Aanbod van T-mobile om mijn abonnement te ontbinden na klacht over netwerk/3G dekking

  • 25 april 2011
  • 34 reacties
  • 4409 Bekeken

Beste T-mobile,
Bedankt voor het correct en snel reageren op mijn klacht.
Naar aanleiding van mijn klacht (over aanhoudende zeer slechte netwerkdekking) hebben jullie mij aangeboden mijn contract per direct te laten ontbinden. Ik heb met T-mobile afgespoken dat ik deze week over het voorstel kan nadenken.
  • Hoe gaat dit in zijn werk (in combinatie met nummerbehoud, na hoeveel dagen kan/moet ik dit bij/door de nieuwe provider aanvragen)?
  • Is er een mogelijkheid om mijn huidige T-mobile-telefoon simlock vrij over te nemen/kopen? Zo ja, voor welk bedrag?
  • Bij het aanbod is niets gezegd over kosten die hiermee gemoeid zijn. Ik lees op het forum dat dit wel eens anders kan zijn. Hoe zit dit?
Graag jullie reactie per forum post of e-mail.


Mvrgr,
HV

34 reacties

Reputatie 5
@HeVi
Al ga je T-Mobile verlaten, toch welkom op het forum! :)
Mooi om te lezen dat je netwerkklacht naar tevredenheid is afgehandeld en ik lees ook dat je nog terug belt met je beslissing.

Hoe gaat dit in zijn werk (in combinatie met nummerbehoud, na hoeveel dagen kan/moet ik dit bij/door de nieuwe provider aanvragen)?
Op het moment dat je aan T-Mobile Klantenservice doorgeeft het abonnement per direct wilt te beeindigen mag je nieuwe provider een verzoek indienen met een datum van over 5 werkdagen. Je abonnement zal dan tot datum overzetting actief staan bij T-Mobile.

Is er een mogelijkheid om mijn huidige T-mobile-telefoon simlock vrij over te nemen/kopen? Zo ja, voor welk bedrag?
T-Mobile levert al sinds 2009 simlockvrije toestellen. Dus grote kans dat je toestel simlockvrij is! controleer het met een simkaart van een andere provider. Wat het toestelprijs zal zijn kan ik je niet aangeven. Als Je belt met je beslissing dan gaan ze dat ook uitzoeken voor je.

Bij het aanbod is niets gezegd over kosten die hiermee gemoeid zijn. Ik lees op het forum dat dit wel eens anders kan zijn. Hoe zit dit?
Je mag het contract ontbinden in verband met netwerkproblemen. De enige kosten die je kan krijgen zijn de kosten van het toestel als je besluit die te houden. Verder heb je wel de maandkosten tot datum overzetting of afsluiting.

Wil je het ons laten weten als je de beslissing hebt doorgegeven?
Inmiddels 7 maanden geleden heb ik getracht t mobile ervan te overtuigen dat ik in en nabij mijn huis in Berkel en Rodenrijs belabberde verbinding heb met mijn telefoon en 3 G netwerk. Op aanraden van de medewerker in de shop in Zoetermeer ben ik met een ander toestel verder gegaan bij T mobile. Ik had een Apple I phone nu een HTC wildfire. Volgens de medewerker uit de winkel was de I phone uitgerust met een minder goede antenne. Het leek een tijdje beter te gaan, maar de klachten blijven bestaan
Ik heb inmiddels vele malen contact opgenomen met de klachtenafdeling. Ik word met het bekende kluitje in het riet gestuurd. Ik mag afwachten wat de afdeling die hierover gaat tot de conclusie komt. Ik heb nummers doorgegeven er zijn kruispeiling uitgevoerd de sim kaart in een Nokia e 72 gedaan, het blijkt dat ik te ver van een gsm mast af woon. Ook de gsm dekkingskaart die door de afdeling "service"wordt gebruikt geeft dit aan,maar toch ik mag afwachten tot het T mobile behaagt om mijn conract te ontbinden.... 7 maanden na de eerste melding. De afdeling die hierovergaat is ook door de afdeling klachten"service"niet telefonisch te benaderen, werken waarschijnlijk te ver van een gsm paal af om fatsoenlijke dekking te hebben....Te zot voor woorden. M.i. is het niet leveren van diensten waarvoor ik wel betaal reden om een contract per direct op te zeggen. T mobile heeft aangeven dat ik mag afwachten, men neemt contact op per telefoon, dit lukt waarschijnlijk niet omdat er belabberde dekking is
Reputatie 5
@horeck
Mijn collega heeft vandaag geprobeerd contact met je op te nemen, dit is helaas niet gelukt. Mijn collega gaat morgen 13 mei tussen 10:00 en 12:00 uur nogmaals contact opnemen.
Reputatie 3
@TM

