Beantwoord

Wat vind jij van de iPhone 6s & iPhone 6s Plus?

Apple heeft net de nieuwe iPhones officieel aangekondigd! Tijdens de presentatie van Apple kregen we eindelijk de nieuwe toestellen te zien. Het gaat hierbij zoals verwacht om de iPhone 6sen de iPhone 6s Plus

Heb je vragen over de beschikbaarheid, prijzen en het reserveren van de toestellen bij T-Mobile? In dit forumtopic vind je de veelgestelde vragen over de iPhone 6s en iPhone 6s Plus. Zodra er meer bekend is worden daar updates geplaatst.

Wat zijn jouw eerste gedachten over de aangekondigde iPhone 6s en de iPhone 6s Plus?

We zijn benieuwd!
icon

Beste antwoord door Lodan 9 september 2015, 21:46

Weer een heel mooi nieuw toestel.

Zoals de geruchten al lang voorspelden is nu ook waarheid gebleken, de iPhone 6S krijgt Force Touch. Hiermee krijgt Multitasking (iOS 4 2010) een geheel nieuwe dimensie, en een welverdiende.
Nu kun je daadwerkelijk even snel iets bekijken terwijl je in een gesprek zit op WhatsApp of SMS/iMessage.

Het is een van de grootste nieuwe features die Apple in hun nieuwe iPhone heeft ingebouwd.

Persoonlijk wat ik wel jammer vind is de camera. In de iPhone 6 stak deze enkele milimeters uit, een doorn in het oog, want deze krast extra snel hierdoor. Tot mijn grote spijt zag ik dit terugkomen in de iPhone 6S. Hierbij moet ik echter wel vermelden, de camera van de 6S is weer verbeterd ten opzichte van de 6 (12MP / 8MP).
Ook met filmen merk je nu een beduidend verschil, want met deze camera kun je voor het eerst nu ook in 4K resolutie filmen. Dit heeft een filmresolutie van 3840 bij 2160 en springt daarmee behoorlijk uit vergeleken met de vorige modellen.

Ook de "selfie"camera is verbeterd. Was dat voorheen nog 1,2 megapixels, is dat nu al 5 megapixels.

Ten opzichte van de 6(+) is deze wel 2µm dikker (over het algemeen merk je hier bijna niets van, oude hoesjes van de 6(+) zullen dus nog gewoon passen).

WiFi heeft ook een upgrade gekregen met de MiMo optie wat de 6(+) niet heeft. MiMo staat voor Multiple Input/Multiple Output, wat simpelweg betekent dat er 2 antennes zijn in plaats van 1 antenne en de data die je ontvangt verdeelt wordt. Hierdoor werkt WiFi dus stabieler en sneller.

Al met al een paar leuke extra's, maar als je nog tevreden bent met je iPhone 6 is deze in mijn ogen niet meteen een upgrade waard.

Wil je nu een iPhone 6 kopen omdat de nieuwe iPhones zijn uitgekomen:

Apple heeft met de 6S en 6S+ announcement de iPhone 6/6+ in het goud uit de Apple store gehaald. De enige kans is nog om deze bij een provider (T-Mobile 😳 ) te halen, of anders bij de Apple Store in Amsterdam, Den Haag of Haarlem.

Bekijk origineel

94 reacties

Wanneer zijn ze beschikbaar bij T-Mobile?
Reputatie 5
Badge +9

Zoals de geruchten al lang voorspelden is nu ook waarheid gebleken, de iPhone 6S krijgt Force Touch. Hiermee krijgt Multitasking (iOS 4 2010) een geheel nieuwe dimensie, en een welverdiende.
Nu kun je daadwerkelijk even snel iets bekijken terwijl je in een gesprek zit op WhatsApp of SMS/iMessage.

Het is een van de grootste nieuwe features die Apple in hun nieuwe iPhone heeft ingebouwd.

Persoonlijk wat ik wel jammer vind is de camera. In de iPhone 6 stak deze enkele milimeters uit, een doorn in het oog, want deze krast extra snel hierdoor. Tot mijn grote spijt zag ik dit terugkomen in de iPhone 6S. Hierbij moet ik echter wel vermelden, de camera van de 6S is weer verbeterd ten opzichte van de 6 (12MP / 8MP).
Ook met filmen merk je nu een beduidend verschil, want met deze camera kun je voor het eerst nu ook in 4K resolutie filmen. Dit heeft een filmresolutie van 3840 bij 2160 en springt daarmee behoorlijk uit vergeleken met de vorige modellen.

Ook de "selfie"camera is verbeterd. Was dat voorheen nog 1,2 megapixels, is dat nu al 5 megapixels.

Ten opzichte van de 6(+) is deze wel 2µm dikker (over het algemeen merk je hier bijna niets van, oude hoesjes van de 6(+) zullen dus nog gewoon passen).

WiFi heeft ook een upgrade gekregen met de MiMo optie wat de 6(+) niet heeft. MiMo staat voor Multiple Input/Multiple Output, wat simpelweg betekent dat er 2 antennes zijn in plaats van 1 antenne en de data die je ontvangt verdeelt wordt. Hierdoor werkt WiFi dus stabieler en sneller.

