Beantwoord

Wifi valt elke keer weg iPhone 5SE

• 10 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 902 Bekeken

Hoi,

Hier heb ik al een lange tijd last van, weten jullie misschien hoe dat komt en hoe ik het kan oplossen.

Bijv. als iemand mij op Whatsapp belt of andersom valt de wifi na een willekeurig aantal minuten weg, meestal al best snel.

Mijn router staat is mijn gelijkvloerse apartement, en wifi valt zelfs weg als ik er vlak naast zit of 5 meter er vandaan. Heb niet het idee dat afstand uit maakt.

Ik heb het idee dat als de wifi op 2/3e sterkte signaal is (als ik kijk op mijn iPhone naar dat icoontje) de wifi weg valt. Dan moet ik elke keer naar instellingen gaan en de wifi aan en uit en zetten en dan pas doet deze het weer en dat is natuurlijke erg irritant.

Of ligt dat aan mijn router?

Bedankt.
icon

Beste antwoord door Folkert 10 oktober 2018, 19:27

Hi Rudolf,

In Android is er een Wifi Analyzer app waarmee je grafisch kunt zien hoe druk het is met naburige Wifi netwerken. Altijd handig met het kiezen van het juiste kanaal. Wellicht ken je iemand met een Android telefoon om eens even te kijken. Deze app is gratis en reclame vrij. (Open source)

Helaas staat iOS zulke apps niet toe, iets met privacy dingen geloof ik. Die tips op iCulture slaan in mijn ogen nergens op, tenzij je telefoon echt defect blijkt te zijn.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Rudolf,

Hoe werkt de Wifi voor andere apparaten?
Gebruik je 2,4 of 5 GHz wifi? 5 GHz is altijd beter als het om storingen gaat, alleen het bereik is kleiner.

Groet, Folkert
Hoi Folkert,

Mijn telefoon verbind altijd met het 5G netwerk (denk ik). Tenminste ik ben dan verbonden via Ziggo*****-5G.

Voor andere apparaten weet ik het niet. Ik gebruik alleen telefoon voor wifi.

Groeten
Reputatie 7
Badge +20
Beste @Rudolf2 je kan proberen om het WiFi kanaal bij #Ziggo aan te passen. (Werkten bij mij heel goed)

Kanaal veranderen in modem van Ziggo.

Tips van ICulture bij slecht WiFi
Reputatie 7
Badge +18
Hi Rudolf,

In Android is er een Wifi Analyzer app waarmee je grafisch kunt zien hoe druk het is met naburige Wifi netwerken. Altijd handig met het kiezen van het juiste kanaal. Wellicht ken je iemand met een Android telefoon om eens even te kijken. Deze app is gratis en reclame vrij. (Open source)

Helaas staat iOS zulke apps niet toe, iets met privacy dingen geloof ik. Die tips op iCulture slaan in mijn ogen nergens op, tenzij je telefoon echt defect blijkt te zijn.

Groet, Folkert

Reageer