Beantwoord

(Visual) Voicemail probleem iPhone 5S

Hallo,

Sinds vorige week heb ik een iPhone 5S bij mijn T-Mobile abonnement. Doordat ik weinig gebruik maak van Voicemail heb ik de normale voicemail ingesteld en geen extra optie voor Visual Voicemail. Tot ik tot mijn verbazing vorige week een telefoontje niet kon opnemen en opeens een Visual Voicemail zag verschijnen. Voorheen drukte ik in de telefoon app op de voicemail knop en dan begon de iPhone te bellen naar 1233, maar nu kom ik in het Visual Voicemail scherm. Het bericht kan ik echter niet afspelen omdat ik deze optie niet aan heb staan in mijn abonnement. (Ook nog gecheckt bij T-Mobile). Nu is echter het probleem dat ik dit doorgekomen bericht niet meer kan verwijderen en / of afspelen. Als ik het bericht verwijder staat er op het scherm 5 seconden 'Verwijderde items' maar daarna springt het Voicemail bericht weer terug naar de inbox. Ik heb de Voicemail al aan/uit gezet, netwerkinstellingen hersteld, maar ik krijg de Visual voicemail er niet meer vanaf, maar werkt dus ook niet. Het lastige van dit vreemde verhaal is dat ik nu ook geen sms of bericht meer krijg als er een voicemail wordt ingesproken. Hoe kan dit en wat kan ik nog doen om de gewone doorschakeling naar 1233 weer onder de voicemailknop te krijgen?? 
icon

Beste antwoord door Bram 7 februari 2014, 16:38

@Helmpie

Ik heb nu alvast €0,80 voor je gecrediteerd over de periode 26/01/2014 tot en met 07/02/2014. Het restant wordt in mindering gebracht op de factuur die wordt opgemaakt op 04/03/2014. En ook uiteraard de Visual Voicemail uitgezet. 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Hoi Helmpie, welkom op het T-Mobile Forum!
In het systeem zie ik staan dat de Voordeelbundel Visual Voicemail sinds gisteravond aanstaat. Kan je het voicemailbericht nu wel volledig verwijderen?
Hoi https://"https://forum.t-mobile.nl/members/helmpie-331822/", welkom op het T-Mobile Forum!
In het systeem zie ik staan dat de Voordeelbundel Visual Voicemail sinds gisteravond aanstaat. Kan je het voicemailbericht nu wel volledig verwijderen?

Dag Raymond, dat heb ik inderdaad toch maar gedaan om het probleem te verhelpen. Helaas is dat niet gelukt maar werkte de voicemai meldingen wel weer. Maar dit vervelende bericht bleef altijd staan! Het blijkt een probleem te zijn tussen de iphone en jullie voicemail communicatie. Ik weet niet hoe het bij andere klanten gaat die visual voicemail uit hebben staan en of het probleem dus weer terugkomt als ik de bundel weer uitzet.

MAAR, ik ben erachter hoe het bericht te verwijderen is! Doordat het een communicatieprobleem is met de voicemail moet de mobiele verbinding uit worden gezet met de flight modus. Nu kan het bericht worden verwijderd en blijft nu wel weg! De telefoon vervolgens uitschakelen en opstarten, controleren of het bericht nog steeds weg is, en dan kan de flight modus er weer af..  Ik hoop dat het nu in ieder geval is opgelost. 

Is dit bij T-mobile niet een bekend probleem met nieuwe iphones? 
Reputatie 4
@Helmpie

Goed om te lezen dat het opgelost is en bedankt dat je aangeeft op het forum hoe je het hebt opgelost. Zover ik weet is dit geen bekend probleem bij de nieuwe iPhones. In de gaten houden dus!
https://"https://forum.t-mobile.nl/members/helmpie-331822/"

Goed om te lezen dat het opgelost is en bedankt dat je aangeeft op het forum hoe je het hebt opgelost. Zover ik weet is dit geen bekend probleem bij de nieuwe iPhones. In de gaten houden dus!

Wel jammer dat dit niet opgelost kan worden bij T-mobile zonder dat ik mijn Visual Voicemail daarvoor aan moet zetten. Eigenlijk gebruik ik de voicemail bijna niet en heb ik deze extra bundel niet nodig. Maar vanwege problemen met het ontvangen van voicemail heb ik deze nu aan moeten zetten. Kan hier van jullie uit niet een oplossing voor komen?
Reputatie 5
@Helmpie wat een vervelende situatie. Als ik het goed begrijp is het probleem, voor nu, opgelost. Ik wil je daarom aanbieden om de Visual Voicemail bundel voor je uit te schakelen en de kosten te crediteren. Ga je hiermee akkoord?

Ik wil je adviseren om je toestel als nieuwe iPhone in te stellen via iTunes. Er wordt dan een 'onderwater' check gedaan of je de Visual Voicemail bundel hebt geactiveerd. Wanneer deze check met succes is uitgevoerd, waar je niks van merkt, zul je dit soort meldingen niet meer ontvangen vermoed ik.
Hallo Tom, dank voor het aanbod. Dat mag je voor mij in gang zetten. Ik hoop er eigenlijk op dat door het uitzetten van de visual voicemail het probleem zichzelf oplost en ik weer gewoon een sms notificatie krijg. Die kreeg ik namelijk niet meer ondanks dat dit wel ingeschakeld was. Ik snap je tip om het toestel als nieuw in te stellen alleen had ik ontzettend veel gegevens en instellingen op mijn oude iphone staan die ik dan handmatig allemaal zou moeten terugzetten. Door het terugzetten van de reservekopie van de oude iphone had ik direct alles weer optioneel. Of kan dit ook na het aanmaken van een nieuwe iphone? Ik wacht nu eerst af wat er met de voicemail gebeurd als je de bundel voor me hebt uitgeschakeld. Bedankt voor de service!
Reputatie 4
@Helmpie

Ik heb nu alvast €0,80 voor je gecrediteerd over de periode 26/01/2014 tot en met 07/02/2014. Het restant wordt in mindering gebracht op de factuur die wordt opgemaakt op 04/03/2014. En ook uiteraard de Visual Voicemail uitgezet. 🙂

Reageer