Beantwoord

Wifi met Orange komt niet tot stand op iPhone 5s en laptop

Als ik WiFi activeer blijft deze zoeken naar het orange netwerk. Van alles al geprobeerd zonder succes. Heb daardoor ook geen verbinding met Windows 10 laptop. Kan op i-Phone geen software updates binnenhalen heb daarvoor WiFi nodig. Grt p.w.m.
icon

Beste antwoord door David 4 april 2017, 10:06

Hey P.W.M.,

Top dat je dit even voor ons hebt opgehelderd!

Werkt het mobiele internet van Orange wel gewoon of heb je daar ook problemen mee? Als je daar ook problemen mee hebt, raad ik je aan om even dit topic door te nemen en bijvoorbeeld handmatig een andere provider te kiezen. Heb je ook al eens getest of een ander WiFi-netwerk wel werkt? In dat geval zou het namelijk kunnen zijn dat precies het ene WiFi-netwerk niet goed werkt.

We zijn benieuwd of het wel lukt met mobiel internet en eventueel een ander WiFi-netwerk! Houd ons op de hoogte! 🙂

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi P.W.M.

Dat is inderdaad niet handig! Ik zie dat je jouw topic hebt geplaatst in het 4G voor Thuis subforum, maar ik zie niet terug dat je een 4G voor Thuis abonnement hebt. Dus ik ga er vanuit dat je gebruik maakt van een andere internetprovider, klopt dat? Verder heb je het over Orange, maar in Nederland bestaat Orange niet meer. Welke internetprovider heb je? Kun je met geen enkel apparaat thuis verbinding maken met jouw wifi? Kun je met jouw laptop en/of iPhone wel verbinding maken met een ander wifi-netwerk? Bijvoorbeeld die van de buren om het even te testen? Dan zou ik je willen adviseren om jouw modem eens volledig uit- en aan te zetten. Mocht dat niet helpen, dan wil ik je adviseren om contact op te nemen met jouw internetprovider.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Dag Thalina, ben misschien niet geheel duidelijk geweest. Ik ben in Frankrijk waar ik via t-mobile met Orange 3G ben verbonden. Als ik WiFi inschakel op mijn I-phone 5S blijft WiFi zoeken naar Orange maar koppelt niet en vindt dus ook niet mijn hotspot. Alternatiefwerken met Bluetooth en USB lukt ook niet. Ik denk dat, straks terug in NL meer optie heb om dit voor de toekomst op te lossen. Bedankt voor je reactie, met groet, P.W.M.
Reputatie 7
Badge +20
Hey P.W.M.,

Top dat je dit even voor ons hebt opgehelderd!

Werkt het mobiele internet van Orange wel gewoon of heb je daar ook problemen mee? Als je daar ook problemen mee hebt, raad ik je aan om even dit topic door te nemen en bijvoorbeeld handmatig een andere provider te kiezen. Heb je ook al eens getest of een ander WiFi-netwerk wel werkt? In dat geval zou het namelijk kunnen zijn dat precies het ene WiFi-netwerk niet goed werkt.

We zijn benieuwd of het wel lukt met mobiel internet en eventueel een ander WiFi-netwerk! Houd ons op de hoogte! 🙂
Dag David, mobil internet en dataeoaming via Orange werkt goed. Ben nu niet thuis maar ga er vanavond mee aan de slag en laat je het resultaat weten. Misschien moet ik de I-Phone updaten maar dan kan ik volgens Apple alleen maar als ik een WiFi verbinding heb. Hartelijk dank voor je info, Groeden P.W.M.
Reputatie 7
Badge +20
Hey P.W.M.,

Dan zou ik inderdaad even testen wanneer je thuis bent. Het is inderdaad aan te raden om een update uit te voeren via WiFi, omdat het flink wat MB's kan kosten. Daarnaast is een buitenlands netwerk niet altijd even stabiel en heb je slechts een beperkt aantal MB's. Dit zou het proces dan onderbreken en dat is niet wenselijk.

Houd ons op de hoogte van het testen vanavond! 🙂
Nog geen succes ondanks alle pogingen. Ik ben eind deze week terug in NL en vraag mijn IT adviseur voor hulp. Nu stop ik ermee kost mij veel te veel tij. Groet P.W.M.
Reputatie 7
Badge +20
Hey P.W.M.,

Jammer dat het nog niet gelukt is op dit moment, maar ik snap dat je er nu even niet te veel tijd in wilt steken! Houd je ons op de hoogte het uiteindelijk afgelopen is? 🙂
Zal ik doen denk dat het probleem kan zitten in een "vergeten downloaden". Het internet is hier niet al te best. MVG P.W.M.
Beste David,
Terug in Nederland e.e.a. nagekeken. Mijn persoonlijke hotspot werkt prima met T-Mobile.
In Frankrijk bleef de ingeschakelde WiFi ronddraaien dus zoeken naar het Orange netwerk.
Of Orange accepteert mijn hotspot niet of het signaal is te zwak. Mijn franse vrienden hier klagen erover dat het internet erg traag is.
Mobiel netwerk met dataroaming werkt zonder problemen.
Ben met Pasen weer in Frankrijk en zal het nogmaals proberen.
Moet ik om te testen wel of geen bundel kopen ? Want de eerder gekochte bundels had ik gedeeltelijk daarvoor aangeschaft.Bij de verbinding van de I-phone/laptop (zonder kabel) vraagt de laptop om de netwerksleutel. Is die van Orange en waar kan ik die vinden?
Met vriendelijke groet,
P.W.M.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi P.W.M.

Jammer om te lezen dat het nog niet was gelukt in Frankrijk. Maar nieuwe ronde nieuwe kansen als je met Pasen weer in Frankrijk bent 🙂 Wil je eens de stappen op deze pagina volgen als je in Frankrijk bent? Hier staat uitgelegd hoe je een persoonlijke hotspot instelt. Je hebt wel mobiel internet nodig als je een persoonlijke hotspot wilt instellen, dus je kunt een Travel & Surf pas aanschaffen. Als je jouw laptop probeert te verbinden met jouw iPhone kun je het wachtwoord invullen dat je in jouw scherm van je iPhone ziet staan of zelf hebt ingesteld.

Laat je weten of het is gelukt? In ieder geval een fijn Paasweekend toegewenst!

Reageer