Vragen/problemen iPhone iOS update (...

Reputatie 2
Vanavond kreeg ik de melding dat ik mijn iPhone (3GS 32) kon upgraden naar OS 4.0.
Ik op het knopje ja gedrukt, want multitasking etc. wie wil dat nou niet.
Na het downlioaden begon de installatie.
Deze werd na een paar minuten ruw onderbroken door een foutmelding en meteen deed mijn iPhone ook niks meer.
Nu heb ik een iPhone die niks doet, alleen aangeven dat hij aan iTunes moet worden gehangen (net als wanneer je hem net nieuw hebt) en in iTunes wordt de telefoon niet herkend!

Ik ben bang dat er nu zoveel moet gebeuren dat ik alles kwijt ga raken.. Contacten etc...
Wat een drama is dit!!!

Iemand anders ook deze problemen? Op de forums van apple staat het er vol mee, maar nergens in het Nederlands! 😳

This topic has been closed for comments

203 reacties

Reputatie 2
Ik wilde mijn 3gs ook updaten. Nu is het dus zo dat ik telkens melding 1611 krijg of 3194. Net Apple support aan de lijn gehad "ooo Das niet goed" zeggen ze. Heeft te maken met een hardware fout. Contact opnemen met provider en/of pro assist zodat hij omgeruild kan worden.. nou.. daar ben ik lekker mee.. Grrr
Reputatie 2
Ik heb ook vanuit Amerika al gehoord dat dat wordt gezegd, maar ook dat blijkt niet waar te zijn.
Als je in je pc of laptop een nieuwe gebruiker aanmaakt en daar iTunes installeert en vervolgens je iPhone opnieuw aansluit wordt opnieuw de software gedownload.
En bizar genoeg gaat het dan wel goed!!

Daarna terug naar je normale account en iTunes en synchroniseren en je bent klaar...

Kost ff een uurtje extra, maar dan heb je wel 4.0.....

Apple verdient er in ieder geval niet de schoonheidsprijs mee!!!!
Reputatie 2
Geef Apple maar weer de schuld... gaat weer lekker zo.

;-)

USB-kabel direct op de computer aansluiten wil ook wel eens helpen.

Ook inderdaad kan er een foutje zitten in je user-account waardoor de privileges niet helemaal jofel zijn, gebruik disk-utility om die te herstellen.

Daarnaast is het altijd zaak om liefst wekelijks te syncen met iTunes, dan weet je in ieder geval zeker dat als de update of restore alles weer terug kan zetten.

De iPhone in DFU modus zetten wil ook wel eens helpen, maar dat is voorbehouden aan de meest ervaren gebruikers die regelmatig die dingen jailbreaken.

Fafa !

Wally
Reputatie 2
Ik heb gisteravond mijn iPhone 3GS 16GB geupdate naar het nieuwe iOS4 van Apple.
Na controle bleek dat ik totaal geen 3G verbinding meer heb na deze update!
Ik heb al geprobeerd de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen via de iPhone, wat helaas niet heeft mogen baten...
Ik baal hier echt van, want wat heb je nou aan een iPhone zonder internetverbinding?...
(behalve het deel dat ik gelukkig nog wel gewoon kan bellen...)
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem???
Reputatie 2
Ik heb precies hetzelfde probleem. Vanochtend gebeld met T-mobile, je bent niet de enige. Ik wordt nog teruggebeld over dit probleem door de data-afdeling.

Wellicht betekent dat terug naar 3.1.3 (als dat kan?)
Reputatie 2
Ik laat mijn iPhone 3GS gewoon lekker op 3.1.2 staan, heb me scheel betaald aan apps zoals TomTom en diverse games en utilities +- 250 euro. Inmiddels heb ik hem gejailbreakt en dit scheelt enorm in de kosten. Ik wacht wel op de Iphone 4 om OS4 optimaal te kunnen benutten. Heb namelijk het idee dat OS4 toch meer bedoeld voor de Iphone 4 is dan de vorige generaties.
Reputatie 2
Hebben jullie wel de nieuwe update van ITunes gedownload ?Er is nu een 9.2 versie.ik geloof dat het dan wel goed gaat.
Reputatie 2
fantastich die reserve kopie
Reputatie 2
Ik heb iPhone 3G ook gister geupdate en ging helemaal goed.
Op de 1 of andere rare manier kan ik ook multitasken en de achtergrond terwijl dit volgens verschillende bronnen alleen mogelijk was op de 3GS,
Ik ben er wel blij mee maar hebben meer mensen dit?
Reputatie 2
net ook geupdate naar 4 en lekker hoor nu is me sim geblokkeerd vraagt tie oim pin!!!! wat een ramp!!!
Reputatie 2
Ik had ook een probleem met mijn internetverbinding. Was bij mij een kwestie van aan en uit zetten. Klopt het trouwens dat de Folders niet beschikbaar zijn voor 3Gs en alleen voor de iPhone 4?
Reputatie 2
Ik had ook een probleem met mijn internetverbinding. Was bij mij een kwestie van aan en uit zetten. Klopt het trouwens dat de Folders niet beschikbaar zijn voor 3Gs en alleen voor de iPhone 4?

