Vragen/problemen Laptop internet

• 25 december 2007
  • 358 reacties
  • 20081 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik merk dat er hier op het forum veel mensen zijn die, geen idee hebben wat voor snelheid ze bij een mobiele internet verbinding moeten voorstellen, ze weten wel dat het wat trager is. Daarom heb ik besloten om een filmpje te maken van de desbetreffende snelheden. Hierin laat ik zien dat je in de werkelijkheid die 64 kbps niet haalt, gemiddeld haal je maar iets van 40 kbps.

Klik hier om de video te bekijken

Daan

This topic has been closed for comments

358 reacties

Reputatie 2
Ik heb inmiddels een umts/gprs/wifi kaartje gekocht,
Nu haal ik wel snelheden van rond de 50 kbps (umts)

Ik haal hier binnen 1 utms streepje (23%) van de 5, niet bepaald sterk dus.
Reputatie 2
je filmpje is al weer weg...

met deze test -- Speedtest.net - Mini -- haalde ik 42 down en 19 kBps upload met mijn laptop + pit (9,50 euro)

maar in het normale gebruik zit ik op 5,7 kBps
Reputatie 2
5,7 kB x 8b = 45,6 kb
goede snelheid dus voor pit

mini gebruikt trouwens kb en geen kB
dus daar haal je minder dan de snelheid die je bij normaal gebruik opgeeft
Reputatie 2
Ik heb het filmpje weer weggehaald omdat ik reacties kreeg dat het taalgebruik nergens op sloeg, ik had het in het engels gedaan. Maar dan ben ik nog niet zo goed in.

Ik zal er een dezer dagen nog een maken.
Reputatie 2
Hoi allemaal....

Ik heb t-mobile web and walk abbo op me vario III en ik wil graag ook op me laptop gebruik kunnen maken van deze abbo... kan iemand me aub daarbij helpen..

misschien is deze onderwerp eerder aan bod gekomen. In dat geval sorry voor de herhaling en graag een link naar die desbetreffende pagina.

alvast bedankt
Reputatie 2
zorg dat er geen usb kabel in je vario 3 zit
ga op je vario 3 naar programa's en dan gedeelde internetverbinding
zet pcverbinding op usb
klik op verbinden
en wacht effe tot je vario 3 zegt "controleer de aansluiting van je usb kabel"
plug nu je usb kabel in je vario 3
vista vind nu een extra netwerk kaart
en zal daar gelijk gebruik van maken als je nog geen andere netwerk netkaart met een hogere internet snelheid heb
als er nog oude drivers van de vario of 2 op je computer zijn dan moeten die eerst verwijderd worden
Reputatie 2
dag mensen,
ik ben aan het denken om mn w&w te upgraden naar plus.
mijn vraag is nu of je een site als youtube kunt bekijken, op je laptop, met de snelheid van een w&w plus abbonement?

ik gebruik mn N95 als modem voor de laptop.

groet,
Martin.
Reputatie 2
Mits je goed bereik hebt (UMTS/HSDPA) zou dat wel moeten lukken denk ik.
Reputatie 2
Zoals Montfort al aangeeft, HSDPA is must om Youtube te bekijken, 3 G is helaas niet voldoende meer.
Reputatie 2
Bedankt voor de reactie's.

Ik begrijp dus dat je een HSDPA (die 2 omgekeerde halve pijltjes ?) moet hebben om op je laptop straeming video te kunnen bekijken.

Ik heb mn abbonement net laten verzetten naar een W&W standaard met een D - snelheid van 384 kbps, ga wel 0.45 E meer betalen(schijntje van !). Ben benieuwd of dit afdoende zal zijn,
ik weet namelijk niet welke snelheid bij een HSDPA(384?) hoort.

Volgens de medewerker van van KS kon je trouwens bij een Plus abbo met max 2 Gig ongeveer 40 uur straeming video(als Youtube) kijken aan de snelhied van 1Mb. Dit is natuurlijk vrij veel!

Groet,
Martin.

ps, Vanochtend had ik iemand aan de lijn van KS die er dus helemaal niets van wist. Vandaar mijn post hier.
Reputatie 2
De snelheid die je noemt is UMTS en dat is niet snel genoeg. HSDPA gaat tot 7,2 mbps.
Reputatie 2
thnx voor de snelheidsuitleg D !

