Vraag

USB-opladen iPhone 5C

Ik heb vandaag m'n iphone 5c ontvangen en nadat hij een tijd in mijn computer zat en hij aan het synchroniseren was kwam ik erachter dat er 0% bij was gekomen sinds ik hem aan mijn laptop had gekoppeld al hoewel er wel zo'n bliksemteken bij stond. Er was ook niks vanaf gegaan maar mn iphone was gewoon nog steeds 66%. Klopt het dat een iphone 5c niet oplaadt in een laptop?

10 reacties

Reputatie 1
zou heel goed kunnen op usb 3.0 kan je hem sowieso opladen maar op 2.0 heeft hij niet altijd genoeg power
mijn iPhone laadt op mijn oude laptop gewoon op, en daar heb ik echt geen USB 3.0 poorten op.

Let er eigenlijk nooit zo op, maar het kan zijn dat als je telefoon een zware bewerking aan het doen is dat er dan net zo hard batterij afgaat dan dat er bij komt.

En het kan ook zijn dat je USB-poort defect, dan wel verouderd of juist misschien te nieuw is.

Als je pc aan staat, niet aan het synchroniseren is ne je telefoon ook verder niks aan het doen is, laadt hij dan wel? En heb je ook een andere USB-poort geprobeerd?
Kan het zijn dat je laptop op slaapstand is gegaan?? Of op energie besparende stand?
Sommige USB poorten leveren geen of te weinig stroom om iets op te laden. Je zou een andere USB poort kunnen proberen, of iets met instellingen in de computer, maar dat gaat mij ook te ver..
Koop een extra lader om mee te nemen
Diede09 Kan het niet zo zijn dat het laden tijdens een synchronisatie op een computer niet toereikend is. Het is algemeen bekend dat een USB lader (computer/Laptop) vele malen langzamer oplaad dan op het stroom net.
*TIP, als het mogelijk is zet je tel op vliegtuigmodus. en je zal zien dat hij sneller oplaad.
Extra lader kopen
De telefoon laat niet op het moment dat ie aan het synchroniseren is. Zodra je de telefoon loskoppelt van iTunes laat ie wel op.
Reputatie 1
Dat laatste lijkt me niet juist. Als de telefoon alleen bezig is met synchroniseren wordt de telefoon ook gewoon opgeladen. (indien er voldoende stroom uit de USB poort komt. Maar als je de 'bliksem' ziet moet dat wel het geval zal zijn geweest.) Was je naast het synchroniseren nog meer aan het doen met je iphone misschien. Muziek, games, etc ?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Diede!

Wat een boel antwoorden heb je gehad! 😉

Ben je er al een beetje uit?
Heb je het nogmaals geprobeerd in je laptop zónder dat je het toestel synchroniseert? Probeer anders ook even een andere USB-Poort. Als het goed is moet het namelijk gewoon werken!

Reageer