Welke iPhone....

• 21 november 2015
  • 11 reacties
  • 360 Bekeken

Reputatie 1
2 jaar geleden wist ik het al, 2015 zou het jaar zijn dat mij 5s ingeruild zou gaan worden voor een 6s.
Maar...... apple kwam vorig jaar plots met 2 varianten van de 6, de normale 4.7" en de "plus" van 5.5". In eerste instantie dacht ik dat het mijn keuze niet moeilijker zou maken, een jaar later zou het toch een gewone 6s worden omdat ik de phablets er altijd belachelijk uit vond zien.

Nu zijn we een jaar verder en weet ik het niet meer. Voor hetgeen wat ik met een telefoon doe zou een 5.5" toch wel lekker zijn, browsen, typen van berichten, youtuben, meer beeld lijkt me toch beter. Anderzijds vind ik qua vormgeving de normale 6s wel aantrekkelijker, en een telefoon hoort natuurlijk ook gewoon in je broekzak te kunnen passen..
Al met al blijf ik het een lastige keuze vinden, en in elke winkel zitten de telefoons vast met zo'n grote beveiliging achterop waardoor je zo'n ding ook niet echt lekker vast kunt houden om te testen. En gezien je een behoorlijk bedrag neer mag leggen zou het ook wel leuk zijn als je achteraf geen "had-ik-maar-gevoel" hebt..

Iemand ervaring met dit dillemma die een ervaring kan delen?

11 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Ik heb zelf ooit een phablet getest met een scherm van 6 inch.
Ervaren als fijn in gebruik, paste ook in mijn broek.
Reputatie 6
Ik he dan nooit een Iphone gehad (en zal er nooit een nemen) maar ik ben al een tijdje geleden afgestapt van alle 'grote' toestellen. Het is natuurlijk even wennen, maar ik doe alles net zo snel en duidelijk op mijn huidige Z3 compact dan op een oude S4/S5 enz. Ik had graag de OP2 gehad, maar door zijn grootte niet genomen.

Maar het is puur persoonlijk. Vrouwen nemen vaak een grotere (klinkt anders dan ik bedoel), vaak omdat ze een tasje hebben waar ze dat ding kwijt kunnen 😉 Mannen hebben dat wat minder, met uitzonderingen daargelaten. De keus moet je toch zelf maken.
Reputatie 1
Thnx voor jullie reacties :)

En Frutjuh, wat heb je nu voor toestel?

kme, daar heb je ook wel gelijk in, het is ook net wat je gewend bent. Ik kan ook alles op m'n 5s, en de 6s is altijd groter dan wat ik nu heb.
Misschien speelt ook wel mee dat als ik over zou stappen naar de 6s plus, ik meer het idee zou hebben echt een nieuw product te hebben. Terwijl de normale 6s na het laden van m'n icloud backup een beetje meer van hetzelfde zou zijn ofzo..
Reputatie 6
Badge +16
Hi Geert,

Leuk dat je hier een topic over start. Zelf had ik een tijdje terug hetzelfde dilemma. Ik stapte van een iPhone 5s over naar een iPhone 6 of 6+. Persoonlijk vind ik het formaat van de iPhone 5s perfect, dus durfde ik niet een al te grote stap te nemen. Ik ben dus voor de iPhone 6 gegaan met een 4,7 inch scherm. Deze was nog enigszins te bedienen met 1 hand en paste makkelijk in mijn broekzak.

Hier heb ik uiteindelijk geen spijt van gehad, het enige wat ik miste aan de iPhone 6 was de optische stabilisatie in de camera. Dit had de iPhone 6 plus nameljk wel. Hopen dat dit in de toekomst ook naar de 'kleinere' modellen komt. 😉
Reputatie 4
Badge +5

En Frutjuh, wat heb je nu voor toestel?

Beste Geert_S.

Dat is zo niet te zeggen, voor het mindere goeie werk (lees: waar veel water aan te pas komt, professionele reiningsmachine) gebruik ik er 1* van 11 euro voor noodsituatie's.
2* Een Samsung die meer luxe kent 4.7 inch S3 Neo.
3* En wanneer ik bijvoorbeeld naar een druk bezochte beurs ga of net als wat ik in het verleden deed, de paardenmarkt in Hedel.
Daar is het zo druk, kwestie van aansluiten vooraan... je wordt er vanzelf achteraan uitgeperst.
:P:)
Dan heb ik een goedkopere Nokia Lumia 630 met navigatie.

Bij het maken van een keuze zou ik ook goed kijken naar wat voor hoesje er bij aanschaft.
Daarmee kan de telefoon nog groter worden (flip case, wallet case).
Heb je dan al een "koelkast", nou dan weet je het wel zal ik maar zeggen.:)
Reputatie 1
@issam, goed om te horen dat je geen spijt van je beslissing hebt gehad. Voor de optische stabilisatie hoef ik het niet te doen, ik maak hooguit een crappy foto van iets wat me opvalt om door te sturen naar m'n vrienden, daar ga ik sowieso geen fotoprijzen mee winnen 😉
Hoe langer ik er over nadenk hoe minder ik die plus "nodig" heb eigenlijk.. het is ook weer niet zo dat ik zo'n power-user ben.

@frutjuh, jij zit goed in je telefoons zo te horen! 😛
Ik geef je overigens groot gelijk, de situaties die je beschrijft vragen ook wel om verschillende toestellen.
Wat betreft de hoesjes geef je inderdaad een nuttige tip! Ik weiger alleen hoesjes om m'n toestellen te doen, ik vind het persoonlijk simpelweg niet mooi. En het is (even afkloppen) al 10 jaar niet mis gegaan ook.
Waarom ben je afgestapt van die 6 inch als ik vragen mag?
Reputatie 4
Badge +5

@frutjuh, jij zit goed in je telefoons zo te horen! 😛
Waarom ben je afgestapt van die 6 inch als ik vragen mag?

Ahum...comfortabele stoelen zitten toch echt beter hoor.:)
Tuurluk mag dat...:D Ik ben er nooit opgestapt....:)
Was een test die ik mocht doen.🆒

Wanneer je bijvoorbeeld een hoesje kiest zoals in de bijlage bescherm je de telefoon, mooi of niet is persoonlijk.
Voordeel voor mij is dat de telefoon geen eigen leven gaat leiden zoals ik meemaakte tijdens een wandeling met mijn hond bijvoorbeeld.
Reputatie 1
Ok, dat zijn leuke testjes!

Tja, ik ben een van de weinige eigenwijzen die geen hoesje of iets om de telefoon doet hoor. Iedereen in m'n omgeving doet het wel.
Ik vind zelfs zo'n transparante siliconen case van een paar mm dik zonde van de vormgeving van een toestel, maar dat is een risicovolle afwijking van mezelf hoor 😃
Reputatie 1
Kleine update, van het weekend toch naar de normale 6s gehaald. De plus leek me toch wat te groot..
Tot nu toe erg tevreden over het toestel!
Dat is super om te horen! Als je ooit nog meer vragen zou hebben, stel ze gerust!
Welke is het nou geworden?

Reageer