Beantwoord

Wegvallende verbinding op iphone 7

• 14 november 2017
  • 1 reactie
  • 959 Bekeken

Met een iPhone 7 en abbo Stel Samen en Stel Bij sinds circa 4 weken ook last van wegvallende tel.- en dataverbindingen. Heb dual sim. Op telefoon valt gesprek weg (verbinding wordt verbroken) en/of bij surfen melding dat ik geen internet heb. Op nieuwe iPad Pro krijg ik meldingen dat er geen verbinding is. Heb onveranderd beweegpatroon woon-werk. Eerder nooit problemen. In T-Mobile shop Zoetermeer gratis simwissel gedaan. Lost niets op.
Gisteren T-mobile sim in oude 3GS gedaan: daarna geen problemen meer (enkele gesprekken volledig kunnen voeren). In de 7 even Vodafone kaartje gedaan: ook geen problemen meer (onderlinge verbinding tussen beide telefoons blijft in stand). Alles maar weer even teruggezet en hiervan op dit forum melding gemaakt.
icon

Beste antwoord door Sam- 15 november 2017, 11:06

Hoi Amstel08,

Allereerst van harte welkom hier. Leuk dat je hier je vraag stelt!

Erg vreemd zeg. Goed dat je zelf al het een en ander hebt uitgeprobeerd. Zo kunnen we bepaalde zaken al uitsluiten.

Heb je de mogelijkheid om één van de 2 simkaarten uit het apparaat te halen en dan de andere simkaart uit te proberen? Het gaat er om dat er maar 1 van de 2 simkaarten actief is op het netwerk, dus je kan je iPad bijvoorbeeld ook in vliegtuigmodus zetten en dan je iPhone 7 uitproberen.

Zou je daarnaast voor de zekerheid de netwerkinstellingen van je iPhone 7 willen herstellen in de hoop dat er een juiste registratie plaatsvindt en je wel goed verbinding kan maken met ons netwerk. Dit kan je doen door te gaan naar: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.

Heb je trouwens al de nieuwste software staan op je iPhone? Check dit voor de zekerheid!

Ik ben erg benieuwd naar je reacties Amstel08. 🙂
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Amstel08,

Allereerst van harte welkom hier. Leuk dat je hier je vraag stelt!

Erg vreemd zeg. Goed dat je zelf al het een en ander hebt uitgeprobeerd. Zo kunnen we bepaalde zaken al uitsluiten.

Heb je de mogelijkheid om één van de 2 simkaarten uit het apparaat te halen en dan de andere simkaart uit te proberen? Het gaat er om dat er maar 1 van de 2 simkaarten actief is op het netwerk, dus je kan je iPad bijvoorbeeld ook in vliegtuigmodus zetten en dan je iPhone 7 uitproberen.

Zou je daarnaast voor de zekerheid de netwerkinstellingen van je iPhone 7 willen herstellen in de hoop dat er een juiste registratie plaatsvindt en je wel goed verbinding kan maken met ons netwerk. Dit kan je doen door te gaan naar: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.

Heb je trouwens al de nieuwste software staan op je iPhone? Check dit voor de zekerheid!

Ik ben erg benieuwd naar je reacties Amstel08. 🙂

Reageer