in jouw huis? We hebben ook af en toe wel eens dergelijke vragen gehad waarbij Ziggo een reset moest geven op het wachtwoord en dan werkte het op de mobiele telefoon ook weer gewoon goed. Zou het kunnen dat jij hier toevallig ook gebruik van maakt? Dan zou ik even contact opnemen om deze reset uit te laten voeren.

Ik ben heel benieuwd of het gelukt is om een betere verbinding te krijgen! Houd ons op de hoogte! 🙂

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey VOGUEx33,

Terwijl WiFi thuis juist het belangrijkste is natuurlijk! 😉

Zou je aan kunnen geven wat je ervaring verder is? Je geeft aan dat het 'heel slecht' is en dat het ook wegvalt. Is de verbinding verder erg langzaam? Heb je al eens met een speedtest gekeken welke snelheid je haalt op het WiFi-netwerk? Heb je toevallig de WiFi-assistentie ingeschakeld staan? Dit zorgt er namelijk voor dat wanneer de WiFi niet voldoende is, er automatisch wordt overgeschakeld op het mobiele internet. Dit zou kunnen verklaren waarom de WiFi-verbinding regelmatig wegvalt. Je vindt op deze pagina instructies om de WiFi-assistentie uit te schakelen.

Aangezien WiFi verder overal goed werkt, wil ik ook nog even wat meer weten over de provider bij jou thuis. Welke provider verzorgt het WiFi-netwerk in jouw huis? We hebben ook af en toe wel eens dergelijke vragen gehad waarbij Ziggo een reset moest geven op het wachtwoord en dan werkte het op de mobiele telefoon ook weer gewoon goed. Zou het kunnen dat jij hier toevallig ook gebruik van maakt? Dan zou ik even contact opnemen om deze reset uit te laten voeren.

Ik ben heel benieuwd of het gelukt is om een betere verbinding te krijgen! Houd ons op de hoogte! 🙂
De verbinding is niet langzaam, op mijn laptop werkt alles prima en op mijn telefoon ook, wanneer die werkt 😛
Ik heb niet met een speedtest gekeken wat de snelheid van mijn wifi is
Toevallig had ik wel wifi assistentie aan maar dat kom waarschijnlijk omdat ik mijn netwerkinstellingen had gereset maar daarvoor had ik het uit en had ik nog steeds hetzelfde probleem

Ik heb KPN thuis, geen ziggo.. Weet niet of KPN ook zo'n probleem heeft?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi VOGUEx33,

Als je jouw iPhone 6 met een ander wifi-netwerk verbindt, dan werkt de wifi wel goed? Dan lijkt het toch aan jouw wifi thuis te liggen. Je kunt uiteraard nog proberen om jouw wifi-wachtwoord thuis te resetten. Mogelijk helpt dat bij KPN ook. Anders wil ik je toch adviseren om contact op te nemen met KPN hierover.

Houd je ons op de hoogte?
Bijv. op school hebben we wifi en daar werkt het prima, geen probleem. Ik zal nog proberen om het wifi wachtwoord thuis te resetten! Als dat niet lukt neem ik contact op met KPN 🙂
Reputatie 7
Badge +17
Hi Voguex33,

Hopelijk wordt het al opgelost met een wifi reset en anders kunnen onze collega's van KPN je verder helpen. 🙂

Reageer