Zeer slechte verstaanbaarheid van de combinatie Iphone 8 (64Gb) / T-mobile.

• 30 juli 2018
  • 3 reacties
  • 1457 Bekeken

Sinds 24 april jl. ben ik, nadat ik overgestapt ben van KPN, in het bezit van een Iphone8 in combinatie met T-mobile. Alles in één pakket bij de Groningse simpele beller. Waarom T-mobile vraagt iedereen zich af. Heel simpel, het staat vermeld als het beste netwerk en de combinatie scheelde mij € 10.- per maand. Als ZZP'r moet je ook op de kleintjes letten. Ook ik had destijds toch wel mijn huiswerk gedaan en meende, ondanks de white spots aan de duitse grens, dat ik toch wel een goede keus gemaakt te hebben. Met de nadruk op 'meende'. Helaas bleek dit absoluut verre van dat het geval.
Vanaf de eerste dag kreeg ik in vrijwel ieder gesprek te horen 'wat zeg je, sorry je viel even weg' en meer van dat soort signalen dat de verstaanbaarheid niet heel best was. Na een weeek kreeg ik van de Groningse leverancier een nieuwe Iphone 8 zonder verdere mededelingen. Dat bleek nauwelijks te helpen. In het begin leek dit beter te gaan. Totdat je een drukke dag hebt waarbij je toevallig ook nog veel data moet doorgeven als emailadressen en / of telefoonnummers en dan sta je op het punt van ontploffen omdat dit vrijwel onmogelijk blijkt. Constant hoor je is het een F of een S en welk cijfer noemde je etc etc. Om doodziek van te worden.
Opnieuw de Groningse leverancier gebeld die het toestel aanmeldde voor reparatie. Ik kon dat doen maar dan was ik het toestel 3 weken kwijt of het zelf met Apple regelen wat sneller 'zou zijn'. Ik koos voor Apple. En bij Apple hoorde ik voor het eerst van het probleem Iphone 8 / T-mobile / Verstaanbaarheid. Heel bizar. Toestel opgestuurd voor reparatie. Kreeg deze met een wazige melding uit Polen (apple care) retour dat deze niet te repareren 'zou zijn'. Details werden niet vernoemd. Vervolgens is er opnieuw contact geweest en zou er een omruiling plaatsvinden. Dat heeft uiteindelijk een kleine 2.5 week geduurd en zojuist is er een nieuwe Iphone 8 aangekomen. Apple vond het niet nodig om de klant te informeren wanneer het toestel bezorgd zou worden terwijl zij wel een Tr&Tr van UPS hebben ontvangen. Ook allemaal heel vreemd vond ook de bezorger van UPS.

Als dit probleem nu nog niet opgelost is, dan zal ik de overeenkomst gaan ontbinden want hier heb ik geen behoefte aan. Wordt vervolgd. Nu eerst de Iphone installeren.

3 reacties

Helleluja, het 'lijkt' opgelost. De eerste 4 gesprekken gingen probleemloos. Nu nog maar even afwachten of dit blijft. Wel viel na vier maal overgaan de verbinding weg hoorde ik later van de betreffende beller. Ik zou buiten bereik geweest zijn.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Frenske53,

Fijn dat het toestel uiteindelijk netjes is omgeruild! Dat is inderdaad de procedure die we nu hanteren, aangezien we natuurlijk niemand met slecht bereik willen laten zitten! We proberen dus voor elke klant een passende oplossing aan te bieden.

Wat ik je nog aanraad is om de nieuwste software-update direct te installeren, dus naar iOS 11.4.1. Ik ga er vanuit dat het zo allemaal goed blijft gaan!

Trek vooral aan de bel als je nog vragen hebt.
Ik blijf vooralsnog sceptisch. Eerst de komende dagen maar eens afwachten of het zo blijft. Ik ben inmiddels vanaf eind april aan het hannesen en zal dat bij beide partijen maar eens aankaarten want dit is geen doen geweest. Maar, zoals gezegd, ik wacht het af.

Reageer