Vraag

Whatsapp maakt geen automatische reservekopie

• 2 september 2020
  • 7 reacties
  • 556 Bekeken

Goedemorgen!

Sinds ik mijn iPhone 11 Pro Max heb, maakt mijn whatsapp geen automatische reservekopie meer. Er staat eens per week een ‘1’ bij de ‘reservekopie chats’. Ik heb ook al verschillende dingen hiervoor gecheckt en geprobeerd:

• Bij whatsapp: instellingen > chats > reservekopie chats; staat al aangegeven dat de automatische reservekopie dagelijks moet worden gemaakt. Dit doet hij niet. Hij maakt wel een reservekopie als ik klik op ‘maak nu een reservekopie’. Hij geeft geen foutmelding o.i.d. als ik handmatig een reservekopie maak.
  • Bij instellingen iPhone > op naam drukken > iCloud: daar heeft Whatsapp ook een groen schuifje. Ook is er nog voldoende ruimte op de iCloud (aangezien een handmatige reservekopie ook gaat). Ook staat de WiFi aan, dus dat kan ook het probleem niet zijn.
  • Ik heb whatsapp al verwijderd, telefoon opnieuw opgestart en whatsapp opnieuw geïnstalleerd; werkt ook niet.
  • Ook uitloggen en weer inloggen bij iCloud werkt niet. 

Wat kan ik nog meer doen om whatsapp toch de automatische reservekopie te laten maken? 

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Goedemiddag @Angelaa.,

Welkom op de community. De stappen die je noemt zijn juist. Maakt het wel een vaag probleem. Kan me 2 dingen bedenken.

• Heb je al geprobeerd hem op een andere opslag aan te sluiten? Werkt het dan wel?
  • Heb je wel voldoende rechten gegeven in de doelmap?
Reputatie 7
Badge +20

Beste @Angelaa.  Heb je iCloud Drive wel ingeschakeld?

Controleer of de beschikbare ruimte voldoende is. De ruimte in je iCloud-account moet 2,05keer zo groot zijn als de omvang van je reserverkopie.

@TAVL Ik heb alleen de iCloud als opslagoptie, ik heb verder geen online storage. Heb ook even gekeken of ik het anders kon instellen, maar ik kwam alleen de optie iCloud tegen. Heb meteen ook even naar de rechten gekeken en daar staat ook alles aangevinkt en dat ie alles mag uploaden. Maar dankjewel voor deze twee mogelijke oplossingen! Had nog niet gedacht aan die andere opslagmogelijkheid.

@CrisTien iCloud Drive staat inderdaad ingeschakeld! :blush:

Reputatie 7
Badge +20

@Angelaa.  zou je dit eens willen proberen.

Wis je reservekopie bij icloud en dan whatsapp. En zet het dan opnieuw aan. Zorg ervoor dat je constant verbonden met hetzelfde WiFi-netwerk en heb heel veel geduld. 

@CrisTien Ik ga dat eens proberen!

@CrisTien Helaas! 😔

Reputatie 5
Badge +4

Verruim voor 1 maand eens je iCloud opslag, als het danwel lukt, dan is het de opslagruimte, al lijkt het nu voldoende.

Reageer