Ik vind het de weg van de minste weerstand om te zeggen van: dan maar het contract te ontbinden! Het probleem zit em toch in de masten, waar een tekort aan is.
TM kan de klanten stroom wel aan, alleen het verwerken niet! TM zal zich nu langzamerhand achter de oren moet krabben en denken, dit kost ons veel klanten.
Weet aan de andere kant ook wel dat wij maar een druppel op een gloeiende plaat zijn! Wij zelf zijn heel tereden over TM worden altijd netjes geholpen met elk probleem als die zich voordoet.
En voor jullie mods een dikke pluim, het is aan de ene kant toch stront ruimen wat de jullie doen.

Met vriendelijke groet,
Lesley
Ik ben afgelopen weekend ook naar de winkel van TM geweest wegens een slecht bereik 3G internet / bellen / smsen.

Binnen 2 weken wordt er contact met mij opgenomen en hoop dat we tot een goede oplossing komen want gebruik deze telefoon voornamelijk voor me werk! & ik ben nu sinds 2 maanden klant bij TM maar ik heb er echt spijt van!
Reputatie 2
Ik ondervind ook al enkele maanden, zoals HeVi hierboven aangeeft, aanhoudend zeer slechte netwerkdekking. Ik heb werkelijk al vanalles geprobeerd:
- internetverbinding afsluiten en weer opnieuw opstarten
- gsm uitschakelen en opnieuw opstarten
- batterij en simkaart verwijderen, weer installeren en gsm opnieuw opstarten
- andere gsm uitproberen
Geen van bovenstaande dingen helpen en eigenlijk is het ook ronduit belachelijk dat je deze capriolen uit moet halen om een goede netwerkverbinding te krijgen. Met wifi ondervind ik geen enkel probleem dus de storingen moeten wel aan het netwerk liggen. Dat er een keer storing is dat kan altijd gebeuren maar bijna iedere keer als ik internet wil gebruiken op mijn gsm ondervind ik weer last van de zeer slechte netwerkdekking. Ik betaal mijn factuur incl. internet iedere maand per automatische incasso maar ik vraag me soms af waarvoor. Ik ben nu ongeveer een jaar abonnee van T-Mobile (heb helaas een 2-jarig contract afgesloten) maar ik weet heel zeker dat ik mijn contract niet verleng bij T-Mobile en als de mogelijkheid er is om mijn contract eerder te ontbinden dan zal ik dat ook zeker doen. Dit is gewoon niet normaal!!!
precies het zelfde hebben ze aan mij ook verteld maar ik kon er ook voor kiezen om 6 maanden lang 20% korting te krijgen voor mijn abo. k had daarvoor gekozen maar die korting heb ik nog niet maar goed sinds die dag is het nog erger geworden met dat internet gedoe ik heb zo n spijt dat ik bij tmobile bent.

ik ben vanochtend zeker het eerste die tmobile gaat bellen 😠 !!!



ookal bieden ze mij 6 maanden lang gratis internet ik hoef geen tmobile meer

als ik tmobile hoor word ik al gek!
haha ik heb al 28 euro overige kosten door tmobile te bellen:D
Ik heb ook al eerder melding gedaan hier over mijn 2 weken nieuwe Iphone met netwerk etc. Ik moet hier ook nog gebeld worden. Ik hoop dat ze ook met een oplossing komen voor mij. Ik heb pas 2 weken lang mijn iphone 4 en bijna 2 weken lang geen fatsoenlijk of langzaam internet.
T-Mobile heeft nog niks van zich laten horen bij mij.
Hallo,

Vorige maand een klacht gestuurd aan T-mobile en boden me aan korting/contract ontbinden. Ik koos voor de korting alleen heb ik daar nu spijt van!

Is er een mogelijkheid om dit alsnog te doen? Want wordt echt schijtziek van het slechte bereik.

Was niet zo slim van me om zo snel te beslissen.

Hoor graag



Ricardo
Reputatie 5
@Stefan.M
Je kunt ervan uit gaan dat er van de week contact met je wordt opgenomen.