Al met al een paar leuke extra's, maar als je nog tevreden bent met je iPhone 6 is deze in mijn ogen niet meteen een upgrade waard.

Apple heeft met de 6S en 6S+ announcement de iPhone 6/6+ in het goud uit de Apple store gehaald. De enige kans is nog om deze bij een provider (T-Mobile 😳 ) te halen, of anders bij de Apple Store in Amsterdam, Den Haag of Haarlem.
Weet iemand vanaf wanneer je via t-mobile de iphone 6s kan reserveren? Bij kpn kan het al.. Ik kan al enige tijd mijn abonnement verlengen maar ik heb extra gewacht op dit toestel.
Wanneer zijn ze beschikbaar bij T-Mobile?

Hallo,

Dit is vooralsnog onbekend helaas. Hou een van de volgende pagina's vooral even in de gaten, zodra wij de definitieve data doorkrijgen, zijn deze hier op te vinden :-):
https://www.t-mobile.nl/iphone of https://www.t-mobile.nl/iphone/iphone-6s

Daarnaast zullen we de informatie binnenkort ook op het forum communiceren.

Groetjes,
Pauline
Ik vind de iphone 6s plus erg mooi, ik wilde vorig jaar de iphone 6 plus, maar ik dacht ik wacht nog even een jaar. En was het wachten waard, ik ben blij dat de iphone 6s plus een paar upgraden heeft gehad. Zoals de 12 megapixel camera en 5 megapixel front camera en natuurlijk 4G+ 3D touch, etc. Ik vind het wel fijn dat hij een stuk steviger is geworden en de nieuwe kleur roségoud!

Jammer dat de iphone 6s en iphone 6s plus pas na 25 september wordt in Nederland. Vorig jaar was het juist voor Nederland op 25 september! 😞
ik vind de nieuwe iphone echt super!!
Ik vind de roze erg leuk, hoop dat Tmobile met een leuke aanbieding komt aangezien ik al kan verlengen.
Bij de concurrent zijn de prijzen (actie aanbieding) al bekend, hoop dat Tmobile ook een beetje mee gaat doen 😃
Reputatie 3
Ik vind de nieuwe iPhone 6S in veel opzichte te vergelijken met de huidige iPhone 6, gezien de specificaties van beide modellen vrijwel gelijk zijn. (zie : http://www.iculture.nl/iphone-6s-vergelijking-voorgangers/ )
Oké, er zijn wat upgrades doorgevoerd (best wel goede trouwens), maar om daar nu gelijk mijn huidige iPhone 6 voor om te gaan ruilen, vind ik persoonlijk totaal niet nodig.
Ben zeer tevreden met mijn huidige iPhone 6, en wacht daarom ook liever op de iPhone 7 die waarschijnlijk op veel meer punten veranderingen zal doorvoeren, net zoals de IPhone 6 deed ten aanzien van de iPhone 5 (S).

Voor personen die momenteel een iPhone 4, iPhone 4S, iPhone 5 of iPhone 5S in hun bezit hebben, is dit natuurlijk een goed moment om over te stappen naar de iPhone 6S, aangezien die op alle aspecten erop vooruit gaan.

Ik wacht wel tot volgend jaar, als de iPhone 7 wordt uitgebracht!
Ik zou het wel kopen want 3d touch is best wel cool
Reputatie 6
Badge +13

Jammer dat de iphone 6s en iphone 6s plus pas na 25 september wordt in Nederland. Vorig jaar was het juist voor Nederland op 25 september! :(

Zaten wij vorige jaar niet ook in een latere batch?
Kan mij herinneren dat men ze uit het buitenland gingen halen.

Ik vind de roze erg leuk, hoop dat Tmobile met een leuke aanbieding komt aangezien ik al kan verlengen.
Bij de concurrent zijn de prijzen (actie aanbieding) al bekend, hoop dat Tmobile ook een beetje mee gaat doen :D

Waar heb jij al prijzen gezien?
Reputatie 2
Badge +2
[quote=Rosan1]

Zaten wij vorige jaar niet ook in een latere batch?
Kan mij herinneren dat men ze uit het buitenland gingen halen.

Nope, De iPhone 6/6 Plus werden vorige jaar op 9 september aangekondigd en waren in Nederland vanaf 26 september in de winkel verkrijgbaar. Voor de landen van de 'groep van 9' was dat een week eerder.

