Beantwoord

Videobellen via Whatsapp werkt niet

• 9 mei 2017
  • 8 reacties
  • 20758 Bekeken

Goedendag mensen,

Ik had namelijk een vraag. Ik heb nu een iphone 6s die ik 2de hands had gekocht. Maar ik heb een probleem met het videobellen op whatsapp. Namelijk wanneer ik aan het bellen ben kan de tegenpartij mij niet horen maar wanneer ik facetime gebruik dan werkt het weer wel. Wat ook vreemd is dat ik wel normaal kan bellen via whatsapp, maar dan met de luidspreker lukt het dan weer niet. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik heb al geprobeerd mijn telefoon terug de fabrieksinstelling te zetten, maar heeft niet geholpen.

Alvast bedankt voor jullie hulp en tips
icon

Beste antwoord door iamPuk 9 mei 2017, 19:44

Instellingen > Whatsapp. Heeft Whatsapp wel toegang tot de microfoon en camera?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Badge +13
Instellingen > Whatsapp. Heeft Whatsapp wel toegang tot de microfoon en camera?
Ja Whatsapp heedt toegang tot de microfoon
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kaann50,

Dat is inderdaad wel een opmerkelijk probleem! :S

Je hebt de laatste versie van WhatsApp op het toestel staan en deze dus, met de reset al opnieuw opgestart, zonder succes? Heb je aan de oorspronkelijke eigenaar toevallig al gevraagd of hij/zij deze problemen ook herkent? Welke versie van iOS heb je op jouw iPhone staan? Videobellen via WhatsApp is beschikbaar vanaf iOS 8, misschien heb je die nog niet op jouw toestel staan? Heeft WhatsApp ook toegang tot de camera?

Het is erg opmerkelijk en specifiek, hopelijk kunnen we gauw een oplossing vinden! We zijn benieuwd naar jouw reactie!
Mijn iPhone heeft ios 10.3.1 en Whatsapp is up to date. Ik heb al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar helaas heeft dat ook niet geholpen. Whatsapp heeft wel toegang tot alles. Ik dacht dat het misschien kwam door mijn oude back-up die ik er op had. Heb daarna whatsapp helemaal opnieuw geïnstalleerd, maar ondervind nog steeds het probleem
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kaan,

Je geeft aan dat een fabrieksreset niet heeft geholpen en dat je gebruik maakt van de nieuwe software. Kun je met andere apps wel gebruik maken van je microfoon en luidspreker? Ervaar je dit probleem met ieder nummer dat je probeert te videobellen via Whatsapp? Heb je wel een goede internetverbinding? Je zou ook contact kunnen opnemen met Whatsapp via mail, wellicht dat zij een handige tip voor je hebben. Je kan mailen naar support@whatsapp.com

Houd je ons op de hoogte?
Hoi Hajar,

Inderdaad heb het meest recente software en het terug zetten naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. Ik ondervind het probleem alleen met Whatsapp en Facebook messenger, maar wanneer ik Facetime ondervind ik dit probleem weer niet. Apps zoals Dictafoon en Snapchat kunnen perfect mijn stem opvatten. Het contacteren van Whatsapp lukt niet krijg geen concrete antwoord. Heb mijn huidige nummer gebruikt in mijn vorige iPhone (5s) daar werkte het vlekkeloos.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi hoi Kaann50,

Hmm vreemd dat het dan nog steeds niet werkt. Goed dat je er inmiddels mee bezig bent geweest!

iPhones hebben meerdere microfoons. Elke microfoon heeft een andere functie, dus het kan goed zijn dat één van de microfoons defect is. Zie ook een overzicht van functionaliteiten hier onder:

Als het inderdaad om een defect gaat dan zal je toestel gerepareerd moeten worden. Het is mij niet helemaal duidelijk of je nog garantie hebt op dit toestel en wie de oorspronkelijke aanbieder is hiervan. Mocht deze telefoon via ons zijn aangeschaft dan kan je deze ook bij ons ter reparatie aanbieden. Is dit niet het geval dan kan je met de oorspronkelijke aanbieder contact opnemen om aanspraak te maken op je garantie.
Hallo, mijn vrouw ondervindt exact hetzelfde probleem. Alle apps werken verder en ook een video opname. Lijkt er dus op dat alle 3 de microfoons gewoon werken. Alleen via whatsapp niet.
De hamvraag blijft nu wat is de oorzaak. Steek je de oortjes in dan werkt het nl wel.
Dus wie o wie weet ons het juiste antwoord te geven.

Reageer