Vraag

Wijzigen voicemailnummer op iPhone 5S / 6

• 14 mei 2016
  • 9 reacties
  • 1776 Bekeken

Reputatie 3
Deze vraag heeft niks met T-Mobile te maken, maar is er iemand die weet of het mogelijk is om het ingestelde voicemailnummer van een iPhone 5S of 6 op iOS 9.3.1 te wijzigen? Een bekende vroeg dat aan mij, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Als je op bellen drukt, heb je rechtsonder de knop voicemail. Hij gaat dan de voicemail bellen. Ik zou echter graag dit nummer willen wijzigen, zodat gebruik gemaakt kan worden van een andere voicemaildienst. Het nummer lijkt echter niet te wijzigen te zijn.

Op internet zijn wel wat codes te vinden (*5005*), maar deze lijken niet meer te werken in iOS 9. Iemand die toevallig weet hoe dit moet?

9 reacties

Reputatie 1
Hoi Alexander,

Ik ben zelf geen iPhone-gebruiker, maar ik heb wel wat informatie gevonden. Misschien kun je hier wat mee?

Gebruikers die geen Visual Voicemail hebben, hebben niets aan de voicemail knop in de telefoon app. Om de iPhone voicemail te kunnen gebruiken kan je de knop zo instellen dat hij een nummer naar keuze belt; bijvoorbeeld het voicemailnummer van je provider.

iPhone voicemail instellen
  1. Open de Telefoon app.
  2. Ga naar Toetsen zodat een telefoonnummer ingevoerd kan worden.
  3. Typ de code *5005*86*xxxx# in, waar ‘xxxx’ het telefoonnummer van de voicemail van je provider is. (Voor T-Mobile is dit 1233, dus de code die jij zou moeten intoetsen is: *5005*86*1233#)
  4. Druk op Bel.
Het nummer van de iPhone voicemail staat nu geprogrammeerd onder de voicemail knop. Je hoeft dus alleen maar op voicemail te drukken en je iPhone belt naar je voicemail!

Bron: iPhoned.nl

Ik hoop dat dit werkt? 🙂
Reputatie 3
Die had ik ook gevonden! Helaas werkt dat niet, ik denk dat dit op een oudere iOS wel werkte, maar misschien is weggehaald.
Badge +9
Hoi 05alexander92,

Kun je aangeven naar welk nummer je dit wilt veranderen? Liefst in een privébericht natuurlijk (het blijft een openbaar forum).

Dan kan ik even verder op onderzoek uit gaan 🙂
Reputatie 3
Ik heb je een privebericht gestuurd met wat informatie, maar het nummer mag gewoon openbaar hoor! Dit gaat bijvoorbeeld gewoon op 1233 in plaats van +316xxxx1233 wat er nu onder zit geprogrammeerd afhankelijk van de provider.

Alvast bedankt.
Badge +9
*#5005*86# Displays the Voice Mail dial-in number.
**5005*86*VOICEMAIL# Sets the Voice Mail number to VOICEMAIL (international format).
##5005*86# Erases the Voice Mail number from phone.

Hier staat die met dubbele ster.
Heb je al eens geprobeerd het nummer te verwijderen en daarna opnieuw in te stellen?

Hoop dat dit helpt 🙂
Reputatie 3
Helaas niet! Het verdwijnt meteen uit beeld de code, ook geen foutmelding of iets dergelijks maar de aanpassing is niet doorgevoerd. Ook het laten zien van de huidige bestemming geeft niks aan.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Alexander,

Staat die vast in de SIM instellingen? Probeer jij dit met je eigen nummer of gaat het om een ander nummer met abonnement? Mocht het om een abonnement gaan dan zouden we kunnen proberen om Visual Voicemail aan en uit te zetten. Wellicht dat dan bovenstaande opties wel werken. Mocht dat niet werken dan zou je de iPhone kunnen herstellen.
Reputatie 3
Hey Hajar,

Bedankt voor de tip Hajar, inderdaad staat het voicemailnummer ook op de simkaart opgeslagen, dus ik heb even getest door dit nummer aan te passen, maar helaas werkt het niet. De iPhone blijft stug een +316XXXX1233 nummer bellen. Het zit ergens ingebakken in de iPhone blijkbaar dat hij aan de hand van de ingevoerde simkaart een bijbehorend voicemailnummer gaat bellen. Tot de iPhone 4 was het blijkbaar in te stellen met de eerder genoemde code, maar het werkt nu niet meer. Las ook ergens dat het alleen kon door je iPhone te jailbreaken, maar daar zullen we maar niet aan beginnen.

Haha nee, het niks met mij te maken. Het was een algemene vraag van iemand die dat aan mij vroeg of ik wist of dat kon 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Aaah oke jammer dat het allemaal niet werkt en ook heel jammer dat ik je vriend(in) niet verder kan helpen. 😞 Ik hoop dat ik bij andere vragen wel de gouden tip heb! :$

Als ik verder nog iets voor je kan doen, let me know!

Reageer