Net ff gereset, en direct ff youtube... merk dat het al een een wereld van verschil is maar dat er idd, bij sommige liedjes wel en sommige niet, 2 sec gebufferd word. Vreemd.
Echter geef ik de buffer ff een klein voorsprongetje, van 3 sec, dan lukt het om het liedje in zn geheel te luisteren zonder stotteren. !!!
Conclussie: Een W&W Standaard abbonement, van 9,95 E, is afdoende om streaming video te kijken!!!

TMobile...BEDANKT!!! En medeforummers uiteraard.

offtopic: Check Master of accordeon Ivan Hajek (filmpje van 6.50min). en je begrijpt waarom ik zo blij ben als een kind dat ik weer muziek kan luisteren, zonder dat het mij teveel geld kost.
(heb namelijk nooit een adsl oid gehad de afgelopen 3 jaar).

:rasta:
Reputatie 2
Hoi, ik typ dit vanaf m'n n95 en kijk zowel hiermee als met de laptob op youtube, toen windows update aanstond kon ik niet goed op de laptob met youtube, nu wel web en walk 9 euro 95. Had het zelfde, moet ook het abbo van 128.000 bits naar 384.000 laten zetten. Met w'w plus denk ik dat je ook hq kan, maar ik ben nu tevreden met deze video kwaliteit.
Reputatie 2
kan dit ook met de iphone?
Reputatie 2
Ben onlangs overgestapt van een vario naar een pixon.

Op de vario kwam ik op 5,6 kBps via GPRS.

Op de pixon heb ik een 3G verbinding( durf niet te zeggen of het umts of hsdpa is) maar kom ik op gem. 22 kBps uit.
Ik vind dit voor een beetje surfen en mail e.d op locatie niet verkeerd.

Met w'n'w standaard
Reputatie 2
Ben onlangs overgestapt van een vario naar een pixon.

Op de vario kwam ik op 5,6 kBps via GPRS.

Op de pixon heb ik een 3G verbinding( durf niet te zeggen of het umts of hsdpa is) maar kom ik op gem. 22 kBps uit.
Ik vind dit voor een beetje surfen en mail e.d op locatie niet verkeerd.

Met w'n'w standaard

HSDPA mattie gruwelijke connectie 😉
Reputatie 2
kan dit ook met de iphone?Nee, mag ook niet met het iPhone abonnement heb ik begrepen.
Reputatie 2
Nee, mag ook niet met het iPhone abonnement heb ik begrepen.

Dit klopt inderdaad. Zie ook iPhone-tarieven, bij de uitleg onder T-Mobile iPhone.
Reputatie 2
hoe zit dat nou eigenlijk, mag je je toestel inderdaat als modem gebruiken op je laptop om te internetten via W&W.

ik heb zelf een W&W plus abbo met een LG vieuwty.
in de winkel werdt toen tegen mijn gezegt dat dat kon en mocht.
maar een kennis waarschuwde me weer en vertelde dat ik dat beter niet kon doen.
Reputatie 3
hoe zit dat nou eigenlijk, mag je je toestel inderdaat als modem gebruiken op je laptop om te internetten via W&W.

ik heb zelf een W&W plus abbo met een LG vieuwty.
in de winkel werdt toen tegen mijn gezegt dat dat kon en mocht.
maar een kennis waarschuwde me weer en vertelde dat ik dat beter niet kon doen.

Ik zou niet weten wat erop tegen is. Zolang je in Nederland bent, hoef je het voor de kosten niet te laten. Het ergste wat er kan gebeuren is dat de snelheid na 2 GB dataverkeer teruggezet wordt naar 384kbps/64kbps.
Reputatie 2

Ik zou niet weten wat erop tegen is. Zolang je in Nederland bent, hoef je het voor de kosten niet te laten. Het ergste wat er kan gebeuren is dat de snelheid na 2 GB dataverkeer teruggezet wordt naar 384kbps/64kbps.

Ik zie dat je moderator bent. Betekent dat ook dat dit dus een offici
Reputatie 2
[QUOTE=Miezz;665200]Ik zie dat je moderator bent. Betekent dat ook dat dit dus een offici
Reputatie 2
voor mij is het duidelijk.
bedankt voor de reactie
Reputatie 2
Afgelopen maand zijn er een aantal verbeteringen voor de Laptop PrePaid stick doorgevoerd. Zo is nu mogelijk om eenvoudig en snel online je PrePaid tegoed te bekijken op de opwaardeerpagina. Verder wordt je nummer automatisch ingevuld wanneer je vanuit de stick surft en wilt opwaarderen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie gebruikservaringen en eventuele tips om het product nog beter te maken...
Reputatie 2
Geld bovenstaande ook voor een MDA compact III als je via je telefoon internet op je laptop wilt hebben?