Wat vind jij van de nieuwe iPhone 7 (Plus)? Deel hier je ervaring!

• 18 oktober 2016
  • 57 reacties
  • 4569 Bekeken

Reputatie 6
Badge +16
  • T-Mobile Moderator
  • 12353 reacties
Hoi allen,

Leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Als je dit topic opent dan ben je vast erg benieuwd naar wat andermans ervaringen zijn met de nieuwe iPhone 7 (Plus) of misschien wil je zelf wel je ervaringen delen!

Apple heeft op 9 september de nieuwe iPhone 7 (Plus) aangekondigd. De snelste, meest geavanceerde en beste iPhone tot nu toe. Zo is bijvoorbeeld de camera verbeterd, zit er een snellere en efficiëntere processor in, is de telefoon stof en waterbestendig en hebben ze de nieuwe force touch home knop geïntroduceerd.

Dit zijn allemaal verbeteringen ten opzichte van de voorgaande modellen die ervoor moeten zorgen dat jij je iPhone nog beter, sneller en makkelijker kan gebruiken. We zijn natuurlijk erg benieuwd naar wat jij vindt van de nieuwe iPhone 7 (Plus). Welke verbeteringen kan je het meest waarderen? Wat had je liever gezien als verbetering ten opzichte van de voorgaande modellen?

Praat mee en laat je mening hier achter. We zijn erg benieuwd naar jullie reacties. 😉

57 reacties

Iphone 7 & de 7 Plus zijn twee geweldige toestellen. Als je overstapt van 6s naar 7 dan zal er wel niet veel verschil in zitten. Maar als je overstapt van 6 naar 7 dan is het best goed toestel geworden. Uiteraard zou het mooier zijn als Apple meer dingen in z'n toestel doet, maar dan zouden ze er minder van verkopen.

Maar als ik iemand een iPhone mag aanraden, dan zou ik zeker gaan voor de 7. Eind dit jaar komt er een nieuwe, blijft altijd spannend natuurlijk. Mooie is wel, je kunt er zeker 2 tot 3 jaar mee doen.
Ik heb sinds afgelopen zaterdag mijn nieuwe iPhone 7. Helaas ben ik niet zo blij als verwacht. De batterij is namelijk mega snel leeg. Mijn iPhone 6 ging minimaal 1 dag mee, het was savonds meestal niet nodig om hem op te laden maar ik deed het toch.
Mijn iPhone 7 daarentegen moet ik 2x per dag opladen! Terwijl ik niks anders doe dan op mijn iPhone 6. Wat moet ik hier nu mee?
Groeten Anouk
Reputatie 7
Badge +15
Hi Anouk,

Ik heb je net in jouw andere topic doorverwezen naar het forumtopic met tips om je batterijduur te verlengen. Hopelijk heb je er wat aan Anouk!

Laat je het aan ons weten? :8
Ik Was 1 vd eerste die de Iphone7 (zilveren versie) kreeg. Op 16 september opgehaald. En afgelopen woensdag (20 oktober) ging hij al kapot.....
Ik zette mijn iphone uit, wilde hem weer aanzetten, maar telefoon liep volledig vast! Aan iTunes gelegd. Geprobeerd bij te werken, lukte niet. Advies van iTunes was herstellen, maar ook dat lukte niet. Toen maar naar de t-mobile store gebracht. Die stonden er ook van te kijken. Helaas konden zij er ook niks mee. Dus nu heb ik een dure iphone7 van 1 maand oud die bij de reparatie afdeling ligt 😞. Ik ben dus niet zo blij meer met m'n iphone7...
Reputatie 7
Badge +20
Jemig DDees, dat is op z'n zachtst gezegd een heel vervelende ervaring! :S

Laten we dan in ieder geval hopen dat dit slechts een geval van flinke pech is geweest en dat wanneer jij jouw iPhone weer in ontvangst mag nemen alles vlekkeloos blijft gaan!

Houd je ons op de hoogte hoe het met de reparatie is afgelopen en of je uiteindelijk wel weer blij bent met je iPhone 7? Als wij je overigens nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk ook graag!
Nou David, dat is inderdaad zacht uitgedrukt :(
Voorlopig staat bij de statuspagina van Dynafix dat mijn telefoon ineens goud is geworden ipv zilver.... En hij heeft ook ineens 128gb ipv 32.... Heel bijzonder.... :S Gelukkig klopt het imeinummer dan weer wel....
Heb de klantenservice dus maar weer even een berichtje gestuurd....
En ik blijf duimen dat alles snel weer in orde komt 😛
Reputatie 7
Badge +15
Hey DDees,

O,jee daar lijkt iets niet helemaal goed te gaan! Ik heb net nar jouw reparatiestatus gekeken en ik zie wel het goede toestel terug. Verder zie ik dat je status is aangepast naar.

"Het toestel zal worden omgeruild. Momenteel is er geen SWAP voorradig. Er wordt dus gewacht op een SWAP toestel."

