Beantwoord

Wifi valt weg op iPhone SE

  • 4 december 2017
  • 2 reacties
  • 9907 Bekeken

Sinds 2 dagen valt mijn wifi steeds uit en gaat dan over op 4G
Heb al diverse keren opnieuw opgestart maar dat helpt niet
Ik heb een iPhone SE

Weet iemand de oplossing??
icon

Beste antwoord door David 5 december 2017, 10:35

Hoi Kikker64,

Dat is zonde van de MB's! :S Hopelijk vinden we gauw de oorzaak van het probleem!

Zou je kunnen aangeven of je de laatste software op jouw toestel hebt staan? Of is het juist ontstaan na een update, dat kan natuurlijk ook? Ervaar je dit probleem met elk WiFi-netwerk of alleen thuis? Als het alleen thuis gebeurt, is dit dan alleen bij jouw telefoon of ook bij andere apparaten? Mocht het probleem alleen thuis optreden, kun je de router dan eens opieuw opstarten en kijken of het dan wel werkt? Als het alleen thuis gebeurt en een herstart levert niets op, kun je ook nog even contact opnemen met de interprovider. Zij kunnen dan het een en ander resetten, wat soms ook werkt!

Als het echter op alle netwerken gebeurt, dan ligt het hoogst waarschijnlijk aan het toestel. Je kunt dan de stappen uit dit topic doornemen om het probleem thuis op te lossen. Hopelijk kunnen we op deze manier het probleem oplossen en hoeft het toestel niet ter reparatie ingeleverd te worden!

Houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen en als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Kikker64,

Dat is zonde van de MB's! :S Hopelijk vinden we gauw de oorzaak van het probleem!

Zou je kunnen aangeven of je de laatste software op jouw toestel hebt staan? Of is het juist ontstaan na een update, dat kan natuurlijk ook? Ervaar je dit probleem met elk WiFi-netwerk of alleen thuis? Als het alleen thuis gebeurt, is dit dan alleen bij jouw telefoon of ook bij andere apparaten? Mocht het probleem alleen thuis optreden, kun je de router dan eens opieuw opstarten en kijken of het dan wel werkt? Als het alleen thuis gebeurt en een herstart levert niets op, kun je ook nog even contact opnemen met de interprovider. Zij kunnen dan het een en ander resetten, wat soms ook werkt!

Als het echter op alle netwerken gebeurt, dan ligt het hoogst waarschijnlijk aan het toestel. Je kunt dan de stappen uit dit topic doornemen om het probleem thuis op te lossen. Hopelijk kunnen we op deze manier het probleem oplossen en hoeft het toestel niet ter reparatie ingeleverd te worden!

Houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen en als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
Reputatie 6
Badge +13
Om nog even in te haken: Je kunt het overschakelen van wifi naar 4G ook software-matig geactiveerd hebben. Dan schakelt je iPhone automatisch over naar een mobiele verbinding als het wifibereik slecht wordt/is. Om te kijken of dit uitstaat, ga je naar instellingen > Mobiel netwerk > scroll helemaal naar onderen > Wifi-assistentie > uit.

Als deze optie al uitstaat, dan kan het een probleem van de modem/router of telefoon zijn.
Je zou de modem/router kunnen resetten om te kijken of dit het probleem oplost. Als dat niet het geval is, zou je je iPhone SE een reset kunnen geven.

Het resetten van je iPhone doe je als volgt:
1. Maak eerst een back-up/reservekopie via iCloud of iTunes(voorkeur).
2a: In iTunes: Sluit je iPhone aan de computer en maak een reservekopie. Selecteer ook het vakje 'codeer reservekopie'. Dit zorgt ervoor dat gevoelige data ook meegenomen wordt in de back-up. Bij gevoelige data moet je denken aan gezondheidsgegevens e.d.
2b: Via iCloud: Ga naar instellingen > druk op je naam aan de bovenkant > iCloud > iCloud-reservekopie > maak reservekopie.
3a. met iTunes: Het makkelijkste om te resetten is middels iTunes. Daar klik je namelijk op 'herstel iPhone'.
3b. via iCloud: Wil je het toch via de iPhone doen, dan kan dat door naar instellingen > algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen te gaan.

Als je dat gedaan hebt, is de telefoon gereset en kun je de reservekopie weer terugzetten met iTunes of met iCloud.

Groetjes,
Leroy

Reageer