Beantwoord

WhatsApp maakt geen reservekopie

• 27 januari 2017
  • 3 reacties
  • 16337 Bekeken

Goedemiddag,

sinds 2 dagen geeft mijn telefoon aan dat er geen reservekopie gemaakt kan worden. Ik heb genoeg geheugen. Sinds gisteravond blijft ie maar zoeken om een reservekopie te maken. Helaas lukt dit niet. Ik heb WhatsApp al verwijderd en opnieuw gedownload. Wie kan mij helpen??
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 januari 2017, 16:25

Hallo Phyllis,

Wat voor een telefoon heb je? Misschien handig om eerst te weten. iPhone maakt namelijk alleen een reserve copy als je via WiFi bent aangesloten, dit om overmatige fatalisten te voorkomen. Voor een ander toestel zou ik het niet weten, misschien werkt dit net zo. iPhone maakt een copy in de iCloud, dat moet altijd goed gaan, mits je die actief hebt.

Mocht het om een ander toestel gaan dan hoop ik dat iemand je kan helpen. Wat voor een toestel heb je? Heb je een iPhone, kijk eens onder instellingen, ICloud en dan iCloud drive. Misschien is die wel vol, je hebt namelijk maar 5GB standaard van Apple.

Mocht je nog andere vragen hebben of aanvullen, laat ons weten.
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Phyllis,

Wat voor een telefoon heb je? Misschien handig om eerst te weten. iPhone maakt namelijk alleen een reserve copy als je via WiFi bent aangesloten, dit om overmatige fatalisten te voorkomen. Voor een ander toestel zou ik het niet weten, misschien werkt dit net zo. iPhone maakt een copy in de iCloud, dat moet altijd goed gaan, mits je die actief hebt.

Mocht het om een ander toestel gaan dan hoop ik dat iemand je kan helpen. Wat voor een toestel heb je? Heb je een iPhone, kijk eens onder instellingen, ICloud en dan iCloud drive. Misschien is die wel vol, je hebt namelijk maar 5GB standaard van Apple.

Mocht je nog andere vragen hebben of aanvullen, laat ons weten.
Haha, vergeten erbij te zetten.

Ik heb een iPhone 7. En ik heb per maand extra geheugen. Deze is niet vol.
Ga naar whatsapp en dan naar instellingen, chats en dan reservekopie.
Daar kan je instellen wanneer je een copy wilt maken en je kan er klikken op direct copy maken.

Dit werkt dus echt alleen via WiFi, of je moet dit anders hebben aangegeven.
En dit kan je aanpassen via instellingen (van je iPhone), iCloud, iCloud drive en daar gebruik mobiel netwerk aan.

Succes

Reageer