Je ontvangt hier nog een bericht over om er voor te zorgen dat je zo snel mogelijk weer een goedwerkend toestel in handen hebt. Wil je het laten weten als je hier in de tussentijd nog vragen over hebt?
Hallo Amy,
Ik heb gisteren een mail naar Dynafix gestuurd en ze hebben de telefoon gegevens nu aangepast. Vandaar dat jij nu wel het goede toestel terug ziet.
Zo ik lees in jouw bericht krijg ik dus een ander toestel. Een SWAP toestel. Die is dus niet nieuw..... Je begrijpt vast dat ik niet ga accepteren dat ik een gebruikt toestel krijg, terwijl mijn telefoon maar een maand oud was! Het zal ook vast lastig worden om zo'n SWAP toestel te vinden, want dit model is pas een maand uit!
Ik wacht dus "geduldig" op een nieuw toestel.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi DDees,

Ik begrijp natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer jouw iPhone 7 in handen wilt hebben! Een SWAP toestel is kort gebruikt, maar verkeert in nieuwstaat en het toestel functioneert ook zo. Dus het is zeker geen 'oud' toestel dat je krijgt. Zeker omdat de iPhone 7 nog maar net uit is, zal in hoogstwaarschijnlijk gaan om een toestel dat vanwege Wet verkoop op afstand is geretourneerd. Dat betekent dat het toestel gebruikt kan zijn, maar nooit meer dan 14 dagen. Het toestel is dus in vergelijkbare staat met jouw iPhone (uiteraard wel een werkende 😉 ). In dit topic kun je er meer over lezen.

Ik hoop dat dit meer duidelijkheid geeft. En ik hoop natuurlijk dat je dit toestel zo snel mogelijk in handen hebt! Houd je ons op de hoogte?
Beste Thalina,
Ik ben het er nog steeds niet mee eens. En het topic wat jij aanhaalt, maakt het er helaas niet beter op. Volgens mij heb ik volgens het consumentenrecht recht op een nieuw product als reparatie niet lukt. En een SWAP toestel is geen nieuw product!
Daarnaast moet volgens de wet het binnen een redelijke termijn geregeld zijn....
Zie ook dit artikel: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is.
Ik ga ervan uit dat jullie ook op de hoogte zijn van het consumentenrecht en dat jullie graag tevreden klanten willen houden.
De manier waarop het nu gaat, zorgt ervoor dat ik een beetje spijt begin te krijgen van de overstap van Vodafone naar jullie....
Ik hoop dat jullie ervoor kunnen zorgen dat ik die klant kan blijven die bij andere mensen kan aangeven dat t-mobile dingen goed regelt en oplost! Op dit moment kan ik dat helaas nog niet.
Wat ik trouwens wel prettig vind, is dat jullie elke keer reageren op mijn berichtjes! Daarvoor een compliment naar jullie!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi DDees,

Bedankt voor het compliment, maar ik zie liever dat we het eerst opgelost hebben, dan zijn we allemaal tevreden. :)

Ik denk dat het topic dat Thalina meegestuurd heeft een beetje zijn doel gemist heeft, dit gaat meer over de kwaliteit van het toestel en het feit dat wij hier garant voor staan. Zoals ze echter erna ook aangeeft is de kans zeer aannemelijk dat jij een toestel krijgt uit een annulering door de wachtrijen voor de iPhones. Dit is dan een toestel dat nog nooit gebruikt en geleverd is, maar een toestel dat bedoeld was voor iemand die het wachten te lang vond duren. Laten we er dan ook vanuit gaan dat dit bij jou het geval is!

We zijn inderdaad goed op de hoogte van de consumentenrechten, echter is er in dit geval sprake van overmacht. Het gaat hier om een toestel waar de levertijden erg zijn opgelopen. Helaas kunnen wij dan ook niet garanderen dat dit toestel zeer spoedig geleverd wordt, wat we natuurlijk zeer betreuren. We hadden het liefst gehad dat je de telefoon vandaag nog in huis had, dit is jammer genoeg niet mogelijk.

Als wij in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag van je!
Reputatie 2
Een tip:

Wanneer je binnnen een jaar na acrobatie van jouw iPhone een hardwarefout constateert is mijn advies dit direct via Apple af te handelen. Zij geven volledige garantie op het product en geven je zonder slag of stoot een nieuwe.
Reputatie 2
Acrobatie moet activatie zijn
Gewoon een nieuwe IPhone gekregen! Dus geen SWAP!
Maar wat een rommeltje bij jullie klantenservice! In het systeem niet terug kunnen vinden wat er aan de hand is. Repair service die terug zou bellen, maar nooit heeft gedaan. Repair service die op zaterdag maar tot 5 uur werkt en de klantenservice tot half 6, dus kunnen ze nog niet doorverbinden.... tijdens het gesprek een sms krijgen dat m'n telefoon klaar ligt (waar klantenservice niks van weet....) Deze sms pas om 17.20 krijgen zodat je op zaterdag je telefoon niet meer op kunt halen!
Nieuwe telefoon zit vervolgens gewoon in een plastic zakje! Zonder doosje oid!
En als kers op de taart in de T-mobile shop horen dat een kapotte IPhone nooit wordt gerepareerd. Je krijgt gewoon altijd een nieuwe zei de dame daar!
Maar.... Ik ben weer erg blij met m'n IPhone 7!! Hoop alleen dat deze het gewoon blijft doen de komende 2 jaar!
Reputatie 2
Het had je veel tijd en moeite gescheeld als je gewoon naar de Apple store geweest zou zijn. Daar wordt de swap ter plekke uitgevoerd. Met je kapotte iPhone naar de store en met een nieuwe de store uitwandelen. Apple heeft klanttevredenheid en service erg hoog in het vaandel staan.