Folders moet je zelf maken door bv 2 spellen op elkaar te slepen, dan ontstaat er een folder "games" (naam zou je daarna zelf kunnen aanpassen).

Suc6

PS. bij mij is de update wel allemaal goed gegaan en ik vind het er wel allemaal goed uitzien. Heb ook al verschillende folders gemaakt.
Reputatie 2
Ik heb precies hetzelfde probleem. Vanochtend gebeld met T-mobile, je bent niet de enige. Ik wordt nog teruggebeld over dit probleem door de data-afdeling.

Wellicht betekent dat terug naar 3.1.3 (als dat kan?)

Heb hetzelfde probeem.
Reputatie 2
Hier ook geen mobiel internet na de upgrade. Onwijs slecht geholpen door zowel telefonisch klantenservice als de t-mobile store. "Wacht maar een paar dagen".

Onzin. Ik wacht niet een paar dagen. Ik wil nu internet op mijn iPhone.
Reputatie 2
Hier ook geen mobiel internet meer na update naar ios4!!
[modbreekt]Kunnen jullie testen of 'herstellen' via iTunes een oplossing biedt?[/modbreekt]
Reputatie 2
Kunnen jullie testen of 'herstellen' via iTunes een oplossing biedt?

Ik heb meerdere opties uitgeprobeerd zoals herstellen, maar geen effect. Ook klantenservice gebeld, en kreeg te horen dat een aantal keren je iPhone te restarten zou moeten helpen.....
Reputatie 2
En als jullie het volgende doen:

Instellingen->algemeen->netwerk->mobiel data aanvinken.

Dan nog steeds geen 3G?
Reputatie 2
Na een aantal uur zoeken heb ik op een Apple forum een reply gezien van een gast die zijn internet via een profiel aan de praat heeft gekregen (zonder jailbreak) ik ben naar help.benm.at op mijn iPhone gegaan en de Nederlandse T-Mobile profiel geinstalleerd, nu werk alles weer ! :S
Deze software die Jst24 adviseert wordt niet door ons ondersteund. Ik verzoek jullie om dit niet te proberen.

@Jst24
Wil je aub dit niet adviseren via ons forum? Bedankt!
Reputatie 2
Ik vind het zeer kwalijk,
komt er een update voor de iphone, eigenlijk ongeacht welke telefoon men heeft. Werken er bepaalde dingen niet meer. Bij mij het zelfde probleem kan al sinds gisteren niet meer internetten op mijn mobiel, alleen WIFI werkt nog. Hoe wordt dit opgelost????
Reputatie 2
Ik ben gelukkig niet de enige !!!

Joepie, maar ik kan er nog wel mee bellen en sms-en.....

Jammer, al deze beloftes, ik las hier zelfs ergens dat aan het einde van het jaar beslist over zal zijn.............das lang, ik denk dat ik dan allang overgestapt ben naar een ander, die wel belooft dat ze het kunnen..

Sterkte allemaal
Reputatie 2
Pff echt een kwalijke zaak dit... eerst de problemen in de grote steden betreft dekking... en nu dit weer na updaten naar 4.0. Maar terug naar Vodafone als het op deze manier door blijft gaan..
Reputatie 2
ja ik zit sinds 3 maanden bij t-mobile, maar als dit zo blijft ga ik toch maatregelen treffen ivm internetgebruik wat je niet kan toepassen en je betaald er dikwijls wel voor. Kwalijk hoor, mensen laten betalen voor de service die men niet krijgt of adviesen en vragen bij problemen met een vaag en oncorrect antwoord beantwoorden. Ik hou dit goed in de gaten.
Reputatie 2
Ik heb zelf de 3GS, heb al een paar weken terug als ontwikkelaar de 4.0 versie geinstalleerd, en geen problemen.

Ik heb wel bij een 3G versie gehad met 4.0 dat in het begin het scherm niet aan wilde, en het zwart bleef, een paar keer "pielen" met de standby/home knop indrukken wilt ie uiteindelijk het doen.

Daarnaast misschien een harde reset door standby en home knop tegelijkertijd 15 seconden in te houden en daarna opnieuw de firmware te installeren? Het is mij ook voor gekomen dat de eerste keer installeren van de firmware het ergens een foutmelding gaf, door daarna nogmaals de firmware proberen te installeren wilde het wel lukken.