Dit jaar gaat het wat later zijn, de 'groep van 9' kunnen vanaf vandaag een pre-order indienen, levering gaat zijn op of na 25 september. Met wat geluk volgen wij in oktober.
Reputatie 6
Badge +13

Ik ben het helemaal met je eens op enkele (min)punten. ;)

- Wat ik persoonlijk jammer vind, is dat Apple geen OIS (Optimal Image Stabilisation) in de reguliere 6S heeft ingebouwd.
- Wat ook jammer is dat het instapmodel nog steeds 16 GB is. Met 2 GB werkgeheugen, 12 megapixel camera + 4K filmen, 5 megapixel frontcamera en steeds groter wordende apps zou je wel kunnen verwachten dat Apple net als vele andere smartphone fabrikanten 32 GB als standaard maakt. Echt iets wat belangrijk is.
- Overigens merk je bijna niets van 4K filmen, alleen in je nadeel. Verbruikt veel meer gebruikerscapaciteit. Als dit nog steeds op een 750 x 1334 of 1920 x 1080 scherm wordt weergeven merk je helemaal niets van, want je kan het niet op 4K formaat afspelen. 4K heeft 3840 x 2160 pixels. Zelfs de nieuwe Apple TV ondersteunt geen 4K. Dus uiteindelijk heb je er vrij weinig aan, tenzij je het op YouTube gaat posten, op je 5K iMac terugkijken/bewerken etc.
- Accucapaciteit van de 6S is met 95 mAh achteruit gegaan. 6S Plus blijft gelijk met zijn voorganger.
- Hoesjes van de iPhone 6 en 6 Plus gaan niet/nauwelijks meer passen. De iPhone 6S en 6S Plus zijn 0,2 MM dikker t.o.v. de 6 en 6 Plus.
- Een ander nadeel van de nieuwe serie is dat ze 10% zwaarder zijn.
iPhone 6: 129 gram
iPhone 6S: 143 gram
iPhone 6 Plus: 172 gram
iPhone 6S Plus: 192 gram.

Wat ik wel weer beter vind is:
- Aluminium 7000 series. Sterkere behuizing dan voorganger.
- 2 GB werkgeheugen, betere multitasking.
- LTE-Advanced, eindelijk! 🙂 T-Mobile proof dus.
- 12 MP camera en 5 MP frontcamera.
- Vernieuwde A9 processor die sneller is en een verbeterde GPU.
- Verbeterde TouchID.
- Force Touch
- Nieuw kleurtje waar ik niet zo'n fan van ben. ;)

Al met al als dit tegen elkaar gaat afwegen vind ik dit geen upgrade waard.
Ik blijf nog lekker bij mijn iPhone 6 Plus en wacht op de iPhone 7. ;)

Wat ik hoop te verwachten in de iPhone 7:
- 2K display
- Sapphire display
- 32 GB instapmodel.
Ik heb deze Iphone 6 nu 7 maanden, ik ben altijd jaloers op de nieuwe versies haahah! Echt hebberig 😞
Kan je het toestel ook los kopen bij T Mobile?
Geef mij maar samsung
Hallo,

Met de toestellen is absoluut niets mis. Waar het wel tekort schiet zijn de dure abbo's van T-Mobile. Ik heb de mogelijkheid om mijn abbo te verlengen maar dan moet ik de iPhone 6s plus 64gb, wel voor minimaal 199,- euro aanschaffen. Kijk ik naar Vodafone, hoef ik voor een zelfde abbo slecht 99,- euro te betalen. Dit is een no brainer dus na 6 jaar TMobile, kies ik straks voor Vodafone.

Zeg ook eens dat reclame contract op met Ali B. Mijn maag draait om als ik hem voorbij zie komen.
Geef mij maar samsung

Haha, goeie!
Reputatie 5
Badge +9
Lees ook de T-Mobile blog waar de iPhone 6S/6S+ nog beter beschreven wordt met nieuwe functies :)
De nieuwe iPhone 6s, iPhone 6s Plus en iOS9 in begrijpelijke taal!
Reputatie 7
Badge +15
Super leuk blog Lodan! 😃
De nieuwe iPhone 6S heeft eindelijk bijna alles wat een moderne telefoon "moet" hebben

- verbeterde camera (eindelijk af van 8MP)
- natuurlijk verbeterde processor
- gemaakt van alu 7000, misschien wel het grootste verbeterpunt
- wifi ac
- meer geheugen

helaas mis ik nog de full hd resolutie voor de 6S, is nu net aan 720p.
16gb instapmodel is niet meer van deze tijd, met alle apps / games, hogere resolutie voor foto en video. marketingtechnisch wel heel goed uitgedokterd van Apple weer.
zodra de 6S uitkomt ga ik hem zeker halen, wat zal dat een wereld van verschil zijn vergeleken met mijn 4S van nu.
Super leuk blog Lodan! :D

Inderdaad, goed omschreven! Dankjewel!
Super mooie telefoon werkt altijd prima
Tmobile al iets bekend want jullie zijn nu echt de enige waar de 6S nog niet (alvast) te bestellen is en met 2 verlengbare abo's word ik nu wel een beetje ongeduldig.
Wanneer verwachten jullie meer te weten?
Is er nou al wat duidelijk wanneer de 6s naar Nederland komt en wanneer ik deze kan preorderen? Ik hoorde ergens dat het begin oktober zou zijn..Vreem dat er nog geen preorders geplaats kunnen worden!Hopelijk horen wij snel meer!
Heey ja,

Ik ben nu ook erg benieuwd wanneer de nieuwste Iphone's uitkomen! Ik vind het lang duren bij T-Mobile
Ben bijna in staat om over te stappen naar een andere provider!!

Rachel

Reageer