@marianne070280
Ik zie dat je een nieuwe simkaart hebt ontvangen. Kun je aangeven of de problemen hiermee zijn verholpen?

@Feyyzaa
Ik zie dat je gebruikt hebt gemaakt van een optie welke is aangeboden door de netwerkspecialisten.

@PangPang
Ik zie dat inmiddels contact is geweest met T-Mobile Klantenservice.

@RicoRonge
Wanneer je gebruik hebt gemaakt van de mogelijkheid om voor 6 maanden korting te ontvangen op je contract, is het mogelijk om na die periode opnieuw te bekijken hoe het bereik op dat moment is. Wanneer het niet is verbeterd, heb je alsnog de mogelijkheid om te ontbinden.
@EstervD

Ik heb het al geregeld en mijn contract is alsnog ontbonden. Maar iig bedankt voor je reactie.
Ik heb reeds meerdere malen een klacht ingediend over de bereikbaarheid binnen het netwerk van t-mobile. Regelmatig ben ik niet bereikbaar kan ik niet bellen (sim oproep mislukt) en geen verbinding krijgen met het 3G netwerk, kortom volkomen waardeloos. Meerdere malen heb ik hierover een klacht ingediend, nimmer kreeg ik enige respons. Na bijna 10 jaar ben ik het zat. Ik voel mij als klant niet serieus genomen en niet gewaardeerd en heb daarom besloten om over te stappen naar KPN. Vervolgens blijkt dat ik mijn contract niet kan afkopen. U begrijpt dat ik hier natuurlijk niet accoord mee kan gaan en verzoek u mij zo spoedig mogelijk een bevredigende oplossing bieden.Met vriendelijke groet,

Mikel Koster
Reputatie 2
Hi, beste t-mobile medewerk(st)er,
Al tijden heb ik (en ook familie en vrienden met t-mobile abb,) slechte netwerkverbinding. Heb begin dit jaar 2 mnd 20% korting hiervoor ontvangen. er is diverse keren gebeld, maar problemen hier in Almere-buiten blijven (ook op ander plaatsen is het niet altijd denderend)... Als ik de gps-functie van mijn gsm aanzet, stort de hele ontvangst in en helpt alleen nog reset naar fabrieksinstellingen (alle apps kwijt en opnieuw instellen!). Heb met toestel van mijn vrouw dezelfde problemen, terwijl zij met mijn toestel en haar kpn-sim GEEN problemen heeft; duidelijk een t-mobile probleem! Heb gps op gsm, maar moet er wel een tomtom bijkopen? Ik ben altijd zeer tevreden geweest (ben al vanaf "ben" bij jullie klant), maar na het, zonder mede te delen, afschaffen van flex-abb en nu ook weer zonder enig bericht de extra-punten van 3 naar 2 pnt/€1, ben ik het zo onderhand flink zat. Ook ben ik naar anderen, die om mijn ervaringen vragen, absoluut niet positief meer over t-mobile.
Als er binnen enkele maanden geen verbetering optreed, zie ik geen enkele reden meer om met Uw organisatie verder te gaan. Het produkt is dusdanig slecht, dat ik mij afvraag of jullie zelf wel een t-mobile abb hebben. Als u een goed produkt levert, desnoods duurder, maar dat werkt, komen de klanten vanzelf... (mercedes heeft toch ook klanten?)
Heb gelukkig abb voor 1jaar en kan dus, als er niets verbeterd, snel bij jullie weg.
Met vr groet
Mart
Reputatie 5
@mikkos2
Ik zie dat je op 29 juni via de dekkingskaart een melding hebt gemaakt. Ik wil je vragen een reactie af te wachten van een netwerkspecialist. Zij nemen binnen 10 werkdagen contact met je op met een oplossing.
iK HEB EEN CONTRACT, MAAR IN HEEZE OP DE CAMPING HEB IK GEEN TOT WEINIG BEREIK. iK HEB HIER AL OVER GEBELD. ALS HET VAN HET WEEKEND WEER K.. IS WIL IK ONDER MIJN CONTRACT UIT WANT IK WIL EN MOET WEL BEREIKBAAR ZIJN EN ZEKER IN DE BOUWVAK VACANTIE.
Reputatie 2
@EstervD: bedankt voor je reactie. Heb inderdaad een nieuwe simkaart ontvangen maar de problemen zijn er helaas niet mee verdwenen. Heb op zaterdag 25 juni jl. opnieuw contact gehad met de klantenservice en nu is een case opgestart om de problemen te onderzoeken. Hier zou ik uiterlijk zaterdag 9 juli a.s. over teuggebeld worden. Mijn klacht over de slechte netwerkdekking werd trouwens tot tweemaal toe onderstreept door medewerkers van de klantenservice. Beide keren dat ik met de klantenservice belde werd door de medewerkers aangaven dat ik slecht te verstaan was. Dit onderstreept precies het probleem waar ik al maanden last van heb. Als ik thuis mobiel internet via wifi heb ik geen enkel probleem maar via de internetverbinding van T-Mobile is het waardeloos. Ik kan op zijn vroegst in december aangeven dat ik wil overstappen naar een andere provider maar als ik de kans krijg dit eerder te doen zal ik dit nalaten.
Reputatie 2
Hallo Esther,

