Vraag

Voltooien van laatste reservekopie is mislukt

• 13 januari 2016
  • 16 reacties
  • 27821 Bekeken

Ik kan op mijn iPhone 5s geen reservekopie via Icloud meer maken. Ik heb nog voldoende ruimte over. Had zelf al op t internet gezocht, heb de laatste reservekopie verwijderd, Icloud reservekopie uitgezet en de telefoon opnieuw opgestart, maar ik krijg telkens de melding " voltooien vd laatste reservekopie is mislukt". De telefoon loopt op IOS 9.2

16 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Klaas Jan,

Dat klinkt niet best, je moet natuurlijk wel een back-up kunnen maken!

Zou je de oude reservekopie onder je iCloud eens kunnen verwijderen en het dan opnieuw kunnen proberen? Dit lijkt de meest effectieve oplossing voor dit probleem! Ik hoop dat het ook bij jou werkt! :)

Ik hoor graag of mijn suggestie gewerkt heeft!
Hey Klaas Jan,

Hier hetzelfde probleem, zowel op een iPhone 6S, iPad mini 4 als een iPad air allemaal het probleem als je het volgende doet;
- Schakel iCloud reservekopie uit
- Verwijder in iCloud de reservekopie
- Schakel iCloud reservekopie in, dit werkt dan niet meer, je ziet wel iCloud reservekopie wordt ingeschakeld, maar dit mislukt keer op keer. Opnieuw proberen kan je proberen maar werkt helaas ook niet.

Apple vandaag gesproken en die adviseren de laatste optie, toestel leeg halen en met een iTunes backup te herstellen, maar als het herstellen niet werkt heb ik helemaal niets meer.
Daarnaast heb ik geprobeerd met 2 verschillende accounts (op de ipads zitten andere accounts) en ook hier dezelfde problemen.
Lijkt te zijn ontstaan na het verwijderen van de rervekopie, als je deze namelijk had laten staan kan je iCloud reservekopie WEL probleemloos in- en uitschakelen.

Daarnaast draait alles uiteraard ook op iOS 9.2.
Eerste medewerkster liet wel doorschemeren dat er wat problemen waren met iCloud en deze wellicht opgelost zouden worden in iOS 9.2.1 of iOS 9.3, maar de Senior Advisor kon hier niets over zeggen en "wist" dit niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hi nickienick,

Welkom op ons Forum!

Wat balen dat jij hetzelfde probleem ervaart! 😞 Heb je al wat meer informatie van Apple? Heb je al geprobeerd om je software te updaten zoals voorgesteld door de Apple medewerker?
Hi Hajar,

Zeker balen inderdaad. Apple heeft het probleem doorgestuurd naar de engineers daar de bekende oplossing het probleem niet hebben verholpen.
Tevens heeft de gister uitgebrachte versie 9.2.1 van iOS ook het probleem nog niet opgelost.
Reputatie 1
Ik zou iCloud een keer uitloggen, toestel herstarten, inloggen bij iCloud en het nog eens proberen..
Hi Geert S,

Bedankt voor je reactie. Ook geprobeerd, gehele fotobibliotheek is dan een dag bezig met het upload / synchroniseren van de foto's in iCloud, maar het probleem ook niet verholpen:(
Reputatie 1
Het laatste wat ik zou proberen voordat ik ik het iTunes Back-up verhaal zou proberen is "herstel alle instellingen" via "instellingen>algemeen>stel opnieuw in"

Iets minder drastisch dan "wis alle inhoud en instellingen" contacten en foto's/ apps blijven intact, maar al je persoonlijke instellingen gaan verloren..
Hi Geert S,

Dat zou ik nog kunnen proberen inderdaad, maar het feit dat het probleem zowel bij mijn iPhone, iPad als bij een andere iPad met een ander account voorkomt zou ik zeggen dat er toch een probleem is bij Apple / iCloud.
Om dat alles opnieuw in te gaan stellen lijkt me een reactie van Apple afwachten eerst even beter:)
Reputatie 2
Goedemiddag, ik heb hetzelfde probleem met 2 iphones en 2 ipads kan in Icloud geen backup meer maken ( alle 4 app. staan in één icloud account.) geeft melding maken reservekopie is mislukt , op alle 4 de app. E.e.a geconstateerd na laatste update naar ios 9.2.1 . Indien iemand oplossing weet van apple of anderszins hoor ik dat graag
P.s alle oude backups al verwijderd, nu lege Icloud van 5 gb, in - en uitgelogd maar niets heeft geholpen
Ben benieuwd naar oplossing
Goedemiddag Klaas, Wanneer ik wat informatie heb van Apple zal ik het hier even laten weten.
Reputatie 2
Graag , alvast bedankt
Reputatie 2
Backup probleem in Icloud is m.i opgelost . Bij mij werkt het weer
Beste Klaas, Klopt inderdaad, sinds vannacht kan ik om onverklaarbare reden ook weer iCloud reservekopie inschakelen zonder problemen op al mijn devices. Lijkt een foutje aan de kant van iCloud geweest te zijn dus. Wanneer ik van Apple een helder antwoord krijg over de oorzaak zal ik die even delen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Klaas en Nickienick,

Top dat het weer werkt! 🙂 Nickienick, we zijn erg benieuwd naar de terugkoppeling, keep us posted!
Hey David, Klaas,

Helaas krijg ik van Apple te horen dat ze de oplossing "niet weten omdat ze deze ook niet te horen hebben gekregen" Helaas zal ik het met dit antwoord moeten doen...:(
Reputatie 7
Badge +20
Hi Nickienick,

Jammer dat Apple het ook niet weet, maar gelukkig is je probleem wel opgelost! Nogmaals bedankt voor de terugkoppeling. 🙂

Reageer