Al zou je dat niet denken wanneer je de nieuwe MacBooks goed onder de loep neemt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi DDees,

Jammer dat het allemaal zo moeizaam is verlopen, maar gelukkig heb je nu weer een nieuwe iPhone 7 in handen! Hoe bevalt die tot nu toe? Ik wens je er in ieder geval veel plezier mee. Ik kan zelf ook niet wachten om er een in handen te krijgen! :8
Bedankt voor de tip Applehead . Ik heb geen kapotte Iphone maar mocht het zover komen dan ga ik toch naar de Applestore :D

Het had je veel tijd en moeite gescheeld als je gewoon naar de Apple store geweest zou zijn. Daar wordt de swap ter plekke uitgevoerd. Met je kapotte iPhone naar de store en met een nieuwe de store uitwandelen. Apple heeft klanttevredenheid en service erg hoog in het vaandel staan.

Al zou je dat niet denken wanneer je de nieuwe MacBooks goed onder de loep neemt.
Ik heb de iPhone 3s, 4s en 6 gehad. Met deze iPhones heb ik nooit problemen gehad. Vanaf vandaag heb ik de iPhone 7 en ik heel veel problemen. iMessage, gewoon sms, facetime, knopjes uitzetten en nog andere dingen doen het niet. Ik heb al van alles geprobeerd. Herstelt reservekopie van de vorige iphone erop gezet, maar helaas doen ze het nog steeds niet. Moet ik hiervoor gewoon naar een t-mobile winkel of naar een Apple store? Ik baal als een stekker. Echt niet leuk dit
Reputatie 6
Badge +17
Hoi iPhone lover,

Ai, dat is natuurlijk niet fijn! Zeker niet als je altijd tevreden bent over de iPhone is dit geen leuke verrassing. Wat heb je verder zelf al geprobeerd? Heb je 'm al teruggezet naar de fabrieksinstellingen (vergeet niet een back-up te maken als je jouw gegevens er al op hebt gezet en op je oude toestel verwijderd hebt)? Kun je aangeven wat er precies misgaat met iMessage, sms, facetime en de knopjes uitzetten? Wat lukt er precies niet? Gaat het om jouw verbinding misschien? Je kunt uiteraard altijd even langs de T-Mobile Shop gaan, dan kan een collega gelijk meekijken op jouw toestel. Een Apple Store mag natuurlijk ook, wat jij prettig vindt.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Ik heb sinds 2 dagen de iphone 7 plus en ben er super blij mee! Alleen door dat veilig online kan ik bijna nergens inloggen of word de website geblokkeerd.. zou dat uitgezet kunnen worden?
Reputatie 7
Badge +15
Hi Ansb,

Super leuk om te horen dat de iPhone zo goed bevalt! 😃

Blokkeert Extra Veilig Online alle apps en websites of gaat het om één (of twee) verschillende websites? Ik heb de bundel in ieder geval uitgezet voor je. Zou je jouw toestel eens opnieuw willen opstarten en dan aan mij willen laten weten of het nu wel werkt?

Ik zie je reactie tegemoet!
Mijn Iphone 7 laadt sinds vanochtend alleen nog op via de laptop? Hoe kan dat? De kabel is niet kapot en ik heb hem pas 3 maanden ofzo. Bij het stopcontact maaktie 1 seconde contact. En dan stoptie.
Hey hey,

Nee het blokkeert niet alle sites, maar wel als ik bijvoorbeeld op inloggen druk of iets wil bestellen dan blokkeerd ie.. op wifi doet alles het wel gewoon 🙂 bedankt ik ga straks gelijk kijken of het heeft gewerkt, want ik heb nu mn pin niet bij de hand haha.

Groetjes Angela
Hoi Amy,

Alles doet het nu. Super bedankt!!
Ik had gelezen dat er gewerkt word aan extra veilig online? Hoe weet ik wanneer ik m weer kan activeren?

Groetjes Angela
Reputatie 7
Badge +20
Hi Angela,

Wat vreemd dat je lader het niet meer doet. Als je jouw toestel aan de laptop verbindt gebruik je dan dezelfde lader? Heb je ook een ander stopcontact geprobeerd? Maak je gebruik van een originele lader?

Wij zijn momenteel bezig om Extra Veilig Online goedwerkend te krijgen. Ik kan je niet met zekerheid vertellen wanneer die optimaal functioneert. Houd ons forum en website in de gaten voor eventuele updates.:)

Reageer