Op 6 juli heb ik mijn laatste bericht achtergelaten op dit forum. Daarna ben ik telefonisch benaderd door een van je collega's met betrekking tot mijn casus. Hij had wat dingen nagekeken maar had het vermoeden dat het misschien ook aan (de capaciteit van) het toestel zou kunnen liggen. Sinds een week of drie heb ik een ander toestel (HTC Wildfire S) en tot nu toe heb ik geen probleem meer gehad met de netwerkdekking

.

Rest mij alleen nog de vraag hoe het kan dat nog steeds mijn oude toestel vermeld staat bij toestelhulp? Als ik kies voor Wijzigen toestel krijg ik een melding dat het toestel niet gevonden kan worden.
Reputatie 7
@marianne070280
Fijn dat je laat weten dat je sinds je een nieuwe telefoon hebt geen problemen meer ervaart. :)

Het is helaas niet mogelijk om het toestel dat wordt weergegeven op My T-Mobile te veranderen. Het is niet bekend wanneer dit wel weer mogelijk zal zijn. Dit heeft verder geen invloed op je abonnement.
Reputatie 2
Ik heb ook zeer slecht bereik met T-Mobile.. Heb ze al een paar gebeld.. Een paar dagen geleden heb ik ze were gebeld om te vertellen dat ik nog steeds geen bereik heb op sommige plekken... Net als de vorige keer wordt ik dus over 2 weken teruggebeld en gaan ze me natuurlijk weer vertellen dat het allemaal niet aan hun ligt maar aan mn blackberry!

Ik ben het echt zo zat allemaal! Als ik een gesprek heb valt de verbinding gewoon weg!

Ze hebben mij dus ook aangeboden om mijn contract te ontbinden.. Ik ben al wete ik veel hoeveel jaar klant bij hun.. Ipv dat ze echt even gaan uitzoeken waar die storingen vandaan komen.. Ik zit er dus ook echt aan te denken om op hun aanbod in te gaan en naar een nieuwe provider over te stappen!
Reputatie 5
@sarah29
Je hebt gisteren een nieuwe simkaart in gebruik genomen. Kun je me aangeven of de problemen nu zijn verholpen?
Reputatie 2
Ook ik heb een blackberry en moet bijna iedere dag mijn telefoon aan/uit zetten omdat ik dan niet bereikbaar ben

. Terwijl mijn telefoon er gewoon "normaal"uitziet met 3G in beeld????

Na navraag in de winkel kwam ik erachter dat het niet aan mijn telefoon ligt maar aan het bereik van T-mobile.

ga vandaag nog een brief op de post doen met het verzoek van contract te ontbinden.

je hebt een telefoon om 24 uur bereikbaar te zijn en niet dat je hem telkens aan/uit moet zetten....lijkt wel of we terug in de tijd gaan met t-mobile.
Reputatie 5
@servaes
Welkom op het T-Mobile Forum!

Voor je de brief op de post doet adviseer ik je om het formulier via de dekkingskaart in te vullen. Graag 3 recente voorbeelden op het formulier vermelden. Een Netwerk Specialist zal je klacht in onderzoek nemen en binnen 10 dagen ontvang je een persoonlijke reactie waarin de uitkomsten en oplossingen met je worden besproken.

Ik heb de dekking op je woonadres gecontroleerd en deze is goed maar niet optimaal.
Reputatie 2
De brief is inmiddels al verzonden, heb afgelopen vrijdag weer 6 belangrijke oproepen gemist!

via de site probeer ik het probleem door te geven maar de site loopt vast...

Ik ga ervanuit dat er naar aanleiding van mijn brief contact opgenomen zal worden.

Reageer